[28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Elmar

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door Elmar » 29 sep 2011, 23:03

Metchu schreef: Bevalt het je niet, dan ga je niet meer of je zoekt ergens anders je heil. klinkt stom, maar zo is het wel.
Goh, laat ik nu mooi in dit plaatje vallen....
Heb vorige week nog 2 uurtjes met gummen.org op CPZ gereden. Voornamelijk straatauto's.

Hier op DF is het ook ooit met 2 (of 4 whatever) uurtjes begonnen. Dat is ook lang zat voor een straat auto.

RJay

Bericht door RJay » 29 sep 2011, 23:05

Luco schreef:
RJay schreef:
Gert. schreef:Pick up van rubberdelen van andere banden heb je altijd wel toch... ook de racers met slicks.
Zie regelmatig monteurs na een race met een fohn en plamuurmes de banden weer schoonmaken.
Lijkt me niet dat je altijd een schone lijn rijdt.. hoe ga je dat doen met inhalen dan?
Sja, mijn banden waren gister wonderbaarlijk superschoon, maar gebeurt idd ook wel eens dat er pickup op zit waar je ziek van wordt. Meestal gaan die banden dan op de achteras en tijdens de volgende inlap even een burnoutje of 2 trekken. Heb nml niet altijd een fohn bij.

Pickup op je voorbanden bij een rwd auto????????????????
Dan moet je beter insturen :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong:
je weet zelf vast wel hoe je soms nog moet verdedigen of inhalen in de laatste ronde. :tong: Dat jij nou zo'n omgebouwde golf turbo heb waarbij 't met de rechtervoet op te lossen is......

:piraatje:

Elmar, kom jij btw nog naar Spa volgende week?

Luco

Bericht door Luco » 29 sep 2011, 23:08

RJay schreef:
je weet zelf vast wel hoe je soms nog moet verdedigen of inhalen in de laatste ronde. :tong: Dat jij nou zo'n omgebouwde golf turbo heb waarbij 't met de rechtervoet op te lossen is......
Dan rij ik op het canvas als ik het met mijn rechtervoet oplos :tong:
Normaal gesproken heb je toch geen pickup op je voorbanden, en zo wel, ff wat feller insturen en het is er ook af, hoef je ze niet voor om te leggen naar achteren.

Helaas moet ik mijn achterbanden altijd fohnen met het fwd hok.

Elmar

Bericht door Elmar » 29 sep 2011, 23:09

Nee, kom jij wel 15 november naar de Ring

RJay

Bericht door RJay » 29 sep 2011, 23:10

Elmar schreef:Nee, kom jij wel 15 november naar de Ring
Nop, moet eerst maar weer eens wat geld gaan sparen :kikker:.

@ Luco: Ach, ieder z'n ding, je kan natuurlijk ook banden monteren die er wel tegen kunnen :) Dunlop heeft toch ook meerdere compounds? :o

Begint dit niet aardig offtopic te lopen inmiddels? :bag:

Metchu

Bericht door Metchu » 29 sep 2011, 23:15

Elmar schreef:
Metchu schreef: Bevalt het je niet, dan ga je niet meer of je zoekt ergens anders je heil. klinkt stom, maar zo is het wel.
Goh, laat ik nu mooi in dit plaatje vallen....
Heb vorige week nog 2 uurtjes met gummen.org op CPZ gereden. Voornamelijk straatauto's.

Hier op DF is het ook ooit met 2 (of 4 whatever) uurtjes begonnen. Dat is ook lang zat voor een straat auto.

Ik maakte deze opmerking ook met jouw in mn achterhoofd... hoorde het van Kees idd... en zo is het maar net

Luco

Bericht door Luco » 29 sep 2011, 23:18

RJay schreef:

@ Luco: Ach, ieder z'n ding, je kan natuurlijk ook banden monteren die er wel tegen kunnen :) Dunlop heeft toch ook meerdere compounds? :o

Rjay, achterbanden komt altijd pickup op, welke compound je ook neemt, bij een fwd rolt die achterkant alleen maar mee he, en dus veel minder wrijving dan bij een rwd.

Gert.

Bericht door Gert. » 29 sep 2011, 23:19

Metchu schreef: Wat wel mogelijk is voor de organisatie, is VEEL scherper op rijgedrag letten... Misschien is dat iets wat wel meegenomen kan worden
Kijk..... dat is waar het om gaat en dan niet alleen op letten, maar ook wat mee doen.
Want zoals het nu gaat is het nog steeds op de manier "ons kent ons" dus op de baan gaat het wel goed. Nu het aantal en de diversiteit aan auto's en rijders groter is, is het zaak vooraf naar iedereen heel duidelijk te zijn over wat wel en niet de bedoeling is. Door middel van een verplichte briefing.

De regel ervoor "dan ga je niet meer of je zoekt ergens anders je heil" klinkt als een tekst van een ambtenaar uit een oostblokland. :ongeveer als: :lezen: :lol:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 29 sep 2011, 23:21

Luco schreef:
RJay schreef:

Rjay, achterbanden komt altijd pickup op, welke compound je ook neemt, bij een fwd rolt die achterkant alleen maar mee he, en dus veel minder wrijving dan bij een rwd.
Kan me een momentje herinneren waarin jouw FWD een RWD probeerde te worden in Audi-S :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 29 sep 2011, 23:23

Gert. schreef:
Metchu schreef: Wat wel mogelijk is voor de organisatie, is VEEL scherper op rijgedrag letten... Misschien is dat iets wat wel meegenomen kan worden
Kijk..... dat is waar het om gaat en dan niet alleen op letten, maar ook wat mee doen.
Want zoals het nu gaat is het nog steeds op de manier "ons kent ons" dus op de baan gaat het wel goed. Nu het aantal en de diversiteit aan auto's en rijders groter is, is het zaak vooraf naar iedereen heel duidelijk te zijn over wat wel en niet de bedoeling is. Door middel van een verplichte briefing.

De regel ervoor "dan ga je niet meer of je zoekt ergens anders je heil" klinkt als een tekst van een ambtenaar uit een oostblokland. :ongeveer als: :lezen: :lol:
En wat vind jij dan scherper op rijgedrag letten?
Je zal altijd het probleem houden dat de een iets onverantwoordelijk vind en dat een ander het "normaal" vind.
Duidelijke regels zijn er volgens mij al.
Maar deze discussie komt na elke trackday terug, terwijl de meeste schade wordt gereden door de straatauto's.
Dus ja misschien moeten een aantal straatrijders eens wat lessen volgen of een cursusje doen voor ze over de "racers"gaan "zeuren".

Luco

Bericht door Luco » 29 sep 2011, 23:26

[quote="Robertdj]

Kan me een momentje herinneren waarin jouw FWD een RWD probeerde te worden in Audi-S :mrgreen:[/quote]

Ja je moet soms wat he :D

JP

Bericht door JP » 29 sep 2011, 23:27

@ Luco; was jij er woensdag bij? (gewone vraag, geen bijbedoelingen)

Luco

Bericht door Luco » 29 sep 2011, 23:29

JP schreef:@ Luco; was jij er woensdag bij? (gewone vraag, geen bijbedoelingen)
Nee deze keer was ik er niet bij, maar die discussie is er elke keer, beetje zinloos.
Er zitten altijd wel een paar "idioten" tussen en dat zijn niet altijd de "racers".

Wat dat betreft heeft Gert wel een punt.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 29 sep 2011, 23:31

snap niet dat ik een zwarte vlag kreeg!!!!!

Laurens

Bericht door Laurens » 29 sep 2011, 23:31

Ik reed gister met de zwarte Saxo en dat was inderdaad puur om wat dingen te testen en te kijken wat er aan rondetijd mogelijk was. Tja ook daarvoor is een DF dag super. Ik zal hooguit een rondje of 20 gedaan hebben maar ja dan gaat het gas er ook wel even flink op. Uiteraard rij je rustiger met langzamere deelnemers voor je maar de verschillen blijven groot met sommige straat auto's. Naar mijn idee niemand echt te dicht ingehaald en inderdaad tja het is wel een circuit waar we overheen gaan. En je wil toch zo snel mogelijk weer bij de start/finish uitkomen als het even kan.
De auto was goed en 1:59:1 met een saxo'tje was in ieder geval een leuke ervaring al zit er met wat kleine aanpassingen zeker nog meer in. :df:

Luco

Bericht door Luco » 29 sep 2011, 23:33

Dat is serieus hard met een Saxo, lichtelijk aangepast zeker?

