2 BMW's verkocht, wat nu? Nou lotus gekocht....
-
Re: 2 BMW's verkocht, wat nu?
Om je een idee te geven, ik heb destijds een betrouwbaar blok (atmosferisch) willen laten bouwen door een gerespecteerd bedrijf in uk. Moest omgerekend ongeveer 15k kosten. Denk je nu al aan tunen, zoek maar wat anders.
-
+1
voor het echt goede sloopwerk moet je gewoon een BMW nemen. Uiteindelijk is een Elise toch meer een precisie instrument.
voor het echt goede sloopwerk moet je gewoon een BMW nemen. Uiteindelijk is een Elise toch meer een precisie instrument.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
De biggest bang for the buck krijg je met turbo motoren. Het tunen van NA is nu eenmaal een erg kostbare zaak. het is niet voor niets dat veel pk monsters geblazen Japanners zijn.
- Luc B
http://link.marktplaats.nl/692422859Jeroen K. schreef: Heb ik dan ook eisen? jazeker:
- Absoluut geen FWD Check!
- Niet een alledaagse auto, moet onderscheidbaar zijn (geen E36 M3, een goede M3 kit op een 325i kan 99.99% van de mensen niet onderschijden. Als iets (relatief) veel geld kost, mag dat van mij zeker wel opvallen)Dubbel Check!
- opvallende kleur! liefst geen grijs/zwart/wit tenzij niet anders kan (dan moet er maar achteraf gewrapped of gespoten worden).Kan niet opvallender
- Ik zoek met een maximum van 12000, in de hoop op te kunnen pikken voor niet meer dan 10,000 euro. ruim binnen budget
.
- Roy RS
Luc B schreef:http://link.marktplaats.nl/692422859Jeroen K. schreef: Heb ik dan ook eisen? jazeker:
- Niet een alledaagse auto, moet onderscheidbaar zijn (geen E36 M3, een goede M3 kit op een 325i kan 99.99% van de mensen niet onderschijden. Als iets (relatief) veel geld kost, mag dat van mij zeker wel opvallen)Dubbel Check!
- opvallende kleur! liefst geen grijs/zwart/wit tenzij niet anders kan (dan moet er maar achteraf gewrapped of gespoten worden).Kan niet opvallender
- Ik zoek met een maximum van 12000, in de hoop op te kunnen pikken voor niet meer dan 10,000 euro. ruim binnen budget
.

-
Dacht precies het zelfde roy, hoop het niet. ga er niet mee naar "showmeetings" ofzo dus overbodig. nee geef mij maar een opvallende auto omdat het echt iets speciaals is af fabriek...Roy RS schreef:Luc B schreef:http://link.marktplaats.nl/692422859Jeroen K. schreef: Heb ik dan ook eisen? jazeker:
.(of meende je dat nou?)
Max wat ik er uit heb gehaald met de instellingen zoals die eigenlijk altijd al was (heb nooit zin om af te stellen etc, ben meer van het rijden dan elke keer eruit, afstellen weer meten etc).smiley schreef:Wat deed die auto qua rondetijd op cpz?Jeroen K. schreef:Tja ieder zn meug. Bochtn pakken is heerlijk, maar er moet wel veel vermogn zijn om de bocht hard uit te accelereren en dat miste ik alin mijn e36 325i. M3 had dat wel al redelijk maar had ik liever ooknog meerpower in.
Om weer terug te komen op de eindeloze discussie over turbo VS N/A, turbo vind ik bij verre weg niet zo lekker klinken, oppakken, en power delivery. N/A mag mis duurder zijn, maar geef liever meer uit dat ik het echt leuk vind dan weinig betalen netzoveel pk hebben maar er bij verre weg niet zoveel van genieten omdat ik het toch niet lekker vindt rijden...
dat is natuurlijk mijn mening over turbo auto's. Velen zullen het niet met me eens hebben maar zo heeft iedereen zn eigen smaak in auto's (ik vind jappen bakken ook weinig aan vergeleken met europese autos)
- GTRene
schaf eerst maar eens zo'n Elise aan, mocht je meer power willen omdat je op de snelweg wat gaat missen dan kan je altijd nog een Rotrex SC erop schroeven, levert dan iets van 190pk en met vvc blokje 215pk dacht ik.
daar kun je heel veel mee als je de kar onder controle hebt en haal je de meeste 325i bmw's e.d. wel in op een track-day en heb je zeker een fijner sturend en met je 'pratend' apparaat.
weet wel hoe meer je vraagt van de motor hoe eerder je aan reparaties/onderhoud toe bent maar dat is logisch.
daar kun je heel veel mee als je de kar onder controle hebt en haal je de meeste 325i bmw's e.d. wel in op een track-day en heb je zeker een fijner sturend en met je 'pratend' apparaat.
weet wel hoe meer je vraagt van de motor hoe eerder je aan reparaties/onderhoud toe bent maar dat is logisch.
Laatst gewijzigd door GTRene op 29 jul 2013, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bij de advertentie staat 122pk. Daarbij wil ik juist niet de route van forced induction ingaan. maar compleet N/A blijven reneGTRene schreef:schaf eerst maar eens zo'n Elise aan, die waar jij naar toe gaat is een S dacht ik? die heeft al iets van 145pk oid? mocht je meer power willen omdat je op de snelweg wat gaat missen dan kan je altijd nog een Rotrex SC erop schroeven, levert dan iets van 215pk

- GTRene
ja had al even gekeken..is idd gewone 122pk versie.
SC er op is goedkoper dan NA tunen lijkt me
en een Rotrex werkt stil maar snel veel koppel e.d. ik heb met zo'n ding mogen rijden
rijd echt goed (215pk versie)
daarbij zie ik dat die 122pk versie 740kg weegt, das ook mooi mee genomen.
SC er op is goedkoper dan NA tunen lijkt me

en een Rotrex werkt stil maar snel veel koppel e.d. ik heb met zo'n ding mogen rijden

rijd echt goed (215pk versie)
daarbij zie ik dat die 122pk versie 740kg weegt, das ook mooi mee genomen.
- GTRene
luister maar, hier bv in een S1 met dezelfde motor en een Rotrex, tis bijna net als N/A zo goed als geen bijgeluiden en gewoon responsive op het gas maar wel veel meer koppel als N/A dus lekker vanuit de bocht snel snelheid kunnen maken.>>
- GTRene
loop al een eind achter zie ik wel
ze leveren schijnbaar al setjes voor de k-series Rover voor 265pk

ze leveren schijnbaar al setjes voor de k-series Rover voor 265pk

The early stages of the mapping process behind Hangar 111's 268bhp and 196lb/ft Rover K-Series supercharger kit as fitted to this Lotus Elise.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Tegen welke prijs?GTRene schreef:ze leveren schijnbaar al setjes voor de k-series Rover voor 265pk![]()
-
Onlinesmiley
Max wat ik er uit heb gehaald met de instellingen zoals die eigenlijk altijd al was (heb nooit zin om af te stellen etc, ben meer van het rijden dan elke keer eruit, afstellen weer meten etc).Jeroen K. schreef:Wat deed die auto qua rondetijd op cpz?
[/quote]
Je bent vergeten antwoord te geven.
Op basis van die rondetijd kunnen bestaande elise eigenaren die een beetje leuk kunnen sturen je een indicatie geven wat ze uit hun machine halen.
Standaard elise met nitrons en semi's kunnen verrassend snel uit de hoek komen in de juiste handen.
Laatst gewijzigd door smiley op 29 jul 2013, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Oops sorry, snelste was een 2:11 nog wat, meestal 2:12 nog wat...
- GTRene
dan moet je dat vrij makkelijk kunnen halen met weinig vermogen, hier bv een 135R
draait steeds rondjes 2.10 met redelijk gemak zo te zien.
En zo te zien naar die wat jij wil gaan kijken zit al een groter gasklephuis en een speciaal luchtfilter, wellicht nog meer en heb je ook rond de 130pk
draait steeds rondjes 2.10 met redelijk gemak zo te zien.
En zo te zien naar die wat jij wil gaan kijken zit al een groter gasklephuis en een speciaal luchtfilter, wellicht nog meer en heb je ook rond de 130pk

- Damir Vukovic
135R kan een 2:03 hoog draaien op de ragged edge.. maar dat gaat niet lukken als een M3 2:12 doet in je handen..
-
Een Kseries tunen?
Not this shit again.
Not this shit again.
- Luc B
Lol @ NA tunen .... Trek dan de portemonnee maar alvast...
-
Onlinesmiley
Je hoeft geen recordtijden te rijden om toch plezier te hebben.Damir Vukovic schreef:135R kan een 2:03 hoog draaien op de ragged edge.. maar dat gaat niet lukken als een M3 2:12 doet in je handen..
-
Alleen was dat niet met een m3 maar 325i.... m3 stond in middenoosten..Damir Vukovic schreef:135R kan een 2:03 hoog draaien op de ragged edge.. maar dat gaat niet lukken als een M3 2:12 doet in je handen..
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
http://link.marktplaats.nl/652919552" onclick="window.open(this.href);return false;
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Das een snelle tijd, heb wel toyo 888 oid nodig.Damir Vukovic schreef:135R kan een 2:03 hoog draaien op de ragged edge.. maar dat gaat niet lukken als een M3 2:12 doet in je handen..
Ik kom ongeveer op 2:10 met een standaard Elise S1 op AD08 banden.
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
150-160pk is goed te doen met kop flowen, grotere kleppen en ander nokkenassen. Veel meer moet je niet willen met zo'n rover blok...Jeroen K. schreef: we gaan het zin, gewicht doet ook een boel natuurlijkzijn die rover blokjes overigens een beetje potent om te tunen n/a boven de 150-200pk??? Iemand ervaring daar in hiero???
- Tim N
Dan heb je het over whp Nico? of krukas met standaard 1.8 k-serie als uitgangspunt?
Mijn VVC blok had met enkel ander uitlaatspruitstuk, en beter airfilter 168 krukas pk's was verder fabrieksstandaard Mems3 vvc blok van een ZR
Mijn VVC blok had met enkel ander uitlaatspruitstuk, en beter airfilter 168 krukas pk's was verder fabrieksstandaard Mems3 vvc blok van een ZR
-
De basis Elise had een non VVC blok.