Nieuwe hype; de iPAD

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RutgerK

Re: Nieuwe hype; de iPAD

Bericht door RutgerK » 06 mar 2010, 11:59

Femme schreef:
ashley87 schreef:Afbeelding
Leuk plaatje gemaakt door mensen die niet willen begrijpen dat een desktopbesturingssysteem op een tablet nooit een optimale gebruikerservaringen kan leveren. Een tablet werkt alleen goed met aangepaste software en dat betekent dat je opnieuw moet beginnen of het platform van een bestaand apparaat moet opschalen dat op een vergelijkbare manier als een tablet wordt bediend. Zo'n apparaat is de iPhone.

Op de Cebit hebben we een filmpje gemaakt van de Archos 7, een 7 inch tablet met Android als besturingssysteem. Het betrof een pre-productieexemplaar met een touchscreen dat slecht functioneerde, maar zelfs als het touchscreen wel goed zou functioneren kon je meteen zien dat het apparaat niet zo vlot en intuïtief werkte als de iPad in de demonstraties van Apple. Een Android-tablet is al een hele verbetering ten opzichte van een tablet met een desktop-OS, dat gedoemd is om te mislukken, maar de gebruikerservaring van een iPad zie ik niet snel geëvenaard worden. De expertise van Apple op het gebied van user interfaces is ongekend.

Ik zie wel een toekomst voor de iPad. In Star Trek TNG lopen ze ook met een soort iPads rond :P .
Deze was helaas nog niet op Cebit te zien.

http://www.engadget.com/2010/03/05/micr ... es-and-de/

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 mar 2010, 19:09

Femme schreef:Leuk plaatje gemaakt door mensen die niet willen begrijpen dat een desktopbesturingssysteem op een tablet nooit een optimale gebruikerservaringen kan leveren. Een tablet werkt alleen goed met aangepaste software en dat betekent dat je opnieuw moet beginnen of het platform van een bestaand apparaat moet opschalen dat op een vergelijkbare manier als een tablet wordt bediend. Zo'n apparaat is de iPhone.

Op de Cebit hebben we een filmpje gemaakt van de Archos 7, een 7 inch tablet met Android als besturingssysteem. Het betrof een pre-productieexemplaar met een touchscreen dat slecht functioneerde, maar zelfs als het touchscreen wel goed zou functioneren kon je meteen zien dat het apparaat niet zo vlot en intuïtief werkte als de iPad in de demonstraties van Apple. Een Android-tablet is al een hele verbetering ten opzichte van een tablet met een desktop-OS, dat gedoemd is om te mislukken, maar de gebruikerservaring van een iPad zie ik niet snel geëvenaard worden. De expertise van Apple op het gebied van user interfaces is ongekend.

Ik zie wel een toekomst voor de iPad. In Star Trek TNG lopen ze ook met een soort iPads rond :P .
Wellicht wil niet iedereen hetzelfde? Heeft erg weinig met begrijpen te maken. Voor simpele dingen voldoet mijn smartphone nu al. Op een groot apparaat met slechts smart/iphone functionaliteit zit ik helemaal niet te wachten(dan maar een netbook). Anderen dan weer wel, maar beide meningen leven naast elkaar(en verklaren elkaar voor gek :wink: ). Ik ken zelfs mensen die van een iPhone zijn terug gekomen(oh wat was hij er eerst blij mee) en daarna nog veel plezier een WinMo telefoon hebben. Apple's denkwijze is niet voor iedereen een ideaal.

allen

Bericht door allen » 08 mar 2010, 19:13

Mari Oh Oh! schreef:[Apple's denkwijze is niet voor iedereen een ideaal.
Wat een klinkklare onzin. Iedereen aan de Apple! :mrgreen:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 mar 2010, 19:27

allen schreef:
Mari Oh Oh! schreef:[Apple's denkwijze is niet voor iedereen een ideaal.
Wat een klinkklare onzin. Iedereen aan de Apple! :mrgreen:
Ik houd jou niet tegen, maar ik sterf liever een minder pijnlijke dood. :D

