JT/EMS 2.35 GC8 2k12 TA build
-
Re: JT/EMS 2.35 GC8 2k12 TA build
alleen bij ±6500 toeren kan ik een klein dipje vinden in de vermogen curve.... maar volgens mij is dat zo minimaal dat je dat niet merkt
ziet er verder echt monsterlijk uit!

- Misha
Correctie, dat is juist een stijding in vermogenscurve om 700+ te bereiken (anders 698), en een dipje in koppel 

- Misha
-
ahh ok, lijkt namelijk net alsof ie daar flatlined en dan weer in ene power vind...
- Misha
Is bewust zo gedaan om het pas te doen gebeuren bij koppeldaling wat anders zou resulteren voor NOG meer Nm. We hebben gemerkt dat de motor hier wel erg koppelsgevoelig is, en 862 is nu zelfs aftellen tot iets van de aandrijving gaat sneuvelen 

- Gijs Evo
Mooi project en mooie waardes haal je eruit.
Als je alle pk's ook goed weet te temmen op het circuit, ga je voor een podiumplek.
Als je alle pk's ook goed weet te temmen op het circuit, ga je voor een podiumplek.

- Misha
Beloofde testbank en kleine testritvid:
-
Ik zal ff een briefje op mijn kroonplaat plakken met de tekst;
Als je een witte Jeroentje Impreza in Tilburg tegenkomt, PROBEER HET GERUST NIET...
Ik ben benieuwd naar je 0 - 200 tijd!
Als je een witte Jeroentje Impreza in Tilburg tegenkomt, PROBEER HET GERUST NIET...
- jos_br
Waanzin Micha, wel heeeel gaaf!
Jos.
Jos.
- Misha
Mark van EMS heeft op SCN gereageerd hierop omdat iemand zelfde opmerking maakte:Jeroen K. schreef:alleen bij ±6500 toeren kan ik een klein dipje vinden in de vermogen curve.... maar volgens mij is dat zo minimaal dat je dat niet merktziet er verder echt monsterlijk uit!
De motor heeft geen hikje gegeven! (tenminste niet meer nadat een defecte nokkenassensor was vervangen) Alles is snaarstrak, turbodruk, mengsel, ontsteking mede dankzij de geweldige Syvecs! De vullingsgraad van de motor is echter bij dat toerental net ff wat minder, dat is een samenspel van nokkenassen, kanalen, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, etc. Ik verwacht zelf door het inlaatspruitstuk, omdat ik het bij een andere auto met een vergelijkbare setup niet had. (met een std. GTT inlaatspruitstuk) Merk je echter helemaal niks van hoor! Het is geen dip, maar meer een kortstondig licht "afvlakken" van de vermogenskurve. Verder zorgt dit inlaatspruitstuk voor een MEGA goede vullingsgraad tussen de 4500 en 5500 toeren, getuige het HELE goede koppel bij 2 bar turbodruk. De vermogensmeting die is afgedrukt, is bereikt met een turbodruk van 2 bar tot ca. 5000 toeren en dan oplopend naar 2,2 bar. Ik vond dit koppel wel even voldoende voor de motor en de aandrijflijn, verder was het even testen wat er gehaald kon worden. De turbo zit bij 2,2 bar vanaf 7000 toeren wel aan zijn limiet! Getuige de "geringe" vermogensstijging ten opzichte van 2,0 bar en de behoorlijk oplopende wastegate duty om de druk te kunnen halen. Ik vind dat ook niet gek, is tenslotte maar een "doodnormale" GT3582R.
Dit vermogen is echter MEER dan voldoende voor een auto die voornamelijk op circuit gebruikt gaat worden. Ik denk zelfs dat met een GTX3076R, betere "on track" prestaties gehaald kunnen worden, omdat de response DUIDELIJK beter is. (wat ik van het korte testritje heb kunnen ervaren) 705 pk haal je echter niet met een GTX3076R...
Haha, thnxRuud schreef:Ik zal ff een briefje op mijn kroonplaat plakken met de tekst;

alle 0-x tijden zijn nu sowieso uit voorzorg langzamer, ik denk niet dat mijn aandrijving die 862 Nm leuk gaat vinden op 275 semis rondom.... Maar als ie eenmaal gaat... Ik schat 100-200 rond de 5. Voor ik het wist reed ie 270 al iig en moest ik snel remmen omdat mijn ramen bijna openscheurden (één ophanging is al kapot)....
Thnx!jos_br schreef:Waanzin Micha, wel heeeel gaaf!
Jos.
- GTRene
een kanon 

-
Heb de filmpjes en foto's gezien, de curve.
Hele dikke complimenten voor de build. Netjes, nu flink er van genieten.
Hopelijk blijft alles heel!
Hele dikke complimenten voor de build. Netjes, nu flink er van genieten.
Hopelijk blijft alles heel!
- MartijnGizmo
Dat lachje tijdens de testrit zegt al genoeg! 

-
Net even de filmpjes gezien... IddMartijnGizmo schreef:Dat lachje tijdens de testrit zegt al genoeg!

Mooi project! En nu? Verkopen en voor de 800pk gaan?

- Misha
Thnx allemaal!

Als die morgen de vangrail in gaat, welRuud schreef:Net even de filmpjes gezien... IddMartijnGizmo schreef:Dat lachje tijdens de testrit zegt al genoeg!
Mooi project! En nu? Verkopen en voor de 800pk gaan?

- Misha
Zoooo, tijdje voor een laatste verslag vanuit Nederland t/m 16 september Time Attack.
Afgelopen weken is er erg hard aan de auto gewerkt, zowel door JT als door EMS, waar de één dagelijks zwetend onder de auto vandaan kwam, deed de ander whizzkid uithangen met de getallen op zijn laptop voor de mapping en het analyze.
Gisteren en vandaag zijn bergen met werk verzet, onder andere:
(uit)gewogen met 30l brandstof:
Door andere subframes en carbon cardanas, verwacht ong. daling van 40 kg

Andere tapeindes

Strutbar gemaakt

Wat nieuwe stickers...

Bevestiging voor zijruiten gemaakt zodat ze niet meer openwaaien bij 140+ (geen fotos van)
Vervolgens nog een hoop andere kleine of niet op fotos vastgelegde dingen zoals calibratie van display en inzetten van nieuwe mappigs.
En dan was het vandaag zo ver, het gaan testrijden op Zandvoort. Vooraf nog laatste werkdag gehad en langs The Autosport Company gereden voor kooibescherming, sleepogen en wielbouten en toen konden wij vertrekken.

Eenmaal aangekomen, meteen begonnen met klaarmaken om asap aan de start te gaan. Marco ging met mij meerijden om te voelen wat er met de auto gebeurde terwijl ik mezelf min of meer focusste op het rijden.

In de eerste ronde ging het al "fout", na enthousiasme, wat volle hoofd dat niet bij het rijden was, te hard aan komen rijden in de tarzan en nog koude banden ging ik na 247 km/u het grindbak in. En nu? Want de sleepogen zaten er nog niet op. Ach, we proberen het wel gewoon zelf, met 275 banden, 4x4 en zo relatief hoog op zijn poten ging het inderdaad best wel gemakkelijk.
Vervolgens zijn wij de pits in gereden om eea na te checken. We moesten de voorkant iets omhoogschroeven omdat ie in de bochten behoorlijk aanliep, zo erg dat de cabine vol met rook bezaaid werd. Vervolgens tweede sessie... Voordat we de baan op reden werden we aangehouden door de Marshall:
- hebben jullie iets aan de uitlaat gedaan?
_ huh? wat? (niemand heeft ons aangesproken ofzo..) Euh, ja, screamer dichtgedraaid.
- oh, ok, want jullie hadden 103 dB. Rij maar door.
Het werd dus rustig aan doen bij de meting...
Ook dit waren leer rondes, waar ik voornamelijk probeerde om te leren wat de auto deed bij een bepaalde handeling, en na 4 rondjes zijn we weer naar binnen gereden om het slechte nieuws te vinden...
Blijkbaar is de baffle plate niet goed genoeg voor mijn specificaties, hij surged zelfs bij het accelereren, en in 4 rondes zijn we 1,5 liter aan olie kwijtgeraakt! Helaas was het voor ons dus na nog geen 10 rondjes op die avond het feest voorbij.
Probleem wordt wel opgelost, maar het is wel zuur dat ik niet de auto heb kunnen leren en mee harder kon gaan rijden.
Enkele hoogtepunten voor mij:
- 2:10 gereden
- 2:06 predicted time (beste sectoren bij elkaar) en dat alles met best drukke baan, niet serieus knallen en 5-10 sec van het gas af bij db meting. EN niet te vergeten 0 ervaring op de baan met dit apparaat voorheen.

Ik ga mijn koffers pakken en over een uurtje richting het vliegveld. 7e ben ik weer terug voor DUMPd, dus dan kan ik eea doornemen betreft de auto (Mark gaat overmorgen al naar Jeroen om samen te denken over nieuwe baffle plate) en een week later mag ik weer terugvliegen voor dat ene moment waar ik al een jaar op wacht...
Bij deze wil ik Jeroen, Mark, Marco en Twan bedanken voor hun steun, hulp en inzet van vandaag en afgelopen dagen. Ik hoop dat ik niemand teleurstel over twee weken
En tenslotte, wat bewegend beeld door GoPro van Bas:
Close call 6:40, ontwijken en snel weer op het gas dat ie niet tegen mij achteruitrolde...
Filmpje van binnenuit en grindbak komt ook nog!
Afgelopen weken is er erg hard aan de auto gewerkt, zowel door JT als door EMS, waar de één dagelijks zwetend onder de auto vandaan kwam, deed de ander whizzkid uithangen met de getallen op zijn laptop voor de mapping en het analyze.
Gisteren en vandaag zijn bergen met werk verzet, onder andere:
(uit)gewogen met 30l brandstof:
Door andere subframes en carbon cardanas, verwacht ong. daling van 40 kg
Andere tapeindes
Strutbar gemaakt
Wat nieuwe stickers...
Bevestiging voor zijruiten gemaakt zodat ze niet meer openwaaien bij 140+ (geen fotos van)
Vervolgens nog een hoop andere kleine of niet op fotos vastgelegde dingen zoals calibratie van display en inzetten van nieuwe mappigs.
En dan was het vandaag zo ver, het gaan testrijden op Zandvoort. Vooraf nog laatste werkdag gehad en langs The Autosport Company gereden voor kooibescherming, sleepogen en wielbouten en toen konden wij vertrekken.
Eenmaal aangekomen, meteen begonnen met klaarmaken om asap aan de start te gaan. Marco ging met mij meerijden om te voelen wat er met de auto gebeurde terwijl ik mezelf min of meer focusste op het rijden.
In de eerste ronde ging het al "fout", na enthousiasme, wat volle hoofd dat niet bij het rijden was, te hard aan komen rijden in de tarzan en nog koude banden ging ik na 247 km/u het grindbak in. En nu? Want de sleepogen zaten er nog niet op. Ach, we proberen het wel gewoon zelf, met 275 banden, 4x4 en zo relatief hoog op zijn poten ging het inderdaad best wel gemakkelijk.
Vervolgens zijn wij de pits in gereden om eea na te checken. We moesten de voorkant iets omhoogschroeven omdat ie in de bochten behoorlijk aanliep, zo erg dat de cabine vol met rook bezaaid werd. Vervolgens tweede sessie... Voordat we de baan op reden werden we aangehouden door de Marshall:
- hebben jullie iets aan de uitlaat gedaan?
_ huh? wat? (niemand heeft ons aangesproken ofzo..) Euh, ja, screamer dichtgedraaid.
- oh, ok, want jullie hadden 103 dB. Rij maar door.
Het werd dus rustig aan doen bij de meting...
Ook dit waren leer rondes, waar ik voornamelijk probeerde om te leren wat de auto deed bij een bepaalde handeling, en na 4 rondjes zijn we weer naar binnen gereden om het slechte nieuws te vinden...
Blijkbaar is de baffle plate niet goed genoeg voor mijn specificaties, hij surged zelfs bij het accelereren, en in 4 rondes zijn we 1,5 liter aan olie kwijtgeraakt! Helaas was het voor ons dus na nog geen 10 rondjes op die avond het feest voorbij.
Probleem wordt wel opgelost, maar het is wel zuur dat ik niet de auto heb kunnen leren en mee harder kon gaan rijden.
Enkele hoogtepunten voor mij:
- 2:10 gereden
- 2:06 predicted time (beste sectoren bij elkaar) en dat alles met best drukke baan, niet serieus knallen en 5-10 sec van het gas af bij db meting. EN niet te vergeten 0 ervaring op de baan met dit apparaat voorheen.
Ik ga mijn koffers pakken en over een uurtje richting het vliegveld. 7e ben ik weer terug voor DUMPd, dus dan kan ik eea doornemen betreft de auto (Mark gaat overmorgen al naar Jeroen om samen te denken over nieuwe baffle plate) en een week later mag ik weer terugvliegen voor dat ene moment waar ik al een jaar op wacht...
Bij deze wil ik Jeroen, Mark, Marco en Twan bedanken voor hun steun, hulp en inzet van vandaag en afgelopen dagen. Ik hoop dat ik niemand teleurstel over twee weken

En tenslotte, wat bewegend beeld door GoPro van Bas:
Close call 6:40, ontwijken en snel weer op het gas dat ie niet tegen mij achteruitrolde...
Filmpje van binnenuit en grindbak komt ook nog!
-
jammer dat het van zo'n korte duur was! kijk uit naar het zien van hem op de baan bij supersunday 

-
Met al deze aanpassingen is 10 rondes echt niet te gek voor een eerste keer.

- GTRene
wow, wat een kanon
als je het gaspedaal intrapt dan gaat ie er ook als een kogel vandoor
ding is bijna "te snel" voor CPZ om er dat grote voordeel uit te halen.
wel jammer van het olie gedeelte, dat wordt nog een zware dobber denk...wellicht dry-sump? niet dat ik daar verstand van heb
maar zoveel vermogen uit die motor en dan zoveel grip in bochten e.d. dan heb je wel iets speciaals nodig denk?

als je het gaspedaal intrapt dan gaat ie er ook als een kogel vandoor

ding is bijna "te snel" voor CPZ om er dat grote voordeel uit te halen.
wel jammer van het olie gedeelte, dat wordt nog een zware dobber denk...wellicht dry-sump? niet dat ik daar verstand van heb

-
Wat Rene zegt.
Lepel er een V8 in
Lepel er een V8 in

- michaelvg
Wat gaaf haha!!
Veel succes! met het plezier zal het vast en zeker wel goed zitten.
Veel succes! met het plezier zal het vast en zeker wel goed zitten.
- Misha
Thnx allemaal!
Zeau, even tijd gevonden voor een laatste update voor komende zondag.
Zoals in de laatste update beschreven, hebben we een flinke tegenslag gehad door oliedrukproblemen, dus ging Jeroen meteen aan de slag om dit te verhelpen.

en het eindresultaat:

Zoals al eerder beschreven, zit ik momenteel in Moskou voor mijn studie, en vlieg ik eerste drie weekenden van september op en neer voor evenementen.
Afgelopen weekend was de eerste aan de beurt: DUMPd 2012!
Vrijdaglaat kwam ik aan op Schiphol en om half 1 was ik in het hotel Reehorst tegenover DUMPd. Helaas was het merendeel van de deelnemers al naar bed, op een aantal van Wangan Warriors/7Tune boys na, waaronder mr Adam Zillin himself, de grote man achter 7Tune.
Kort voor mijn boarding heb ik besloten om een klein souvenier uit Moskou mee te nemen, en dat werd Vodka met honing en peper, iets wat mij en Adam bezighield tot ongeveer 5 uur in de morgen. Vervolgens van 6 tot half 8 geslapen met al gevolg zo'n gezichtsuitdrukking voor de rest van de dag (check lege fles op het dash):

JT crew was al aanwezig toen ik het terrein op sjokte:

En ik was zo blij om mijn schatje weer te zien dat ik haar meteen een zoen gaf

Voor de rest mezelf heel erg goed vermaakt en heel veel toffe autos gezien!
Hier wat extra pics van de mijne die dag met dank aan Vincent Fotofrafie en Focus Automotive Art!

Check more on http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 832&type=1

Dus, met dit achter de rug kan ik gaan aftellen voor Automaxx Super Sunday Time Attack!
Ik heb er behoorlijk veel zin in en hoop dat al die maanden het wachten waard zijn geweest!
See you there!
Zeau, even tijd gevonden voor een laatste update voor komende zondag.
Zoals in de laatste update beschreven, hebben we een flinke tegenslag gehad door oliedrukproblemen, dus ging Jeroen meteen aan de slag om dit te verhelpen.
en het eindresultaat:
Zoals al eerder beschreven, zit ik momenteel in Moskou voor mijn studie, en vlieg ik eerste drie weekenden van september op en neer voor evenementen.
Afgelopen weekend was de eerste aan de beurt: DUMPd 2012!
Vrijdaglaat kwam ik aan op Schiphol en om half 1 was ik in het hotel Reehorst tegenover DUMPd. Helaas was het merendeel van de deelnemers al naar bed, op een aantal van Wangan Warriors/7Tune boys na, waaronder mr Adam Zillin himself, de grote man achter 7Tune.
Kort voor mijn boarding heb ik besloten om een klein souvenier uit Moskou mee te nemen, en dat werd Vodka met honing en peper, iets wat mij en Adam bezighield tot ongeveer 5 uur in de morgen. Vervolgens van 6 tot half 8 geslapen met al gevolg zo'n gezichtsuitdrukking voor de rest van de dag (check lege fles op het dash):
JT crew was al aanwezig toen ik het terrein op sjokte:
En ik was zo blij om mijn schatje weer te zien dat ik haar meteen een zoen gaf
Voor de rest mezelf heel erg goed vermaakt en heel veel toffe autos gezien!
Hier wat extra pics van de mijne die dag met dank aan Vincent Fotofrafie en Focus Automotive Art!
Check more on http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 832&type=1
Dus, met dit achter de rug kan ik gaan aftellen voor Automaxx Super Sunday Time Attack!
Ik heb er behoorlijk veel zin in en hoop dat al die maanden het wachten waard zijn geweest!
See you there!
- Misha
Zo, even een "kleine grote" update over "gisteren":
Na enkele tegenslagen toch nog in de finale terecht gekomen en 1:59:1 gereden! Met als het resultaat een welverdiende tweede plek!

Thumbs up:

Gisteren na de wedstrijd met de team nog wezen uiteten en daarna gelijk door naar het vliegveld om terug naar Moskou te vliegen, heb enkel 2 uur geslapen in het vliegtuig en ben gelijk doorgereden naar mijn college (welke vandaag tot 6 duurt, jeej).

Heb morgen dagje vrij, dus ik kan dan een mooie verhaal typen!
Edit: Twan gefeliciteerd met 3e plek gisteren en het behalen van 1e plek in het kampioenschap overall!

Na enkele tegenslagen toch nog in de finale terecht gekomen en 1:59:1 gereden! Met als het resultaat een welverdiende tweede plek!
Thumbs up:
Gisteren na de wedstrijd met de team nog wezen uiteten en daarna gelijk door naar het vliegveld om terug naar Moskou te vliegen, heb enkel 2 uur geslapen in het vliegtuig en ben gelijk doorgereden naar mijn college (welke vandaag tot 6 duurt, jeej).
Heb morgen dagje vrij, dus ik kan dan een mooie verhaal typen!
Edit: Twan gefeliciteerd met 3e plek gisteren en het behalen van 1e plek in het kampioenschap overall!
- Petrolhead Tom
Gaaf man!
- GTRene
good for you, congrats