Tips rondetijd verbeteren CPZ

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Andre

Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ

Bericht door Andre » 28 mar 2014, 12:58

Haha dit is dus ook meteen de reden dat ik klaar was met Iracing. Daar praten ze allemaal zo. Leven allemaal op een rozewolk achter hun 24 inch scherm.

glnk

Bericht door glnk » 28 mar 2014, 13:01

Ik word hier gewoon in een hoek gedrukt. Ohh dat is een simracer, die denkt meteen dat hij de beste is in het echt. Dat heb ik sowieso nooit gezegd. Dat is een aanname die je doet als ik alleen maar gezegd heb dat nutkees niet kan rijden (wat ook zo is).

Ik heb Peter gepmd over de mogelijkheid om eerder een trackday bij DF te doen.
Laatst gewijzigd door glnk op 28 mar 2014, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 mar 2014, 13:02

glnk schreef:Ik wordt hier gewoon in een hoek gedrukt. Ohh dat is een simracer, die denkt meteen dat hij de beste is in het echt. Dat heb ik sowieso nooit gezegd. Dat is een aanname die je doet als ik alleen maar gezegd heb dat nutkees niet kan rijden (wat ook zo is).
Bewijs! junior. Bewijs. :verveeld: :lollerdelol:

Tristan

Bericht door Tristan » 28 mar 2014, 13:03

Waarom kan niet iedereen piloot worden? Was vroeger ook goed op de Flight Simulator. En als het fout ging, drukte je op knopje 'restart'. Bij Sim racen heb je nog geen 10% van de feedback van het echte racen en als het fout gaat is er niks aan de hand. Dat rijdt een heel stuk anders.

Andre

Bericht door Andre » 28 mar 2014, 13:04

Ieder rijdt op zijn eigen nivo. Dat ie niet kan rijden is overdreven zeker dat iemand het zegt die zelf 4 kantige ogen heeft van het simracen en nog nooit op een echt circuit heeft gereden.

glnk

Bericht door glnk » 28 mar 2014, 13:05

Andre schreef:Ieder rijdt op zijn eigen nivo. Dat ie niet kan rijden is overdreven zeker dat iemand het zegt die zelf 4 kantige ogen heeft van het simracen en zelf nog nooit op een echt circuit heeft gereden.
Dus jij zegt dat nutkees goed kan rijden? Op basis van de eerder geposte filmpjes? Dan valt me dat nog van je tegen.
Laatst gewijzigd door glnk op 28 mar 2014, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 mar 2014, 13:05

Andre schreef:Ieder rijdt op zijn eigen nivo. Dat ie niet kan rijden is overdreven zeker dat iemand het zegt die zelf 4 kantige ogen heeft van het simracen en zelf nog nooit op een echt circuit heeft gereden.
Het trieste is: het is zo eenvoudig. Hielke heeft het al geroepen. Knot heeft een 2:15 met die auto gereden dan moet er voor hem toch meer in zitten? Alles onder de 2:15 is instant heldenstatus. Alles erboven is gewoon zielig.

glnk

Bericht door glnk » 28 mar 2014, 13:13

Petrolhead Tom schreef:
Het trieste is: het is zo eenvoudig. Hielke heeft het al geroepen. Knot heeft een 2:15 met die auto gereden dan moet er voor hem toch meer in zitten? Alles onder de 2:15 is instant heldenstatus. Alles erboven is gewoon zielig.
Don't worry, die tijd ga ik verbeteren. :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 mar 2014, 13:14

glnk schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Eerst zien dan geloven. :thumbup:

Geert.

Bericht door Geert. » 28 mar 2014, 13:21

glnk schreef:
Dus jij zegt dat nutkees goed kan rijden? Op basis van de eerder geposte filmpjes? Dan valt me dat nog van je tegen.
En dat komt doordat Andre prima weet IN HET ECHTE LEVEN hoe Kees rijd en niet op basis van youtube filmpjes zijn mening vormt. Als we jou filmpjes moeten geloven kun je ook totaal niet rijden en schakelen want dat filmpje met die Elise bewijst dat je erg veel last hebt van normaal een pook in de juiste stand drukken zonder al te veel gepiep en gekraak. :hot: ... maar het tegendeel zal uiteraard wel weer waar zijn :lollerdelol:

Dus als je die filmpjes even weer van privé afhaalt kunnen we allemaal even genieten ...

Hielke

Bericht door Hielke » 28 mar 2014, 13:26

glnk schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Gebaseerd op wat? Op de nul meter die je tot nu toe op een circuit gereden hebt? :)

Toen DID's F22 TAW in 1998 uitkwam en ik deze flightsim een tijdje speelde was ik op een gegeven moment net zo sterk als de top 3 spelers. Als jongeling had ik ooit de ambitie om straaljagerpiloot te worden en toen op m'n 33ste achter het beeldscherm viel alles even op z'n plaats. In theorie had het er wel ingezeten. Maar de realiteit is nooit met me op de loop gegaan. Als ik met mijn matige fysiek al bij 5G met de ogen had moeten knipperen, dan was het avontuur daar opgehouden. Of als het angstzweet in m'n bilnaad stond, of wanneer ik het theoretische lesmateriaal niet onder de knie zou krijgen. Of wanneer ik de zwemvestproef niet zou kunnen doorlopen. Of wanneer ik door de overload aan info de zaakjes niet meer voor elkaar kon krijgen. Of, of, of.

En zo is het met de relatie tussen simracen en echt trackrijden ook. Het kan goed komen. Of......

Andre

Bericht door Andre » 28 mar 2014, 13:28

Hielke die piloten helmen zijn er niet in jou maat daar had de route al gestopt :clap:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 28 mar 2014, 13:28

Eigenlijk is dat filmpje van Kees zo slecht nog niet gezien de auto waar hij mee rijd.......... :mrgreen: :lol:
:whistle: :angel:

Hielke

Bericht door Hielke » 28 mar 2014, 13:29

Andre schreef:Hielke die piloten helmen zijn er niet in jou maat daar had de route al gestopt :clap:
Verdomd ja, nooit aan gedacht :lol:

Andre

Bericht door Andre » 28 mar 2014, 13:30

Downforce Hans schreef:Eigenlijk is dat filmpje van Kees zo slecht nog niet gezien de auto waar hij mee rijd.......... :mrgreen: :lol:
:whistle: :angel:

Ja doe het maar even met bladveren. Ik durf het niet aan.

:hosanna:

glnk

Bericht door glnk » 28 mar 2014, 13:31

Geert. schreef:Als we jou filmpjes moeten geloven kun je ook totaal niet rijden en schakelen want dat filmpje met die Elise bewijst dat je erg veel last hebt van normaal een pook in de juiste stand drukken zonder al te veel gepiep en gekraak. :hot: ... maar het tegendeel zal uiteraard wel weer waar zijn :lollerdelol:

Dus als je die filmpjes even weer van privé afhaalt kunnen we allemaal even genieten ...
Heb je zelf ooit een Lotus Elise gereden met Rover blok en versnellingsbak? Dat ze niet altijd goed de 3de versnelling pakken is een bekend probleem. Het is een versnellingsbak met een kabel link, en niet de beste variant hiervan zullen we maar zeggen. Als je iets te rap schakelt pakt hij de versnelling niet.

De nieuwe Evora heeft er zelfs nog last van, kan je nagaan hoe de meer dan 10 jaar oude Elise die ik mee had was.

De eerste woorden van Peter Kox: 'Ik probeer even een rondje te rijden zonder mis te schakelen' en daarna, wanneer hij toch een misshift heeft: 'Wat een schijt (versnellings)bak'
Laatst gewijzigd door glnk op 28 mar 2014, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Reind

Bericht door Reind » 28 mar 2014, 13:41

Het is heel simpel.

glnk beweerd zonder enige circuitervaring harder te kunnen rijden dat een regelmatige trackday rijder. Hij bezeerd dit op zijn ervaring met SIM racen en schat zijn tegenstander in op basis van een YT filmpje.

Ik vind het nogal een uitspraak.........

Ik zie geen andere uitweg dan een challenge

glnk

Bericht door glnk » 28 mar 2014, 13:43

Omdat ik van nature een strever ben. :)

RVV

Bericht door RVV » 28 mar 2014, 13:47

glnk schreef:Ik word hier gewoon in een hoek gedrukt. Ohh dat is een simracer, die denkt meteen dat hij de beste is in het echt. Dat heb ik sowieso nooit gezegd. Dat is een aanname die je doet als ik alleen maar gezegd heb dat nutkees niet kan rijden (wat ook zo is).

Tjonge jij snap het echt niet hé.. je word niet in de hoek gedrukt omdat je een simracer bent, maar iemand met een grote mond en een houding waarmee je iets wilt bewijzen maar geen greintje respect mee verdient. En in het echt rijden en grenzen opzoeken.. ja dat hebben we gezien.. weet je het interesseert echt niemand of je goed kunt rijden omdat je misschien goed bent in sim racen. Als jij die status wel zoekt dan ben jij gewoon op het verkeerde adres hiero op DF. En dat gelul over ik heb Peter gemaild/gepmd etc.. wat wil je daar nou mee zeggen? gewoon hier naar toe, inschrijven betalen en verder je kop houden..http://www.dftrackdays.com/" onclick="window.open(this.href);return false; achteraf mag je met youtube filmpjes iedereen hier om de oren slaan. Al denk ik dat je weinig indruk :hot: zult maken bij ervaren circuitrijders.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 mar 2014, 13:47

Reind schreef:Het is heel simpel.

glnk beweerd zonder enige circuitervaring harder te kunnen rijden dat een regelmatige trackday rijder. Hij bezeerd dit op zijn ervaring met SIM racen en schat zijn tegenstander in op basis van een YT filmpje.

