Pagina 8 van 13

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 26 dec 2012, 20:20
door EmielS60
Jan met de T-5R sedan en Florian met de 850R estate, destijds met 410 en 340/350 pk.
T-5R word nu opnieuw opgebouwd met onderdelen van de 850R.

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 26 dec 2012, 21:38
door Joopieboy
410pk? Dan zal die de nodige internals hebben moeten versterken, wel lekkere vermogens!

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 27 dec 2012, 20:02
door Tim N
Het was een beest zeg ik je, EEN BEEST :lol:

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 28 jan 2013, 18:54
door EmielS60
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WjUjwgLT ... sA&index=5[/youtube]

Misschien luistert Volvo wel naar Chris Harris..

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 28 jan 2013, 20:16
door martll
Prachtige wagen. :df:

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 29 jan 2013, 01:22
door TLRS
Toch vind ik het wel jammer dat het geen onmiskenbare volvo's meer zijn qua uiterlijk. En waarom geen vijf pitter in zo'n ding.. polstar?

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 29 jan 2013, 17:39
door Joopieboy
Zo een 5 cilinder kun je niet zover betrouwbaar opfokken als een 6 cilinder... Kronenburg heeft het bijvoorbeeld wel gedaan maar daar is alles t/m de cilinderbussen vervangen. Dat gaat wel een beetje ver.

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 29 jan 2013, 17:47
door Barend
Volvo is gisteren en vandaag - met wat autojournalisten - aan het spelen geweest in Are, Zweden..
Op een bevroren meer.

V40 Cross Country:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De V60 Plugin Hybrid was er ook:
Afbeelding

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 29 jan 2013, 20:15
door GTRene
huh, zie ik nou dat die S80 V8 de motor transverse heeft? wist ik helemaal niet :D
dan zou je in theorie zoiets wellicht ook kunnen gebruiken in een kleine midengine sportwagen die zeg normaal een 4 of V6 middenmotor heeft?

onderstaande lijkt me ook wel leuk...meteen een dikke sleepert :df:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tot hier heel gewoon :D

Afbeelding

Afbeelding

tis niet een dikke LS3 of LS7 doch met het koppel en 350pk geen stakker.

http://www.autoblog.nl/archive/2011/10/ ... -droomauto

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 29 jan 2013, 20:22
door GTRene
ow wat te denken van deze 400pk 302 Ford :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.cardomain.com/ride/309927/19 ... 00-series/

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 30 jan 2013, 19:26
door DennisvdB
Niks bijzonders, in de VS is het onderhand gemeengoed om een LS-blok in een 240 te leggen, maar ook 7- en 9-series zijn slachtoffer. Voornamelijk kwestie van custom motorsteunen en een T5 Borg-Warner bak erachter, en dan ben je al een heel eind.

Ik zie ook daar steeds meer projecten die een Toyota 2JZ-swap voor de boeg hebben.

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 30 jan 2013, 20:02
door Joopieboy
Dah dat is echt zonde, zelfde dat ze in een RX-7 zo een Amerikaans blok lepelen... Of een 2JZ in een E30... Heiligenschennis. :kotsen:

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 30 jan 2013, 21:33
door ErikS
Bla bla bla, alst maar hard gaat.

Heiligschennis? In een gewone e30 of zon ander oud klote hoque?

Fun it is.

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 31 jan 2013, 08:44
door TLRS
Joopieboy schreef:Zo een 5 cilinder kun je niet zover betrouwbaar opfokken als een 6 cilinder... Kronenburg heeft het bijvoorbeeld wel gedaan maar daar is alles t/m de cilinderbussen vervangen. Dat gaat wel een beetje ver.
Hoe zit dat dan precies?

Heeft een TT RS dan ook geen exorbitante tune potentie? En de oudere S2/S4/RS2 etc 20 kleppers?

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 31 jan 2013, 18:33
door Joopieboy
Daar heb ik geen ervaring mee, wel met de Volvo blokken. Dus daar wil ik het liefst ook geen uitspraak over doen haha.

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 31 jan 2013, 18:41
door EmielS60
Hangt een beetje van het blok af. 850 blokken kunnen over het algemeen minder hebben dan de nieuwere 5 cilinders, zeg maar vanaf 2000. De koppen van de RN motoren zijn veel efficienter dan de voorganger in de 850.
De 5 cilinders met de 83mm boring zijn door de dunnere cilinderwanden gevoeliger voor doorscheuren van de onderblokken dan de blokken met 81mm boring. Zelfs de V70R/S60R (300pk standaard) wat je verwacht dat het peekaas aan kan hebben een grotere kans met stuklopen dan de V70/S60 T5 (260pk standaard) vanaf MY05, ook weer door die cilinderwanden.

Wat het Audi stukje ermee te maken heeft weet ik niet, Volvo heeft ooit de traktor TDi van de A6 (en heel lang geleden van de VW LT) erin gehad en dat was de enige link tussen VAG en Volvo. Alle 5 cilinders zijn eigen makelij.

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 31 jan 2013, 18:43
door TLRS
Misschien helpt het niet dat het langeslag motoren zijn I wonder? :?

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 31 jan 2013, 18:58
door Joopieboy
EmielS60 schreef:Hangt een beetje van het blok af. 850 blokken kunnen over het algemeen minder hebben dan de nieuwere 5 cilinders, zeg maar vanaf 2000. De koppen van de RN motoren zijn veel efficienter dan de voorganger in de 850.
De 5 cilinders met de 83mm boring zijn door de dunnere cilinderwanden gevoeliger voor doorscheuren van de onderblokken dan de blokken met 81mm boring. Zelfs de V70R/S60R (300pk standaard) wat je verwacht dat het peekaas aan kan hebben een grotere kans met stuklopen dan de V70/S60 T5 (260pk standaard) vanaf MY05, ook weer door die cilinderwanden.

Wat het Audi stukje ermee te maken heeft weet ik niet, Volvo heeft ooit de traktor TDi van de A6 (en heel lang geleden van de VW LT) erin gehad en dat was de enige link tussen VAG en Volvo. Alle 5 cilinders zijn eigen makelij.
Kijk jij kent de technische details wel uit je hoofd, zo sterk ben ik daar niet in. :)
Maar goed idd, dit dus. Nieuwere blokken zijn dus wel beter alleen die cilinderwanden blijven een probleem...

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 31 jan 2013, 19:42
door TLRS
Aha, zo zit het dus! Een maat van me heeft pas een 2.0 t5 gekocht maar die heeft ook dezelfde boring.. het was mooi geweest als die meer vlees hadden gehad :)

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 31 jan 2013, 19:54
door Joopieboy
Wat je wel veilig kunt doen is een 19T monteren (moet je wel olieleidingen aanpassen) met een rechte flens. IC traject moet je reversed maken zover ik er bekend mee ben en dan heb je toch een hele fijne gasrespons!

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 31 jan 2013, 20:54
door GTRene
die Volvo V8 motoren zijn die goed?
bepaalde sportauto bouwers gebruiken die motoren dacht ik ook met veul power?

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 31 jan 2013, 21:11
door Joopieboy
Komen van Yamaha af, kan ik ook vrij weinig over zeggen. Zijn snel maar vermogensafgifte is erg gelijk, weinig 'lompe' power zoals de T6 motoren dat wel hebben.

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 31 jan 2013, 21:19
door GTRene
owja, nu je Yamaha noemt, das bv in de Noble M600 dacht ik...brute power :df:

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 31 jan 2013, 22:48
door EmielS60
TLRS schreef:Aha, zo zit het dus! Een maat van me heeft pas een 2.0 t5 gekocht maar die heeft ook dezelfde boring.. het was mooi geweest als die meer vlees hadden gehad :)
300 pk doen ze goed hoor. Kan je zeker met het toponderstel :start lachband: je handen vol aan hebben. :lol:

Re: Swedish porno Sweden

Geplaatst: 31 jan 2013, 23:27
door Niels v/d burgh
http://link.marktplaats.nl/638627262

Deze al eens langs geweest ? :df: