Ik ga maar even verder in dit topic. Net als Robin heb óók ik de lol in het autorijden hervonden afgelopen dagen (niet dat ik het ooit echt kwijt was overigens).
Binnenkort gaat de lease-auto van mijn vriendin de deur uit, dus daarvoor was een vervanger nodig en ze wilde graag wat 'pittigers' dan de 69pk van haar huidige 500. Tja, als liefhebbende echtgenoot ga je dan natuurlijk op zoek naar een (iets) snellere opvolger. Ik heb aan allerlei auto's gedacht, een 986 Boxster S, een Z3 coupe, Z4 coupe, 130i. De Boxster viel vrij snel af, want ik ben niet zo bekend met Porsches. Ik ben wat bang voor hoge onderhoudskosten, een 986 vind ik niet zo heel erg mooi en een 987 is nog te duur.
Toen eigenlijk vrij snel besloten dat het een Z3 coupe moest worden, ik vind het prachtige wagens en ze zijn erg betaalbaar en toen kwam eens de z3 van Geert. te koop. Wat pb-contact gehad met Geert, en gevoelsmatig hdden we hem al gekocht zonder de auto gezien te hebben. Maar eerst moest de 320iS weg, dus die te koop gezet.
In de tussentijd had ik echter wat pb-contact met een niet nader te noemen persoon hier op het forum, en die begon in eens over e36 m3's... Tja, toen was het hek van de dam eigenlijk
. In de tussentijd heb ik ook nog Jesper aangestoken en die had twee weken later in eens de e36 m3 sedan van Fabian voor de deur staan... waarna ik definitief besloot dat het geen z3 coupe, maar e46 m3 moest worden. Ondertussen had ik de 320iS vrij snel verkocht.
De eisen voor een m3 waren vrij simpel: handbak, 18 inch velgen en uiteraard een volledige onderhoudshistorie.
Veel gezocht en uiteindelijk best wel snel een ontzettend fraai exemplaar gevonden. Begin december hebben we hem gekocht en vrijdag ben ik hem met mijn vader gaan ophalen. Het is een carbon-zwarte geworden met 108k op de klok en uiteraard voorzien van een sluitende en volledige onderhoudshistorie. Van binnen en buiten is ie bijna nieuw, ik zou bijna zeggen dat ie mooier is dan de QV.
Vrijdag ben ik meteen bij Bas Roos langs geweest en die is hem helemaal nagelopen en daar kwam eigenlijk niets uit, alleen de stangetjes waaraan de stabi’s vastzitten moeten vervangen worden, en het onderstel moet gesteld worden. Er zit een KW variant 1 onderstel onder en dat staat momenteel op standje buikschuiver, dat moet dus omhoog. Het originele onderstel zit er ook bij, misschien dat ik dat gewoon terug laat plaatsen, ik ben er nog niet uit. De KW set is wel erg hard voor op straat.
Verder heeft ie een csl-klep, de originele zit er ook bij. Ik weet nog niet wat ik doe, de originele terug, of de csl-klep laten zitten.
Ik ben echt zo blij als een klein kind met dit ding, héérlijk die hoogtoerige atmo 6 in lijn. Ongelofelijk hoe ie iedere 1000 toeren van klank veranderd en hoe ie krachtiger wordt naarmate je dichterbij het rood van de toerenbegrenzer komt. Heerlijk die achterwielaandrijving, gisteren al een beetje laf wat wezen driften op een industrieterrein hier in de buurt. Ooh wat heb ik dat gemist zo’n achterwielaandrijver met een atmo blok en een sper! Het enige wat ik de afgelopen dagen gedaan heb is in de m3 rijden, de m3 poetsen, naar de oprit staren om naar de m3 kijken
.
Vandaag heb ik hem uitgebreid gepoetst en een paar foto’s gemaakt: