Mocht iemand foto's hebben gemaakt van een donker blauwe Subaru Impreza GTT: vind ik erg leuk om te ontvangen!
Yup. Een handvol foto's vd Prez.
Ik vraag Eu 10 voor de preview en Eu 10 per hoge reolutiebeeld.
Stuur me even een PM en laat je email achter indien je hiervoor interesse hebt.
Gr, A / D
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 15 aug 2013, 16:53
door Dinkel
Ik blijf het bizar vinden, zo'n dikke 5-zitter over het circuit jagen. Ging best hard!
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 15 aug 2013, 17:27
door Gert.
Wat een geweldig circuit om te rijden, een mooie aanwinst voor de DFTrackdays kalender.
Hotel prima, baanposten, circuitbeheer ook relaxed. Echt zin om weer terug te gaan.
Er zit nog een verslag en een fotocollectie van Dennis Noten aan te komen.
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 15 aug 2013, 20:40
door allen
Peter Tunissen schreef:Deal!
We zullen ruim vantevoren even moeten afspreken of we 1 of 2 dagen vantevoren vertrekken dan. Het is sowieso al een flink eind duwen om bij het circuit te geraken.
Serieus gezegd, moet even zien of ik de auto op tijd af krijg incl. inrijden en afstellen. Ben wel weer even toe aan een trackday.
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 15 aug 2013, 21:25
door Dinkel
Opel Speedster / Vauxhall VXR
Kreeg zojuist een veer in de reet van een pro-shooter. Tja, ik schiet voor m'n lol en met een eenvoudige camera.
Geweldig gaaf om een trackday te schieten trouwens.
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 16 aug 2013, 15:48
door ProfZB
Hieronder nog een leuke info filmpje (duits) over Blister Berg.
4.2 km lang.
204 meter hoogte verschillen.
44 kuilen.
etc....
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 16 aug 2013, 20:13
door Dinkel
Kom op nou zeg. In die tijd LOOP je het circuit - uurtje - en zie je de banking en elevation van dichtbij.
Weinig bekende DF-ers. Jammer, gemiste kans volgens mij Heerlijke auto overigens die witte 964
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 16 aug 2013, 22:34
door GTRene
die zat ik ook al te bekijken, prachtig ding zo op de foto's.
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 17 aug 2013, 00:13
door Snipe
Ruben schreef:Weinig bekende DF-ers. Jammer, gemiste kans volgens mij
Zeker een gemiste kans, het is een prachtig circuit en ook nog eens relatief dichtbij. Als je nu niet geweest bent móet je er in oktober dus bij zijn
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 17 aug 2013, 09:56
door ASW
Dank jullie wel voor de complimenten over mijn 911je. Ik heb de auto helemaal naar persoonlijke voorkeur laten opbouwen en ben voornemens hem nooit meer weg te doen. Mijn zoon is nog maar 3 jaar maar ik kijk nu al uit naar de eerste trackdays met hem en de P.
Er staan in dit topic linkjes naar 2 fotoalbums met meer dan 1.000 foto's van de opbouw van de auto (voor de liefhebber ).
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 17 aug 2013, 18:19
door Dinkel
Phat AUDIs:
Brisk TT. Sharp right hander demanded some cars to 3-wheels antics. This TT amazed me: on rails and everywhere.
And it looks good too.
I said it.
What's not to like.
Styling is a massive improvement compared to the older model.
Brakes like a MF.
Tidy lines.
V8 quick both in the wet . . .
. . . and in the dry.
A bit to noisy though. It was pulled out to quiet down. Street car.
Powerrrr.
Bad ass. VeeDub Rally yum.
Next: more red.
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 17 aug 2013, 19:19
door JP
A bit to noisy though. It was pulled out to quiet down. Street car.
Lijkt me een standaard R8. Zijn ze daar zó op de decibellen?
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 17 aug 2013, 19:34
door Knot
Hij moest in comfort stand zodat de uitlaatklep niet open stond...
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 17 aug 2013, 19:52
door ASW
Ik had vooraf ook vernomen dat geluid een probleem kan zijn op Bilster Berg. Ik vond dit dus alleszins meevallen; immers er werd wel af en toe behoorlijk wat geluid geproduceerd (mijn auto ook) maar verder geen perikelen vernomen. Een gemoedelijk sfeer is hoe ik mij de dag (ook) herinner.
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 18 aug 2013, 14:46
door Gert.
JP schreef:
Lijkt me een standaard R8. Zijn ze daar zó op de decibellen?
Hij lijkt standaard maar is het zeker niet, er kwam o.a. een zeer zware roffel uit de uitlaten van de R8.
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 18 aug 2013, 17:15
door Dinkel
R8: Fijn geluid en ging goed vooruit.
Heeft iemand rondetijden? Ik kan de baan vragen of ze data bewaard hebben.
Ik ben heel benieuwd wie er het snelst rond ging.
Korte wielbasis AWD met 350 pk lijkt mij een winner - je hebt echt koppel nodig die heuvels op.
De lijnenrijders sneden als boter door de baan: geweldig om te zien.
Ik kreeg via mail en social al wat animo door (Eng / NL) voor een 'tweede ronde'. Ik OKT toch?
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 18 aug 2013, 17:22
door Knot
Hier nog een stukje waar ik achter Hanske aan zat.... lastig bijhouden op straatbandjes
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 18 aug 2013, 17:57
door ProfZB
Knot,
Wat me opvalt is inderdaad geen grip. Banden piepen als gek.
Trouwens de auto heeft vrij lange versnellingen. Je komt in paar bochten in de tweede versnelling.
Kortere diff en lichtgewicht vliegwiel een idee?
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 18 aug 2013, 20:35
door Dinkel
Wat mij opviel - piepende banden - dat degene die kort instuurde ipv vloeiend, piepte. En consequent overal op het circuit. Vooral de BMWs lieten zich goed horen. Type band wellicht? Ik heb er geen verstand van . . .
More red:
Steep!
Nice 206 screamer.
Mini was a complete riot: tidy lines, late braking. I liked it. Only snap I have from this one.
Clio fun: one quick and one slow driver . . . or maybe it was a tuition class.
Short wheelbase cars were quick in the sharp corners.
At the straights and uphill the Renault just wasn't up on par with the Dzjermans. Or the Z06. Or the AMG 6.3.
Although it could - could - maybe brake a bit later.
And the tidy driving Preza:
Thanks!
Next: more French . . . more noise, more speed.
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 18 aug 2013, 22:32
door Knot
ProfZB schreef:Wat me opvalt is inderdaad geen grip. Banden piepen als gek.
Trouwens de auto heeft vrij lange versnellingen. Je komt in paar bochten in de tweede versnelling.
Kortere diff en lichtgewicht vliegwiel een idee?
Ben al van 2,93 naar 3,15 (sper) gegaan dus korter wil ik niet omdat ik ook honderden kilometers snelweg af moet leggen elke maand.
Had nu conti sportcontact 3 voor en dat viel me toch tegen, al deden ze het achter op assen een jaar geleden prima toen ik die band ook had. Warm (na een paar rondjes) op 2,65 bar gezet, dat moet voor een straatband goed zijn. Maar de Hankook Ventus V12 EVO die ik eerst had was een paar tientjes goedkoper en had betere grip dus voorlopig geen conti (en ook geen vredestein meer) meer voor mij. Of Hankook of Michelin of Goodyear.
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 19 aug 2013, 03:51
door hanske
Knot schreef:Hier nog een stukje waar ik achter Hanske aan zat.... lastig bijhouden op straatbandjes
Leuk gereden knot, inderdaad ik stond op de fameuze Federal FZ201's (by Cees Klapband haha) en deze bandjes gaven redelijk vertrouwen. Vanaf 1.30 min. geeft Frau Sarah Ganser (https://www.facebook.com/Sarah.Ganser.M ... rt.Fanpage" onclick="window.open(this.href);return false;) duidelijk met haar richtingaanwijzer aan dat ik er voorbij zou kunnen gaan maar besloot vrijwel direct toch maar lekker mee te sprinten naar de hairpin (typisch vrouwelijk woord) aan het einde van start/finish. Dit resulteerde in een nette uitrem actie waarbij nu eens een keer de vrouw geen voorrang kreeg. Vanaf 2.10 laat ik je even zien dat mijn roots in het off-road gebeuren liggen en soms probeer ik dat nog steeds te combineren (had jij niet pas een nieuwe voorruit laten plaatsen??? ). Tijdens de out-lap begon het serieus te regenen en zag ik je regelmatig kwispelen in mijn achteruitkijk spiegel, dit wilde ik wel voor me zien gebeuren en liet je met alle respect voorgaan. De verwachte power-slide in de linkse lange bocht bleef uit maar wat blijft het toch leuk om achter een drifter aan te rijden, een betere eerste rangs plaats bestaat er niet. Mijn diff is nog korter gegeard als het jouwe en dat is in sommige situaties voor mij goed te zien, waar jij terug gaat naar de 2e versnelling blijf ik lekker in 3 hangen, daar staat wel tegenover dat jij op bepaalde stukken beduidend meer snelheid maakt dan ik.
Vond het al met al een leuk circuit en heb mezelf beloofd hier zeker vaker terug te komen.
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Geplaatst: 19 aug 2013, 09:05
door Knot
Als ik op Wanli's had gestaan had ik het echt 20x gekker kunnen maken, kon nu geen grip verbreken in 3.
Maar voor een standaard auto zoals ik m heb kom je eigenlijk wel net wat tekort, je ziet dat jou auto gewoon net ff wat vlotter loopt en dat is best frustrerend als je aan wil haken