Youp nog bedankt voor de hulp.
Het is een 2010 model, dus met injectie motor, en als extra optie toen verkrijgbaar met dubbele Arrow dempers met carbon en speciale race ecu, optie van bijna 2.000,- euro!
Maar wat een bruut geluid.
Sinds kort heb ik een KTM 990SMR, mocht je een hypermotard overwegen dan kan zou ik je ook eens aanraden om een proefritje op zo'n ding te gaan doen. Een plaatje bij het praatje:
Bij de 990SMR is het doseren van het gas in de lage toeren "moeilijk" (beetje bokkerig gedrag, bijvoorbeeld in de stad). Op zich niet erg en het went wel maar her en der lees ik over aanpassingen die dat voorkomen dan wel verminderen, zoals montage van een throttle cam / progressieve gashandel van een RC8 / kleiner tandwiel voor (of groter achter).
Klopt. Ik ben te druk met nieuwe avonturen beleven.
Heb je bij de Akrapovics ook de bijbehorende mapping? Dat zou al moeten schelen. Verder heeft die maat van me er niks aan gedaan, enkel er voor gezorgd dat zijn ketting altijd netjes gespannen was. Dat scheelt een beetje voor wat betreft het bokken.Berry1000RR schreef: ↑09 jun 2017, 15:55Bij de 990SMR is het doseren van het gas in de lage toeren "moeilijk" (beetje bokkerig gedrag, bijvoorbeeld in de stad). Op zich niet erg en het went wel maar her en der lees ik over aanpassingen die dat voorkomen dan wel verminderen, zoals montage van een throttle cam / progressieve gashandel van een RC8 / kleiner tandwiel voor (of groter achter).
Weet jij zo ook of die maat het herkent en of (en wat) hij had aangepast?
Als het goed is heeft de KTM dealer dit gedaan... Binnenkort wil ik door middel van een kabeltje en Tune ECU zelf gaan kijken. Maar zoals jij aangeeft met betrekking tot de 690R, zo erg is het bij mij niet hoor. Ik ga er dus vanuit dat het gewoon goed is. Maar ik zal nog eens kijken naar de kettingspanning.
Heb je bij de Akrapovics ook de bijbehorende mapping? Dat zou al moeten schelen. Verder heeft die maat van me er niks aan gedaan, enkel er voor gezorgd dat zijn ketting altijd netjes gespannen was. Dat scheelt een beetje voor wat betreft het bokken.
De 690 R van m'n vriendin was een DRAMA onder de 3500 toeren, totdat deze ontdaan was van de middendemper en voorzien van een fatsoenlijke map door de KTM dealer. Het heeft allemaal met emissie eisen te doen...
Kortere overbrenging is inderdaad een flinke verbetering bij alle motoren en zeker bij een- en twee-cilinderblokken.Berry1000RR schreef: ↑09 jun 2017, 15:55 Bij de 990SMR is het doseren van het gas in de lage toeren "moeilijk" (beetje bokkerig gedrag, bijvoorbeeld in de stad). Op zich niet erg en het went wel maar her en der lees ik over aanpassingen die dat voorkomen dan wel verminderen, zoals montage van een throttle cam / progressieve gashandel van een RC8 / kleiner tandwiel voor (of groter achter).
Geeft niet joh, volgende keer beter.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten