Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt verkop

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
Luco

Re: Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt ve

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 15:19

Peric schreef:
RVV schreef:Ja een Renault kopen is ook een beetje de goden verzoeken natuurlijk :rolling:
Nou Rico! Moet dat nou zo? (zo goed Luco? :P)
:lol: :lol:
Ach iemand die in een mii rijdt neem je toch niet serieus :tooth:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 apr 2013, 15:20

Ach, wel lekker goeiekoop hoor :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2013, 15:22

LOL Luco LEZEN het is een SEAT SEAT SEAT.... zo'n ding waar jij de DSC mee onveilig maakte :lollerdelol:

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 15:24

RVV schreef:LOL Luco LEZEN het is een SEAT SEAT SEAT.... zo'n ding waar jij de DSC mee onveilig maakte :lollerdelol:
Ja en?
Een 116 is ook een bmw :popcorn: :shithappens:

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2013, 15:34

:tooth:

Fabian

Bericht door Fabian » 09 apr 2013, 16:40

Metchu schreef:is het onbeleefd als ik vraag hoe de verkoper en martje hebben geschikt? ik vind dat dan wel weer netjes van die natte verkoper. Blijft een lul, maar wel een lul die met terugwerkende kracht ietwat van inzicht heeft getoond
Eens.

Maar hij had iniedergeval €350 om "gratis" weg te geven :tooth:

Wat een verhaal. Geen manier van zaken doen, hoe je het ook draait, zo werkt eerlijke nette handel niet.

allen

Bericht door allen » 09 apr 2013, 17:10

Poeh dat was even flink bijlezen. Verder tot het naadje gaan om de auto alsnog in je bezit te krijgen, terwijl je weet dat deze niet 100% in orde is. Ik word te oud om dit nog te begrijpen... :tooth:

Ferry

Bericht door Ferry » 09 apr 2013, 17:42

Je neemt de reparatie voor lief he. Aangezien de auto, naast de olie, verder in topstaat verkeerd; is het een mooie/fijne auto voor het geld. Dat was mijn besluitreden.

Op onderhoud en onderdelen was ik sowieso niet van plan te besparen. Gelukkig heeft de eerste eigenaar dat ook niet gedaan.
Laatst gewijzigd door Ferry op 09 apr 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Bericht door Shakes » 09 apr 2013, 17:43

Ik ben met Allen.

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 09 apr 2013, 18:32

Ferry schreef:
Roderik_ schreef:Om dan maar lukraak conclusies te trekken en mensen af te branden is gewoon 'not done' in mijn ogen. Net zo 'not done' als de koper hier met de verkopende partijen is omgegaan overigens. Laat dat duidelijk zijn.
@Roderik, nuance aanbrengen is altijd goed, maar ik heb zelf niet het idee dat ik informatie heb achtergehouden. Heb bewust besloten mijn verhaal zo open en eerlijk mogelijk te doen, toen ik dit topic tegenkwam. Ik vond dat de andere bieder recht had op mijn verhaal. Martje of ik was de lul geweest.

Hoe dan ook vind ik persoonlijk dat de verkoper inderdaad wel genoeg op zijn vingers is getikt om zijn foutjes, zeker omdat hij ook een schikking heeft getroffen met de andere bieder. Niemand verplichte hem daartoe. De verkoper heeft fouten gemaakt in zijn manier van handelen en dat ziet ie zelf ook in, anders tref je namelijk geen schikking.

De verkoper heeft blijkbaar wat inschattingsfouten gemaakt zo blijkt uit zijn verhaal op Renault Tuning. Dat ie geen eerlijk verhaal heeft verteld is duidelijk, maar dat was mij, zoals je kunt opmaken uit mijn verhaal voor mijn aankoop al duidelijk. Om het spel mee te kunnen spelen heb ik hem dus niet geconfronteerd met het feit dat ik wist dat hij niet eerlijk was tegen mij.

@Luco. Qua reparaties gaat het wel meevallen. Misschien moet het blok op bepaalde punten wat gereviseerd worden. Er is al veel vernieuwd aan het blok door de eerste eigenaar, weet ik uit betrouwbare bron en tonen mijn facturen. Dus het zal niet direct de hoofdprijs gaan kosten.

