
[12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Geweldige foto's Tom ! Heb net alles bekeken in je album. Prachtig hoe Flickr werkt. Groot formaat foto's en leuk om alles te zien. Bedankt voor het goed overbrengen van de sfeer 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010


wat me opviel bij het kijken van al dat moois...
---wat is dat toch een bijzondere kleur Porsche BS die grijze...mooie combo zo te zien.
---Pagani vind ik in meeste gevallen over-done en van achter te druk/lelijk?
---Pagani deur met een riempje? of so then I don't like it...zie dat riempje over die scherpe kant hangen.
---super foto Z4 vs F430 de kofferdeksel verhoging 8) bijna familia.
---dat ene Ferrari (oudjes) alles bijna met dikke hekken (begrijp ik wel een beetje maar toch) terwijl Lambo het eigenlijk allemaal/meeste open heeft om zo ook mooie plaatjes te schieten.
---Lambo's vind ik ook eigenlijk mooier? misschien door het door de jaren heen overload Ferrari is het?
---wat is dat voor Lambo een oranje met zwarte "koplampen" dubble bubble een concept ofzo? ziet er zo heel fraai uit?
---wat is dat Porsche museum toch mooi/fraai gemaakt super met dat licht/wit zodat alles clean en mooi in het zicht staat


- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Mooie foto's Tom! Gaaf man! Met hoeveel auto's waren jullie nou?
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
GTRene schreef:mooie foto's Tom, and lol@ mooie dame uitzicht
nice.
wat me opviel bij het kijken van al dat moois...
---wat is dat toch een bijzondere kleur Porsche BS die grijze...mooie combo zo te zien.
---Pagani vind ik in meeste gevallen over-done en van achter te druk/lelijk?
---Pagani deur met een riempje? of so then I don't like it...zie dat riempje over die scherpe kant hangen.
---super foto Z4 vs F430 de kofferdeksel verhoging 8) bijna familia.
---dat ene Ferrari (oudjes) alles bijna met dikke hekken (begrijp ik wel een beetje maar toch) terwijl Lambo het eigenlijk allemaal/meeste open heeft om zo ook mooie plaatjes te schieten.
---Lambo's vind ik ook eigenlijk mooier? misschien door het door de jaren heen overload Ferrari is het?
---wat is dat voor Lambo een oranje met zwarte "koplampen" dubble bubble een concept ofzo? ziet er zo heel fraai uit?
---wat is dat Porsche museum toch mooi/fraai gemaakt super met dat licht/wit zodat alles clean en mooi in het zicht staatfraai.
thx for sharing.
Twijfel jij over je mening? Dus jij weet niet of je het mooi vindt? LOL
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
met de getoonde foto's weet ik het wel, maar of het mij in het eggie ook zo dunkt weet ik niet, immers die auto's niet in het eggie gezienMetchu schreef:GTRene schreef:mooie foto's Tom, and lol@ mooie dame uitzicht
nice.
wat me opviel bij het kijken van al dat moois...
---wat is dat toch een bijzondere kleur Porsche BS die grijze...mooie combo zo te zien.
---Pagani vind ik in meeste gevallen over-done en van achter te druk/lelijk?
---Pagani deur met een riempje? of so then I don't like it...zie dat riempje over die scherpe kant hangen.
---super foto Z4 vs F430 de kofferdeksel verhoging 8) bijna familia.
---dat ene Ferrari (oudjes) alles bijna met dikke hekken (begrijp ik wel een beetje maar toch) terwijl Lambo het eigenlijk allemaal/meeste open heeft om zo ook mooie plaatjes te schieten.
---Lambo's vind ik ook eigenlijk mooier? misschien door het door de jaren heen overload Ferrari is het?
---wat is dat voor Lambo een oranje met zwarte "koplampen" dubble bubble een concept ofzo? ziet er zo heel fraai uit?
---wat is dat Porsche museum toch mooi/fraai gemaakt super met dat licht/wit zodat alles clean en mooi in het zicht staatfraai.
thx for sharing.
Twijfel jij over je mening? Dus jij weet niet of je het mooi vindt? LOL

snap je het nu


dat ik jou dat allemaal uitleg

hoop dat je er wat mee kunt
- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Als je een cabrio hebt kun je beter maar wel een vignet kopen in oostenrijk trouwens.
De Porsche en Bmw werden beide aangehouden nml.
De Alfa en Seat mochten gewoon doorrijden 8)
De Porsche en Bmw werden beide aangehouden nml.
De Alfa en Seat mochten gewoon doorrijden 8)
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Zo'n Vignet kost toch ook geen flikker? Maar waren jullie maar met zijn vieren? 

-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Het was de bedoeling om binnendoor te rijden, daarom hadden we geen vignet. Helaas stuurde de navi ons over de verkeerde weg,.. en daar stond ineens een controle... 120 euro's weg...
- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Nu maar afwachten of ze in Oostenrijk nog aan nasturen doen.
En Italie mag de eventuele boetes ook lekker houden, op de meest vage plekken stonden opeens flitspalen in Italie, gelukig wel met mooi bord erbij om je te waarschuwen
En Italie mag de eventuele boetes ook lekker houden, op de meest vage plekken stonden opeens flitspalen in Italie, gelukig wel met mooi bord erbij om je te waarschuwen

- Joop
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Super foto's Tom...
...qua planning en centjes zat het er niet in voor mij; maar ben benieuwd wat jullie volgend jaar in petto hebben. Maar dit zijn inderdaad wel de leuke trips!
...qua planning en centjes zat het er niet in voor mij; maar ben benieuwd wat jullie volgend jaar in petto hebben. Maar dit zijn inderdaad wel de leuke trips!

-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Verslagje dan maar... (shit, ik wilde vroeg naar bed..)
Vorige week zaterdag afgesproken bij de Ring. Ik kwam wat later in de middag aan. 's Avonds gegeten bij de Pistenklause waar het weer een feest was van GT3's en ander fraai spul. Zaterdagavond overnacht in de Ringvilla op vrij brakke bedden imho. Zondag een ontbijtje gehad en daarna naar Adenau om klassiekers te kijken. Reed mooi spul tussen, klassieke Alfa's, Porsches en wat BMW's. 's Middags de F1 gekeken. Helaas sloeg ondertussen het weer om en kwam het met bakken uit de lucht. Vol moed vertrokken via binnendoorweggetjes. Die waren wel erg binnendoor, een zandweggetje midden op een boerenland was geen succes. Zeker niet voor Peter met z'n Alfa op slicks
's Avonds kwamen we aan in zuid Duitsland waar we nog te eten kregen en een kastanjeregen. Nog wat gedronken en naar bed. Maandag zou een lange dag worden. 's Ochtends vertrokken om, na een stuk snelweg (helaas weer regen regen regen), binnendoor via Oostenrijk naar Italië te gaan. Ron en ik waren de lul, we waren op een snelweg terecht gekomen waar je een vignet voor nodig had. En ons pikte ze eruit. Die auto's uit Zuid-Europa mochten wel doorrijden zonder vignet. Dus ik ben 120 euro armer, evenals Ron.
Die dag stonden ook twee bergpassen op het programma. De beroemde Stelvio pas en de Gavia pas. De Stelvio bestaat uit veel haarspeldbochten, komt geen einde aan. Erg apart om met 25 graden te starten en bovenaan in de sneeuw te staan. Uiteraard open gereden 8) Toen naar beneden via de andere kant. Was erg leuk, bochten waren iets vloeiender. Hierna was de Gavia pas aan de beurt. Vooral smal met stukken zonder vangrail, een tegenligger moest je niet tegenkomen. Wel leuke Efteling-tunnels (donker en vochtig
). Heel gaaf om eens op beide passen gereden te hebben... zoiets moet elke autoliefhebber (net zoals de Ring) toch eens meegemaakt hebben.
Hierna was het nog een flink stuk rijden tot ons hotel in Italië. Die dag hadden we 13,5 uur gereden met amper pauzes. Was ook wel echt kapot toen. Aankomst in het hotel was wel prachtig, op een bergtop in een oud kasteel. Gegeten en naar bed.
Op dinsdag konden we enigzins uitslapen. Ontbijtje gehad, nog even bij het zwembad gekeken en toen op naar Pagani. Klein pand met eerst een kleine showroom. Hier stonden slechts twee auto's. Hierna de fabriek in. Daar mochten geen foto's gemaakt worden. Wel ontzettend impressive... wat een perfectie. Vanwege de lage aantallen en Italiaanse mentaliteit was ik toch een beetje bang voor een kitkar gevoel, maar dat is het absoluut niet. Pagani is ontzettend over-the-top qua uiterlijk, maar ze komen er absoluut mee weg... de passie voor mooie auto's straalt er vanaf! 's Middags zijn we nog bij Monza wezen kijken en daarna zijn we doorgereden tot het derde hotel. Weer een oud kasteel op een berg.
Woensdagochtend zijn we naar Maranello Rosso gereden. Een museum over Enzo Ferrari. Het is niet echt groot, maar er staan een aantal prachtige klassiekers. Krap op elkaar, maar wel een sfeervol museum. Hier zat ook het Abarth museum waar we een rondleiding met uitleg kregen. Best interessant aangezien ik weinig van dat merk weet. 's Middags is er nog een toerrit gereden over de mooie Italiaanse binnenwegen. Het was prachtig weer, dus absoluut geen ramp
Donderdag stond Lamborghini op het programma. Eerst bij de fabriek geweest waar een aantal bijzondere klassiekers en concepts staan. Vooral de Concept S 9 vond ik geweldig! Een Reventón stond hier ook, bruut apparaat. 's Middags stond het Lamborghini Museum op het programma. Van een (als ik het goed heb) neef van de Lamborghini familie. Echt een typische Italiaan, grappige kerel om mee te maken. En leerzaam, nooit geweten dat Lamborghini zoveel heeft gedaan naast tractoren en auto's. De rit ging verder. Hierbij heb ik nog een stuk in de Spyder gereden. Fantastische auto... precies wat ik verwachtte; qua sportiviteit zit ie ergens tussen Lotus en de Boxster/S2000/Z4 in. Kun je absoluut veel lol mee hebben, mooi doel om voor te sparen
Het volgende doel was de concurrent in Maranello; Galleria Ferrari. Hele andere aanpak kennen ze daar. Sowieso moet je als Porsche-rijder uit de buurt blijven van Braziliaanse meiden
Galleria Ferrari was ook fraai, veel over het motorsport-verleden van Ferrari. Er stonden tig F1 auto's, toch wel ontzettend impressive wat ze daar laten zien. Ik ben toch meer een Ferrari-liefhebber dan Lamborghini.
Vrijdag reden we weer terug naar Duitsland. Dezelfde trip als maandag, alleen voor Ron, Jurgen en mij deze keer wat meer snelweg. Stefan, Peter en Inne kozen als echte die-hards weer een stuk binnendoor. En heel toevallig troffen we elkaar bovenop de Stelvio, op hetzelfde moment. Deze keer lag er geen sneeuw boven.
Op zaterdag zijn we in de ochtend op ons gemakje naar Stuttgart gereden voor het Porsche museum. Erg impressive. Alles klopt daar. Prachtige architectuur, schitterende auto's en op de kleine details is gelet. Hele andere aanpak als in Italië. Toen was het tijd om afscheid te nemen en huiswaarts te keren. Nog twee bijna dood ervaringen (een camper die de macht over het stuur bijna kwijtraakte en een ongeluk met auto's midden op de autobahn), maar uiteindelijk veilig thuisgekomen na een erg drukke week. Veel gereden en veel gezien
Vorige week zaterdag afgesproken bij de Ring. Ik kwam wat later in de middag aan. 's Avonds gegeten bij de Pistenklause waar het weer een feest was van GT3's en ander fraai spul. Zaterdagavond overnacht in de Ringvilla op vrij brakke bedden imho. Zondag een ontbijtje gehad en daarna naar Adenau om klassiekers te kijken. Reed mooi spul tussen, klassieke Alfa's, Porsches en wat BMW's. 's Middags de F1 gekeken. Helaas sloeg ondertussen het weer om en kwam het met bakken uit de lucht. Vol moed vertrokken via binnendoorweggetjes. Die waren wel erg binnendoor, een zandweggetje midden op een boerenland was geen succes. Zeker niet voor Peter met z'n Alfa op slicks