Andre

Bericht door Andre » 08 mar 2010, 20:13

Jongens jullie weten die mooie spullen van apple niet te waarderen. Had altijd windows pc/laptops. Maar ben nu toch wel heel erg content met me apple s.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 apr 2010, 21:14

Wtf.....
'Apple komt begin volgend jaar met kleinere iPad'
Door Olaf van Miltenburg, donderdag 8 april 2010 12:44, views: 26.471

Apple zou plannen hebben om een kleinere versie van zijn iPad te ontwikkelen. De fabrikant zou ernaar streven deze begin 2011 uit te brengen. Het mogelijk in aantocht zijnde apparaat zou meer op lezen en minder op tekstinvoer zijn gericht.

De kleinere iPad zou een schermdiagonaal van 5 tot 7 inch krijgen, claimt Digitimes Research, dat zich beroept op bronnen bij componentenfabrikanten. Daarmee zou de tablet een positie innemen tussen de huidige iPad, die een 9"-scherm heeft, en de iPhone met zijn 3,5"-scherm. Apple zou naar verluidt streven naar een adviesprijs die lager ligt dan 400 dollar.

Met een kleinere variant van de iPad zou Apple gebruikers willen aanspreken die het apparaat vooral willen gebruiken om te lezen en het weinig denken te gaan gebruiken voor het invoeren van tekst. De meeste tablets die fabrikanten hebben aangekondigd, hebben schermdiagonalen tussen de 8,9 en 10,1 inch. E-readers hebben vaak wel een scherm met een vergelijkbare grootte als de mogelijk in aantocht zijnde kleine iPad. Zo hebben de readers van Samsung en Sony een schermdiagonaal van 6 inch.

Overigens kunnen er bij de betrouwbaarheid van het bericht kanttekeningen worden geplaatst: Digitimes meldde in november vorig jaar dat Apple in de tweede helft van 2010 met twee tablets zou komen: een met 9,7"-oledscherm en een met 10,6"-lcd.
De iPhone bestond toch al?

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 08 apr 2010, 22:02

Heb de iPad 64GB besteld. Verwacht 'm maandag binnen. :)

Femme

Bericht door Femme » 08 apr 2010, 23:06

Snipe schreef:De iPhone bestond toch al?
Maar geen iPhone met een 7 inch scherm en die wil je ook niet want zo'n ding past niet meer in je broekzak.

Een model tussen de 9 inch iPad en de 3,5 inch iPhone vind ik een logisch vervolg. Ideaal voor in de trein.

Roy

Bericht door Roy » 08 apr 2010, 23:09

Rivanov schreef:Heb de iPad 64GB besteld. Verwacht 'm maandag binnen. :)
waar besteld?

Rivanov

Bericht door Rivanov » 08 apr 2010, 23:27

Roy

Bericht door Roy » 08 apr 2010, 23:33

Tering wat een prijzen man. Voorderest kan je er in feite niks bijzonders mee behalve internetten, mailen, films kijken e.d.? Eigenlijk gewoon een laptop zonder toetsenbord eraan vastgeplakt.

750 dollar vind ik echt ff te duur voor dat.

Rivanov

Bericht door Rivanov » 08 apr 2010, 23:40

Achja, ben gewoon een enorme Apple fan. Dus ik moet 'm gewoon hebben. Voor de heb.
Kan niet ontbreken in m'n collectie.. :mrgreen:

Overigens is dat wle inclusief BTW, verzendkosten etc etc.
Dus voor $750/$950 heb je 'm

Roy

Bericht door Roy » 08 apr 2010, 23:43

Ik heb hier ook genoeg van Apple, maar dat vind ik toch echt ff te gek. Pak ik wel weer een aantal circuitdaagjes voor :)

En wat moet je er met 3?

Tom

Bericht door Tom » 09 apr 2010, 00:12

Die 16gb Wifi model kost 500 dollar. Ik denk 450 euro hier. Voor dat geld vind ik het een leuke gadget. Denk dat ik ook voor dat instapmodel ga, misschien de 32gb (ik weet nog niet hoe nuttig die ruimte zal zijn voor mij). De 3G zie ik het nut niet zo van in, in het buitenland kost dat klauwen vol met geld en in Nederland ga ik dat ding niet snel meeslepen (iPhone is genoeg voor onderweg). Gewoon een 16 of 32gb Wifi model voor thuis. Blijft een gadget, maar wel leen leuke. Sowieso zit de kracht em in de apps die straks uitkomen :)

Roy

Bericht door Roy » 09 apr 2010, 00:19

Die apps vind ik ook cool inderdaad... echter zijn ze allemaal zo duur? Ik zag bijv de F1 app, 32 dollar ofzo.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 apr 2010, 09:01

Ik vind de Ipad absoluut een fraai apparaat om te zien maar ik hekel de wijze waarop Apple zich als tolpoort opwerpt voor sommige content.

Ik weet nog niet of ik op korte termijn een tablet achtige gadget aan ga schaffen. Vanmorgen kwam ik tot het inzicht dat één tablet/Ipad niet genoeg is. Na het lezen van de krant legde ik deze opgevouwen terug op de eettafel. Mijn vriendin moest vanmorgen vroeg naar haar werk met een grote stapel documenten en had geen tijd op de krant open te slaan. De krant legde ik dus terug op tafel zodat zij vanmiddag de krant kan openslaan. Ik bedacht mij dat het met een Ipad een absolute no go is om de Ipad nonchalant op tafel te laten liggen zodat de ander de e-paper kan lezen of een e-book. De Ipad is daarvoor een veel te persoonlijke gadget. Je mailboxen staan erop, je films/series, je muziek, je ebooks en misschien ook wat documenten die je nodig hebt voor je werk. Je zal er dus minimaal twee in een huishouden nodig hebben.

Daarnaast vind ik het fantastisch om de laatste dagen te zien wat een geweldige gebruiksmogelijkheden de Ipad heeft die in de praktijk snel zullen worden losgelaten of waarbij het inzicht snel zal ontstaan dat het er belachelijk uitziet. (Een mooi voorbeeld van de Iphone is natuurlijk het virtuele biertje. Daarvoor moet je voor een spiegel gaan staan om zelf het scherm te kunnen zien waarop je dan kan zien dat je virtueel een biertje drinkt. :hammer:) Maar goed, de nieuwe gebruiker wordt er lyrisch van dat je nu video kan kijken terwijl je in bed ligt. In de eerste plaats houd je het maximaal 30 minuten vol om de Ipad met je handen voor je vast te houden, in de tweede plaats is het een ultieme uiting van het 'single' zijn voor een man. Als er een film gekeken wordt in de slaapkamer dan zou het veel handiger zijn om je Ipad aan te kunnen sluiten om een flatscreen aan de muur. Een HDMI aansluiting ontbreekt echter op de Ipad.

De Ipad is te zwaar om langdurig vast te houden. Bij het lezen van een ebook zal je dan ook je Ipad willen ondersteunen. Daarbij gebeurt het mij nog geregeld dat ik bij het lezen in slaap val en enige tijd later wakker wordt omdat ik half op het boek lig of wakker wordt van het geluid van het boek dat op de grond valt. Moet ik met een Ipad niet hebben denk ik. :wink:

Een uurtje virtueel racen met je Ipad vergt behoorlijk triceps. Ga er maar aan staan om een uurtje met 700 gram en moeilijke grip met je armen vooruit gestrekt te gamen.

Het lezen van internet en mails is denk ik wel handig met een Ipad. Het reageren of beantwoorden lijkt mij wel een stuk lastiger. Een los keyboard zal de voorkeur hebben, zeker als je je zakelijke mailbox wil beheren als je 'onderweg' bent. Daarvoor heb je dan zowel een keyboard als een standaard of case nodig. Qua omvang zit je dan toch in de buurt van een kleine laptop.

Nee, ik ben er nog niet uit op de Ipad voor mij voldoende echte toegevoegde waarde heeft. Meeste gebruik zal denk ik zijn voor het aan andere laten zien van foto's. Ik denk dat de Ipad vooral gebruikt zal gaan worden op het moment dat je ook al met wat anders bezig bent. Eigenlijk de ultieme multitasking gadget maar dan anders.
Laatst gewijzigd door RutgerK op 09 apr 2010, 09:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Rivanov

Bericht door Rivanov » 09 apr 2010, 09:03

Roy schreef:Ik heb hier ook genoeg van Apple, maar dat vind ik toch echt ff te gek. Pak ik wel weer een aantal circuitdaagjes voor :)

En wat moet je er met 3?
1 voor mij en die andere 2 zijn voor 2 andere personen.

Roy

Bericht door Roy » 09 apr 2010, 09:08

Ah oke, dacht al.

@RutgerK:

Ben het echt helemaal met je eens. Als ik naar mezelf kijk, zal het een gadget worden die ik 2 weken gebruik en dan in de kast leg.

S-J

Bericht door S-J » 09 apr 2010, 09:42

Ok, ik begon met de iPod. Daar heb ik er inmiddels wel 10 van gehad..

Toen een Macbook, en uiteraard een iPhone (inmiddels de 3GS 32GB).

Ik ga de iPad wel even uittesten, als het wat is.. ben ik wel zo gek om er één te kopen. :mrgreen:

/apple fan

Rivanov

Bericht door Rivanov » 09 apr 2010, 10:17

iMac, MacBook, iPod touch 8GB, iPhone 3G, Airport Extreme, MobileMe en dadelijk nog de iPad..

fan? :mrgreen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 09 apr 2010, 12:06

Rivanov schreef:iMac, MacBook, iPod touch 8GB, iPhone 3G, Airport Extreme, MobileMe en dadelijk nog de iPad..

Mijn broer en zwager ook: iPod, iPhone 3GS, iMac, Macbook Pro, Airport, iPad zal er ook nog wel komen... Etc.

Wegens geldgebrek hier alleen een iPod. :mrgreen:

Rivanov

Bericht door Rivanov » 09 apr 2010, 12:13

Zojuist via eBay nog het officiële iPad dock en iPod case van Apple besteld.
Is het helemaal compleet..

Roy

Bericht door Roy » 09 apr 2010, 20:57

Rivanov schreef:iMac, MacBook, iPod touch 8GB, iPhone 3G, Airport Extreme, MobileMe en dadelijk nog de iPad..

MobileMe heb ik ook gehad, dat vond ik echt zonde van mn geld.

Joop

Bericht door Joop » 09 apr 2010, 22:17

Ben wel benieuwd. Iphone, vind ik zelf niet handig genoeg als internetmachine (te klein) en als telefoon is het al een drama; alleen het functioneerd allemaal wel mooi hoor... Zo'n Ipad lijkt me dan wel weer aardig. Maar dan alleen in de simpelste uitvoering 16gb en wi-fi om puur even op de bank mee te internetten; meer niet.

1e week van juni zit ik in Chicago; wellicht eens van daar meepakken...
...paar weken daarvoor is mijn collega (ook Apple-freak) al in San Franciso geweest om zeer waarschijnlijk een Ipad op te halen tijdens zijn vakantie. Even afwachten wat ik er van ga vinden.

Femme

Bericht door Femme » 09 apr 2010, 23:12

Joop schreef:Ben wel benieuwd. Iphone, vind ik zelf niet handig genoeg als internetmachine (te klein) en als telefoon is het al een drama; alleen het functioneerd allemaal wel mooi hoor...
Een beter internetdevice in broekzakformaat is er eigenlijk niet. Ik heb zelf een HTC Hero omdat ik die 'gratis' kon krijgen bij KPN, maar een iPhone 3GS is gewoon beter in bijna alle opzichten (sneller, beter touchscreen, betere GUI waaronder veel fijner toetsenbord, meer apps). Uiteraard is de internetbeleving niet vergelijkbaar met een iPad, netbook of laptop, maar da's logisch.

Android en iPhoneOS zijn sowieso al een zegen ten opzichte van Windows Mobile 6.5. Wat een brakke bende was dat. Zelfde reden waarom tablets met Windows hebben gefaald, het besturingssysteem was niet goed geoptimaliseerd voor touch.

Plaats reactie