Verstandskiezen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Verstandskiezen

Bericht door Richardt. » 22 apr 2013, 22:19

Bij mij viel het mee. De beste man heeft er naar gekeken, even in gepeuterd en kwam tot de conclusie dat het tandvlees aan een kant flink ontstoken is maar dat er met de kies niks mis is.

Klopt ook wel, want de tand is niet gevoelig.

Kuurtje mee gekregen en met een dag of twee moet ik verbetering merken. Mocht ik dit nou vaker krijgen, dan moet de kies er wellich toch uit. Loopt voor nu met een sisser af dus :lol:

KoenM

Bericht door KoenM » 23 apr 2013, 08:24

Bij mij zitten er 3 helemaal recht, alleen nummer 4 ligt gedraaid.
Kan geen kwaad, tot hij verder door wil komen en mijn andere tanden wegdrukt.

Toch maar even twee afspraken gemaakt om ze allemaal weg te laten halen..

cooldragon

Bericht door cooldragon » 26 apr 2013, 14:35

Tristan schreef:Net bij Robert (cooldragon) geweest maar mag er ook voor de 2e keer aan geloven. :(
Wanneer mag je Tristan? Zal tegen Jeannette zeggen om extra lief voor je te zijn :wink:

JP

Bericht door JP » 27 jan 2014, 19:47

Een tijdje geleden een verwijsbrief gekregen van de tandarts om ook eentje weg te lten halen door een kaakchirurg. Helaas blijf je (ik) dan toch weer te lang doorlopen, totdat dat kolereding begint op te spelen..... :angel:

Even een lokale kliniek (met zeer goede recensies) gebeld...."U kunt over 2 weken langskomen voor een intake...." Ok......maar het doet best wel pijn, inmiddels. Weekenddienst adviseerde een Ibuprofen 600 icm 2x paracetamol 500, samen in te nemen.....maar zelfs dat hiel niet.
Kliniek weer gebeld, "kan ik niet eerder komen...?"....."Nope, te druk, ga maar naar je tandarts voor een nti-bioticakuur om de 2 weken te overbruggen......."

Bij de tandarts vanmiddag aangekomen, heeft die lokaal eens rondgedeeld en mag ik er morgenvroeg al aan geloven in een ander ziekenhuis...... :mrgreen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 27 jan 2014, 20:32

JP schreef:Een tijdje geleden een verwijsbrief gekregen van de tandarts om ook eentje weg te lten halen door een kaakchirurg. Helaas blijf je (ik) dan toch weer te lang doorlopen, totdat dat kolereding begint op te spelen..... :angel:

Even een lokale kliniek (met zeer goede recensies) gebeld...."U kunt over 2 weken langskomen voor een intake...." Ok......maar het doet best wel pijn, inmiddels. Weekenddienst adviseerde een Ibuprofen 600 icm 2x paracetamol 500, samen in te nemen.....maar zelfs dat hiel niet.
Kliniek weer gebeld, "kan ik niet eerder komen...?"....."Nope, te druk, ga maar naar je tandarts voor een nti-bioticakuur om de 2 weken te overbruggen......."

Bij de tandarts vanmiddag aangekomen, heeft die lokaal eens rondgedeeld en mag ik er morgenvroeg al aan geloven in een ander ziekenhuis...... :mrgreen:
2 weken vind ik nog meevallen, ik moest 7 weken wachten. :lol:

Ben wel blij dat alle verstandskiezen eruit zijn zeg! Met 10 min stond ik weer buiten. Helaas alleen wel daarna 2 weken met een dikke wang gelopen. Ze hadden een hechting aan m'n wang vastgemaakt. :protest:

allen

Bericht door allen » 27 jan 2014, 20:42

Nog geïnteresseerd in een mooi verhaal van waarbij m'n verstandskies niet helemaal mee wilde werken en meneer de wrikken uitschoot? Laten we het er op houden dat die verdoving daar toch niet tegen bestand was.
Zoals je ziet kan er veel fout gaan in de gezondheidszorg. Sterkte...

dvh

Bericht door dvh » 27 jan 2014, 21:24

Damn..
Al die horrorverhalen maken het er niet makkelijker op.
En ik moet nog...

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2014, 21:34

Ach als BMW rijder hoef je je nergens druk om te maken :D

WJ

Bericht door WJ » 27 jan 2014, 22:41

Ik heb 250e betaald, ben onder narcose gegaan en ze zijn er alle 4 uit gehaald. Klaar. Word vergoed door de verzekering, op die 250e voor narcose na.

Best 250e I've ever spend. :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 27 jan 2014, 22:43

watje :tooth:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 27 jan 2014, 23:33

WJ schreef:Ik heb 250e betaald, ben onder narcose gegaan en ze zijn er alle 4 uit gehaald. Klaar. Word vergoed door de verzekering, op die 250e voor narcose na.

Best 250e I've ever spend. :mrgreen:
:duh:

Ik had alleen een plaatselijke verdoving, 2 minuten trekken en beide waren eruit. Het enige was die hechting in mijn wang, anders was het ook weer met 3 dagen over.

Dus @dvh: Geen zorgen, ff bij je tandarts vragen of ze 'goed' liggen en dan ben je met 15 min buiten. ;)

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 27 jan 2014, 23:38

Je moet er een beetje geluk bij hebben, bij mij zaten ze scheef en durfde de tandarts het zelf niet aan, maar na die tijd nergens last van gehad, nog geen aspirine gebruikt na de verdoving was uitgewerkt.
een kennis heeft 3 weken lang last gehad.

Luco

Bericht door Luco » 28 jan 2014, 12:19

Komen weer net terug van de tandarts, kroontje erbij, binnenkort maar eens van die titanium hulsen erin laten schroeven voor wat implantaatjes :gek:

JP

Bericht door JP » 28 jan 2014, 13:40

Zo.....dat was lopende band werk.
Aardige doktor, al was de verdoving nog niet helemaal op volle sterkte en daar ging die al trekken. :crazy: Dat was mij iets te snel, dus bij laten spuiten. Kolereding moest ff in stukken gezaagd worden, maar 10 minuten later stond ik weer buiten......Man vertelde precies wat er ging gebeuren, dus echt goed. Pijn houdt je toch.

Nu maar zielig op de bank liggen met de zuster.......

Afbeelding

:tooth:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 28 jan 2014, 16:09

Met zo'n zuster zou je potdomme spontaan expres dingen met je fysieke gezondheid doen om maar door haar verzorgd te worden :hot:

Luco

Bericht door Luco » 28 jan 2014, 16:13

Ik wil je wel een paar tyfusklappen met een end hout verkopen hoor, ik help graag andere mensen :lol:

Joy

Bericht door Joy » 10 feb 2014, 10:24

Vanmorgen ook een verstandskies laten trekken. Bij binnenkomst moest er een overzichtsfoto van het gebit worden gemaakt. Daarna vrijwel gelijk door naar de arts om een verdoving te laten zetten en een ibuprofen-drankje achterover te slaan. Kwartiertje in de wachtkamer gezeten. Terug de behandelkamer in en binnen 20 seconden lag de tand er uit. Tijdens het trekken vertelt de assistente alles wat je de komende dagen moet doen en laten. De arts zet een paar hechtingen en propt een gaasje op de bewuste plek. Je krijgt nog een icepack in je handen gedrukt en een receptje voor pijnstillers + mondspoelmiddel en doei!

Echt lopende band werk. Ik ben benieuwd of ik er nog last van ga krijgen. Bloeding is nog niet gestopt maar goed dat is normaal.

JP

Bericht door JP » 10 feb 2014, 16:02

Ben nu 2 weken verder (morgen dan) en de eerste 24-32uur proefde ik af en toe bloed. Daarna ging het over in een hele vieze smaak, zwavelachtig. Schijnt vaker voor te komen. Eerste dagen kun je spoelen met zoutwater. 1 theelepel op 1 glas lauw water. Even spoelen en daarna is je bek net een zeehond....... :kotsen: maar het moet.

Sinds een paar dagen voelde ik een hechting los zitten en na wat frunniken kreeg ik een stukje los. Volgens mij zijn nog niet alle hechtingen eruit, maar moet woensdag toch voor periodieke controle naar de eigen tandarts.

Oh ja.......de eerste weken voel je wel je andere kiezen goed......zeker als de verstandskies half onder de nu laatste kies zat. Dan gaat die laatste kies ook losser zitten (in mijn geval)......

JP

Bericht door JP » 30 okt 2014, 16:25

Psies 9 maanden later krijg je eens de rekening; 1 verstandskies, 10min werk.......(valt onder je eigen risico) €233,-.......kiestsjing..... :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 01 feb 2016, 16:20

Lekker zon dagje vrij, vooral als je dan naar de kaakchirurg moet om een afgebroken en doorgescheurde tand waar een kroon op zat moet laten verwijderen :crazy: :crazy:
Net terug van ziekenhuis en het gevoel dat ik praat als daffy duck :lollerdelol:

Tom

Bericht door Tom » 08 feb 2016, 15:54

Ik was afgelopen vrijdag aan de beurt om er een verstandskies uit te laten halen bij de kaakchirurg. Keurig uitleg over wat ze gingen doen en waar ik daarna op moest letten. Ze ging aan de gang maar al snel was duidelijk dat het niet voldoende verdoofd was.. dus weer die spuit erin. Nadat ze al een tijd bezig was kreeg ik al het idee dat het niet ging zoals het hoorde.. na een half uur stopte ze en zei ze dat het niet helemaal ging zoals de bedoeling was.. het kwam er in kleine stukjes uit. Nogmaals de spuit erin want ik begon het weer te voelen. Na wat boren wilde het nog steeds niet en besloot ze om er iemand bij te halen. Die arts ging verder waar ze gebleven was. Na nog meer losse stukjes en veel geduw en getrek was het eindelijk gelukt en de hele kies eruit. Dik 3 kwartier in de stoel gelegen. Vooraf waarschuwde ze al dat het wellicht dik kon worden, dus goed koud houden en pijnstillers slikken. Nadat ie eruit was zei ze dat het nu zeker dik zou worden omdat ze zo hadden liggen duwen en trekken, en ik de ochtend erna niet moest schrikken als ik in de spiegel keek.

's Avonds wat later op de avond was de verdoving uitgewerkt. Had gelijk toen ik thuis was één pijnstiller genomen zodat die vast z'n werk kon doen. Maar ik had geen pijn... voor het slapen voor de zekerheid een pijnstiller genomen. 's Nachts gewoon goed geslapen. De ochtend erna nergens last van (wel wat gevoelig, maar geen pijn).
Heb alleen nog niet gegeten met links, de boel maar even volledig laten genezen.
Behandeling an sich viel dus tegen, maar de dagen erna viel mij 100% mee. Had erop gerekend dat het andersom zou zijn.

dvh

Bericht door dvh » 08 feb 2016, 16:07

Heb deze alvast gereserveerd voor wanneer ik aan de beurt ben ^_^
http://narcosetandarts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

WJ

Bericht door WJ » 08 feb 2016, 16:11

dvh schreef:Heb deze alvast gereserveerd voor wanneer ik aan de beurt ben ^_^
Ben ik ook geweest, slapen en alle 4 in een keer eruit. :tooth:
edit; zoals stuk hierboven te lezen is. hehe :mrgreen:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 08 feb 2016, 16:59

dvh schreef:Heb deze alvast gereserveerd voor wanneer ik aan de beurt ben ^_^
Beetje jammer... :(
Ik denk: volgens goed DF gebruik zal daar wel iets heel smakelijks te zien zijn, in verpleegstersjurkje of niet..kom je gewoon op een tandarts site terecht :shock:

Jullie hebben helemaal geen verdoving meer nodig volgens mij... :bag:

dvh

Bericht door dvh » 08 feb 2016, 19:02

Jeujtje. Heb ik het over een beurt. gaat meneer viespeuk gelijk aan blote vrouwen denken enzo.
Je zit in een tandentopic. Geen tettentopic.

Merk al wel dat ik voorlopig nog genoeg werk blijf houden.

:mrgreen:

Hier goedmakertje:

Afbeelding

Plaats reactie