Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Twist
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63

Bericht door Twist » 25 aug 2014, 16:22

Ik heb veel plezier van de Cayman (met name het sturen natuurlijk) maar begint toch weer een beetje te kriebelen. Dat geluid van een mooie V8 (van de C63) krijg ik niet uit mijn hoofd. Kortom: als ik hem goed kan verkopen mag hij weg.

Wie heeft er nog ideeën voor een mooie brute wagen met V8 die niet al te fout is (met achterbank?) De C63 wagon staat voor mij op #1 en een E92 M3 sedagn op #2 maar die zijn beide nog wat boven mijn budget.

En als iemand op zoek is naar een perfect onderhouden Porsche Cayman S met goede specs en goede kleur: PM me!

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63

Bericht door Robin » 25 aug 2014, 16:42

Twist schreef:Ik heb veel plezier van de Cayman (met name het sturen natuurlijk) maar begint toch weer een beetje te kriebelen. Dat geluid van een mooie V8 (van de C63) krijg ik niet uit mijn hoofd. Kortom: als ik hem goed kan verkopen mag hij weg.

Wie heeft er nog ideeën voor een mooie brute wagen met V8 die niet al te fout is (met achterbank?) De C63 wagon staat voor mij op #1 en een E92 M3 sedagn op #2 maar die zijn beide nog wat boven mijn budget.

En als iemand op zoek is naar een perfect onderhouden Porsche Cayman S met goede specs en goede kleur: PM me!
Je hebt dat ding dik 2 maanden????

WTH? Aldus velen(hier) bestaat er eigenlijk niks beters toch?
Of valt 't allemaal 'n beetje tegen en kunnen 'we' beter naar 'n getunede 335d met 380pk en 700Nm die 0-200 in 14 doet. :tooth:

Nou we lezen 't wel.



:coffee:

Twist
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63

Bericht door Twist » 25 aug 2014, 16:56

Robin schreef:
Twist schreef:Ik heb veel plezier van de Cayman (met name het sturen natuurlijk) maar begint toch weer een beetje te kriebelen. Dat geluid van een mooie V8 (van de C63) krijg ik niet uit mijn hoofd. Kortom: als ik hem goed kan verkopen mag hij weg.

Wie heeft er nog ideeën voor een mooie brute wagen met V8 die niet al te fout is (met achterbank?) De C63 wagon staat voor mij op #1 en een E92 M3 sedagn op #2 maar die zijn beide nog wat boven mijn budget.

En als iemand op zoek is naar een perfect onderhouden Porsche Cayman S met goede specs en goede kleur: PM me!
Je hebt dat ding dik 2 maanden????

WTH? Aldus velen(hier) bestaat er eigenlijk niks beters toch?
Of valt 't allemaal 'n beetje tegen en kunnen 'we' beter naar 'n getunede 335d met 380pk en 700Nm die 0-200 in 14 doet. :tooth:

Nou we lezen 't wel.



:coffee:
Ik ben een beetje gestoord, dat klopt. De Cayman rijdt inderdaad super. Maar er speelt nog een praktische zaak mee (zie onder). En ik vind het natuurlijk leuk om te blijven zoeken naar auto's en meerdere verschillende gave auto's te rijden. Kortom, hij hoeft niet weg, maar het mag wel. En als hij weggaat, blijft de ultieme funauto voor als ik later groot ben de Cayman GTS / Boxster GTS.

Toch een korte toelichting om te laten zien dat ik niet volledig gestoord ben maar slechts een beetje. Wat meespeelt is dat Ms. Twist ook graag met kind op pad wil. En ik kan natuurlijk heel simpel een Aygo erbij kopen en van de Cayman blijven genieten. Maar ik ook kiezen voor een funauto mét achterbank!

