
996 GT3 Clubsport Mk1 (baksteun kapot)pag.12
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
je woonplaats klopt niet erg meer...alleen de Porker klopt nog 

- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Evo 8 MR RS graag anders ga ik dat ding van jouw ook 'kever clubsport' noemenjacobt schreef:Heel erg mooi gedaan Markk, het heeft wat tijd en moeite gekost maar het resultaat is echt gaaf.
Nogmaals bedankt, ook voor de nieuwe ervaring die Evo 8 Mrs heet. Wat een beest van een wagen

Mark.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Gaaf Mark 

-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 13 mar 2015, 16:53
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Mooi fotomateriaal! 

-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Ff een nieuw projectje, het is halverwege.
Tijdelijk de 6 pods klauwen erop van de 996 gt3 mk2.
Iets grotere schijven en mooiere grotere klauwen.
Worden opnieuw rood gemaakt met een verse Porsche sticker onder de blanke lak.
Aangezien het niet origineel op de mk1 hoort is het tijdelijk, het setje slijt ik later wel weer op Mp.


Tijdelijk de 6 pods klauwen erop van de 996 gt3 mk2.
Iets grotere schijven en mooiere grotere klauwen.
Worden opnieuw rood gemaakt met een verse Porsche sticker onder de blanke lak.
Aangezien het niet origineel op de mk1 hoort is het tijdelijk, het setje slijt ik later wel weer op Mp.
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Kijk die worden erg netjes...maar wat hebben ze met die klauwen gedaan? Te kleine wielen erom ofzo, hoe krijg je die in hemelsnaam zo vernachelt?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Op de foto met de oude klauwen staan 2 type klauwen.
Degene die er het slechtst aan toe is komt van een 997 cup racer.
Die andere komt van een 996 cup racer.
Het vreemde is, ze hebben het zelfde Porsche product nummer.
Optisch zijn ze ook gelijk, beide 6 pods, alleen de bevestigingspunten zijn anders.
Ik weet niet hoe het komt dat ze slecht zijn, maar het wiel was zeker niet te klein.
Misschien heeft het met grind te maken wat tussen het wiel en de klauw komt?
Degene die er het slechtst aan toe is komt van een 997 cup racer.
Die andere komt van een 996 cup racer.
Het vreemde is, ze hebben het zelfde Porsche product nummer.
Optisch zijn ze ook gelijk, beide 6 pods, alleen de bevestigingspunten zijn anders.
Ik weet niet hoe het komt dat ze slecht zijn, maar het wiel was zeker niet te klein.
Misschien heeft het met grind te maken wat tussen het wiel en de klauw komt?
-
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Hoe staan de 997 gt3 plannen?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Die plannen zitten in de ijskast, onderste lade, helemaal achterin.
Ik werd even onrustig, altijd tijdens de vakantie, maar heb de rust weer gevonden en blijf lekker in de 996 gt3.
Heb mezelf verwent met een 2015 ktm exc 350 sixdays waar ik de hele winter op kan spelen tijdens de knmv enduro ritten en af en toe crossbaan.
De 997 gaat mij op de lange termijn niet meer brengen dan ik al heb, op mijn eigen auto is alles helemaal 100%.
bij een ander moet je het maar weer afwachten, daarbij irriteert de huidige gekte op de gt3 markt me ook.
Je weet niet precies wat iets meer waard is, prijzen schieten alle kanten op.
Voor de afwisseling ga ik mijn eigen auto af en toe voorzien van leuke updates, die er overigens ook gelijk weer af kunnen om terug te gaan naar origineel wat uiteindelijk altijd het mooiste is. Zeker als de auto ouder wordt.
Remklauwen en onderstel wil ik nog wel even mee experimenteren.
Misschien dat die ouwe knar uit Madrid 5 december nog een Ohlins setje kan meenemen
Ik werd even onrustig, altijd tijdens de vakantie, maar heb de rust weer gevonden en blijf lekker in de 996 gt3.
Heb mezelf verwent met een 2015 ktm exc 350 sixdays waar ik de hele winter op kan spelen tijdens de knmv enduro ritten en af en toe crossbaan.
De 997 gaat mij op de lange termijn niet meer brengen dan ik al heb, op mijn eigen auto is alles helemaal 100%.
bij een ander moet je het maar weer afwachten, daarbij irriteert de huidige gekte op de gt3 markt me ook.
Je weet niet precies wat iets meer waard is, prijzen schieten alle kanten op.
Voor de afwisseling ga ik mijn eigen auto af en toe voorzien van leuke updates, die er overigens ook gelijk weer af kunnen om terug te gaan naar origineel wat uiteindelijk altijd het mooiste is. Zeker als de auto ouder wordt.
Remklauwen en onderstel wil ik nog wel even mee experimenteren.
Misschien dat die ouwe knar uit Madrid 5 december nog een Ohlins setje kan meenemen

Laatst gewijzigd door jacobt op 27 okt 2015, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)


-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
De remklauwen zijn klaar, ik heb ze helemaal gereviseerd. Het was makkelijker dan verwacht, maar het was een heel uitzoek werk welke onderdelen er nodig waren.
12 Zuigertjes, rubberafdichtingen in cilindertjes, en stofhoesjes.
Nieuwe remolie, Pagid P90 remblokken, trilplaatjes, 4x Goodridge stalen remleiding en langere bevestigingsbouten.
Het zijn 996 Cup klauwen die zijn weer iets dikker dan de standaard 6 pods van de 996 gt3 mk2.
De bijhorende schijven zijn 350mm ipv standaard 330mm.





12 Zuigertjes, rubberafdichtingen in cilindertjes, en stofhoesjes.
Nieuwe remolie, Pagid P90 remblokken, trilplaatjes, 4x Goodridge stalen remleiding en langere bevestigingsbouten.
Het zijn 996 Cup klauwen die zijn weer iets dikker dan de standaard 6 pods van de 996 gt3 mk2.
De bijhorende schijven zijn 350mm ipv standaard 330mm.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Het onderstel op de gt3 was inmiddels ook 16 jaar oud, het standaard Bilstein onderstel zat er nog ongewijzigd onder. Ik had de keus om het origineel te laten reviseren wat best veel gebeurd of een upgrade.
Veel getwijfeld maar heb een set Öhlins Road en Track er onder gezet, in 16 jaar tijd is er ook op onderstel gebied veel verbeterd. Öhlins is kwalitatief top spul en de in en uitgaande demping is te verstellen zonder gereedschap, 30 klikken van hard naar zacht.
http://www.fvd.de/pdf_show.php?o=da&nam ... 6GT3_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Het onderstel is volgens Öhlins specificaties afgesteld in hoogte, vrij nauwkeurig gedaan. (op de millimeter
).
Na het plaatsen van het onderstel gelijk laten uitlijnen en uitwegen.
Verrassend was dat het uitwegen aantoonde dat de wagen perfect was qua wieldruk, de achteras was links en rechts exact hetzelfde, op de vooras zat 2 kilo verschil links en rechts. Dit is gewogen met de bestuurder erin. Diagonaal klopte het ook, daardoor was verder afstellen niet nodig.






Veel getwijfeld maar heb een set Öhlins Road en Track er onder gezet, in 16 jaar tijd is er ook op onderstel gebied veel verbeterd. Öhlins is kwalitatief top spul en de in en uitgaande demping is te verstellen zonder gereedschap, 30 klikken van hard naar zacht.
http://www.fvd.de/pdf_show.php?o=da&nam ... 6GT3_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Het onderstel is volgens Öhlins specificaties afgesteld in hoogte, vrij nauwkeurig gedaan. (op de millimeter

Na het plaatsen van het onderstel gelijk laten uitlijnen en uitwegen.
Verrassend was dat het uitwegen aantoonde dat de wagen perfect was qua wieldruk, de achteras was links en rechts exact hetzelfde, op de vooras zat 2 kilo verschil links en rechts. Dit is gewogen met de bestuurder erin. Diagonaal klopte het ook, daardoor was verder afstellen niet nodig.
Laatst gewijzigd door jacobt op 27 okt 2015, 22:05, 4 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Fraaie updates! 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
mooi hoor, weer netjes voor elkaar zo
die schijven, heb je daar geen 2-delige van? 1-delige scheelt wel geld, dat wel.

die schijven, heb je daar geen 2-delige van? 1-delige scheelt wel geld, dat wel.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
2 delige schijven komen volgend jaar misschien als ik deze set houd.
Ik wou eerst kijken of alles zou passen en het bevalt.
Alcon schijven wegen 9kg ipv 12kg voor de originele schijf, dat zijn wel weer 6 kilo's roterende onafgeveerde massa die je verliest. Dat merk je in het sturen echt wel, ik hoop dat ik nog ergens een koopje tegenkom op ebay ofzo.
Ik wou eerst kijken of alles zou passen en het bevalt.
Alcon schijven wegen 9kg ipv 12kg voor de originele schijf, dat zijn wel weer 6 kilo's roterende onafgeveerde massa die je verliest. Dat merk je in het sturen echt wel, ik hoop dat ik nog ergens een koopje tegenkom op ebay ofzo.
Laatst gewijzigd door jacobt op 27 okt 2015, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
De afvalrace is toch al ingezet.
Brandblusser en stalen houder eruit -9,7 Kg
Voorste deel vd kooi er uit -10,4 Kg
OZ allegerita -14,0 Kg
Odessey PC680 Accu -11 Kg


Veel meer ruimte en licht in de cabine, de zonnekleppen kunnen weer tegen het plafond
45 kilo eruit.
Brandblusser en stalen houder eruit -9,7 Kg
Voorste deel vd kooi er uit -10,4 Kg
OZ allegerita -14,0 Kg
Odessey PC680 Accu -11 Kg
Veel meer ruimte en licht in de cabine, de zonnekleppen kunnen weer tegen het plafond

45 kilo eruit.
Laatst gewijzigd door jacobt op 27 okt 2015, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
dat scheelt aardig
bij mij achter scheelt ook aardig qua gewicht, heb alles even opgeschreven qua gewicht, dacht van...heb ik dat wel goed? maja, ik ging achter ook van 272x10mm naar 324x20mm en iets grotere klauwen, dan tikt het wel aan.
het nwe onderstel is weer 5 kilo lichter, maar de grotere velgen en bredere banden gooien er weer aardig wat bij op

bij mij achter scheelt ook aardig qua gewicht, heb alles even opgeschreven qua gewicht, dacht van...heb ik dat wel goed? maja, ik ging achter ook van 272x10mm naar 324x20mm en iets grotere klauwen, dan tikt het wel aan.
het nwe onderstel is weer 5 kilo lichter, maar de grotere velgen en bredere banden gooien er weer aardig wat bij op

- Mark 320iS
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Ooh, gaaf hoor! Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de öhlins, denk er ook wel eens over na voor mijn m3.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Hoi Mark,
De set bevalt heel erg goed, de auto is echt veranderd.
Veel stabieler en goed instelbaar waarbij je het verschil ook echt merkt als je aan de knoppen draait.
De auto is vorige week nog op Zandvoort geweest voor een fotoshoot daarbij natuurlijk ook wat rondjes gereden op de baan. Daar kwamen de kwaliteiten nog duidelijker naar voren toen Peter Kox (professioneel Coureur) de Gt3 een paar ronden op behoorlijke snelheid rond het circuit liet gaan. Daarbij werd alles echt even op de proef gesteld. Zowel de remmen als onderstel waren perfect.
De set bevalt heel erg goed, de auto is echt veranderd.
Veel stabieler en goed instelbaar waarbij je het verschil ook echt merkt als je aan de knoppen draait.
De auto is vorige week nog op Zandvoort geweest voor een fotoshoot daarbij natuurlijk ook wat rondjes gereden op de baan. Daar kwamen de kwaliteiten nog duidelijker naar voren toen Peter Kox (professioneel Coureur) de Gt3 een paar ronden op behoorlijke snelheid rond het circuit liet gaan. Daarbij werd alles echt even op de proef gesteld. Zowel de remmen als onderstel waren perfect.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
klinkt goed 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Geweldige aanpassingen 

- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Hele gave upgrades Jaap! Ohlins is ook zulk prachtig spul!
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
goed bezig Jaap! en die remleiding zit goed hoor 

- Mark 320iS
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1)
Gaaf hoor! Foto's volgen? Öhlins setje blijft op mijn verlanglijstje staan, goed om te lezen dat ie zo goed bevalt. Eerst komende maand even een paar zaken aan het exterieur aanpakken.jacobt schreef:Hoi Mark,
De set bevalt heel erg goed, de auto is echt veranderd.
Veel stabieler en goed instelbaar waarbij je het verschil ook echt merkt als je aan de knoppen draait.
De auto is vorige week nog op Zandvoort geweest voor een fotoshoot daarbij natuurlijk ook wat rondjes gereden op de baan. Daar kwamen de kwaliteiten nog duidelijker naar voren toen Peter Kox (professioneel Coureur) de Gt3 een paar ronden op behoorlijke snelheid rond het circuit liet gaan. Daarbij werd alles echt even op de proef gesteld. Zowel de remmen als onderstel waren perfect.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport (MK1) (in Autovisie)
Vorige week dinsdag op Zandvoort geweest met Autovisie om de Gt3 uit te lenen aan de autojournalisten, fotografen en Peter Kox.
Alle jaar winnaars van de Autovisie super tests vanaf 1997 tot heden waren uitgenodigd om in een grote auto test te bepalen welke auto de overall winnaar wordt. Elke aanwezige auto vertegenwoordigd het jaar waarin hij de test won.
Alle auto's werden afzonderlijk gefotografeerd voor de kersteditie nr.26 waarin 30 pagina's besteed gaat worden aan de test.
Alle auto's zijn door de journalisten gereden en door Peter Kox, de eigenaren konden uiteraard meerijden.
Erg leuke dag, ook in wat andere auto's mee gereden zoals o.a. Ferrari 458 en de Porsche Gt2.















Alle jaar winnaars van de Autovisie super tests vanaf 1997 tot heden waren uitgenodigd om in een grote auto test te bepalen welke auto de overall winnaar wordt. Elke aanwezige auto vertegenwoordigd het jaar waarin hij de test won.
Alle auto's werden afzonderlijk gefotografeerd voor de kersteditie nr.26 waarin 30 pagina's besteed gaat worden aan de test.
Alle auto's zijn door de journalisten gereden en door Peter Kox, de eigenaren konden uiteraard meerijden.
Erg leuke dag, ook in wat andere auto's mee gereden zoals o.a. Ferrari 458 en de Porsche Gt2.