Ik vind het nogal een uitspraak.........

Ik zie geen andere uitweg dan een challenge
Eens en toch weet iedereen dat hij toch niet op komt dagen.

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2014, 13:57

Nou dat aparte draadje sucks, deze is veel leuker :lol:

Geert.

Bericht door Geert. » 28 mar 2014, 14:00

Je bent erg voorspelbaar, zo'n reactie was natuurlijk al verwacht en zelfs nog onderbouwd met een filmpje :roll: . Want misschien kon ik er eigenlijk niet zoveel over zeggen want heb de ballen verstand van een Elise, dus op basis van wat er op internet staat een mening vormen is niet altijd even slim. Als jij nou eens lering trekt uit dit mooie voorbeeld dan hebben we allemaal een fijn weekend en zien we je 10 april op Zandvoort in je Z4 Coupe :df:

glnk

Bericht door glnk » 28 mar 2014, 14:00

RVV schreef:
glnk schreef:Ik word hier gewoon in een hoek gedrukt. Ohh dat is een simracer, die denkt meteen dat hij de beste is in het echt. Dat heb ik sowieso nooit gezegd. Dat is een aanname die je doet als ik alleen maar gezegd heb dat nutkees niet kan rijden (wat ook zo is).

Tjonge jij snap het echt niet hé.. je word niet in de hoek gedrukt omdat je een simracer bent, maar iemand met een grote mond en een houding waarmee je iets wilt bewijzen maar geen greintje respect mee verdient. En in het echt rijden en grenzen opzoeken.. ja dat hebben we gezien.. weet je het interesseert echt niemand of je goed kunt rijden omdat je misschien goed bent in sim racen. Als jij die status wel zoekt dan ben jij gewoon op het verkeerde adres hiero op DF. En dat gelul over ik heb Peter gemaild/gepmd etc.. wat wil je daar nou mee zeggen? gewoon hier naar toe, inschrijven betalen en verder je kop houden..http://www.dftrackdays.com/" onclick="window.open(this.href);return false; achteraf mag je met youtube filmpjes iedereen hier om de oren slaan. Al denk ik dat je weinig indruk :hot: zult maken bij ervaren circuitrijders.
Ik zal het voor je op een rijtje zetten, dan snap jij het misschien ook:

1. Ik adviseer iemand om te gaan simracen om zijn lijnen, rempunten en uiteindelijk zijn snelheid te verbeteren op Zandvoort.
2. Mensen googlen mijn naam en zien dat ik een simracer ben die veel prijzen heeft gewonnen.
3. Nutkees probeert mij voor lul te zetten door er een lolletje van te maken
4. Ik denk: wie is die nutkees eigenlijk. Google zijn naam, vind wat filmpjes en informatie dat hij zichzelf aanprijst als instructeur waarop ik inhaak.
5. Op basis van de gevonden informatie kom ik tot de conclusie dat nutkees eigenlijk helemaal niet zo goed kan rijden en het verbaast mij dat hij zichzelf aanprees als instructeur.
6. De aanname wordt gemaakt dat ik een hoge eigendunk heb en denk beter te zijn dan iedereen. (komt misschien deels door mijn grote mond)
7. De uitdagingen gaan over en weer; autos huren om te zien wie er hier wel niet de snelste is.
8. RVV noemt mij een simkneusje.
Geert. schreef:Als jij nou eens lering trekt uit dit mooie voorbeeld dan hebben we allemaal een fijn weekend en zien we je 10 april op Zandvoort in je Z4 Coupe :df:
Hierover heb ik Peter gepm'd

ErikS

Bericht door ErikS » 28 mar 2014, 14:09

Ik mag Glnk wel.... :tooth: :lollerdelol:
6. De aanname wordt gemaakt dat ik een hoge eigendunk heb en denk beter te zijn dan iedereen. (komt misschien deels door mijn grote mond)
7. De uitdagingen gaan over en weer; autos huren om te zien wie er hier wel niet de snelste is.
8. RVV noemt mij een simkneusje.
Hier heeft ie wel een punt.
Ik zeg; challenge!

RVV

Bericht door RVV » 28 mar 2014, 14:11

Ik zal het ook even voor jou het op een rijtje zetten dan snap jij het misschien ook.. (hoewel :shithappens: )

Ik zal het voor je op een rijtje zetten, dan snap jij het misschien ook:
1. ............................
2. ...........................
3. ...........................
4. ............................
5. ...........................
6. ................ (door mijn grote mond)
7. .........................;.
8. RVV noemt mij een simkneusje

Plaats reactie