Een Leon ST 180pk DSG begint al bij € 33.600,- Dat zijn imho VW/Audi prijzen, en niet voor een Seat.ErikS schreef:Seat en skoda gaan vw nog eens van de troon stoten.
Prachtig.
Seat Leon 3
- JP
Re: Seat Leon 3
-
Pfffff... wel aan de prijs ja.
- WJ
Maar dat is wel de dikste uitvoering. Volgensmij start de A3 Sportback voor 3k meer en de Golf Variant is niet eens te krijgen met die motor.JP schreef:Een Leon ST 180pk DSG begint al bij € 33.600,- Dat zijn imho VW/Audi prijzen, en niet voor een Seat.ErikS schreef:Seat en skoda gaan vw nog eens van de troon stoten.
Prachtig.
Die ST start bij 21k, wat niet verkeerd is volgensmij.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
De Seat biedt imo prima value for money. Bij Audi ben je (als je dezelfde opties aanvinkt) echt een veelvoud kwijt. Dan ga je zo richting de 45/50k.
- JP
http://www.autoweek.nl/nieuws/26354/sea ... ne-rs-rauw" onclick="window.open(this.href);return false;
280pk.......diff.........5.7s/100kmh.......
280pk.......diff.........5.7s/100kmh.......
- WJ
Nice!
- Petrolhead Tom
En echt een hele mooie auto om te zien zo op de foto's! 

- Joy
Alleen voorzien van verschrikkelijke wielen imho. Op de spy-foto's leek het er meer op:

- sitechris
De prijzen van de Cupra zijn bekend. Zeer scherp!
http://ponpersportaal.nl/seat/2014/seat ... bereikbaar" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijzen SEAT Leon CUPRA 280
SEAT Leon SC CUPRA 280: € 34.950
SEAT Leon SC CUPRA 280 DSG: € 36.950
SEAT Leon 5-deurs CUPRA 280: € 35.300
SEAT Leon 5-deurs CUPRA 280 DSG: € 37.300
Standaarduitrusting:
• 19" lichtmetalen velgen
• Rode remklauwen met CUPRA aanduiding
• Sportstoelen met Alcantara en lederen zijwangen
• Mechanisch sperdifferentieel vóór
• Switch-off key voor ESC
• CUPRA-onderstel (25mm verlaagd)
• SEAT Drive Profile CUPRA
• Progressive Steering
• Schakelflippers aan het stuur (DSG)
• Ovale uitlaten links en rechts
• CUPRA-bumpers vóór en achter
• CUPRA-dakspoiler
• Full-LED koplampen met LED dagrijverlichting
• LED-achterlichten
• Zwarte buitenspiegels
• Zwarte dakhemel
• Donker getinte ramen achter
• Volautomatische airco in 2 zones
• Regen- en lichtsensor
• Automatisch dimmende binnenspiegel
• Media System Colour Plus
http://ponpersportaal.nl/seat/2014/seat ... bereikbaar" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijzen SEAT Leon CUPRA 280
SEAT Leon SC CUPRA 280: € 34.950
SEAT Leon SC CUPRA 280 DSG: € 36.950
SEAT Leon 5-deurs CUPRA 280: € 35.300
SEAT Leon 5-deurs CUPRA 280 DSG: € 37.300
Standaarduitrusting:
• 19" lichtmetalen velgen
• Rode remklauwen met CUPRA aanduiding
• Sportstoelen met Alcantara en lederen zijwangen
• Mechanisch sperdifferentieel vóór
• Switch-off key voor ESC
• CUPRA-onderstel (25mm verlaagd)
• SEAT Drive Profile CUPRA
• Progressive Steering
• Schakelflippers aan het stuur (DSG)
• Ovale uitlaten links en rechts
• CUPRA-bumpers vóór en achter
• CUPRA-dakspoiler
• Full-LED koplampen met LED dagrijverlichting
• LED-achterlichten
• Zwarte buitenspiegels
• Zwarte dakhemel
• Donker getinte ramen achter
• Volautomatische airco in 2 zones
• Regen- en lichtsensor
• Automatisch dimmende binnenspiegel
• Media System Colour Plus
- Petrolhead Tom
Daar hoef je niks meer op of aan te bestellen! Heerlijk! Ik vind het echt een serieus mooie auto om te zien.
- WJ
Echt een gaaf ding..en leuke specs!

- Arthur
- Auto: Nr.51
Eensch!
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ook in de leasemarkt een erg interessant aanbieding bij de Leon. De 1.6 tdi Limited Editions (1,2 en 3), verschillende versies met flinke aankleding voor érg weinig geld.
De Limited Edition 2 bijvoorbeeld;
- Zwart, grijs/zwart of beige lederen interieur
- Lane Assist en grootlicht assistent
- Full-LED verlichting en LED interieurverlichting
- Climatronic volautomatische airco
- Parkeersensoren vóór en achter
- Regen- en lichtsensor met een
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Chromen raamlijst onder de portierruiten
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels
De Limited Edition 3 heeft Alcantara ipv volleder, beide versies voor € 25.900,-.
Daarnaast hebben ze nog een zeer fraai Aerodynamic pakket. Zit je rond de 30/31k voor een volledig dikke leasert. Wel met 110pk, maar voor de snelweg kilometers prima auto. Heb je geen Golf Bluemotion Highline voor. Mijn interesse is gewekt

De Limited Edition 2 bijvoorbeeld;
- Zwart, grijs/zwart of beige lederen interieur
- Lane Assist en grootlicht assistent
- Full-LED verlichting en LED interieurverlichting
- Climatronic volautomatische airco
- Parkeersensoren vóór en achter
- Regen- en lichtsensor met een
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Chromen raamlijst onder de portierruiten
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels
De Limited Edition 3 heeft Alcantara ipv volleder, beide versies voor € 25.900,-.
Daarnaast hebben ze nog een zeer fraai Aerodynamic pakket. Zit je rond de 30/31k voor een volledig dikke leasert. Wel met 110pk, maar voor de snelweg kilometers prima auto. Heb je geen Golf Bluemotion Highline voor. Mijn interesse is gewekt

- Reind
Die van mij een paar weken geleden besteld. Een ST FR first edition 150pk Diesel. Die koste overigens gewoon 32.600,- excl aftermarket leer inbouw.
Dan is die CUPRA niet eens veel duurder.
Maar eerlijk is eerlijk. Ik ga de BMW erg missen ben ik bang.
- Barend
- Auto: F20 m135i
Met die pijpjes links en rechts ziet dat er wel heel dik uit Steven!
- Luco
Tja de allergoedkoopste 118d is compleet kaal ook 32k, dus lijkt me niet echt een eerlijk vergelijk, wil je een 1 serie met gelijkwaardige opties is die al zon 10k duurder, en volgens mij moet je de leon inschalen in het 3 serie segment en die is al gauw minimaal 20k duurder.Reind schreef:Die van mij een paar weken geleden besteld. Een ST FR first edition 150pk Diesel. Die koste overigens gewoon 32.600,- excl aftermarket leer inbouw.
appels met peren dus.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Denk dat je nu de zaken wat door elkaar haalt Luco. Leon valt toch echt in het 1-serie segment en niet in het 3-serie segment.
Vergelijkbare 1-serie is de 116d High Executive (qua uitrusting ongeveer) voor +-35k. Is inderdaad een aardig verschil, maar wel appels en appels. 1-serie is 20%, het voordeel pleit voor de Leon met 14% alleen minder 'premium' gevoel. Kijkend naar de 1.6 tdi dan. Heb met de Leon gereden, kwaliteit van het interieur blijft toch een issue.
Vergelijkbare 1-serie is de 116d High Executive (qua uitrusting ongeveer) voor +-35k. Is inderdaad een aardig verschil, maar wel appels en appels. 1-serie is 20%, het voordeel pleit voor de Leon met 14% alleen minder 'premium' gevoel. Kijkend naar de 1.6 tdi dan. Heb met de Leon gereden, kwaliteit van het interieur blijft toch een issue.
- Petrolhead Tom
Hoe zit dat met het geluid? Ik heb in oudere generaties Leon en Ibiza's gereden en ik vond het altijd een behoorlijke bak herrie geven in verhouding tot gelijkwaardige VW producten. Gewoon veel weggeluid, bandengeluid en windgeruis. Dat vind ik zelf wat belangrijker voor een kilometervreter dan een plastic dashboard.
- Luco
ik had het over Reind zijn opmerking, dus een 150 pk diesel moet je dan vergelijken met een 1 of 3 serie diesel met 143pk, niet een met 30 of 40 pk mindere diesel, en een 1 is ook nog zwaarder?.Steven N. schreef:Denk dat je nu de zaken wat door elkaar haalt Luco. Leon valt toch echt in het 1-serie segment en niet in het 3-serie segment.
Feit blijft dat hetzelfde vermogen en uitruisting bij bmw gewoon stukken duurder is, mag het dan ook beter rijden, blijft dus appels en peren.
Volgens mij is een leon toch echt groter dan een 1 serie.
- PD power
Een Golf is echt niet stiller dan een Leon, ik kan het wetenPetrolhead Tom schreef:Hoe zit dat met het geluid? Ik heb in oudere generaties Leon en Ibiza's gereden en ik vond het altijd een behoorlijke bak herrie geven in verhouding tot gelijkwaardige VW producten. Gewoon veel weggeluid, bandengeluid en windgeruis. Dat vind ik zelf wat belangrijker voor een kilometervreter dan een plastic dashboard.

Hier nu Leon 1P met 245k op de teller, nog geen enkel rammeltje.
Vanaf 2008/2009 is de interieur kwaliteit van de gehele platvorm breedte (A3/golf/Leon/octavia) sterk verbeterd.
Met name 2003 t/m 2005 was dramatisch (A3/golf/Leon/passat) Octavia was toen eigenlijk een positieve uitzondering.
- sitechris
Leon vs 1 serie is een no brainer voor mij. De Leon wint het. Hij is ruimer, fors goedkoper (bij BMW moet je stevig de optielijst aanvinken) en mooier. De 1 serie vind ik niet bepaald mooi. Het interieur van de nieuwe leon is prima verder. Net geen Golf niveau, maar echt dikke prima. Vorige model leon had wel een matig interieur. De wegligging van de Leon is prettig. Mooie mix comfort vs dynamiek. En de Full LED koplampen zien er cool uit. Ik kan eigenlijk geen echte nadelen opnoemen. Het is gewoon een goede auto. Inmiddels heb ik al bijna 70k op de teller staan, dus het oordeel is geveld na aardig wat uurtjes sturen.
- JP
Mooi die zwarte met dat Aero pakket, Steven.....
De Cupra is redelijk scherp geprijsd ja, maar komt er van deze ook nog een Cupra R....?

De Cupra is redelijk scherp geprijsd ja, maar komt er van deze ook nog een Cupra R....?
- Reind
Luco schreef:ik had het over Reind zijn opmerking, dus een 150 pk diesel moet je dan vergelijken met een 1 of 3 serie diesel met 143pk, niet een met 30 of 40 pk mindere diesel, en een 1 is ook nog zwaarder?.Steven N. schreef:Denk dat je nu de zaken wat door elkaar haalt Luco. Leon valt toch echt in het 1-serie segment en niet in het 3-serie segment.
Feit blijft dat hetzelfde vermogen en uitruisting bij bmw gewoon stukken duurder is, mag het dan ook beter rijden, blijft dus appels en peren.
Volgens mij is een leon toch echt groter dan een 1 serie.
Mijn opmerking is niet ter vergelijking. Ik ga van een dikke 3 serie metalleseropeneraan naar een Leon ST. IK kies dus voor een veel goedkopere auto (de BMW koste 65K) en geef aan dat ik de BMW ga missen. Ik snap ook wel dat ik de twee niet geheel met elkaar kan vergelijken.
Hoewel ik de Seat erg goed vind rijden en hij groter is dan mijn huidige 3 touring. En qua snelheid ontlopen ze elkaar niet echt. De BMW was 177pk /1475kg vs Seat 150pk/1250kg. Dat mijn bmw nu gechipt 215pk heeft laat ik dan even buiten beschouwing. Ik ga voornamelijk de geweldige balans en RWD van de BMW missen.
Snappie
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
3 deurs versie is vet !
Geen geld voor zo`n dik ding..........
Geen geld voor zo`n dik ding..........
- 350 Z
Daar heb je zeker wat aan op de autobaan en in de fileIk ga voornamelijk de geweldige balans en RWD van de BMW missen.