Het grote nieuwe papa & mama topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door dvh » 03 apr 2014, 12:40

I feel your pain André :cry:

Hartstikke mooi hoor kinderen. Maar je eigen lui lekker leventje is voorbij. En dat blijft pijn doen..
Dat staat los van het feit dat je eigen kindjes de superliefste / beste / knapste zijn :blink:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 03 apr 2014, 12:42

Niels schreef:Je klinkt niet als een blije papa Andre :lol:

Ik ben een blije Pappa maar wat Andre zegt is gewoon waar. Je werk verandert niet, je krijgt meer te doen thuis dus dat betekend minder tijd voor hobbiies of vrienden. Simpel feit.

Andre

Bericht door Andre » 03 apr 2014, 12:49

Ik snap dat helemaal kinderen is prachtig. De lach op hun gezichten etc. Maar even ontspanning en met vrienden je hobby delen is ook mooi. Ik ken zoveel gezinnen om me heen waarvan de man uiteindelijk slaaf is geworden. Hobby s weg, vrienden weg en kan elke maand de volle beurs bij de vrouw op tafel neerleggen en kan nauwelijks nog naar de voetbal kantine toe. Is dat dan het leven naar je pensioen toe waar je altijd van hebt gedroomd?

Het gaat niet om mij niels. Ik deel ervaringen die ik live om me heen zie zelfs bij familie.

dvh

Bericht door dvh » 03 apr 2014, 12:51

Nu ben ik een huismus en mijn hobby is voornamelijk achter de pc.
Maar ik propte net zo makkelijk de kinderzit op de passagiersstoel van de Corvette en ging gewoon lekker een rondje doen.. Ff luierstop en weer doorgaan :)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 03 apr 2014, 12:58

Andre schreef:Als je nou samen een baan hebt en er komen kinderen hoe lossen de meesten dat op?
Je hebt daarbij ook nog een hypotheek lopen!
Ik werk fulltime. Mijn vriendin werkt 4 dagen.

Maandag gaat ie naar mijn zus en donderdag naar mijn moeder. Op woensdagochtend en vrijdagochtend kdv en de beide middagen is ie bij mijn schoonzusje. Zo lossen wij dat op.

Verder kost kdv een godsvermogen dus ik ben blij dat ie er maar 2 ochtendjes per week naartoe hoeft en de rest bij familie kan zijn.

Gelukkig kunnen wij nog wel gewoon de leuke dingen doen wie we willen. Zeker nu ik gestopt ben met roken. Scheelt weer een goeie 200,-/maand dus die gaan weer naar andere dingen toe.
Laatst gewijzigd door Martin van der Zwaard op 03 apr 2014, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 03 apr 2014, 13:01

Ok leuk Martin dat je dat wil delen!

Tristan

Bericht door Tristan » 03 apr 2014, 13:05

Voorlopig schijt de kleine het geld op. :)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 03 apr 2014, 13:08

Goed hè Tristan!! Die luiers vliegen door het huis heen...en de flessen melk. Voorlopig gaat dat nog wel een tijdje door. :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 03 apr 2014, 13:09

Tsja, ik vind het juist leuk om bij mn kleine meid te zijn, totaal niet het mama moet huishouden en kinderen doen en papa geld verdienen, klussen en auto/motor hobby etc.

Afentoe ga ik een zaterdagje, zondagje of weekend weg, of een avondje sturen op de motor etc maar ik ga elke dag snel naar huis om met Madelon bezig te zijn, daardoor minder tijd voor auto/motor maar ze staan mij niet in de weg.

Er is iets minder inkomen maar ook minder uitgaven... in 2010/2011 deed ik 10k euro aan trackdays en onderhoud met de E36 en daarbovenop nog eens de E39 M5 die 900 per maand kostte, heb je al 1750 per maand te pakken, 3e auto, 2 motoren etc, dus 2k op de lijst voor automotive gebeuren wat allemaal niet persé nodig is.

Samen met je dochter de nieuwe bestrating in de schuur (gelegd terwijl ze lag te slapen) aanwegen met een grote en een kleine bezem kost 0 euro en je hebt er ook veel lol van.... heb je dat niet dan moet je niet aan kinderen beginnen!

Luco

Bericht door Luco » 03 apr 2014, 13:16

Leuk, kinderen hebben die meer tijd bij een ander zijn dan thuis :thumbup:

No offence hoor maar 4 dagen in de week je kind wegbrengen?

Peric

Bericht door Peric » 03 apr 2014, 13:21

Ik ben nog steeds werkzoekende op dit moment, dus ik zorg voor Adam 4 dagen in de week. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het eigenlijk toch meer een vrouwendingetje vind hoor.
Ben het stiekem wel met je eens hoor André, je handen zijn een een stuk meer gebonden. Je kunt ook niet zomaar ergens naartoe als je dat wilt. En je leven staat niet meer in het teken van jezelf en je vriendin/vrouw. Maar dat geeft ook niet, als die kleine weer naar je lacht is alles vergeten..
De zaterdag is gelukkig nog wel steeds voor mij. Dan loop ik meestal bij m'n oom in de garage. We zijn op dit moment een crossauto voor m'n neefje aan het bouwen. Wel fijn dat dat nog kan hoor.
Zal straks denk ik ook wel wat minder worden als 'ie eenmaal gaat lopen. Hij staat al voorzichtig in de box.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 apr 2014, 13:54

Andre, wat is jouw visie hierop dan? Hoe zou het volgens jou moeten, of beter gezegd hoe doe jij het?
Sommige dingen die je schetst kan ik het wel mee eens zijn maar sommige dingen zijn wat kort door de bocht en wat ongenuanceerd. Tenzij je stelt dat je relatie niet gelijk is, dus hij de baas zij de slaaf :)

Persoonlijk vind ik dat ik het geluk heb in ploegendienst te werken. Zeeën van vrije tijd als de kids er niet zijn en als ze er wel zijn kan ik ook nog wat voor ze betekenen. Een keer van school halen of brengen, naar clubjes, sport of vriendinnetjes. Geen probleem. En ben ik aan het werk dan is m'n vrouw er. Nadeel van ploegendienst is dat ik geregeld een weekend of een deel ervan moet werken maar ik weet niet anders. M'n familie ook niet en het is berehandig als je eens door de week vrij bent. Financieel heb ik ook niet echt te klagen, denk ik... Dus hier werkt het prima en m'n hobby wordt niet echt beperkt door het hebben van kinderen. Nu zijn de mijne alweer 11 en 8 dus das alweer makkelijker praten :D
Andre schreef:Ok leuk Martin dat je dat wil delen!

///Joost

Bericht door ///Joost » 03 apr 2014, 14:12

Wij hebben er nadrukkelijk voor gekozen om mijn vrouw 24/7 bij onze zoon te laten zijn. Ze heeft dus ontslag genomen. Ik wilde dat graag, en zij vond het ook prettig. Als je wel eens ziet dat kinderen van een paar weken bij het KDV gedumpt worden? :?

Call me old school, maar ik vind het belangrijk dat een kind door ouders opgevoed wordt en niet door zus, opa, oma, schoonmoeder of wie dan ook. En al helemaal geen KDV.
We hebben het geluk dat het op een salaris wel te redden valt, al zullen ook wij een flinke stap terug moeten doen. Dat hebben we er echter voor over.

Over een jaar of wat kijken we wel of vrouwlief zich gaat vervelen. Wellicht wil ze part time wat gaan doen vanuit huis of zo. We zien wel.

Arthur

Bericht door Arthur » 03 apr 2014, 14:17

Tja, daar kijk ik toch anders tegenaan. Bij ons hoefde het eigenlijk niet eens maar we hebben de kinderen toch een poosje op de crèche/kdv gehad. Hoeven ze niet perse slechter van te worden hoor :wink:

Luco

Bericht door Luco » 03 apr 2014, 14:18

Arthur schreef:Tja, daar kijk ik toch anders tegenaan. Bij ons hoefde het eigenlijk niet eens maar we hebben de kinderen toch een poosje op de crèche/kdv gehad. Hoeven ze niet perse slechter van te worden hoor :wink:
Maar bij jullie was het een keuze, dan kan je altijd nog kiezen om het kind niet naar het kdv te sturen, maar bij veel mensen is het een must.
Ik ben het wel met Joost eens.

Arthur

Bericht door Arthur » 03 apr 2014, 14:24

Eens met het eerste, niet met het tweede. Waarom zou het kind, en de vader of moeder, 24/7 thuis moeten blijven? Ik denk dat een kdv nog niet zo verkeerd is, daar leren ze ook het 1 en ander. Iig anders dan alleen maar in het beschermende eenzijdige thuis zitten. Je moet het idd niet overdrijven met 4 of 5 dagen per week maar 1 of 2 lijkt me niet schadelijk voor de ontwikkeling :)

///Joost

Bericht door ///Joost » 03 apr 2014, 14:24

Arthur schreef:Tja, daar kijk ik toch anders tegenaan. Bij ons hoefde het eigenlijk niet eens maar we hebben de kinderen toch een poosje op de crèche/kdv gehad. Hoeven ze niet perse slechter van te worden hoor :wink:
Dat hoor je mij ook niet zeggen hoor. Ik begrijp ook goed dat het ieders keus is en wat ik vind moet ik naar de politie brengen. :lol:
Maar goed dat hou je toch. Iedereen voedt zijn kinderen op zoals hij/zij denkt dat het het beste is. Het is echter algemeen bekend dat KDV erg duur zijn. Als mijn vrouw PT zou gaan werken, zou de helft of nog meer wellicht naar het KDV gaan. Dan neem ik liever mijn 'verlies' en zorg dat ze zelf de kinderen verzorgt.