's Avonds kwamen we aan in zuid Duitsland waar we nog te eten kregen en een kastanjeregen. Nog wat gedronken en naar bed. Maandag zou een lange dag worden. 's Ochtends vertrokken om, na een stuk snelweg (helaas weer regen regen regen), binnendoor via Oostenrijk naar Italië te gaan. Ron en ik waren de lul, we waren op een snelweg terecht gekomen waar je een vignet voor nodig had. En ons pikte ze eruit. Die auto's uit Zuid-Europa mochten wel doorrijden zonder vignet. Dus ik ben 120 euro armer, evenals Ron.
Die dag stonden ook twee bergpassen op het programma. De beroemde Stelvio pas en de Gavia pas. De Stelvio bestaat uit veel haarspeldbochten, komt geen einde aan. Erg apart om met 25 graden te starten en bovenaan in de sneeuw te staan. Uiteraard open gereden 8) Toen naar beneden via de andere kant. Was erg leuk, bochten waren iets vloeiender. Hierna was de Gavia pas aan de beurt. Vooral smal met stukken zonder vangrail, een tegenligger moest je niet tegenkomen. Wel leuke Efteling-tunnels (donker en vochtig

Hierna was het nog een flink stuk rijden tot ons hotel in Italië. Die dag hadden we 13,5 uur gereden met amper pauzes. Was ook wel echt kapot toen. Aankomst in het hotel was wel prachtig, op een bergtop in een oud kasteel. Gegeten en naar bed.
Op dinsdag konden we enigzins uitslapen. Ontbijtje gehad, nog even bij het zwembad gekeken en toen op naar Pagani. Klein pand met eerst een kleine showroom. Hier stonden slechts twee auto's. Hierna de fabriek in. Daar mochten geen foto's gemaakt worden. Wel ontzettend impressive... wat een perfectie. Vanwege de lage aantallen en Italiaanse mentaliteit was ik toch een beetje bang voor een kitkar gevoel, maar dat is het absoluut niet. Pagani is ontzettend over-the-top qua uiterlijk, maar ze komen er absoluut mee weg... de passie voor mooie auto's straalt er vanaf! 's Middags zijn we nog bij Monza wezen kijken en daarna zijn we doorgereden tot het derde hotel. Weer een oud kasteel op een berg.
Woensdagochtend zijn we naar Maranello Rosso gereden. Een museum over Enzo Ferrari. Het is niet echt groot, maar er staan een aantal prachtige klassiekers. Krap op elkaar, maar wel een sfeervol museum. Hier zat ook het Abarth museum waar we een rondleiding met uitleg kregen. Best interessant aangezien ik weinig van dat merk weet. 's Middags is er nog een toerrit gereden over de mooie Italiaanse binnenwegen. Het was prachtig weer, dus absoluut geen ramp

Donderdag stond Lamborghini op het programma. Eerst bij de fabriek geweest waar een aantal bijzondere klassiekers en concepts staan. Vooral de Concept S 9 vond ik geweldig! Een Reventón stond hier ook, bruut apparaat. 's Middags stond het Lamborghini Museum op het programma. Van een (als ik het goed heb) neef van de Lamborghini familie. Echt een typische Italiaan, grappige kerel om mee te maken. En leerzaam, nooit geweten dat Lamborghini zoveel heeft gedaan naast tractoren en auto's. De rit ging verder. Hierbij heb ik nog een stuk in de Spyder gereden. Fantastische auto... precies wat ik verwachtte; qua sportiviteit zit ie ergens tussen Lotus en de Boxster/S2000/Z4 in. Kun je absoluut veel lol mee hebben, mooi doel om voor te sparen

Het volgende doel was de concurrent in Maranello; Galleria Ferrari. Hele andere aanpak kennen ze daar. Sowieso moet je als Porsche-rijder uit de buurt blijven van Braziliaanse meiden

Vrijdag reden we weer terug naar Duitsland. Dezelfde trip als maandag, alleen voor Ron, Jurgen en mij deze keer wat meer snelweg. Stefan, Peter en Inne kozen als echte die-hards weer een stuk binnendoor. En heel toevallig troffen we elkaar bovenop de Stelvio, op hetzelfde moment. Deze keer lag er geen sneeuw boven.
Op zaterdag zijn we in de ochtend op ons gemakje naar Stuttgart gereden voor het Porsche museum. Erg impressive. Alles klopt daar. Prachtige architectuur, schitterende auto's en op de kleine details is gelet. Hele andere aanpak als in Italië. Toen was het tijd om afscheid te nemen en huiswaarts te keren. Nog twee bijna dood ervaringen (een camper die de macht over het stuur bijna kwijtraakte en een ongeluk met auto's midden op de autobahn), maar uiteindelijk veilig thuisgekomen na een erg drukke week. Veel gereden en veel gezien

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Leuk verslag Tom, thnx! 
Ik kom er nu gewoon niet aan toe om zelf ook een verslag te typen, hopelijk dit weekend!

Ik kom er nu gewoon niet aan toe om zelf ook een verslag te typen, hopelijk dit weekend!

- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Teveel meegemaak/te lange dagen om precies te herinneren wat op welke dag gebeurd is 

Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Wordt de route nog gepubliceerd? Zou er graag een stukje van rijden als ik weer in Italie ben 

Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Tuurlijk niet die route kost veel te DuurSCHt
- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Route was vooral kwestie van tomtom optie: kortste route kiezen.DG schreef:Wordt de route nog gepubliceerd? Zou er graag een stukje van rijden als ik weer in Italie ben
En dan kwamen we vanzelf door dorpjes bovenop bergjes waar de bewonders dan heel verbaas keken dat er auto's langsreden

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Zo, mijn verslag is af. 
3.458 woorden.

3.458 woorden.

-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: [12-09-2010 - 18-09-2010] Italia Run 2010
Beter laat dan nooit: de trip was, mede door de schitterende hotels
, een unieke ervaring! De beroemde betrouwbaarheid van de Alfa (gewoon een stuk Alfa onder de auto verwijderen en het probleem is opgelost ha ha), de mega grote stappen die de Seat van Stefan maakte (dat ding is echt bloedsnel) en de bloedmooie lijnen (vind ik) van de Z4 van Tom (met handbak). Het was erg leuk allemaal!
En de foto's van Tom vind ik dus gewoon bijna (of helemaal) kunst, erg fraai.

En de foto's van Tom vind ik dus gewoon bijna (of helemaal) kunst, erg fraai.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast