Laurens schreef:Ik reed gister met de zwarte Saxo en dat was inderdaad puur om wat dingen te testen en te kijken wat er aan rondetijd mogelijk was. [...] De auto was goed en 1:59:1 met een saxo'tje was in ieder geval een leuke ervaring al zit er met wat kleine aanpassingen zeker nog meer in.

Jij was volgens mij idd de snelste van de dag, ik was echt onder de indruk van de snelheid, maar ook de netheid waarmee je voorbij kwam. Ik had het er met Peter over en hij zei: "Oh ja, dat is Laurens", alsof dat alles verklaarde. Ik heb met jou geen enkele keer gehad dat ik me minder op mijn gemak voelde. Wel met de Clio's en in iets mindere mate met de Westfields.
Om een situatie te beschrijven die mij even deed schrikken was dat ik door de Slotemaker bocht omhoog ging en ik een Clio in mijn spiegels aan zag komen. Bovenop werd een vlag gezwaaid, maar doordat het tegen de zon in was kon ik de kleur niet goed zien. In een flits terugdenkend aan die ooit gespinde MR2 bovenop, ging ik van mijn gas en remde licht bij, wat gezien de afstand tot de Clio die ik net nog gechecked had geen probleem had hoeven zijn, er van uitgaande dat hij ook oplette. De Clio zat vervolgens zo dicht op mijn kont dat ik er van schrok, en hij schrok misschien ook van mij. Hij had misschien gedacht mij bovenop voorbij te gaan en er niet op gerekend dat ik zou vertragen, en misschien had hij de vlag niet gezien, of had hij wel gezien dat hij blauw was en niet geel.
Van bovenstaande kun je zeggen dat het mijn schuld is, of de zijne, maar ik denk dat de oorzaak ligt in het verschil in focus. Ik ben bezig met mijn lijnen en als ik de tijd nu niet rijd, is het straks wel. Hij is bezig met mij in te halen omdat ik een langzaam obstakel ben in zijn snelle ronde. En sommigen calculeren wat meer ruimte in voor de obstakels dan anderen.