OMG, ik spreek al in meervoud en de eerste is nog niet eens geboren... :duh:

Arthur

Bericht door Arthur » 03 apr 2014, 14:25

:lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 03 apr 2014, 14:26

+1

Mijn vriendin is hoog opgeleid en heeft een goede baan. Die gaat ze niet zomaar opgeven. Probeer daarna maar weer eens aan de bak te komen als je jaren niet meer gewerkt hebt. Dus daarom 3 dagen werken, 1 dag KDV en dag schoenmoe. Worden ze echt niet slechter van.

///Joost

Bericht door ///Joost » 03 apr 2014, 14:28

Tristan schreef:+1

Mijn vriendin is hoog opgeleid en heeft een goede baan. Die gaat ze niet zomaar opgeven. Probeer daarna maar weer eens aan de bak te komen als je jaren niet meer gewerkt hebt. Dus daarom 3 dagen werken, 1 dag KDV en dag schoenmoe. Worden ze echt niet slechter van.
Mee eens hoor. Dit zou imho ook de beste oplossing zijn in jouw geval. Max 2 dagen ergens anders. Zo zie je maar, ieders situatie is anders.

Andre

Bericht door Andre » 03 apr 2014, 14:38

Arthur wij doen het op de manier zoals het vroeger was. De man zorgt voor het inkomen en de vrouw zorgt voor de huishouding. Noem het ouderwets. Mijn vrouw zou het niet anders willen. Tja waar vindt je ze nog:)
Wij brengen de kinderen dus niet naar een kinderopvang of na schoolse opvang of opa en oma. Ons motto is wil je kinderen dan moet je er in 1e instantie vanuit gaan dat je ze zelf moet opvoeden. Ik zie het dus als volgt als je de kinderen bij Opa en Oma moet brengen om te blijven werken voor je hypotheek vakanties en auto s dan kan het dus niet. Daarnaast laat ik mijn kinderen niet aan het lot over in de kinderopvang. Daar lopen meest vreemde mensen rond. (ik kan me die kindermisbruik zaak nog goed herinneren) Als zoiets gebeurt en jij bent als ouder degene die je kind daar heb gebracht, omdat je beide zo nodig moet werken pfffff ik zou niet weten hoe ik dat mezelf ooit nog kon vergeven!!!

Knot

Bericht door Knot » 03 apr 2014, 14:40

Wij doen dus 1 dag samen, een de ochtend, ander de middag werken, een dag naar de ene oma en andere dag naar de andere oma. Die vinden het beiden ook prachtig om een dagje in de week met onze dochter te zijn dus waarom zou je dan niet nog 2,5 dag werken als vrouw zijnde?

Tristan

Bericht door Tristan » 03 apr 2014, 14:41

Andre schreef:Ik zie het dus als volgt als je de kinderen bij Opa en Oma moet brengen om te blijven werken voor je hypotheek vakanties en auto s dan kan het dus niet.
Mijn partner zou geen gelukkig mens worden om 5 dagen thuis te zitten. Zit je dan met een universitaire opleiding, kun je deze door de plee spoelen. Nee, ze kan prima thuis blijven (hypotheek op basis van 1 salaris) maar zouden er niet gelukkiger van worden. Er is ook nog zoiets als een sociaal leven naast je gezin.

Andre

Bericht door Andre » 03 apr 2014, 14:46

Die van mij heeft ook een hoge opleiding gedaan. Als je dat niet wil opgeven en ook nog graag een eigen sociaal leven wil hebben, waarom neem je dan kinderen?

Kennis van mij heeft samen met ze vrouw beslist om geen kinderen te nemen. Die willen allebei graag werken en reizen de hele wereld over.
Laatst gewijzigd door Andre op 03 apr 2014, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Bericht door Tristan » 03 apr 2014, 14:47

Andre schreef:Die van mij heeft ook een hoge opleiding gedaan. Als je dat niet wil opgeven, waarom neem je dan kinderen.
Omdat deels werken prima te combineren valt. Wij leven niet meer in de middeleeuwen, Andre. Weet niet hoe het in het hoge noorden zit... :wink:

Plaats reactie