Hartstikke mooi hoor kinderen. Maar je eigen lui lekker leventje is voorbij. En dat blijft pijn doen..
Dat staat los van het feit dat je eigen kindjes de superliefste / beste / knapste zijn

Niels schreef:Je klinkt niet als een blije papa Andre
Ik werk fulltime. Mijn vriendin werkt 4 dagen.Andre schreef:Als je nou samen een baan hebt en er komen kinderen hoe lossen de meesten dat op?
Je hebt daarbij ook nog een hypotheek lopen!
Andre schreef:Ok leuk Martin dat je dat wil delen!
Maar bij jullie was het een keuze, dan kan je altijd nog kiezen om het kind niet naar het kdv te sturen, maar bij veel mensen is het een must.Arthur schreef:Tja, daar kijk ik toch anders tegenaan. Bij ons hoefde het eigenlijk niet eens maar we hebben de kinderen toch een poosje op de crèche/kdv gehad. Hoeven ze niet perse slechter van te worden hoor
Dat hoor je mij ook niet zeggen hoor. Ik begrijp ook goed dat het ieders keus is en wat ik vind moet ik naar de politie brengen.Arthur schreef:Tja, daar kijk ik toch anders tegenaan. Bij ons hoefde het eigenlijk niet eens maar we hebben de kinderen toch een poosje op de crèche/kdv gehad. Hoeven ze niet perse slechter van te worden hoor
Mee eens hoor. Dit zou imho ook de beste oplossing zijn in jouw geval. Max 2 dagen ergens anders. Zo zie je maar, ieders situatie is anders.Tristan schreef:+1
Mijn vriendin is hoog opgeleid en heeft een goede baan. Die gaat ze niet zomaar opgeven. Probeer daarna maar weer eens aan de bak te komen als je jaren niet meer gewerkt hebt. Dus daarom 3 dagen werken, 1 dag KDV en dag schoenmoe. Worden ze echt niet slechter van.
Mijn partner zou geen gelukkig mens worden om 5 dagen thuis te zitten. Zit je dan met een universitaire opleiding, kun je deze door de plee spoelen. Nee, ze kan prima thuis blijven (hypotheek op basis van 1 salaris) maar zouden er niet gelukkiger van worden. Er is ook nog zoiets als een sociaal leven naast je gezin.Andre schreef:Ik zie het dus als volgt als je de kinderen bij Opa en Oma moet brengen om te blijven werken voor je hypotheek vakanties en auto s dan kan het dus niet.
Omdat deels werken prima te combineren valt. Wij leven niet meer in de middeleeuwen, Andre. Weet niet hoe het in het hoge noorden zit...Andre schreef:Die van mij heeft ook een hoge opleiding gedaan. Als je dat niet wil opgeven, waarom neem je dan kinderen.
Gebruikers op dit forum: Bombadil en 9 gasten