BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Nieuwe BMW 1 Serie (official pics op p.2)

Eerst maar eens in het echt bekijken
30
29%
Wat maakt het uit hoe 'ie eruitziet als 'ie lekker rijdt?
5
5%
Schitterend
6
6%
Mwah gaat wel
13
12%
Eigenzinnig
4
4%
Fugly
23
22%
Nooit geweten dat Stevie Wonder ook auto's ontwerpt
24
23%
 
Totaal aantal stemmen: 105

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Robin » 05 jun 2011, 11:54

LOL @ Ilija met z'n verhaal over 'domste post van het jaar'etc.

Ik had net 't zelfde willen typen. :lol:

Machtig dit. :D

Rico. Even voor de beeldvorming in hoeverre je bent afgedwaald:

Poll:
2 auto's. F40 of F355.

Welke kies je?

(Je mag ze nooit meer verkopen, daar let de notaris van Hielke heel streng op)

En wat M@rcel zegt. Wat biedt 'n 330i tov een 335i meer(beide gehad) ....dan heb je een gaatje in je hoofd om de 330i te verkiezen, OF de portemonee rijkt tot 330i en niet verder, kan ook. :hmmm: Dat laatste is een argument.

At the end of the day draait 't om de prijs. 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Macboy » 05 jun 2011, 11:54

:mrgreen:

(over die GTI is maar 2 liter motor met 211pk natuurlijk dus met veel minder pk dan de 6 in lijn maar toch kun je moeilijk zeggen dat ie doodvalt ... en het is in Mph)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34587
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door JP » 05 jun 2011, 11:55

Afbeelding



:whistle:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door romo » 05 jun 2011, 11:59

Volgens mij is de 1er uit het zicht geraakt.......................das maar goed ook................ :lol:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Jelmer850i » 05 jun 2011, 12:00

Macboy schreef: Afbeelding
Als de 3-deurs er zo uit komt te zien ga ik weer voor de bijl!
123d 3d please 8)

Tom
Berichten: 22353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Tom » 05 jun 2011, 12:03

FerdiACS1 schreef:
Mijn 135i rijdt een 130i compleet zoek qua performance over het hele toerengebied. Kansloos een 130i. Lachen man. Turbo-gat? Yeah right ...
Ferdi de vraag is wat je doel is... sneller zijn dan de rest? Zoiets maakt mij dus niks uit. Er is toch altijd baas boven baas. De drang om telkens je pik langs die van een ander leggen heb ik niet. Toen ik de S2000 had was de SLK230 kompressor van een vriend in de praktijk ook sneller (tenzij ik er echt voor ging zitten)... maar dat ding klonk nergens naar en die automaat schakelde maar wat. Maar geen haar op m'n kop die zou willen ruilen. Het kan dus prima een bewuste keus zijn om een atmo te kiezen, ook al is een turbo in het dagelijks verkeer sneller. Het merendeel zie ik hier ook geilen op een GT3 ipv GT2 terwijl ze voor beide de centen nooit zullen hebben.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Robin » 05 jun 2011, 12:08

Tom , ik snap je. Maar je hebt atmo en atmo. Jouw ex S2000 staat in het rijtje van de legendarische(....) ///M atmo's. Een 130i blok niet, want die draait maar 7000 net als de .35i motoren.

Een Merc 2.3 compressor van tegen de 10 jaar terug, ja logisch. Kijk naar die GTI blokken vandaagdedag, heerlijk.
M'n ex S3 was 'n heerlijke motor voor dagelijks met zo'n chipje >10 jaar terug(totdat ie plofte)

Anyway, soms heb ik 't idee dat Rico die onzinpost deed om ons te triggeren, meer traffic op DF, meer actie. Ik hoop dat dát 't is en niet ignorance want die is bliss :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43445
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Arthur » 05 jun 2011, 12:09

OMG... ff poosje niet ingelogd en d'r zijn alweer 8 pagina's over de volgende 1-serie(s) vol geschreven. 'k Ga ook niet terug lezen ook... :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Macboy » 05 jun 2011, 12:11

Wij maar happen (naar lucht) met onze turbo :)

Houdt de aandacht af van die lelijkerd en das maar goed ook.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door romo » 05 jun 2011, 12:15

Dan maar liever dit;

Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door RVV » 05 jun 2011, 12:16

Hahaha ik maak wat los, de hele turbobrigade op de kast, turbobashing komt zelfs voorbij en allemaal vanwege de verafgoding van de .35i. Ferdinand ik heb langdurig in alle .35i's gereden (1 en 3 serie) met en zonder automaat. Ja hij is snel, sneller, veel sneller dan een 3.0 atmo. Maar bij een typische borrelpraatjesmaker gaat het blijkbaar alleen maar om snelheid. Dat is ook wat iedere keer weer terug komt in zo'n discussie. Die snelheidssensatie in relatief korte tijd is subjectief. Als je dat leuk vind prima. Ik vind het niets aan. Maar het gaat me in deze discussie ook niet om de .35i. Het gaat me er om dat BMW zijn 6 in lijn techniek offert voor een 2 liter 4 cilinder koffiemolen. Je kunt het als autoliefhebber en BMW liefhebber toch niet menen dat je liever een 2 liter koffie molen hebt dan een 3.0 liter atmo???

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Robin » 05 jun 2011, 12:22

romo schreef:Dan maar liever dit;

Afbeelding
That's more like it. :thumbup:

Rico, ja een 2.0 turbo of 'n 3.0 atmo ....als BMW de boel met de 4 cyl. turbobenzines net zo voorelkaar heeft als bij de 6 en 8? Dan vergeet ik denk ik de 3.0 wel heel gauw. En dat bedoel ik meer als in 'jammer voor de 3.0'.

Das war einmal.

Weet je nog wel oudje...toen we de 120d kozen? Meeste power(163) tov de 120i atmo(150?)

Waarom deden we toen niet de 120i? Is ook zeker niet slecht? Relatief. Ik vond 't niet veel soeps....maar ja ik was wat anders gewend.

De turbodiesel deed 't beter toen, weet ik nog.

Tom
Berichten: 22353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Tom » 05 jun 2011, 12:25

Robin z'n verborgen Audi-liefde komt bovendrijven? :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34587
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door JP » 05 jun 2011, 12:26

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door romo » 05 jun 2011, 12:27

De laterale zijde is het probleem niet, de frontale zijde des te meer....................

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Apolo2 » 05 jun 2011, 12:30

Zo, zo te zien is de angel uit het 1M draadje en steekt die nu hier in :mrgreen:
markk schreef:I'm with Rico.
De makke met een een turbo is wat mij betreft juist de hoeveelheid koppel onderin. Als je gewoon rustig / relay / comfi wilt rijden heb ik daar gewoon met een turbo meer problemen mee. De opbouw van het vermogen / koppel is gewoon heel progressief en dat nodigt uit om te knallen / maakt het onrustiger.
Een goede turbomotor heeft daar geen last van, als daily heb ik de laatste jaren verschillende TFSI blokken van VAG gehad (er zat overigens ook steeds een auto omheen) en met name de 2.0TFSI is een erg fijn blok dat heel lui te rijden is en onderin op tijd bij de les is. Het prikkelt niet om veel gas te geven maar juist om lekker laag in de toeren te hangen.

Overigens is het natuurlijk wel zo dat alle koppelopgaves van 400Nm bij 1500 t/pm o.i.d. alleen maar bereikt worden bij volgas en bij een turbo die al goed opgespind is. In de dagelijkse praktijk rij je normaal behoudender.

Als fun kar altijd liever een 6 pitter of meer NA tov een compenserende 3-4pitter turbo en dan denk ik dat we bij Porsche niet alleen het GT3 blok kunnen noemen als leuke NA maar ook het motortje uit de Cayman R of Spyder mag er zijn!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Hielke » 05 jun 2011, 12:43

RVV schreef:Hahaha ik maak wat los, de hele turbobrigade op de kast, turbobashing komt zelfs voorbij en allemaal vanwege de verafgoding van de .35i. Ferdinand ik heb langdurig in alle .35i's gereden (1 en 3 serie) met en zonder automaat. Ja hij is snel, sneller, veel sneller dan een 3.0 atmo. Maar bij een typische borrelpraatjesmaker gaat het blijkbaar alleen maar om snelheid. Dat is ook wat iedere keer weer terug komt in zo'n discussie. Die snelheidssensatie in relatief korte tijd is subjectief. Als je dat leuk vind prima. Ik vind het niets aan. Maar het gaat me in deze discussie ook niet om de .35i. Het gaat me er om dat BMW zijn 6 in lijn techniek offert voor een 2 liter 4 cilinder koffiemolen. Je kunt het als autoliefhebber en BMW liefhebber toch niet menen dat je liever een 2 liter koffie molen hebt dan een 3.0 liter atmo???
Zal ik je een voorbeeldje uit mijn praktijk van enkele jaren geleden, uhummm, vertellen.

Tussen 1987 en 1990 reed ik GTV-6. Nou ja, ik vloog die auto laag, laat ik maar eerlijk zijn. Op een gegeven moment ontdekte ik wat er met het geluid gebeurde als je de achterste uitlaatdemper door een rechte buis verving. Het laagvliegen kreeg toen ook nog de daarbij behorende soundstage. Ikke was in m'n nopjes. Een mooier uitlaatgeluid heb ik sindsdien nooit meer gehoord btw. Begin jaren '90 had ik samen met een maat een GTV-6 3.0 Savali met brulpijp voor HARC trackdays. Skitterend. Die maat kocht in '92 een RWD Sierra Cosworth met tsjip. Op het circuit ontliepen die twee auto's elkaar nauwelijks, zo goed hadden we die Alfa voor elkaar. In de dagelijkse praktijk op de openbare weg was de Cosworth king en keizer tegelijkertijd. Het gemak van die motor, het understatement van de soundstage icm die woeste power. Tot de introduktie van die Cosworth was de Alfa een geweldige auto, daarna speelde hij in mijn beleving de derde viool. Ook met het turbogat van de Cosworth waar ik me destijds nog niet eens zo bewust van was. Dat kwam pas toen ik 'm met moderne turbo's kon vergelijken.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door M@rcel » 05 jun 2011, 12:44

:thumbup: @ Robin

120i vs 120d

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Hielke » 05 jun 2011, 12:45

romo schreef:De laterale zijde is het probleem niet, de frontale zijde des te meer....................
Klopt. Recht van voren heeft ie nul überhohlprestige. Dat zit de BMW mannen dwars.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Michel P » 05 jun 2011, 12:47

Wellicht is de balans van een 4 cylinder turbo in een einser wel super, en stuurt die beter in dan de de 3.0 6 in lijn. BMW zal er alles aan dien de gasrespons op een BMW waardig nivo te brengen. Deze motoren zullen dus technisch ook pareltjes worden. Natuurlijk is de 6 in lijn een heerlijke motor qua sound en feel, maar er is meer.

Ik ben een atmo liefhebber, e30 m3 met 276pk en 280nm bij 7450 tpm, mijn Exige die 8500 tpm draait, en ik kom ook graag in die regionen, je moet werken om de auto in de juiste powerband te houden. Heerlijk om te doen.

Maar Markk heeft een punt door te stellen dat mensen door de tdi trap in de rug diesels zijn verpest in het pure rijden.

Echter de 2.0 tsfi motor van VAG is een super fijn blok waar het turbo gat zoals vroeger in een GTT toch echt verleden tijd is. Wil je meer en snellere respons dan plaats je een lichter vliegwiel, chip je de auto en kan heb je een auto met 2 gezichten.

Neem maar van mij aan dat BMW dit blok als referentie heeft, en beter wil presteren, mede gezien de reputatie die men heeft op motoren gebied hoog te houden.

Michel

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Aram » 05 jun 2011, 12:50

Hoogst ongebruikelijk voor mij om in dit gedeelte van het forum te komen, veel te veel onterechte BMW geilerij naar mijn bescheiden mening.
Maar met de lancering van het nieuwe BMW wangedrocht was ik toch te nieuwsgierig of de fanboys het aandurfde om deze catastrofe alsnog te gaan lopen verdedigen.
Gelukkig valt het heel erg mee. :D
Maar dan is er nog altijd onze Rico die met zijn oeverloze gelul alsnog tenenkrommende posts gaat plaatsen...ongelovelijk hahaha.
En Robin, ik denk niet dat hij het expres doet. ;)

Ik ga de popcorn bijvullen!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door romo » 05 jun 2011, 12:53

Een 1er heb ik nog nooit verdedigd :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door RVV » 05 jun 2011, 13:01

M@rcel schreef::thumbup: @ Robin

120i vs 120d

Nou Marcel die 120d motor vond ik helemaal een draak. Grootste fout die ik ooit heb gemaakt. De 120i werd toe. Afgeraden, inruilwaarde dit, inruilwaarde dat.. Maar eigenlijk hadden WE (jij ik en andre) die kut knikkerbak nooit moeten kopen en gewoon moeten wachten op de 130i.

Verder de keus een F40 of 355 beide niet, maar de F40 lijkt me juist vanwege het belachelijke turbogat niet fatsoenlijk te rijden dus blijft over de 355.

Ergens schreef Apolo2 hierboven "heerlijk lui te rijden" precies dat is wat ik er kut aan vind :lol:

Tom
Berichten: 22353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Tom » 05 jun 2011, 13:02

120i eerste serie was ook een kut motor.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door romo » 05 jun 2011, 13:06

RVV schreef:
M@rcel schreef::thumbup: @ Robin

120i vs 120d

Nou Marcel die 120d motor vond ik helemaal een draak. Grootste fout die ik ooit heb gemaakt. De 120i werd toe. Afgeraden, inruilwaarde dit, inruilwaarde dat.. Maar eigenlijk hadden WE (jij ik en andre) die kut knikkerbak nooit moeten kopen en gewoon moeten wachten op de 130i.

Verder de keus een F40 of 355 beide niet, maar de F40 lijkt me juist vanwege het belachelijke turbogat niet fatsoenlijk te rijden dus blijft over de 355.

Ergens schreef Apolo2 hierboven "heerlijk lui te rijden" precies dat is wat ik er kut aan vind :lol:

Luie kutten rijden lijkt me ook niks idd................. :whistle:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten