Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: leuke MRB wegenbelastingvrije sportwagens vanaf 25 jaar

Bericht door Martijn_bmw » 24 apr 2012, 10:31

:mrgreen: :lol:

ik snap de redenatie ook niet....

toch een mooie auto zo'n 928! en zeker dit exemplaar en V8 en behoorlijk rap, en MRB vrij wat wil je nog meer...

Tim N

Bericht door Tim N » 24 apr 2012, 10:49

idd dat is wel erg jammer, altijd moet er meer pk's in een auto.
Reken maar dat 320pk op 1520kg meer dna genoeg voor je is.

Beter leren rijden, de auto beter kunnen controleren is dan de eerste stap die je zou moeten maken imho.
Hard op het rechte stuk kan iedereen!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 apr 2012, 10:56

Voor het geval je het niet mocht weten (kan haast niet maar toch :mrgreen: ). Rene heeft niet echt een kinderachtige auto, Tim :wink:

"The One..."!

Tim N

Bericht door Tim N » 24 apr 2012, 11:35

Weet ik, laatst nog bij hem op bezoek geweest en over al zijn exen gebabbelt. (auto's dan he)
Het lijkt me alleen ook voor Rene zo frustrerend om een auto te zien en dan dan keer op keer te denken , turbo, V8, Supercharger, jet engine. it's never enough

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2012, 11:42

Tim N schreef:Weet ik, laatst nog bij hem op bezoek geweest en over al zijn exen gebabbelt. (auto's dan he)
Het lijkt me alleen ook voor Rene zo frustrerend om een auto te zien en dan dan keer op keer te denken , turbo, V8, Supercharger, jet engine. it's never enough
Never enough is niet waar en of wat ik zoek/bedoel en heb je mij waarschijnlijk verkeerd begrepen :D
op de vorige pagina heb ik het bv ook uitgelegd zie>>
Tristan schreef:Jezus, Rene! Moet nou overal een V8 of een Supercharger in?
niet perse, in deze S4 zit al wel een V8(das al goed :wink: ) doch naar huidige maatstaven en wat ik zoek en of gewend ben ist wat weinig in verhouding tot het gewicht en mechanische grip.

Niet dat het hard moet gaan, doch de acceleratie en of tussen versnellingen of bij inhalen e.d. das gewoon super als je dat dan goed voelt, geeft een extra smile.

neem deze porsche, 1520kg dacht ik en 320pk das 1pk per 4.75kg...
zoiets moet toch minimaal rond de 1pk voor in de 3kg uit komen wil het extra DF geven.

maar snap natuurlijk ook de puristen, no offence.
ik zoek geen auto met onbenullige tuning zeg 800+ pk oid, das wel een keer leuk om te proberen maar niet voor een meer allround auto wat wat ik leuk vind, moet wel een beetje betaalbaar en betrouwbaar blijven en bovendien "bruikbaar"

@Dennis, wat ik schets is meer als ik het geld had natuurlijk, dus wel in redelijke zin mocht het mogelijk zijn, wat ik leuk zou vinden zeg maar, los van of ik het geld zou hebben :clown: :drieling:

Dit draadje is meer voor opties/mogelijkheden en of wie weet ooit eens proberen en of kijken wat er te koop is of om ideeën op te doen etc :angel:

Tim N

Bericht door Tim N » 24 apr 2012, 11:51

Achter Never enough had idd een :wink: moeten staan.

Maar wat jij op de vorige pagina schetst is wel duidelijk, echter is het wel bij 99% van de auto's wat jij post of op reageerd dat er een turo/ charger/ V8 in zou moeten. Dat bedoelde ik met jammer en vooral vervelend voor jezelf dat je nooit een leuke auto ziet die het voor je kan doen zonder onnodige (imho) ombouwprojecten te beginnen, en zeker dat icm betrouwbaarheid.

Dan zou ik lekker "the One" blijven rijden.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 24 apr 2012, 12:53

Ik heb een aantal keer met een 928 mogen rijden en het is zeker geen stakker.
Het mooie van de V8 is dat je al snel veel koppel hebt. Hierdoor ben je bij inhalen op de snelweg gewoon boven gemiddeld snel.

Zoals gezegd is de auto echt een GT. Je kan er heerlijk rustig mee cruisen op de snelweg en als je zin hebt om ff gas te geven, dan gebeurt er ook echt iets.

Ik vond het nooit zo'n bijzondere auto maar na de eerste ontmoeting was ik wel echt om. Super auto is het!!

Roy RS

Bericht door Roy RS » 24 apr 2012, 13:53

ik snap wat jullie bedoelen jongens, maar ik snap ook wat René bedoelt want ik heb dezelfde ziekte... Hij zoekt gewoon een gunstige auto qua maandlasten waarin hij veel driving-fun heeft, zonder het uiterste op het circuit eruit te hoeven halen. Dan moet je dus niet een "zwaar hok" hebben wat op de limiet de bocht doorgesmeten moet worden, maar gewoon een willekeurige auto met een stevige PK-gewicht verhouding welke in het dagelijkse verkeer opvalt qua kracht.

Laten we eerlijk wezen een 320 pk 928 wordt bijgehouden door de eerst de beste leasebak met sportief karakter, neem bijv een golf gti of een s4 of wat dan ook. Hij zoekt meer een tvr of goed omgebouwde auto met de lasten van een normale auto maar de performance van een sportauto. Niet te duur in de lasten, veel driving-fun, volledig bruikbaar en verbruik maakt kein flaus aus omdat er zo weinig mee gereden wordt. Onderhoudskosten is bij alle driving-fun auto's een risicootje...als ik het zo teruglees zoekt hij gewoon een Z3 Mcoupe... :kikker:

Ik denk dat het prima mogelijk is om voor minder in aanschaf, onderhoud en vaste lasten een auto te vinden met dezelfde of beter pk-kg verhouding als "the one" en dat zoekt hij. Wat geld terug op de bank en meer mogelijkheid om te sparen, maar toch blijven rijden zonder al te veel pretbederf.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 apr 2012, 14:26

:duh: ^^^
Papieren specs ff bekeken...320pk@6000tpm en 430nm@3000tpm vind ik best acceptabel :wink: Top van 275 en 0-100 in 5,7s. Dat zie ik de 1e de beste leaser "met sportief karakter" niet echt doen? Een Golf GTi iig niet. Een S4 zie ik (ook) niet als 1e de beste leaser :) En die zal het nog best lastig hebben met dit oude beestje.
Maw, hij kan heeeel best meekomen, heden ten dage, en dat met z'n 25 jaren oud :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2012, 14:38

zo'n 928 S4 kan opzich wel aardig meekomen, but were's the fun in that :tong:
de specs hoef je je idd niks voor te schamen maar het geeft niet de punch die de fun factor verhoogt, wat voor mij persoonlijk een dikke plus geeft aan bepaalde auto's.

@Roy, idd ik zoek eigenlijk een M coupe (Z3), ff denke hoeveel ik er gehad heb incl deze, euh 4 :kikker:

denk in de toekomst dat ik er nog wel 1 zou kopen, ze vallen zeker in men straatje qua fijne auto als enige auto.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 24 apr 2012, 14:58

overigens zijn de z4 mcoupe's ook weer erg betaalbaar aan het worden...is toch weer eens wat anders

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2012, 15:07

klopt, maar trekt mij persoonlijk niet zo...de achterkant vind ik gaaf, de voorkant niet en het dashboard e.d. ook niet :bag:
te koud zeg maar...al heeft zo'n ding wel een veel beter/mooier/moderner onderstel dan de Z3 wat ik wel interessant vind, doch alles bij elkaar niet snel.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 24 apr 2012, 22:26

Rene, je zoekt 't schaap met de 5 poten...
25 jaar oud een méér dan 300+pk, wordt al een kort lijstje.
Dan óók nog betrouwbaar én lage onderhoudskosten....

Had je al een shortlist gecreerd om die speld in de hooiberg op MP/PH/AS24/Mobile te vinden?

Noem eens een optie met lage onderhodskosten...?

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2012, 22:57

waarschijnlijk wordt het een conversie dan, bv een oude TVR met moderne V8 techniek, of een replica TVR tuscan V8 of TVR Griffith 200/400 replica.

of je neemt een BMW t/m 1986 met V8 zoals bv die E28 met M5 tech wat te koop staat op mobile of maakt zelf zoiets met een leuke motor.

je kan ook een leuke Porsche Turbo kopen met wat RSR goodies, maja dat begint al vrij prijzig :D

daarbij is het draadje voor een ieder om je gedachten er op los te gooien qua redelijke mogelijkheden om te kopen/maken.

belangrijk is een goede basis/carros en dan moderne techniek om de betrouwbaarheid te verhogen en niet te veel goodies en makkelijk toegankelijk....dus dat wordt een zoektocht of er tegen aan lopen. :mrgreen:

maar het zou ook zo bv een leuke Ford GT40 replica kunnen zijn, die heeft vaak al veel DF aan boord en voor de juiste prijs gekocht zal ie het ook waard blijven, doch ook daar veel verschil in makelij en materialen en prijzen die over het algemeen vrij hoog zijn...
doch soms kun je mazzel hebben met zoiets via via.

en voor hetzelfde geld (lees veel minder geld) kan het ook een rat-look :wink: doch met dikke fun motor zijn/worden, ideeën genoeg en ook al veel verzameld.

tis idd wel zo dat echt lage onderhoudskosten met snelle auto's en dus brede dure sloffen en remmen en tech...niet bestaan, immers vast onderhoud hou je.
of je moet een oude lichte Lotus Europa kopen of Elan (RWD) die dingen van zeg 650kg als je daar een zeg 260pk NA 2.3/2.5 in hebt zitten zal het ook snel genoeg zijn lijkt me...en dan wellicht minder kosten ivm minder dure delen?

zeg maar zoiets

Afbeelding

of iets als een elan 26R replica

Afbeelding

licht en vlot, helemaal met een vlotte motor, zoiets is ook een optie doch dan moet het chassis goed zijn...
en sommige hebben dat al verzinkt e.d. :D

allen

Bericht door allen » 25 apr 2012, 00:24

Nieuw chassis kost geen drol bij Spydercars in Camebridgeshire. :wave:

Rupie

Bericht door Rupie » 25 apr 2012, 07:49

GTRene schreef:
of je moet een oude lichte Lotus Europa kopen of Elan (RWD) die dingen van zeg 650kg als je daar een zeg 260pk NA 2.3/2.5 in hebt zitten zal het ook snel genoeg zijn lijkt me...en dan wellicht minder kosten ivm minder dure delen?

zeg maar zoiets

Afbeelding

Afbeelding

licht en vlot, helemaal met een vlotte motor, zoiets is ook een optie doch dan moet het chassis goed zijn...
:drinking:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 apr 2012, 08:06

Rene, wil je al je vrije tijd sleutelend doorbrengen..............?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 apr 2012, 08:27

Spijkerhard schreef:Rene, je zoekt 't schaap met de 5 poten...
25 jaar oud een méér dan 300+pk, wordt al een kort lijstje.
Dan óók nog betrouwbaar én lage onderhoudskosten....

Had je al een shortlist gecreerd om die speld in de hooiberg op MP/PH/AS24/Mobile te vinden?

Noem eens een optie met lage onderhodskosten...?
Meer dan 300 pk is al geen eis meer, dat moet 600 pk zijn en een verbruik van 1:15. :lol:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 25 apr 2012, 08:46

maar wel een V8 :attentie:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 apr 2012, 08:48

Zelf zou ik zoiets wel willen:

Afbeelding

Maar ja, ik wil zoveel... :coffee:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 25 apr 2012, 09:30

Dennis Cavallino schreef: Maar ja, ik wil zoveel... :coffee:
Net zo....

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2012, 10:00

@Allen, hey die kende ik nog niet, leuk bedrijfje en idd chassis is niet duur en nog versterkt ook en makkelijker gemaakt voor toekomstige zaken, bovendien 8 jaar chassis garantie tegen roest...das netjes.
Ook leuk die Zetec conversies die ze aanbieden, leuke link dus en bewaard.

@Hans, :D nee das niet de bedoeling en ja normaal met de standaard delen ben je regelmatig bezig, doch ik denk dat als je een vrij vers opgebouwde
Lotus Europa of Elan hebt met veel modern/nieuw spul en betere bedrading e.d....dat je dan een relatief storingsvrije auto kan hebben.
Bovendien als je zo weinig rijd als ik de laatste jaren kan je ook wel ff verder denk...

Lijken me auto's met een hoog DF gehalte waar je al snel voelt dat het hard gaat, of dat "goed" is laat ik maar in het midden ;-)
Verder doordat het leightweight is en dus het meeste niet veel krachten hoeft te verdragen, worden de slijtage delen vaak ook veel minder/zwaarder belast en minder prijzig in theorie.

@Dennis...als het kan graag :D trouwens met hybride techniek moet dat kunnen die 600pk en verbruik 1:15 genoeg mensen die hun klassieker vol frotten met accu's
en een range extender cq oplader erbij hebben...dus 600pk en 1:15 zou kunnen in theorie ;-)

En die Nissan GT-R is prachtig, mooi van lelijkheid...karaktervol.

@Martin, als het kan graag...trouwens detsijds zag je regelmatig oude TVR's te koop of origineel met V8 (duur) of conversie's met V8 vanaf iets van 13K dus het kan/kon,
helaas zijn die klassieke TVR's ook duurder geworden over het algemeen en wat minder te koop.

Reind

Bericht door Reind » 25 apr 2012, 11:07

Ruben schreef:
GTRene schreef:

zeg maar zoiets

Afbeelding

Afbeelding

:drinking:
Ik heb zo´n auto letterlijk binnen een jaar zien wegroesten. Bij mijn vorige huis in de straat had iemand er een aangeschaft. Hij kon hem niet binnen stallen en stond altijd buiten. Binnen een jaar ging de kleur van groen naar bruin :hmmm:

Nooit van je leven zo´n auto kopen. Een absolute teleurstelling word dat. Tenzij je 1000km per jaar ermee rijd.

Een aantal dingen snap ik sowieso niet van Rene. Hij wil van de wegenbelasting af en goedkoper verzekeren om zo runningcosts te drukken. Dat scheelt je misschien 100 euri per maand (als dat al het geval is). Ik kan je vertellen dat met bijna elke youngtimer je alles behalve zekerheid hebt over runningcosts. Helemaal de exoten die hier langskomen. En er dan nog een turbo op SC op knutselen is helemaal een garantie voor gezeik en totale leegloop.

En 320pk niet genoeg voor een auto uit 1988 is natuurlijk bullshit. De gemiddelde auto had toen 80pk en een top van 160km-h. Wij hebben een 930 turbo uit 1978 met 300pk. Ik kan je vertellen dat je bij volle acceleratie gewoonweg geen tijd hebt om op de km teller te kijken. Pure rijbeleving.

Conclusie is dat je in het bezit bent van een van de mooiste auto's in Nederland. Welke volgens mij ook nogeens helemaal in goede conditie is of word gebracht. Hij schrijft niks af, is MEGA snel en je weet wat je hebt. Om die nou te verkopen omdat vervolgens een exotische youngtimer aan te shcaffen om een paar tientjes per maand te besparen gaat natuurlijk niet op.

Het kan wel maar dan word het een Toyota Starlet van 1988. Das goedkoop rijden.

allen

Bericht door allen » 25 apr 2012, 11:19

Knap hoe plastic kan wegroesten... :wave:

Reind

Bericht door Reind » 25 apr 2012, 11:40

HHmmmm, goed punt :lol:

Ik zou toch zweren dat het zo´n auto was met zo´n gekke achterkant. Feit is wel dat het ding er binnen een jaar volledig afgeragd bijstond. En dat kwam niet door het vele rijden.

Plaats reactie