Het olie dingetje is een probleem en ga ik binnenkort laten fixen bij een professioneel revisie bedrijf. Komt allemaal goed. Verder is ie in goede staat.

Alle partijen zijn met elkaar in contact en het is opgelost. Wil er zelf ook wel klaar mee zijn en lekker van mijn auto gaan genieten. Ik ga deze week even een nieuw topic aanmaken over mijn auto in het juiste forum. :) Wellicht kan hier een slotje op, maar dat is aan de modjes.

@Tom jou filmpjes blijf ik erg grappig vinden hahahah. :rolling:
Sommige mensen noemen die schikking 'zwijggeld', maar aangezien de benadeelde partij het zelf voorstelde is die term natuurlijk grote bullshit. :stom:

Verder vind ik Ferry's post een van de beste in dit topic :wink:

@Ferry: Veel plezier verder met je RS en veel veilige kilometers toegewenst!

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 09 apr 2013, 18:55

allen schreef: terwijl je weet dat deze niet 100% in orde is. Ik word te oud om dit nog te begrijpen... :tooth:
Olieverbruik bedoel je?
Luco schreef:Bij mij neemt de leverancier het gewoon weer mee :thumbup:

voorraad??? welke voorraad
60 liter 5 w 40
60 liter 10 w 40
200 liter 5 w 50
60 liter 95 w 140
60 liter koelvloeistof

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 19:09

Ar schreef:
allen schreef: terwijl je weet dat deze niet 100% in orde is. Ik word te oud om dit nog te begrijpen... :tooth:
Olieverbruik bedoel je?
Luco schreef:Bij mij neemt de leverancier het gewoon weer mee :thumbup:

voorraad??? welke voorraad
60 liter 5 w 40
60 liter 10 w 40
200 liter 5 w 50
60 liter 95 w 140
60 liter koelvloeistof

Ja sorry Ar, ik zal het maar bekennen, ik heb alleen maar olieboten :crazy: :crazy:

martjesup

Bericht door martjesup » 09 apr 2013, 19:18

Mijn laatste reactie: Heb persoonlijk contact gehad met Ferrie en hij vat het heeeel sportief op! Fijn, en zo iemand gun ik zeker de auto. Achteraf gezien was hij eerder als mij rond nog... Dus ik kan er mee leven , hoe jammer ik het vind. Wens hem echt veel plezier met de mooie RS! Wat Ferrie en mij betreft mag hier ook een slotje op.... De verkoper weet nu wel dat hij fout is denk, en is mij tegemoet gekomen. Het is een wijze les voor mij iig. En op zoek naar een leuk autootje met dakje voor mn vrouw maar weer voor woon-werk.

GRT Mart

JP

Bericht door JP » 09 apr 2013, 19:40

Mart, heb jij ook een Up! ?

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2013, 19:49

Mii too!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 09 apr 2013, 20:02

Bram schreef:Ach, jij hebt het doorzuigen ook wel tot een kunst verheven hoor, dat gaat niemand ontkennen hier :tong:
Luco is de Sasha Grey van DF :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 20:04

:hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sasha_Grey" onclick="window.open(this.href);return false;

PD power

Bericht door PD power » 09 apr 2013, 20:14

Luco Nilfisk :mrgreen:

@Roderik, je kent de verkoper niet, maar wel de "andere" kant van het verhaal, waar staat dat "verhaal" dan te lezen?

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 09 apr 2013, 20:33

Luco schreef:
Ja sorry Ar, ik zal het maar bekennen, ik heb alleen maar olieboten :crazy: :crazy:
:tooth: Hier ook.

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 09 apr 2013, 20:49

De RS van Opa :df:

///Joost

Bericht door ///Joost » 10 apr 2013, 11:44

Poehee...net even het hele topic in een adem uitgelezen. Ik denk dat het meeste wel gezegd is, maar het was weer erg vermakelijk. :lol: Lang geleden dat we zo'n draadje hebben gehad hier.

Nu even wachten op het eerste werkplaatstopic.

@Ferry: Ten eerste veel plezier gewenst met de RS. En doe even een compressie- en lektest. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Je bagatelliseert het olieverbruik-issue allemaal wel, maar extreem olieverbruik zonder uitwendige lekkage is toch een aandachtspuntje. Hou in gedachte dat wellicht de kop eraf moet.
Misschien een keer flushen met Forte en kijken of dat helpt. Ik ben normaal niet zo'n voorstander van dit soort middeltjes, maar het zou kunnen helpen om de kleppen weer goed te laten sluiten (koolafzetting).

Verder is dit weer een typisch voorbeeld waarbij het loont om een aankoopkeuring te doen en niet vlugvlug een auto aan te schaffen, hoe mooi hij ook lijkt. Voor de verkoper was dit een buitenkansje en hij heeft als handelaar jullie allemaal tegen elkaar uitgespeeld, waarbij hij zelf de hoofdprijs gevangen heeft...wel z'n reputatie meeverkocht, dat dan weer wel.

Fabian

Bericht door Fabian » 10 apr 2013, 19:58

Vandaag gebeurd mij gewoon hetzelfde, maar dan zakeljk. Ik ben ZO boos.

Klant die m,erderemalen bij me geweest is. Uiteindelijk allemaal kleine dingen die voor hem echter wel belangrijk zijn, die lossen we allemaal op. Belt vrijdag en doet een finaal prijsvoorstel aan mij, die aanvaard ik. We heben dus een overeenkomst. Hij zou zaterdag langskomen om de laatste puntjes van de auto nog te bekijken (werkt alles etc). Hij komt 5 minuten voor sluitingstijd, vind het ok en schud me de hand. We hebben dus een overeenkomst. Spreek af dat ik dinsdag alles op papier zet en hem per mail de koopovereenkomst bevestig. Zo gezegd zo gedaan, hij belt me dinsdag nog dat het accoord is en dat hij vrijdag echt moet rijden. Dat wordt krap maar we gaan als een gek voor hem aan de slag. Auto is morgenvroeg klaar, nog wat extra dingen gedaan die we niet afgesproken hadden zoals accuvervangen en ecc paneel die niet goed funtioneerde. Mailt hij net dat hij elders een betere aanbieding heeft gehad enndus (nog) niet zal tekenen! Hij laat het nog wel horen als hij die andere auto heeft gezien......hij had het zo druk dat hij niet eerder kon mailen/bellen. Yeah right, maar wel een andere aanbieding kan zoeken/krijgen!

Meteen gebeld, maar doet alsof zijn neus bloed en zegt : ik heb nergens getekend, succes.

Kan daar zo boos om worden. Had hem eens moeten bellen morgen: sorry, iemand betaald 500 meer en sja je hebt nog niet getekend dus jammer!

Dit gebeurd 1x per jaar en is dus te overzien, maar het gaat me om het principe. Ben echt witheet gewoon. :devil:

Ik hoop dat ie elders koopt en de motor meteen in de soep loopt.

Luco

Bericht door Luco » 10 apr 2013, 20:01

Jezus, ben je lekker mee, wat ben ik dan een makkelijke koper, een auto kopen duurt meestal nog geen 15 minuten bij ons :lol:

///Joost

Bericht door ///Joost » 10 apr 2013, 20:16

Ajjj Fabian, echt rot voor je. Dat soort mensen begrijp ik inderdaad echt niet. Geen greintje fatsoen in hun lijf.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 apr 2013, 21:58

auto's...
ik heb in men leven ook al behoorlijk wat meegemaakt omtrent auto's en foute lui of soortgelijke zaken als Fabiaan omschrijft, of mensen die zo "goed" kunnen liegen met tranen haast in hun ogen dat je heel af en toe er in trapt :mrgreen:
vind het wel triest dat sommige zo ver gaan magoed dat weet je eigenlijk ook wel, maar toch hou je hoop dat het niet gebeurt bij jou bv, magoed, gelukkig zijn er ook nog "normale" mensen waar je wat van op aan kan.

Gesloten