Joopies Volvo V40 1.9D Europa Nordic - Suzuki GSX650F
- Tim N
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
+1
205 GTi kan ook een optie zijn, al zal een nette vinden wel iets lastiger zijn.
- Joopieboy
Zullen best leuke auto's zijn die 106'jes en die Rally's, maar dat is echt geen rijden voor mij, daar zit ik zo slecht in... Wel jammer idd.
Maar ik begin nu toch naar de Opel kant te neigen, zijn wel hele leuke en rappe auto's. Alleen zie maar eens een te pakken te krijgen die geen olie boot is...
Maar ik begin nu toch naar de Opel kant te neigen, zijn wel hele leuke en rappe auto's. Alleen zie maar eens een te pakken te krijgen die geen olie boot is...
- Tim N
- Joopieboy
Ook hele leuke auto's idd, nog niet echt naar gekeken. Zeker als Coupe hele mooie auto's om te zien. 

- InjectTheVenom
Dat laatste valt nog alles mee, bij de C20NE motor (2 liter 8 kleppen) moet je wel om het jaar de klepdekselpakking vervangen omdat de goochemerds die van kurk ipv rubber gemaakt hebben. Wat voor Opels heb je eventueel op het oog?Joopieboy schreef:Maar ik begin nu toch naar de Opel kant te neigen, zijn wel hele leuke en rappe auto's. Alleen zie maar eens een te pakken te krijgen die geen olie boot is...
- Stefan van Elst
Corsa A3 + C20XE (met Coscast kop!) met o.a. andere nokkenstokken en een chippie = veel DF!
En als je het lekker stealth moet dezelfde motor in een vies blauwe of rode 5-deurs A1 of sedan
En als je het lekker stealth moet dezelfde motor in een vies blauwe of rode 5-deurs A1 of sedan

- InjectTheVenom
Of je doet dit met een 3.2 V6 :strong:Stefan van Elst schreef:Corsa A3 + C20XE (met Coscast kop!) met o.a. andere nokkenstokken en een chippie = veel DF!
Is gewoon mega dikke fun zo'n conversie waar je niet alleen veel maar een gegarandeerde HEEL VEEL DF van zult hebben

Geef maar een gil als ik moet helpen zoeken en eventueel mee keuren!
- Daan2D
Maikel van nbr.nl uit Nuth heeft nog een corsa b met c20xe erin! 2.0 16v 150 pk. Prima auto voor eerste circuit meters
- Joopieboy
Mm maar dat is nog wel goed zelf te doen. Alleen zoveel vermogen heeft een 8v nu ook weer niet. Ik zat namelijk een beetje naar een Calibra te kijken, en daarin moet gewoon een V6 liggen, zelfde als een 2e model Vectra B sport. Maar goed, dat is niet echt meer een auto met potentie, dat zijn gewoon flinke auto's met vrij veel vermogen.InjectTheVenom schreef: Dat laatste valt nog alles mee, bij de C20NE motor (2 liter 8 kleppen) moet je wel om het jaar de klepdekselpakking vervangen omdat de goochemerds die van kurk ipv rubber gemaakt hebben. Wat voor Opels heb je eventueel op het oog?
Een Corsa zoals een kennis van mij heeft gehad, maar dan met een 2 liter 8v erin, of 16v, is ook super leuk spul:
En ik vind ze zo best wel mooi! Alleen ook bij deze ga ik mij toch afvragen of ik het niet te klein vind allemaal.
Corsa A vind ik dan weer echt helemaal niks, zal best wel snel zijn en lekker lopen, maar dan eerder een B.Stefan van Elst schreef:Corsa A3 + C20XE (met Coscast kop!) met o.a. andere nokkenstokken en een chippie = veel DF!
Die jongen ken ik ja, zal anders eens vragen.Daan2D schreef:Maikel van nbr.nl uit Nuth heeft nog een corsa b met c20xe erin! 2.0 16v 150 pk. Prima auto voor eerste circuit meters

Dat is toch alleen maar leuk rechtdoor, zo een zwaar blok voorin?InjectTheVenom schreef:Of je doet dit met een 3.2 V6 :strong:Stefan van Elst schreef:Corsa A3 + C20XE (met Coscast kop!) met o.a. andere nokkenstokken en een chippie = veel DF!
http://i259.photobucket.com/albums/hh28 ... gevens.jpg
http://i259.photobucket.com/albums/hh28 ... -12fcg.jpg
Is gewoon mega dikke fun zo'n conversie waar je niet alleen veel maar een gegarandeerde HEEL VEEL DF van zult hebben
Geef maar een gil als ik moet helpen zoeken en eventueel mee keuren!

Ik zou zoiets eerder doen in een Vectra B met V6...
Zat vandaag trouwens met wat vrienden op het terras en die hadden zoiets waarom koop je geen E30 of spaar je door voor een Z3, dat is toch ook wel weer gaaf.
Ik blijf ook zeggen dat ik een nette E36 coupe ook wel kan waarderen, geen idee hoe ze rijden, en ik ben een beetje huiverig voor het Vanos gezeur, maar verder?
Lastig die keuze's!

- InjectTheVenom
Calibra V6 moet met bijvoorbeeld een custom Intrax onderstel en wat dikkere remmen echt wel te verbeteren zijn ten opzichte van het boten imago. Met een goede chip zitten ze bovendien van hun standaard 170pk al gauw op 200+ dus zeg niet meteen dat ze geen potentie hebben
Let wel op dat de warmtewisselaar gevoelig is en als de kleppendeksel pakkingen daarvan vervangen moeten worden kun je niet anders als de deksels mee vervangen omdat de oude (plastic) vervormd zijn, is prima op te lossen door aluminium exemplaren te monteren.

Let wel op dat de warmtewisselaar gevoelig is en als de kleppendeksel pakkingen daarvan vervangen moeten worden kun je niet anders als de deksels mee vervangen omdat de oude (plastic) vervormd zijn, is prima op te lossen door aluminium exemplaren te monteren.
- InjectTheVenom
Wegens al gezien blijft hij maar staan
Dit is geen geld voor een erg mooi en degelijk exemplaar dat net al het zware onderhoud gehad heeft:
http://www.opel-forum.nl/buysell/single ... ad_id=1510
€1750.

Dit is geen geld voor een erg mooi en degelijk exemplaar dat net al het zware onderhoud gehad heeft:
http://www.opel-forum.nl/buysell/single ... ad_id=1510
€1750.
Laatst gewijzigd door InjectTheVenom op 15 jul 2012, 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
- Joopieboy
Custom Intrax klinkt als erg duur? En qua dikkere remmerij edg heb je daar wat meer info over?
Mijn idee is meestal om te beginnen met Ferodo DS2500 blokken en kijken hoe dat houd, vaak is dat meer dan voldoende.
Dank met de tip met de kleppendeksel, als het iets word dan zul je zeker wel meer van mij horen.
En dank voor de link, dat is een hele nette. Ook nog een DTM edition, wauw!
Mijn idee is meestal om te beginnen met Ferodo DS2500 blokken en kijken hoe dat houd, vaak is dat meer dan voldoende.
Dank met de tip met de kleppendeksel, als het iets word dan zul je zeker wel meer van mij horen.

En dank voor de link, dat is een hele nette. Ook nog een DTM edition, wauw!
- InjectTheVenom
Wat heet, heb het voor mijn vorige eens nagevraagd en voor €1500 had ik al iets moois én goeds gehad.
- InjectTheVenom
Kwa big brake kit bijvoorbeeld deze 6 pots set compleet met schijven, blokken en leidingen:
http://www.fineline-imports.nl/-p09088-103956.html
Of deze als je bij de standaard velgen wil blijven
http://www.fineline-imports.nl/-p09088-103950.html
Met die V6 uit mijn link ben je in 1 keer klaar, dan nog de rest van de goodies en een circuit sessie op bijvoorbeeld Zandvoort.
http://www.fineline-imports.nl/-p09088-103956.html
Of deze als je bij de standaard velgen wil blijven
http://www.fineline-imports.nl/-p09088-103950.html
Met die V6 uit mijn link ben je in 1 keer klaar, dan nog de rest van de goodies en een circuit sessie op bijvoorbeeld Zandvoort.
- Tim N
Auto 1750..... remmenset 2300 en dan nog een intrax setje..... volgens mij zie jij het niet allemaal helemaal helder Injecteerhetvergif...
- Joopieboy
Ik hou het in eerste instantie wel op een setje Ferodo's idd... Eventueel een keer een overstap naar 300 nog wat mm schijven en toebehoren, maar het moet wel een beetje normaal blijven. 

- InjectTheVenom
Zal ik je voor de grap vertellen waar ik vanmiddag op uit kwam toen ik al mijn uitgaven van december 2010 tot juni 2011 bij elkaar op teldeTim N schreef:Auto 1750..... remmenset 2300 en dan nog een intrax setje..... volgens mij zie jij het niet allemaal helemaal helder Injecteerhetvergif...

Er zijn hier wel meer mensen die zulke gekke dingen doen met een auto die ze voor ook niet al te veel gekocht hebben, kan me een Clio herinneren waar wel het 1 en ander aan verbouwd is bijvoorbeeld.
- Daan2D
als je mijn clio bedoeld vraag ik me af wat of je enig idee hebt wat er aan uitgaven aan waren?
En er staat dan ook een veel serieuzere auto dan een calibra met intrax en bbk erop!
Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet de illusie moet hebben dat je met een intrax setje en een bbk van elke auto een echte circuit auto kan maken, tuurlijk is het een stap in de richting maar enkel met dat vergeet je tig andere belangrijke dingen.
Ook niet geheel onbelangrijk is of johan daar wel wat aan heeft? Wat is zijn trackday/ring ervaring? 0.0 dus met een full racer kan hij net zo goed niks als begind rijder.
En er staat dan ook een veel serieuzere auto dan een calibra met intrax en bbk erop!
Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet de illusie moet hebben dat je met een intrax setje en een bbk van elke auto een echte circuit auto kan maken, tuurlijk is het een stap in de richting maar enkel met dat vergeet je tig andere belangrijke dingen.
Ook niet geheel onbelangrijk is of johan daar wel wat aan heeft? Wat is zijn trackday/ring ervaring? 0.0 dus met een full racer kan hij net zo goed niks als begind rijder.
- Stefan van Elst
Ik heb zelf een Vectra B2 Sport met 2.5 V6 en ik stap binnenkort over van de standaard 288mm schijven naar 308mm schijven.
Kost allemaal de wereld niet.
110 Euro voor nieuwe 'brackets' (van een Saab 9-5 2.3t of V6 IIRC) die de remklauwen 1cm verder van de naaf af zetten.
Een paar tientjes voor OEM blokjes en nog een paar tientjes voor OEM 308mm schijven.
Kwa blokken en schijven kun je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.
Volgens mij past deze setup ook gewoon op een Calibra V6 (toch ITV?), dus dat is wel een betaalbare upgrade.
Misschien kun je ook gewoon Koni geel en een setje goede aftermarket veren (H&R, Eibach?) monteren.
Dat doet natuurlijk ook best wat voor je wegligging zonder dat je dik 2k kwijt bent aan een set coilovers.
110 Euro voor nieuwe 'brackets' (van een Saab 9-5 2.3t of V6 IIRC) die de remklauwen 1cm verder van de naaf af zetten.
Een paar tientjes voor OEM blokjes en nog een paar tientjes voor OEM 308mm schijven.
Volgens mij past deze setup ook gewoon op een Calibra V6 (toch ITV?), dus dat is wel een betaalbare upgrade.
Misschien kun je ook gewoon Koni geel en een setje goede aftermarket veren (H&R, Eibach?) monteren.
Dat doet natuurlijk ook best wat voor je wegligging zonder dat je dik 2k kwijt bent aan een set coilovers.
- InjectTheVenom
Degene die me bij staat is een Clio Cup onderstel onder gekomen, was volgens mij een nieuwer type Clio. Natuurlijk vergeet ik tig andere dingen maar zoals je zelf al zegt voor iemand met weinig of geen circuit ervaring is het een stap in de goede richting en daar ging het mij om kwa bedoelingDaan2D schreef:als je mijn clio bedoeld vraag ik me af wat of je enig idee hebt wat er aan uitgaven aan waren?

- InjectTheVenom
Ik wil zeggen dat dit inderdaad moet lukken maar er gaat een belletje rinkelen wat betreft naafgat diameter van de schijven, weet niet zeker hoe het daarmee zit?
Instelbare Koni geel heb ik er ook onder, kan hij misschien wel van me overnemen want omdat de achterste dempers er niet meer uit zien wil ik rondom nieuwe aanschaffen.
Instelbare Koni geel heb ik er ook onder, kan hij misschien wel van me overnemen want omdat de achterste dempers er niet meer uit zien wil ik rondom nieuwe aanschaffen.
Stefan van Elst schreef:Ik heb zelf een Vectra B2 Sport met 2.5 V6 en ik stap binnenkort over van de standaard 288mm schijven naar 308mm schijven.
- Daan2D
Ik heb indd een cup onderstel eronder met noreschleife dempers en veren in de poten.
Kost 1/3 van een intrax set. Komt bij dat als je een intrax set koopt die 30 standen instelbaar is je direct 2 trackdays kan in schrijven voor een beetje afstellen. Zit een hobbyist denk ik niet op te wachten.
Ga je naar bbk wil je het liefst ook een remdrukverdeler, en abs eraf dus heel nieuw remcircuit leggen.
Wil je gewoon veel df kun je beste zoals stefan zegt iets grotere schijven, liefst klauwen met grotere cilinderdiameter zodat je ook werkelijk harder kan remmen. Dan nog iets verlagen. Verder zijn banden en een kuipje de andere juiste investeringen.
Kost 1/3 van een intrax set. Komt bij dat als je een intrax set koopt die 30 standen instelbaar is je direct 2 trackdays kan in schrijven voor een beetje afstellen. Zit een hobbyist denk ik niet op te wachten.
Ga je naar bbk wil je het liefst ook een remdrukverdeler, en abs eraf dus heel nieuw remcircuit leggen.
Wil je gewoon veel df kun je beste zoals stefan zegt iets grotere schijven, liefst klauwen met grotere cilinderdiameter zodat je ook werkelijk harder kan remmen. Dan nog iets verlagen. Verder zijn banden en een kuipje de andere juiste investeringen.
- InjectTheVenom
*m'n ogen gaan achteruit hoor ik kan de pm knop niet eens meer in 1 keer vinden 

- daNpy
Waarom allemaal zo zwaar en duur meteen?
Als beginnend trackday rijder kun je beter een zo licht mogelijk hokkie kopen waar de plaatdelen, banden enz zo goedkoop mogelijk zijn *
Stapsgewijs kun je gaan upgraden of overstappen naar een andere auto (als je je keuze hebt gemaakt) als je wat beter kan rijden.
Er staat overigens een leuk 205je te koop op diverse fora voor net iets meer als 1000 euro waar je je eerste trackkilometers zo mee kan maken. Douw je hem in de prak ben je ook geen duizenden euros kwijt.
* Laat ik voor de duidelijkheid erbij zeggen dat ik met 'goedkoop' geen afgetrapt, lekkend en rot hok bedoel; maar banden voor 15" zijn nou eenmaal goedkoper dan 18" enz enz.
Als beginnend trackday rijder kun je beter een zo licht mogelijk hokkie kopen waar de plaatdelen, banden enz zo goedkoop mogelijk zijn *
Stapsgewijs kun je gaan upgraden of overstappen naar een andere auto (als je je keuze hebt gemaakt) als je wat beter kan rijden.
Er staat overigens een leuk 205je te koop op diverse fora voor net iets meer als 1000 euro waar je je eerste trackkilometers zo mee kan maken. Douw je hem in de prak ben je ook geen duizenden euros kwijt.
* Laat ik voor de duidelijkheid erbij zeggen dat ik met 'goedkoop' geen afgetrapt, lekkend en rot hok bedoel; maar banden voor 15" zijn nou eenmaal goedkoper dan 18" enz enz.
- Tim N
Tim N schreef:+1
Dat zeg ik 205