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63

Bericht door Robin » 25 aug 2014, 17:03

Twist schreef: Ik ben een beetje gestoord, dat klopt. De Cayman rijdt inderdaad super. Maar er speelt nog een praktische zaak mee (zie onder). En ik vind het natuurlijk leuk om te blijven zoeken naar auto's en meerdere verschillende gave auto's te rijden. Kortom, hij hoeft niet weg, maar het mag wel. En als hij weggaat, blijft de ultieme funauto voor als ik later groot ben de Cayman GTS / Boxster GTS.

Toch een korte toelichting om te laten zien dat ik niet volledig gestoord ben maar slechts een beetje. Wat meespeelt is dat Ms. Twist ook graag met kind op pad wil. En ik kan natuurlijk heel simpel een Aygo erbij kopen en van de Cayman blijven genieten. Maar ik ook kiezen voor een funauto mét achterbank!
Ik snap 'm.

Maar funauto mét achterbank?

Volgens mij bestaan die niet hoor. :tooth:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63

Bericht door GTRene » 25 aug 2014, 17:12

in DLD zijn de vanaf prijzen C63 niet zo hoog...

Twist
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63

Bericht door Twist » 25 aug 2014, 17:15

GTRene schreef:in DLD zijn de vanaf prijzen C63 niet zo hoog...
Inderdaad! Er komt alleen snel EUR 8 k aan BPM bij omdat vanaf 2008 de nieuwere regels gelden - en die pakken nadelig uit voor auto's met hoge CO2 uitstoot.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63

Bericht door dvh » 25 aug 2014, 17:23

Ben je een broer van Luca? :)
Ik zou sowieso liever een C63 willen ipv een Cayman.
Succes met de zoektocht!

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63

Bericht door 2000USA » 25 aug 2014, 17:29

Zo'n steriel precisie-instrument legt het toch af tegen de rauw- en lompheid van een brullende V8, haha mooi!

Keuze voor met z'n 3en weg snap ik ook, heb ik net de MX-5 voor weggedaan.

Kopen met het hart ipv ratio/wat vindt het publiek, good for you! :df:

C63 heb ik altijd heerlijk ordinair gevonden, maar is natuurlijk prima mee voor te komen mits enigszins origineel.

Wellicht voor wat minder budget een Amerikaan, Charger/Challenger/Camaro?
Jaguar? Lexus ISF?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63

Bericht door GTRene » 25 aug 2014, 19:28

Twist schreef:
GTRene schreef:in DLD zijn de vanaf prijzen C63 niet zo hoog...
Inderdaad! Er komt alleen snel EUR 8 k aan BPM bij omdat vanaf 2008 de nieuwere regels gelden - en die pakken nadelig uit voor auto's met hoge CO2 uitstoot.
nee dat is dus niet zo, je mag de oude regels gebruiken ;-)

kijk maar eens hier, voer hier bv zo'n 2007 of 2008 DLD auto in, je mag dan de minst hoge nemen>

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10869
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door Joy » 25 aug 2014, 19:44

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 25 aug 2014, 19:46

voorbeeld, voor een 2008 c63 met 2008 berekening zo'n 4.514,-euro rest bpm (ipv 12.593,- met huidige)

voor een 2007 c63 met 2007 berekening zo'n 3.547,-euro rest bpm


jij mag dus de meest gunstige kiezen, dan scheelt het enorm

Twist
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door Twist » 25 aug 2014, 21:14

GTRene schreef:voorbeeld, voor een 2008 c63 met 2008 berekening zo'n 4.514,-euro rest bpm (ipv 12.593,- met huidige)

voor een 2007 c63 met 2007 berekening zo'n 3.547,-euro rest bpm


jij mag dus de meest gunstige kiezen, dan scheelt het enorm
Dat valt idd wel mee. Dacht alleen toen ik eerder op deze site keek dat deze lagere bpm t/m jan 2008 geldt en vanaf feb het ineens 7k wordt. Dus dan moet ik zoeken voor een c63 tm jan 2008 en dan wordt de keus minimaal, of zou er een nog een omweg zijn om voor alle autos van 2008 de lagere regeling geldt?


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 25 aug 2014, 21:29

Twist schreef:
GTRene schreef:voorbeeld, voor een 2008 c63 met 2008 berekening zo'n 4.514,-euro rest bpm (ipv 12.593,- met huidige)

voor een 2007 c63 met 2007 berekening zo'n 3.547,-euro rest bpm


jij mag dus de meest gunstige kiezen, dan scheelt het enorm
Dat valt idd wel mee. Dacht alleen toen ik eerder op deze site keek dat deze lagere bpm t/m jan 2008 geldt en vanaf feb het ineens 7k wordt. Dus dan moet ik zoeken voor een c63 tm jan 2008 en dan wordt de keus minimaal, of zou er een nog een omweg zijn om voor alle autos van 2008 de lagere regeling geldt?
als je een andere maand invult bv 08 dan gaat het idd aardig omhoog bij zo'n kar, als je dus perse een 2008 wilt, dan een vroege kiezen :mrgreen: anders een eind 2007, scheelt vaak nog genoeg met NL prijzen voor de C63 dan.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door Roy RS » 25 aug 2014, 22:13

Lekker zo'n brulaap kopen! Zo'n hok is echt geweldig (vooral het plastic fantastic gehalte binnen in de auto), klinkt gruwelijk en is gewoon onbeschoft snel voor zo'n praktische auto! Mocht ik ooit niet meer de broek aan hebben thuis :D dan lijkt dit me t meest coole en praktische compromis...


Een leuke usa V8 kan ook natuurlijk, maar er gaat niks boven t geluid van de amg...

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door NSXRS » 26 aug 2014, 00:03

Waarom zo gefixeerd op een C63?? Een E55amg biedt bijna gelijkwaardige prestaties, is iets ruimer/ luxueuzer en is in het ge(ver)bruik duidelijk zuiniger/goedkoper..

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door bm-dub » 26 aug 2014, 01:05

^^de E55 heeft zelfs 20 hele pk's meer. en die compressor huil is ook prachtig.

Jurrian
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door Jurrian » 26 aug 2014, 10:28

Roy RS schreef:Lekker zo'n brulaap kopen! Zo'n hok is echt geweldig (vooral het plastic fantastic gehalte binnen in de auto), klinkt gruwelijk en is gewoon onbeschoft snel voor zo'n praktische auto! Mocht ik ooit niet meer de broek aan hebben thuis :D dan lijkt dit me t meest coole en praktische compromis...


Een leuke usa V8 kan ook natuurlijk, maar er gaat niks boven t geluid van de amg...
er gaat wel iets boven het geluid van de AMG:

https://www.youtube.com/watch?v=DUiLdS8 ... urOnf1BUAO" onclick="window.open(this.href);return false;

is dit niet interessant trouwens:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ja ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 26 aug 2014, 11:03

funny video via dat eerste linkje. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1018
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door Milka » 26 aug 2014, 13:58

Afbeelding
Goedkoper en nog steeds een MB en een beul van een motor
klik

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door 2000USA » 26 aug 2014, 15:02

Ok, slotje.
:df:

Woppa
Berichten: 327
Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door Woppa » 26 aug 2014, 17:42

Fantastische kleur!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 26 aug 2014, 18:22

opzich leuk maar 367pk is wat magertjes tov bv de C63 of de latere?? C55 met dacht iets van over de 400pk toch?

iets van rond de 500pk maakt het een nette bruut, dat is wel leuk.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door WJ » 26 aug 2014, 18:24

Nou inderdaad, hoe durf je met 367pk voor de dag te komen. :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

Bericht door GTRene » 26 aug 2014, 18:38

:mrgreen: voor een auto tot 1200kg leuk, maar denk dat zo'n T kar wel boven de 1500kg komt? misschien wel 1600?

don't know. :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marcelvv, matthyssie en 4 gasten