Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank)
-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63
Ik heb veel plezier van de Cayman (met name het sturen natuurlijk) maar begint toch weer een beetje te kriebelen. Dat geluid van een mooie V8 (van de C63) krijg ik niet uit mijn hoofd. Kortom: als ik hem goed kan verkopen mag hij weg.
Wie heeft er nog ideeën voor een mooie brute wagen met V8 die niet al te fout is (met achterbank?) De C63 wagon staat voor mij op #1 en een E92 M3 sedagn op #2 maar die zijn beide nog wat boven mijn budget.
En als iemand op zoek is naar een perfect onderhouden Porsche Cayman S met goede specs en goede kleur: PM me!
Wie heeft er nog ideeën voor een mooie brute wagen met V8 die niet al te fout is (met achterbank?) De C63 wagon staat voor mij op #1 en een E92 M3 sedagn op #2 maar die zijn beide nog wat boven mijn budget.
En als iemand op zoek is naar een perfect onderhouden Porsche Cayman S met goede specs en goede kleur: PM me!
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63
Je hebt dat ding dik 2 maanden????Twist schreef:Ik heb veel plezier van de Cayman (met name het sturen natuurlijk) maar begint toch weer een beetje te kriebelen. Dat geluid van een mooie V8 (van de C63) krijg ik niet uit mijn hoofd. Kortom: als ik hem goed kan verkopen mag hij weg.
Wie heeft er nog ideeën voor een mooie brute wagen met V8 die niet al te fout is (met achterbank?) De C63 wagon staat voor mij op #1 en een E92 M3 sedagn op #2 maar die zijn beide nog wat boven mijn budget.
En als iemand op zoek is naar een perfect onderhouden Porsche Cayman S met goede specs en goede kleur: PM me!
WTH? Aldus velen(hier) bestaat er eigenlijk niks beters toch?
Of valt 't allemaal 'n beetje tegen en kunnen 'we' beter naar 'n getunede 335d met 380pk en 700Nm die 0-200 in 14 doet.

Nou we lezen 't wel.

-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63
Ik ben een beetje gestoord, dat klopt. De Cayman rijdt inderdaad super. Maar er speelt nog een praktische zaak mee (zie onder). En ik vind het natuurlijk leuk om te blijven zoeken naar auto's en meerdere verschillende gave auto's te rijden. Kortom, hij hoeft niet weg, maar het mag wel. En als hij weggaat, blijft de ultieme funauto voor als ik later groot ben de Cayman GTS / Boxster GTS.Robin schreef:Je hebt dat ding dik 2 maanden????Twist schreef:Ik heb veel plezier van de Cayman (met name het sturen natuurlijk) maar begint toch weer een beetje te kriebelen. Dat geluid van een mooie V8 (van de C63) krijg ik niet uit mijn hoofd. Kortom: als ik hem goed kan verkopen mag hij weg.
Wie heeft er nog ideeën voor een mooie brute wagen met V8 die niet al te fout is (met achterbank?) De C63 wagon staat voor mij op #1 en een E92 M3 sedagn op #2 maar die zijn beide nog wat boven mijn budget.
En als iemand op zoek is naar een perfect onderhouden Porsche Cayman S met goede specs en goede kleur: PM me!
WTH? Aldus velen(hier) bestaat er eigenlijk niks beters toch?
Of valt 't allemaal 'n beetje tegen en kunnen 'we' beter naar 'n getunede 335d met 380pk en 700Nm die 0-200 in 14 doet.![]()
Nou we lezen 't wel.
Toch een korte toelichting om te laten zien dat ik niet volledig gestoord ben maar slechts een beetje. Wat meespeelt is dat Ms. Twist ook graag met kind op pad wil. En ik kan natuurlijk heel simpel een Aygo erbij kopen en van de Cayman blijven genieten. Maar ik ook kiezen voor een funauto mét achterbank!
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63
Ik snap 'm.Twist schreef: Ik ben een beetje gestoord, dat klopt. De Cayman rijdt inderdaad super. Maar er speelt nog een praktische zaak mee (zie onder). En ik vind het natuurlijk leuk om te blijven zoeken naar auto's en meerdere verschillende gave auto's te rijden. Kortom, hij hoeft niet weg, maar het mag wel. En als hij weggaat, blijft de ultieme funauto voor als ik later groot ben de Cayman GTS / Boxster GTS.
Toch een korte toelichting om te laten zien dat ik niet volledig gestoord ben maar slechts een beetje. Wat meespeelt is dat Ms. Twist ook graag met kind op pad wil. En ik kan natuurlijk heel simpel een Aygo erbij kopen en van de Cayman blijven genieten. Maar ik ook kiezen voor een funauto mét achterbank!
Maar funauto mét achterbank?
Volgens mij bestaan die niet hoor.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63
in DLD zijn de vanaf prijzen C63 niet zo hoog...
-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63
Inderdaad! Er komt alleen snel EUR 8 k aan BPM bij omdat vanaf 2008 de nieuwere regels gelden - en die pakken nadelig uit voor auto's met hoge CO2 uitstoot.GTRene schreef:in DLD zijn de vanaf prijzen C63 niet zo hoog...
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63
Ben je een broer van Luca? 
Ik zou sowieso liever een C63 willen ipv een Cayman.
Succes met de zoektocht!

Ik zou sowieso liever een C63 willen ipv een Cayman.
Succes met de zoektocht!
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63
Zo'n steriel precisie-instrument legt het toch af tegen de rauw- en lompheid van een brullende V8, haha mooi!
Keuze voor met z'n 3en weg snap ik ook, heb ik net de MX-5 voor weggedaan.
Kopen met het hart ipv ratio/wat vindt het publiek, good for you!
C63 heb ik altijd heerlijk ordinair gevonden, maar is natuurlijk prima mee voor te komen mits enigszins origineel.
Wellicht voor wat minder budget een Amerikaan, Charger/Challenger/Camaro?
Jaguar? Lexus ISF?
Keuze voor met z'n 3en weg snap ik ook, heb ik net de MX-5 voor weggedaan.
Kopen met het hart ipv ratio/wat vindt het publiek, good for you!

C63 heb ik altijd heerlijk ordinair gevonden, maar is natuurlijk prima mee voor te komen mits enigszins origineel.
Wellicht voor wat minder budget een Amerikaan, Charger/Challenger/Camaro?
Jaguar? Lexus ISF?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63
nee dat is dus niet zo, je mag de oude regels gebruikenTwist schreef:Inderdaad! Er komt alleen snel EUR 8 k aan BPM bij omdat vanaf 2008 de nieuwere regels gelden - en die pakken nadelig uit voor auto's met hoge CO2 uitstoot.GTRene schreef:in DLD zijn de vanaf prijzen C63 niet zo hoog...

kijk maar eens hier, voer hier bv zo'n 2007 of 2008 DLD auto in, je mag dan de minst hoge nemen>
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
voorbeeld, voor een 2008 c63 met 2008 berekening zo'n 4.514,-euro rest bpm (ipv 12.593,- met huidige)
voor een 2007 c63 met 2007 berekening zo'n 3.547,-euro rest bpm
jij mag dus de meest gunstige kiezen, dan scheelt het enorm
voor een 2007 c63 met 2007 berekening zo'n 3.547,-euro rest bpm
jij mag dus de meest gunstige kiezen, dan scheelt het enorm
-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Dat valt idd wel mee. Dacht alleen toen ik eerder op deze site keek dat deze lagere bpm t/m jan 2008 geldt en vanaf feb het ineens 7k wordt. Dus dan moet ik zoeken voor een c63 tm jan 2008 en dan wordt de keus minimaal, of zou er een nog een omweg zijn om voor alle autos van 2008 de lagere regeling geldt?GTRene schreef:voorbeeld, voor een 2008 c63 met 2008 berekening zo'n 4.514,-euro rest bpm (ipv 12.593,- met huidige)
voor een 2007 c63 met 2007 berekening zo'n 3.547,-euro rest bpm
jij mag dus de meest gunstige kiezen, dan scheelt het enorm
-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
als je een andere maand invult bv 08 dan gaat het idd aardig omhoog bij zo'n kar, als je dus perse een 2008 wilt, dan een vroege kiezenTwist schreef:Dat valt idd wel mee. Dacht alleen toen ik eerder op deze site keek dat deze lagere bpm t/m jan 2008 geldt en vanaf feb het ineens 7k wordt. Dus dan moet ik zoeken voor een c63 tm jan 2008 en dan wordt de keus minimaal, of zou er een nog een omweg zijn om voor alle autos van 2008 de lagere regeling geldt?GTRene schreef:voorbeeld, voor een 2008 c63 met 2008 berekening zo'n 4.514,-euro rest bpm (ipv 12.593,- met huidige)
voor een 2007 c63 met 2007 berekening zo'n 3.547,-euro rest bpm
jij mag dus de meest gunstige kiezen, dan scheelt het enorm

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Lekker zo'n brulaap kopen! Zo'n hok is echt geweldig (vooral het plastic fantastic gehalte binnen in de auto), klinkt gruwelijk en is gewoon onbeschoft snel voor zo'n praktische auto! Mocht ik ooit niet meer de broek aan hebben thuis
dan lijkt dit me t meest coole en praktische compromis...
Een leuke usa V8 kan ook natuurlijk, maar er gaat niks boven t geluid van de amg...

Een leuke usa V8 kan ook natuurlijk, maar er gaat niks boven t geluid van de amg...
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Waarom zo gefixeerd op een C63?? Een E55amg biedt bijna gelijkwaardige prestaties, is iets ruimer/ luxueuzer en is in het ge(ver)bruik duidelijk zuiniger/goedkoper..
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
^^de E55 heeft zelfs 20 hele pk's meer. en die compressor huil is ook prachtig.
-
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
er gaat wel iets boven het geluid van de AMG:Roy RS schreef:Lekker zo'n brulaap kopen! Zo'n hok is echt geweldig (vooral het plastic fantastic gehalte binnen in de auto), klinkt gruwelijk en is gewoon onbeschoft snel voor zo'n praktische auto! Mocht ik ooit niet meer de broek aan hebben thuisdan lijkt dit me t meest coole en praktische compromis...
Een leuke usa V8 kan ook natuurlijk, maar er gaat niks boven t geluid van de amg...
https://www.youtube.com/watch?v=DUiLdS8 ... urOnf1BUAO" onclick="window.open(this.href);return false;
is dit niet interessant trouwens:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ja ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
funny video via dat eerste linkje. 

- Milka
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
-
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Fantastische kleur!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
opzich leuk maar 367pk is wat magertjes tov bv de C63 of de latere?? C55 met dacht iets van over de 400pk toch?
iets van rond de 500pk maakt het een nette bruut, dat is wel leuk.
iets van rond de 500pk maakt het een nette bruut, dat is wel leuk.
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank
Nou inderdaad, hoe durf je met 367pk voor de dag te komen. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank

don't know.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Marcelvv, matthyssie en 4 gasten