Rupie

Bericht door Rupie » 29 sep 2011, 23:34

Dat zijn zieke tijden met een Saxo :bro: :banging:

Metchu

Bericht door Metchu » 29 sep 2011, 23:35

Nutkees schreef:snap niet dat ik een zwarte vlag kreeg!!!!!

haha de mx5 klinkt bijna precies hetzelfde! LOL :P hhahahaha hebben ze die foto's al online getrapt?

Laurens

Bericht door Laurens » 29 sep 2011, 23:39

Luco schreef:Dat is serieus hard met een Saxo, lichtelijk aangepast zeker?
Zoiets ja,

Super 1600 motor uit een rally auto met 210pk bij 9000rpm op de bank.
Wat breder gemaakt.
Grote remmen erop.
En nog wat kleine aanpassingen hier en daar, was nu voor het eerst dat het goed liep en heel bleef.

Met een goede baan, een vrij rondje en vers rubber verwacht ik een 1:58 laag te gaan halen. De cup Clio's kwamen er in ieder geval niet voorbij :blink:
Laatst gewijzigd door Laurens op 29 sep 2011, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gert.

Bericht door Gert. » 29 sep 2011, 23:41

@Luco: Het gaat mij niet zozeer om "racers" tegen "straatauto's" er zijn straatauto's beter geprepareerd en sneller dan racers die leeggehaald zijn en wat stickers op diverse plaatsen hebben en met verouderde onderdelen rijden. En beginnende rijders rijden schade omdat ze even niet snapten waar ze mee bezig waren en ervaren racers rijden schade omdat ze net even over de limiet gingen.
Allemaal risico's waarvan je weet dat het kan gebeuren.

Maar het gaat met name over risicovol rijgedrag wat te vermijden is, bijvoorbeeld in een bocht van de ideale lijn afwijken om in te halen, je grip verliezen en daardoor uitbreken op het moment dat je naast een ander zit.
Dat is iets wat ik een paar keer gezien heb en gelukkig ging het goed.

Q&A
Locatie: Amsterdam Porsche 997 GT3 Cup | 996 GT3 Cup | Volvo V70R

Bericht door Q&A » 30 sep 2011, 01:00

@ Aiko: Dan moet jij in een avus blauwe E36 M3 rijden toch ?
Kan het gevecht me goed herinneren. Goed gereden !!!

frankv

Bericht door frankv » 30 sep 2011, 09:19

Laurens schreef:Ik reed gister met de zwarte Saxo en dat was inderdaad puur om wat dingen te testen en te kijken wat er aan rondetijd mogelijk was. [...] De auto was goed en 1:59:1 met een saxo'tje was in ieder geval een leuke ervaring al zit er met wat kleine aanpassingen zeker nog meer in. :df:
Jij was volgens mij idd de snelste van de dag, ik was echt onder de indruk van de snelheid, maar ook de netheid waarmee je voorbij kwam. Ik had het er met Peter over en hij zei: "Oh ja, dat is Laurens", alsof dat alles verklaarde. Ik heb met jou geen enkele keer gehad dat ik me minder op mijn gemak voelde. Wel met de Clio's en in iets mindere mate met de Westfields.

Om een situatie te beschrijven die mij even deed schrikken was dat ik door de Slotemaker bocht omhoog ging en ik een Clio in mijn spiegels aan zag komen. Bovenop werd een vlag gezwaaid, maar doordat het tegen de zon in was kon ik de kleur niet goed zien. In een flits terugdenkend aan die ooit gespinde MR2 bovenop, ging ik van mijn gas en remde licht bij, wat gezien de afstand tot de Clio die ik net nog gechecked had geen probleem had hoeven zijn, er van uitgaande dat hij ook oplette. De Clio zat vervolgens zo dicht op mijn kont dat ik er van schrok, en hij schrok misschien ook van mij. Hij had misschien gedacht mij bovenop voorbij te gaan en er niet op gerekend dat ik zou vertragen, en misschien had hij de vlag niet gezien, of had hij wel gezien dat hij blauw was en niet geel.

Van bovenstaande kun je zeggen dat het mijn schuld is, of de zijne, maar ik denk dat de oorzaak ligt in het verschil in focus. Ik ben bezig met mijn lijnen en als ik de tijd nu niet rijd, is het straks wel. Hij is bezig met mij in te halen omdat ik een langzaam obstakel ben in zijn snelle ronde. En sommigen calculeren wat meer ruimte in voor de obstakels dan anderen.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 30 sep 2011, 09:36

Luco schreef:
Enrico schreef:
Luco schreef:Ja als je het uiterste vergt van een auto gaat het ook wat eerder kapot he, maar 99% van de racers zorgen ervoor dat hun auto optimaal is, je zit er namelijk zelf ook in.
En wat vind jij krap inhalen> 20 cm, 30 cm, ja op de weg doe je dat niet, maar je rijdt wel op een circuit he.
Het is geen zondagtoerritje voor 85 plussers :D
Ik snap je reactie niet. 20cm 30cm is ok op circuit? tijdens een trackday? wow. Stoere jongen taal, bijna petjesvolk achtig....
Ja ik ben het voorbeeld van een petje.
Voordat je je bek een douw geeft, zou ik me eerst even inlezen :jenna:
Er staat namelijk een vraagteken achter (is een pijltje zie ik :D ).
En ja 30 cm naast elkaar inhalen is niet vreemd.
Wat is voor jouw acceptabel dan 3,5 meter?
Dan moet je misschien zondagstoerritjes gaan rijden. :ongeveer als:
Zondagtoerritjes?? Dit bedoel ik, eerlijk Luco rij jij trackdays omdat je het leuk vind? of om te trainen, afstellen etc? 30cm naast elkaar vind ik onacceptabel op een trackday! Dat doe je maar in je race en niet op een trackday, heb ook respect voor de langzamere deelnemers die op hun eigen tempo de baan ronden, kan je er op dat moment niet langs, dikke pech! Volgende ronde beter. Die gasten in die westfields zijn daar ook niet voor hun lol, die zijn aan het afstellen en gebruiken trackdays daarvoor. Jammer dat DF dan niet zegt: Sorry jongens daar zijn trackdays niet voor bedoelt..

Daarom speciale DF trainingdays is niet eens zo slecht voor dit soort gasten..

PatrickC2

Bericht door PatrickC2 » 30 sep 2011, 09:38

Laurens schreef:Ik reed gister met de zwarte Saxo en dat was inderdaad puur om wat dingen te testen en te kijken wat er aan rondetijd mogelijk was. Tja ook daarvoor is een DF dag super. Ik zal hooguit een rondje of 20 gedaan hebben maar ja dan gaat het gas er ook wel even flink op. Uiteraard rij je rustiger met langzamere deelnemers voor je maar de verschillen blijven groot met sommige straat auto's. Naar mijn idee niemand echt te dicht ingehaald en inderdaad tja het is wel een circuit waar we overheen gaan. En je wil toch zo snel mogelijk weer bij de start/finish uitkomen als het even kan.
De auto was goed en 1:59:1 met een saxo'tje was in ieder geval een leuke ervaring al zit er met wat kleine aanpassingen zeker nog meer in. :df:
Wow, dat is serieus snel met een Saxo :D Jammer dat ik je (en je Saxo) niet in actie heb gezien woensdag. Ik heb 's middags gereden met mijn eigen Saxo. Maar ik kom niet in de buurt van jouw tijd hoor. Maar ik heb dan ook een licht aangepaste straat Saxo (met de helft van jouw vermogen) :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 30 sep 2011, 09:50

snel ding Laurens, foto's?

Plaats reactie