Ringtrip weekend 8/9 Augustus?
- Richard R.
- Erik dB
Re: Ringtrip weekend 8/9 Augustus?
Heerlijk gereden vandaag en lekker in het zonnetje gestaan om de verrichtingen van de anderen (o.a. de oldtimers in de ochtend
) te bekijken. Binnenkort maar weer die kant op 8)

- Nick Laarman
Ook weer zuhause paar rondjes kunnen rijden met passagiers
tja het blijft tog een gezinscontainer
En op de 31 naar huis toe met Frank sleept de touring er nog best aan .............. 8)
Binnenkort nog maar eens door de weeks

En op de 31 naar huis toe met Frank sleept de touring er nog best aan .............. 8)
Binnenkort nog maar eens door de weeks

-
Ook weer thuis
Vandaag een dagje mee mogen boppen met Frank, waarvoor nog dank Franky!
Echt een gezellige dag gehad en eindelijk eens wat df`ers ontmoet!
En op de terugweg inderdaad erg lang tegen de kont van die gezinscontainer van Nick aan mogen kijken, loopt echt goed zo`n gezinscontainer Nick!

Echt een gezellige dag gehad en eindelijk eens wat df`ers ontmoet!

En op de terugweg inderdaad erg lang tegen de kont van die gezinscontainer van Nick aan mogen kijken, loopt echt goed zo`n gezinscontainer Nick!
- Ivar
Ook wij weer lekker thuis. Vond het een geslaagde dag! Prima weer, gezellige groep en lekker doorgereden!
Megane was eigenlijk een verbazingwekkend goede auto voor het ritje, snel zat (232km/h) veel grip, stuurt best prima en heerlijk comfortabel.
Gaan we ergens eind september nog een keer?
Groetjes Ivar (en Arno)
Megane was eigenlijk een verbazingwekkend goede auto voor het ritje, snel zat (232km/h) veel grip, stuurt best prima en heerlijk comfortabel.
Gaan we ergens eind september nog een keer?
Groetjes Ivar (en Arno)
-
Gisteravond zat ik nog te twijfelen om te gaan, weersvoorspelling was niet al te best. Maar zag dat niemand van DF afhaakte, dus de wekker (tegen m'n principes) al vroeg op de zondagochtend gezet 
Mooie dag. Paar keer bij de parkplatz wezen kijken, wat op terras gezeten bij breitscheid,daar bij de ring gekeken enz. Dikke prima. Ring blijft gaaf. Ook mooi weer gehad!
Aan het eind van de dag samen met Fabian binnendoor weer naar huis gereden, heerlijk! Prachtig gebied. Telkens vraag ik mezelf weer af waarom ik er niet vaker heenga
Verder lekker kleurtje gekregen van de zon.

Mooie dag. Paar keer bij de parkplatz wezen kijken, wat op terras gezeten bij breitscheid,daar bij de ring gekeken enz. Dikke prima. Ring blijft gaaf. Ook mooi weer gehad!
Aan het eind van de dag samen met Fabian binnendoor weer naar huis gereden, heerlijk! Prachtig gebied. Telkens vraag ik mezelf weer af waarom ik er niet vaker heenga

Verder lekker kleurtje gekregen van de zon.
- frank de jonge
Zo, ook de computer aangeslingerd en ff op internet koekeloeren hoe iedereen het vond.
Dit is mijn verhaal: TERINGJANTJE WANNEER GAAN WE WEER!!!!!!!
Kheb me zo goed vermaakt op de Ring
Het rijden ging an sich ook erg lekker.
De terugweg met Nick was idd flink rammen.
Die gezinscontainer haalt de 250 ook erg vlotjes
Kheb zelfs met mn oliestoker nog de teller mega uit kunnen rijden wat me nog niet eerder gelukt was dus ik vraag me af hoe hard we in werkelijkheid zijn gegaan.
erg mooie dag en iedereen dank daarvoor voor het meegaan en het vertrouwen hebben dat het weer goed zou zijn (wat overigens prachtig was)
Dit is mijn verhaal: TERINGJANTJE WANNEER GAAN WE WEER!!!!!!!
Kheb me zo goed vermaakt op de Ring

Het rijden ging an sich ook erg lekker.
De terugweg met Nick was idd flink rammen.
Die gezinscontainer haalt de 250 ook erg vlotjes

Kheb zelfs met mn oliestoker nog de teller mega uit kunnen rijden wat me nog niet eerder gelukt was dus ik vraag me af hoe hard we in werkelijkheid zijn gegaan.
erg mooie dag en iedereen dank daarvoor voor het meegaan en het vertrouwen hebben dat het weer goed zou zijn (wat overigens prachtig was)
-
OnlineFabian
T was lekker, t was gezellig.
Frapant hoeveel bekenden ik altijd tegenkom am Ring, en hoeveel ik er niet tegenkom waarvan ik weer dat ze er zijn
Zelf 1,5 rondje gereden op leuke tempo, niet bijzonder.
Terugweg met Tom binnendoor naar Aachen, was wat druk, maar sommige stukken wel wat bochtes kunnen pakken. De Z3 heeft goed op zn flikker gehad vandaag en zich prima gehouden. Alleen liep hij op Octaan 100 echt niet lekker (vooral onderin), lege tank en 95 erin en whooppaaaaaa daar was ie weer
:
95 erin dus voortaan.
Dennis kwijt geraakt am Ring, en wat denk je sta je te tanken net voorbij Eindhoven tuut tuuut, Dennis. Had wat moeite je nog te pakken Dennis, Moest me een partij trappen zeg op de A58, maar t is gelukt met paar keer 2x110
Ben wel gaar nu zeg!
Frapant hoeveel bekenden ik altijd tegenkom am Ring, en hoeveel ik er niet tegenkom waarvan ik weer dat ze er zijn

Zelf 1,5 rondje gereden op leuke tempo, niet bijzonder.
Terugweg met Tom binnendoor naar Aachen, was wat druk, maar sommige stukken wel wat bochtes kunnen pakken. De Z3 heeft goed op zn flikker gehad vandaag en zich prima gehouden. Alleen liep hij op Octaan 100 echt niet lekker (vooral onderin), lege tank en 95 erin en whooppaaaaaa daar was ie weer

Dennis kwijt geraakt am Ring, en wat denk je sta je te tanken net voorbij Eindhoven tuut tuuut, Dennis. Had wat moeite je nog te pakken Dennis, Moest me een partij trappen zeg op de A58, maar t is gelukt met paar keer 2x110

Ben wel gaar nu zeg!
-
Ik heb gewoon zuiniger dan 1 op 10 gereden... (stond 480 km teller op de teller, en kan nog zo'n 40km rijden volgens boordcomputer, gaat 50 liter in...)Fabian schreef: Alleen liep hij op Octaan 100 echt niet lekker (vooral onderin), lege tank en 95 erin en whooppaaaaaa daar was ie weer:
95 erin dus voortaan.

-
Wat fototjes
http://www.flickr.com/photos//sets/72157621867119329/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos//sets/72157621867119329/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ben_968CS
Was leuk, later verslagje. Sta nu namelijk op de A73 na Venray met een lege accu langs de snelweg in het donker... V snaar in de knoop, dynamo laadt niet meer, over en uit. Nu maar wachten op een oprijwagen.Spijtig...
- Adje ///M3
Tom schreef:Wat fototjes
Tom, we hebben elkaar misgelopen! Volgende keer beter.
Ik heb enkel Chuck zien rijden en verder Dennis en Steven nog een hand gegeven.
Topdag gehad, en voor de eerste keer met de Touring een rondje gefahren.

- Ben_968CS
Update-je: auto staat bij ANWB station op de brug zodat de V snaar vervangen kan worden. Over minuutje of 15 zouden we weer moeten rijden!
- Ben_968CS
Update-je: auto staat bij ANWB station op de brug zodat de V snaar vervangen kan worden. Over minuutje of 15 zouden we weer moeten rijden!
-
Goed nieuws Ben
Goeie reis verder!

-
Inderdaad, heb je misgelopen.Adje ///M3 schreef:Tom schreef:Wat fototjes
Tom, we hebben elkaar misgelopen! Volgende keer beter.
Chuck heb ik ook niet gezien.
-
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... start=1425" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier wat foto's neer gegooid van het touristenfahrer forum. Misschien zitten jullie er tussen?
Hier wat foto's neer gegooid van het touristenfahrer forum. Misschien zitten jullie er tussen?
- Tristan
Wat een gave dag. Ben net pas thuis dus doe morgen een verslag van mijn kant. Oja, 123d rijdt 1op10 met snelheden rond de 200 km/u. 1,25 tank leeggereden. Ga nu slapen en Ben, veel succes nog. Ging dus net stuk toen we gesplitst waren 

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dat is erg balen Ben. Hopelijk ben je al weer op weg naar huis!
Heb jou auto wel zien staan Tom, en volgens mij ook nog een keer je kenteken horen om laten roepen
.
Verder Dennis, Fabian, Ad en Steve wel op de baan gezien, maar geen hand kunnen geven.
Wel heb ik een enorme topdag gehad! Echt debiele auto's gezien. Toppers waren toch wel de gele Ferrari 250GTE, de Bugatti T35 en de Porsche Carrera GT. Verder natuurlijk veel fraaie GT3's gezien en helaas ook 1 die hem voor onze neus en voor mijn camera in de vangrails klapte. Zonde!!!
Ivar en Arno bedankt voor het ophalen in Rotterdam en het meerijden naar de grens. En Tristan enorm bedankt voor het mee kunnen rijden vanaf te grens, in de omgeving van de Ring, en de gehel terugweg! Vooral dat laatste was erg gaaf met Patrick in Ben z'n 968 voor ons! Wat een kar! En wat een heerlijke sound!
Ben bedankt voor het meerijden en ik hoop dat je nog wat aan mijn tips hebt gehad. En natuurlijk kleine Nauta bedankt, het ging weer erg lekker! Petje af!
Alles bij elkaar genomen dus echt een TOPdag gehad! Foto's volgen morgen, nu ga ik eerst pitten
!
Heb jou auto wel zien staan Tom, en volgens mij ook nog een keer je kenteken horen om laten roepen

Verder Dennis, Fabian, Ad en Steve wel op de baan gezien, maar geen hand kunnen geven.
Wel heb ik een enorme topdag gehad! Echt debiele auto's gezien. Toppers waren toch wel de gele Ferrari 250GTE, de Bugatti T35 en de Porsche Carrera GT. Verder natuurlijk veel fraaie GT3's gezien en helaas ook 1 die hem voor onze neus en voor mijn camera in de vangrails klapte. Zonde!!!
Ivar en Arno bedankt voor het ophalen in Rotterdam en het meerijden naar de grens. En Tristan enorm bedankt voor het mee kunnen rijden vanaf te grens, in de omgeving van de Ring, en de gehel terugweg! Vooral dat laatste was erg gaaf met Patrick in Ben z'n 968 voor ons! Wat een kar! En wat een heerlijke sound!
Ben bedankt voor het meerijden en ik hoop dat je nog wat aan mijn tips hebt gehad. En natuurlijk kleine Nauta bedankt, het ging weer erg lekker! Petje af!
Alles bij elkaar genomen dus echt een TOPdag gehad! Foto's volgen morgen, nu ga ik eerst pitten

-
Was heeeeeeel erg gezeliig en bijzonder voor mij vandaag. Mijn Ring doop dus.
Heen rit was lekker vlot en rit terug nog gekker! Ben beetje op nu dus str8x meer posten over deze geweldige dag.
Enorm bedankt Kees voor het mee mogen rijden in de M-coupé.
toch wel gebeurd.

Enorm bedankt Kees voor het mee mogen rijden in de M-coupé.
Leuk, wij stonden bij Brunnchen II en zagen jouw voorbij knallen Ad.Adje ///M3 schreef:...
Oh oh...Ben_968CS schreef:Was leuk, later verslagje. Sta nu namelijk op de A73 na Venray met een lege accu langs de snelweg in het donker... V snaar in de knoop, dynamo laadt niet meer, over en uit. Nu maar wachten op een oprijwagen.Spijtig...

- Erik dB
Boertje de ringverkenner (dit was mijn 3e rondje...) achter mr. guide aan

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik heb jullie ook nog wel mooi op de plaat staan Erik. