En dat was nou precies wat ik zei.wjn schreef:Je haalt wel makkelijk 2 dingen door elkaar.
Van je "gasten" verwacht je dat ze weer weggaan, dan hoef je idd geen taal etc. te leren, paspoort staat buiten discussie etc. Kun je meer van verdragen, want ze gaan toch weer weg.
Van iemand die bij je blijft wonen verwacht je ten minste dat die zich aanpast, of die heeft gewoontes die al bij je passen. Anders gaat het op korte of lange termijn fout.
Rechtszaak Wilders
- Snipe
Re: Rechtszaak Wilders
- GTRene
prachtigWouter81 schreef:Rutger ging er ook weer heerlijk hard in.
http://www.youtube.com/watch?v=Z5UeSH56 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Geweldige tv

en Niels bekend kleur

- JP
Ook als een vriend te gast is, is het fijn als hij NL's praat. Dat heb ik een Duitse vriend (die dus naar NL op bezoek kwam) ook al eens uitgelegd. Is niet de bedoeling dat ik opeens Duits ga praten (wjn schreef:Je haalt wel makkelijk 2 dingen door elkaar.
Van je "gasten" verwacht je dat ze weer weggaan, dan hoef je idd geen taal etc. te leren
- PD power
Ik leg het heel simpel uit, dan kun je er voor kiezen, dit te snappen, of er weer een links krulletje aan te draaien, dat laatste is al jaren lang een probleem, er wordt al jarenlang om de brei heen gedraait, tot gevolg, dat steeds meer mensen klaar zijn met bepaalde bevolkingsgroepen, daarvan worden de goedwillenden binnen deze groeperingen slachtoffer.Snipe schreef:Ergens is het toch een beetje vreemd. 'Je bent te gast'? Hoezo ben je te gast? Ik woon nu in een andere stad als waar ik geboren ben, ben ik daar dan ook te gast? Het lijkt me belangrijker dat mensen nou juist níet te gast zijn, maar zich thuis voelen en inburgeren.PD power schreef:je bent gast, gedraag je ook als zodanig
Ik weet niet wat bij jou thuis de gebruiken zijn, maar ik verplicht mijn gasten niet om een andere taal te leren en hun paspoort in te leveren. Daarnaast heb ik niet de gewoonte om hun geloof achterlijk te noemen. Verder vind ik het erg gezellig om gasten te hebben, maar ik heb wel de verwachting dat ze binnen afzienbare tijd weer vertrekken.
Ik vind het prima dat ze hier wonen. Geneuzel over twee paspoorten interesseert me niet zolang er geen rechtstreeks verband tussen criminaliteit en het aantal paspoorten wordt aangetoond. Maar als je hier woont, woon hier dan ook en gedraag je juist niet als gast maar als een Nederlander. Al is het maar omdat ik geen zin heb om me het hele jaar door als een gastheer te moeten gedragen. En voor zover ik het in kan schatten: Geert Wilders zal daar ook wel geen zin in hebben.
Wilders is niet het probleem hier, maar diegene die ervoor zorgen dat hij reden van spreken heeft, en dan doel ik niet op de pvv stemmers, maar die toneel vereniging die daar in de rechtbank voor de microfoon staat, met in de hoofdrol die paardestaart en het mutsje.
Tis toch triest dat er aan dit soort volk ook maar 1 euro verknoeit wordt.
-
Wow, wat een benauwde visie zeg. Des te meer inperkingen des te beter een mens zich kan ontwikkelen?Elise schreef:Het hebben van 2 paspoorten is vergelijkbaar met het onderhouden van de relatie met je ex-partner tijdens je huidige/nieuwe relatie.Snipe schreef:Geneuzel over twee paspoorten interesseert me niet zolang er geen rechtstreeks verband tussen criminaliteit en het aantal paspoorten wordt aangetoond.
Hoe sterker die relatie met de ex-partner, des te minder kans dat je huidige/nieuwe relatie zal slagen.
- Michel P
PD power schreef:+veel!Snipe schreef:Ergens is het toch een beetje vreemd. 'Je bent te gast'? Hoezo ben je te gast? Ik woon nu in een andere stad als waar ik geboren ben, ben ik daar dan ook te gast? Het lijkt me belangrijker dat mensen nou juist níet te gast zijn, maar zich thuis voelen en inburgeren.PD power schreef:je bent gast, gedraag je ook als zodanig
Ik weet niet wat bij jou thuis de gebruiken zijn, maar ik verplicht mijn gasten niet om een andere taal te leren en hun paspoort in te leveren. Daarnaast heb ik niet de gewoonte om hun geloof achterlijk te noemen. Verder vind ik het erg gezellig om gasten te hebben, maar ik heb wel de verwachting dat ze binnen afzienbare tijd weer vertrekken.
Ik vind het prima dat ze hier wonen. Geneuzel over twee paspoorten interesseert me niet zolang er geen rechtstreeks verband tussen criminaliteit en het aantal paspoorten wordt aangetoond. Maar als je hier woont, woon hier dan ook en gedraag je juist niet als gast maar als een Nederlander. Al is het maar omdat ik geen zin heb om me het hele jaar door als een gastheer te moeten gedragen. En voor zover ik het in kan schatten: Geert Wilders zal daar ook wel geen zin in hebben.
Ik leg het heel simpel uit, dan kun je er voor kiezen, dit te snappen, of er weer een links krulletje aan te draaien, dat laatste is al jaren lang een probleem, er wordt al jarenlang om de brei heen gedraait, tot gevolg, dat steeds meer mensen klaar zijn met bepaalde bevolkingsgroepen, daarvan worden de goedwillenden binnen deze groeperingen slachtoffer.
Wilders is niet het probleem hier, maar diegene die ervoor zorgen dat hij reden van spreken heeft, en dan doel ik niet op de pvv stemmers, maar die toneel vereniging die daar in de rechtbank voor de microfoon staat, met in de hoofdrol die paardestaart en het mutsje.
Tis toch triest dat er aan dit soort volk ook maar 1 euro verknoeit wordt.
- Snipe
Ja, als je alles op een hoop gooit en met elkaar in verband stelt wordt het wel erg simpel allemaal. Dat ik zeg dat je mensen die hier wonen niet als 'gasten' moet zien, wil niet zeggen dat ik die freakshow van gisteren ondersteun natuurlijk.
Wie een tv in de buurt heeft, kan zichzelf overigens een groot plezier doen door nu De Grote Moszko Show aan te zetten.
Wie een tv in de buurt heeft, kan zichzelf overigens een groot plezier doen door nu De Grote Moszko Show aan te zetten.
- Maus335i
Zeg, dat geneuzel over die 2 paspoorten... Als je Amerikaan wil worden verwachten ze dat je je Nederlandse paspoort opgeeft. Nog sterker: dat moet, je hebt niks te kiezen. Zo vreemd is die eis dan ook niet en al helemáál niet als je ook nog eens bestuurlijke functies gaat boefenen, laat staan nota bene in de regering gaat zitten.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 19 okt 2010, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Elise
Jij noemt het een benauwde visie, ik vind het oog hebben voor de realiteit.Ruben schreef:Wow, wat een benauwde visie zeg. Des te meer inperkingen des te beter een mens zich kan ontwikkelen?Elise schreef:Het hebben van 2 paspoorten is vergelijkbaar met het onderhouden van de relatie met je ex-partner tijdens je huidige/nieuwe relatie.Snipe schreef:Geneuzel over twee paspoorten interesseert me niet zolang er geen rechtstreeks verband tussen criminaliteit en het aantal paspoorten wordt aangetoond.
Hoe sterker die relatie met de ex-partner, des te minder kans dat je huidige/nieuwe relatie zal slagen.
Hadden we jaren geleden de boel maar iets meer beperkt, dan hadden de problemen zich niet zo ontwikkeld en had die hele rechtszaak tegen Wilders nooit plaatsgevonden......
- Elise
En dat geldt daar voor normale burgers.......nee, hier mogen zelfs burgervaders en volksvertegenwoordigers een dubbel paspoort hebben......Maus335i schreef:Zeg, dat geneuzel over die 2 paspoorten... Als je Amerikaan wil worden verwachten ze dat je je Nederlandse paspoort opgeeft. Nog sterker: dat moet, je hebt niks te kiezen. Zo vreemd is die eis dan ook helemaal niet....
- Maus335i
Ik vind jouw voorbeeld helemaal niet zo gek. Haal ik nog ff dat voorbeeldje van Amerikaan worden en Nederlands paspoort opgeven: je wil dat voornamelijk niet om "iets achter de hand te houden" wat je tegenhoudt in de motivatie om daadwerkelijk er iets van te maken. Je zal dan namelijk wel moeten, want een andere keuze heb je niet.Elise schreef:Jij noemt het een benauwde visie, ik vind het oog hebben voor de realiteit.Ruben schreef:Wow, wat een benauwde visie zeg. Des te meer inperkingen des te beter een mens zich kan ontwikkelen?Elise schreef:Het hebben van 2 paspoorten is vergelijkbaar met het onderhouden van de relatie met je ex-partner tijdens je huidige/nieuwe relatie.
Hadden we jaren geleden de boel maar iets meer beperkt, dan hadden de problemen zich niet zo ontwikkeld en had die hele rechtszaak tegen Wilders nooit plaatsgevonden......
- Michel P
Inderdaad, het is zo simpel. Wil je heel graag een NL paspoort, dan doe je afstand van de andere nationaliteit, kan dat niet, dan ga je maar stennis maken bij het land dat dit blokkeerd, of je legt je er bij neer en krijgt geen NL pas.Elise schreef:En dat geldt daar voor normale burgers.......nee, hier mogen zelfs burgervaders en volksvertegenwoordigers een dubbel paspoort hebben......Maus335i schreef:Zeg, dat geneuzel over die 2 paspoorten... Als je Amerikaan wil worden verwachten ze dat je je Nederlandse paspoort opgeeft. Nog sterker: dat moet, je hebt niks te kiezen. Zo vreemd is die eis dan ook helemaal niet....
- Maus335i
Waar halen ze die advocaten vandaan eigenlijk? Ik heb Macboy aan het werk gezien, maar zelfs dat is nog flink wat niveautjes hogerWouter81 schreef:Rutger ging er ook weer heerlijk hard in.
http://www.youtube.com/watch?v=Z5UeSH56 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Geweldige tv

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Echt hoogstand is het Pownews nog niet, maar kijk het toch elke avond en elke avond moet ik toch op z'n minst 1x glimlachen.Maus335i schreef:Waar halen ze die advocaten vandaan eigenlijk? Ik heb Macboy aan het werk gezien, maar zelfs dat is nog flink wat niveautjes hogerWouter81 schreef:Rutger ging er ook weer heerlijk hard in.
Geweldige tv
Vond dat stukje ook behoorlijk lachwekkend, heerlijk hoe die hippie-advocaat stond te stuntelen

- Snipe
Ik hoorde deze week op het nieuws dat er 1,4 miljoen mensen zijn met een dubbel paspoort. Ik zie alleen niet welke last je daarvan hebt en welk probleem er wordt opgelost als die 1,4 miljoen mensen morgen aan het loket staan om te regelen dat ze alleen nog maar de Nederlandse nationaliteit hebben.Michel P schreef:Inderdaad, het is zo simpel. Wil je heel graag een NL paspoort, dan doe je afstand van de andere nationaliteit, kan dat niet, dan ga je maar stennis maken bij het land dat dit blokkeerd, of je legt je er bij neer en krijgt geen NL pas.
Zoals Maus al zegt, in Amerika mag het kennelijk niet. Is de criminaliteit daar lager? Zijn daar minder overvallen? Is daar minder werkloosheid? Is daar minder armoede?
Het is net als dat geleuter over die burka's. Wilders doet of het land daaraan ten onder gaat, terwijl er in werkelijkheid zo'n 200 mensen met zo'n ding lopen. Het lijkt me, net als die paspoorten, een nogal opgeblazen probleem.
...maar dat is een vraagstuk wat ook buiten deze rechtszaak valt.
- Elise
Heb er even over nagedacht en nog een andere vergelijking bedacht.Ruben schreef:Wow, wat een benauwde visie zeg. Des te meer inperkingen des te beter een mens zich kan ontwikkelen?Elise schreef:Het hebben van 2 paspoorten is vergelijkbaar met het onderhouden van de relatie met je ex-partner tijdens je huidige/nieuwe relatie.Snipe schreef:Geneuzel over twee paspoorten interesseert me niet zolang er geen rechtstreeks verband tussen criminaliteit en het aantal paspoorten wordt aangetoond.
Het hebben van 2 paspoorten is vergelijkbaar met "het stoppen met roken, maar wel zorgen dat je nog een pakje sigaretten op zak hebt".
-
Om dit soort gevallen beter te kunnen aanpakken:Snipe schreef:Ik hoorde deze week op het nieuws dat er 1,4 miljoen mensen zijn met een dubbel paspoort. Ik zie alleen niet welke last je daarvan hebt en welk probleem er wordt opgelost als die 1,4 miljoen mensen morgen aan het loket staan om te regelen dat ze alleen nog maar de Nederlandse nationaliteit hebben.Michel P schreef:Inderdaad, het is zo simpel. Wil je heel graag een NL paspoort, dan doe je afstand van de andere nationaliteit, kan dat niet, dan ga je maar stennis maken bij het land dat dit blokkeerd, of je legt je er bij neer en krijgt geen NL pas.
Zoals Maus al zegt, in Amerika mag het kennelijk niet. Is de criminaliteit daar lager? Zijn daar minder overvallen? Is daar minder werkloosheid? Is daar minder armoede?
Het is net als dat geleuter over die burka's. Wilders doet of het land daaraan ten onder gaat, terwijl er in werkelijkheid zo'n 200 mensen met zo'n ding lopen. Het lijkt me, net als die paspoorten, een nogal opgeblazen probleem.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... ran-op.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nrc.nl/binnenland/article257 ... in_Turkije" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/" onclick="window.open(this.href);return false;)/components/actueel/rtlnieuws/2009/09_september/17/verrijkingsonderdelen/wat_heeft_saban_baran_op_zijn_geweten.xml
Of is dat een 'incident'?

- Elise
Zomaar even een voorbeeld wat me te binnen schiet, Saban B.Snipe schreef:Ik hoorde deze week op het nieuws dat er 1,4 miljoen mensen zijn met een dubbel paspoort. Ik zie alleen niet welke last je daarvan hebt en welk probleem er wordt opgelost als die 1,4 miljoen mensen morgen aan het loket staan om te regelen dat ze alleen nog maar de Nederlandse nationaliteit hebben.Michel P schreef:Inderdaad, het is zo simpel. Wil je heel graag een NL paspoort, dan doe je afstand van de andere nationaliteit, kan dat niet, dan ga je maar stennis maken bij het land dat dit blokkeerd, of je legt je er bij neer en krijgt geen NL pas.
Je weet wel, die veroordeelde mensenhandelaar die tijdens zijn verlof terug was gegaan naar Turkije.
Wat nou als die vrolijke snuiter geen dubbel paspoort had gehad.....was uitlevering wellicht iets makkelijker geweest?
- GTRene
kun je nagaan 1.4 miljoen infiltrantenSnipe schreef:Ik hoorde deze week op het nieuws dat er 1,4 miljoen mensen zijn met een dubbel paspoort. Ik zie alleen niet welke last je daarvan hebt en welk probleem er wordt opgelost als die 1,4 miljoen mensen morgen aan het loket staan om te regelen dat ze alleen nog maar de Nederlandse nationaliteit hebben.Michel P schreef:Inderdaad, het is zo simpel. Wil je heel graag een NL paspoort, dan doe je afstand van de andere nationaliteit, kan dat niet, dan ga je maar stennis maken bij het land dat dit blokkeerd, of je legt je er bij neer en krijgt geen NL pas.

het gaat ook om een punt te zetten achter vrouw-onvriendelijkheid bv dat met de burka's en natuurlijk herkenbaarheid e.d. maar ook zeg nee tegen onderdrukking van...in NL is dat niet gewenst!
gewoon 1 paspoort, desnoods met je land van voorouders ofzo erin vermeld als je dat wenst zeg Turk of Marokkaan of Deenmarken waar je ook weg komt

- Snipe
Dat lijkt me wel. Als het 1,4 miljoen mensen zijn, kun je toch niet één geval als voorbeeld en argument noemen?Tom schreef:Of is dat een 'incident'?
Saban B. gedroeg zich niet al te netjes, dus iedereen met een dubbel paspoort zal wel crimineel zijn.
Cor van Hout gedroeg zich niet zo netjes, dus iedereen met een snor zal wel crimineel zijn.
Willem Holleeder gedroeg zich niet zo netjes, dus iedereen met een scooter zal wel crimineel zijn.
Nog meer?
- GTRene
het gaat om loyaliteit...en gevoel/vertrouwen...je werkt het meer negatief voor NL in de hand met dubbele paspoorten.Snipe schreef:Dat lijkt me wel. Als het 1,4 miljoen mensen zijn, kun je toch niet één geval als voorbeeld en argument noemen?Tom schreef:Of is dat een 'incident'?
Saban B. gedroeg zich niet al te netjes, dus iedereen met een dubbel paspoort zal wel crimineel zijn.
Cor van Hout gedroeg zich niet zo netjes, dus iedereen met een snor zal wel crimineel zijn.
Willem Holleeder gedroeg zich niet zo netjes, dus iedereen met een scooter zal wel crimineel zijn.
Nog meer?
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
En toch is bewezen dat het percentage criminelen in die 1,4 miljoen mensen net iets hoger licht dan bij allochtonen.Snipe schreef:Dat lijkt me wel. Als het 1,4 miljoen mensen zijn, kun je toch niet één geval als voorbeeld en argument noemen?Tom schreef:Of is dat een 'incident'?
Nog meer?
Maargoed, incidentjes natuurlijk

Overigens wil ik niet zeggen dat met het afstaan van de nationaliteit van afkomst dit probleem is opgelost. Maar het zou het veroordelen en handhaven op sommige momenten wel even wat makkelijker maken. Voorbeeld daarvan is idd. Saban B.
-
Ik hoop het, maar ben bang van niet. Daarbij is het toch belachelijk dat het kan? Op zo'n manier onder je straf uit komen. Geeft geen rechtvaardig gevoel. Wat is het argument dan voor een dubbel paspoort? Wegen de voordelen van een dubbel paspoort dan op tegen de nadelen (die ik niet kan bedenken)?Snipe schreef:Dat lijkt me wel.Tom schreef:Of is dat een 'incident'?
Over burka's ben ik het wel met je eens. Hoe iemand erbij loopt boeit mij niet. Vrijheid blijheid. Alleen vind ik wel dat zoiets twee kanten opwerkt en (semi-)overheid en bedrijven dan de vrijheid hebben om mensen op basis van een burka een baan te weigeren als een bedekt gezicht niet wenselijk is. Zo mogen ze best over straat met zo'n ding maar voorkom je dat je kinderen een lerares met burka krijgen.
- Elise
Snipe schreef:Het is net als dat geleuter over die burka's. Wilders doet of het land daaraan ten onder gaat, terwijl er in werkelijkheid zo'n 200 mensen met zo'n ding lopen. Het lijkt me, net als die paspoorten, een nogal opgeblazen probleem.
Gewoon iedereen in vrijheid blijheid ZONDER burka, heel simpel 1 regel voor iedereen.Tom schreef:Over burka's ben ik het wel met je eens. Hoe iemand erbij loopt boeit mij niet. Vrijheid blijheid. Alleen vind ik wel dat zoiets twee kanten opwerkt en (semi-)overheid en bedrijven dan de vrijheid hebben om mensen op basis van een burka een baan te weigeren als een bedekt gezicht niet wenselijk is. Zo mogen ze best over straat met zo'n ding maar voorkom je dat je kinderen een lerares met burka krijgen.
Dus geen burka bij de overheid, geen burka op de scholen, geen burka als je benzine gaat tanken (helm mag per slot van rekening ook niet dus gelijke monniken, gelijke kappen) geen burka als je bij de juwelier gaat winkelen etc.etc.
Hoe eenvoudig wil je het hebben?
Anders krijg je weer het gezeik dat de burka dragers zich gediscrimineerd voelen als ze niet mogen tanken met met een burka op enzo....
Dus als die 200 mensen wel graag een burka willen dragen, gewoon het NL paspoort opzeggen en lekker met hun andere paspoort naar land van herkomst gaan. Ga je daar lekker in alle vrijheid en blijheid met je burka rondlopen.
Want ik zie de bui al hangen, nu 200 .....over 10 jaar zijn het er 20.000 .........en over 20 jaar 200.000.....en over 50 of 100 jaar lopen alle vrouwen in nederland (verplicht) met zo'n ding op

Laatst gewijzigd door Elise op 19 okt 2010, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik vind zo'n burka ook niks, maar vind niet dat de overheid moet gaan bepalen hoe iemand erbij loopt. Niet over mij en niet over anderen. What's next.. een hanekam mag niet? Is toch niet aan de overheid om te bepalen?
Enige punt is dat je zelf nadelen eraan kan ondervinden. Iemand met hanekam zal niet snel een baan als verkoper kunnen vinden. Idem met mensen met een burka. Het zou alleen typisch Nederlands zijn om onder het mom van discriminatie iedereen maar gelijke kansen te geven. Ik vind dat het je eigen keus is om je haren zo te doen of zo'n ding te dragen en dat het resultaat kan zijn dat je moeilijker een baan kan vinden.
Enige punt is dat je zelf nadelen eraan kan ondervinden. Iemand met hanekam zal niet snel een baan als verkoper kunnen vinden. Idem met mensen met een burka. Het zou alleen typisch Nederlands zijn om onder het mom van discriminatie iedereen maar gelijke kansen te geven. Ik vind dat het je eigen keus is om je haren zo te doen of zo'n ding te dragen en dat het resultaat kan zijn dat je moeilijker een baan kan vinden.