Toch nog democratie op DF! De ontknoping op pag.8

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Moeten deze forummembers een ban krijgen?

Peiling eindigde op 28 feb 2012, 12:56

KW bannen
37
11%
KW niet bannen
72
22%
Sebastian Keijmel bannen
57
17%
Sebastian Keijmel niet bannen
55
16%
Jeroen K. bannen
47
14%
Jeroen K. niet bannen
66
20%

Totaal aantal stemmen: 334

dvh

Re: Toch nog democratie op DF!

Bericht door dvh » 23 feb 2012, 11:28

* kijkt naar registratiedatum *
Ja.. Dit was mijn indruk van DF
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 10&t=16552

Toen waren er nog geen Jeroen K's en Sebastiaans... :swinging:

Hielke

Bericht door Hielke » 23 feb 2012, 11:55

Ook 3x niet bannen gestemd. Als de irritatiegraad een voorwaarde voor wel of niet bannen gaat worden, dan blijft er niemand meer over. Ik vind het gros van de posters op DF bloedirritant! :tooth:

Zelfs in het geval van Luco heb ik nooit om een ban gevraagd. Als dat al niet genoeg zegt :tong:

Moderators hoeven voor een ban met slechts een enkele voorwaarde rekening te houden. Plaatst de poster wel of niet persoonlijke aanvallen op mede forummembers. Zo ja, bannen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 feb 2012, 13:11

Luco was druk.......*(via FB van Tommy) :D
Bijlagen
25.jpg
25.jpg (414.89 KiB) 1301 keer bekeken

Michel P

Bericht door Michel P » 23 feb 2012, 13:22

Optreden van Luco bij DF headquaters...... I want to BAN free :wave:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 feb 2012, 13:39

Michel P schreef:Optreden van Luco bij DF headquaters...... I want to BAN free :wave:

:D :D :D hehe eindelijk weer DF op niveau

Luco

Bericht door Luco » 23 feb 2012, 13:46

Michel P schreef:Luco, hoeveel geld heb je naar DF BV over gemaakt om te ban ongedaan te laten maken, je bent zo verslaafd aan DF dat je dus mee moest en zou lezen en daarvoor zelfs een proxy gebruikte :kikker:

Of heb je een mega buk sessie gehad op DF headquaters...... :zwijntje:
Geen van beiden, ik heet geen Michel P.
Janken over DF commercieel, zielig een gummetje neerzetten, maar wel blijven hangen en meelullen met de meute :kotsen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 feb 2012, 13:50

Luco schreef:
Michel P schreef:Luco, hoeveel geld heb je naar DF BV over gemaakt om te ban ongedaan te laten maken, je bent zo verslaafd aan DF dat je dus mee moest en zou lezen en daarvoor zelfs een proxy gebruikte :kikker:

Geen van beiden, ik heet geen Michel P. Janken over DF commercieel, zielig een gummetje neerzetten, maar wel blijven hangen en meelullen met de meute
:popcorn:

Luco

Bericht door Luco » 23 feb 2012, 13:55

duifjes.com schreef:
Luco schreef:

Geen van beiden, ik heet geen Michel P. Janken over DF commercieel, zielig een gummetje neerzetten, maar wel blijven hangen en meelullen met de meute
:tong: :tong: :tong:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 23 feb 2012, 14:03

indobesar schreef:Je kunt de personen ook zelf op de 'zwarte' lijst zetten in het User Control Panel. Postings verschijnen dan voor jou niet in het forum. Werkt perfect~!
Trouwens, nu ik er na ongeveer een jaar achter ben hoe ik direct bij de eerste ongelezen reactie kom, :crazy: :bag: :bag: :bag: ) is er in plaats van een manier om een persoon te "blokken", ook een manier om een draadje te blokken?

Op die manier zou ik gaming draadjes, voedsel onzin en evt. ander non-DF gelu. -pardon- permanent uit de "ongelezen" listing kunnen weren... zou me handig lijken...

Of vraag ik nu te veel?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 feb 2012, 14:07

Spijkerhard schreef:
indobesar schreef:Je kunt de personen ook zelf op de 'zwarte' lijst zetten in het User Control Panel. Postings verschijnen dan voor jou niet in het forum. Werkt perfect~!
Trouwens, nu ik er na ongeveer een jaar achter ben hoe ik direct bij de eerste ongelezen reactie kom, :crazy: :bag: :bag: :bag: ) is er in plaats van een manier om een persoon te "blokken", ook een manier om een draadje te blokken?

Op die manier zou ik gaming draadjes, voedsel onzin en evt. ander non-DF gelu. -pardon- permanent uit de "ongelezen" listing kunnen weren... zou me handig lijken...

Of vraag ik nu te veel?
Je klikt toch gewoon op het draadje wat jij wilt....als je gamen ziet en het boeit je niet....niet op klikken...simpel toch.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 23 feb 2012, 14:11

...altijd op zoek naar nog simpeler... zou lekker opruimen...

Emiel

Bericht door Emiel » 23 feb 2012, 14:57

Spijkerhard schreef:...altijd op zoek naar nog simpeler... zou lekker opruimen...
Doet me denken aan de Kit-Kat reclame waarin de Juffrouw iedereen de klas uit stuurt zodat ze rustig kan les geven ;)

SKRD bannen is prima, maar heeft geen nut met die plaat voor zijn kop. Komt via proxy toch terug.

KW is in real life aardig ( die ene keer dat ik hem ontmoet heb dan ) maar drukt zich soms gewoon wat raar uit.

Die Jeroen , als je iemand de tering wenst, dan spoor je niet, en als je je niet kan gedragen in de meute, dan val je vanzelf buiten de boot toch ?

Luco

Bericht door Luco » 23 feb 2012, 15:37

Hielke schreef:

Moderators hoeven voor een ban met slechts een enkele voorwaarde rekening te houden. Plaatst de poster wel of niet persoonlijke aanvallen op mede forummembers. Zo ja, bannen.
Dan had jij er ook allang een moeten hebben.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 feb 2012, 15:38

Luco schreef:
Hielke schreef:

Dan had jij er ook allang een moeten hebben.

Fernando

Bericht door Fernando » 23 feb 2012, 15:44

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 23 feb 2012, 15:47

Afbeelding

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 feb 2012, 15:50

Luco schreef:Afbeelding
:happy birthday:

///Joost

Bericht door ///Joost » 23 feb 2012, 16:17

Damn...dit is gewoon een partijtje slowchat. Ik voorzie overigens dat er niet eens een oordeel gaat komen, dus wat mij betreft kan dit topic gewoon op slot.

:clown:

RVV

Bericht door RVV » 23 feb 2012, 16:20

Er komt een keihard oordeel straks :coffee:

Elise

Bericht door Elise » 23 feb 2012, 17:01

RVV schreef:Er komt een keihard oordeel straks :coffee:
Ik ben benieuwd waar dat oordeel dan op gebaseerd is.

Huidige stand van zaken is dat 56 personen het nodig vinden om Sebastiaan te bannen.
Kan iemand van die 56 personen mij eens aanwijzen welke posting(s) ervoor zorgen dat Sebastiaan gebanned moet worden?
http://www.driving-fun.com/forum/search ... 6&sr=posts

Toegegeven, de laatste posting over de prins schoot mij persoonlijk in het verkeerde keelgat maar lijkt mij geen reden om de banmachine aan te slingeren. Ik vind wel dat het Sebastiaan zou sieren als hij daar zijn excuus voor zou aanbieden.

En ja, al weer heel lang geleden had Sebastiaan een foute binnenkomer met het hele SKRD vehaaltje.
Maar wat ik me van dat 100 pagina's tellende topic kan herinneren is dat het grote gros van DF er smakelijk om gelachen heeft.....en was Sebastiaan het pispaaltje..... en daar wordt hij maar al te graag nog steeds aan herinnerd.

Kom maar op met uw motivatie.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 feb 2012, 17:31

Elise schreef:
RVV schreef:Er komt een keihard oordeel straks :coffee:
Ik ben benieuwd waar dat oordeel dan op gebaseerd is.

Huidige stand van zaken is dat 56 personen het nodig vinden om Sebastiaan te bannen.
Kan iemand van die 56 personen mij eens aanwijzen welke posting(s) ervoor zorgen dat Sebastiaan gebanned moet worden?
http://www.driving-fun.com/forum/search ... 6&sr=posts

Toegegeven, de laatste posting over de prins schoot mij persoonlijk in het verkeerde keelgat maar lijkt mij geen reden om de banmachine aan te slingeren. Ik vind wel dat het Sebastiaan zou sieren als hij daar zijn excuus voor zou aanbieden.

En ja, al weer heel lang geleden had Sebastiaan een foute binnenkomer met het hele SKRD vehaaltje.
Maar wat ik me van dat 100 pagina's tellende topic kan herinneren is dat het grote gros van DF er smakelijk om gelachen heeft.....en was Sebastiaan het pispaaltje..... en daar wordt hij maar al te graag nog steeds aan herinnerd.

Kom maar op met uw motivatie.
Jij bent bang dat jij EliseKRD zal worden he als hij een ban krijgt. Ik heb trouwens op niet bannen gestemd

RVV

Bericht door RVV » 23 feb 2012, 17:40

Nou hou je vast daar komt die!:

Ik vind het verder wel een vermakelijk draadje, intern (dus binnen het modteam) is er ook altijd wel verdeeldheid geweest (ook vroeger met oude modteamleden die nu bv gewoon posten op het forum) of bepaalde members wel of niet gebanned moesten worden.

Dat zijn nooit makkelijke discussies. Er zijn genoeg mensen die roepen maar, Rico ban even die en die. Modteam schop die er maar uit.. en soms meerdere mensen gelijktijdig.. klachten komen binnen, forum trekt qua niveau omlaag etc. Maar de vraag is eigenlijk altijd hetzelfde.. is dat ook zo? Ja ergenis is er ook over die paar heilige boontjes in dit draadje. Maar die waaien ook met alle winden mee. Maar het liefst veel tegenwind richting het modteam.

Er zijn in 6 jaar tijd vier mensen gebanned. Toledoman (een trol van het gummenforum) die kreeg al heel snel de wacht aan gezegd, maar dat was alleen omdat hij maar wilde trollen. In 2007 bij veel mensen de ook wel bekende Rebel. Eigenlijk vanwege een persoonlijke aanvaring met een modteam member. In 2009 heb ik via mail Rebel medegedeeld dat zijn ban weer was ingetrokken. En dat hij weer de vrijheid had om te posten. Heeft hij sindsdien niet meer gedaan. Maar als konijn uit de hoge hoed kreeg ik gisteren een mail van Rebel over dit draadje :wink: (hij volgt DF blijkbaar nog steeds op de voet) Ik had hem wederom weer aangegeven dat hij gewoon weer kan posten op DF. We shall see. Verder is Sander Spoolder gebanned, maar dat omdat hij een complete fantast is/was. Wist werkelijkheid en fictie niet meer uit elkaar te houden. En als laatst was 2 jaar geleden Luco gebanned, maar na een aantal maanden heb ik hem weer uitgenodigd om weer te posten op DF. Zelfs daar waren een een paar modteamleden het niet mee eens. Maargoed dat geeft al aan hoe moeilijk we het vinden om mensen überhaupt te bannen. Bannen van members is namelijk alles behalve leuk. Daarom doen we het ook (bijna) nooit.

De uitslag tot nu toe, even afgezien van die 18 valse stemmen geeft al aan dat je eigenlijk nooit een goede keuze maakt met het wel of niet bannen van members. De ene helft is tevreden, de andere helft ontevreden. Maar men is nooit tevreden over de keuze die het modteam maakt.

Met dit draadje wil ik de DF'ers ook een spiegel voorhouden. Het is zo makkelijk om te roepen, modteam doe dit, doe dat.. maar er is eigenlijk nooit eensgezindheid over de keuze van wel of niet een ban.

De posts van KW zijn niet van dien aard om hem te bannen. Van Jeroen ook niet. En van SKRD ook niet. ja met de prins gaat ie veel te ver. Maar dat hadden we ook gewoon kunnen verwijderen, alleen zou er dan geen logische reden voor dit 'spiegel'draadje zijn.

Er lopen leuke posters op DF rond die regelmatig kut reacties plaatsen, er lopen eikels op DF rond die regelmatig informatieve en leuke posts plaatsen. Maar onder de streep is DF vooral een community die er voor iedereen is. Sommigen mensen hebben er op een gegeven moment geen zin meer in, en die klikken rechtsboven het rode vakje met wit kruisje aan. Soms blijven ze kort weg, soms wat langer. Maar het is altijd ieder zijn eigen keuze. En met die keuze kunnen we prima leven. Ook al is het soms jammer om vaste members een poos niet te zien. Maar wij willen die keuze niet maken.

Geen van de drie bovenstaande mensen krijgt een ban. Het is voor deze mensen wel een moment om zich eens af te vragen waarom er nou zoveel mensen zich ergeren aan hun postgedrag.

Verder mag iedereen voor zichzelf eens afvragen of het inderdaad nou wel zo nuttig is om ons het modteam steeds te "belasten" met opmerkingen en klachten over ander forumbezoekers tot aan banverzoeken aan toe.

Dit is mijn oordeel en hier moet u het mee doen (aldus de rijdende rechter :df: )

Nou allemaal lief wezen :wave:

:thnx:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 feb 2012, 17:48

RVV schreef:Verder mag iedereen voor zichzelf eens afvragen of het inderdaad nou wel zo nuttig is om ons het modteam steeds te "belasten" met opmerkingen en klachten over ander forumbezoekers tot aan banverzoeken aan toe.
Dit vind ik wel een vreemde, althans, zo ken ik het niet van andere fora. Ook ik heb wel eens een topic of post gemeld die ik te ver vond gaan, zonder me zelf in de discussie te willen mengen. Voorbeeld van hoe bijvoorbeeld op Tweakers met een 'onaangenaam' topic omgegaan dient te worden:
Irriteert een topic je en het staat er nog niet in, meldt het dan. Is het al gemeld, hou je verder uit het draadje en laat het aan de moderator over.
Dit is dus expliciet niet de bedoeling op DF? Prima, dan maar rellen! :tooth:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 feb 2012, 17:53

Onee....niet meer...jammer :tooth: ach weet je het is Internets iedereen tikt wel eens wat achteraf niet slim is....ik ook...ik vind het altijd wel makkelijk als ik iets lees van iemand die ik persoonlijk ontmoet heb...dat plaats het vaak in een bepaalt kader.

Oja ik ben irl nog erger dan op DF....dan weet je het.... :hungry:

dvh

Bericht door dvh » 23 feb 2012, 17:57

Afbeelding

Net een groot pak popcorn gehaald voor vanavond .....

Plaats reactie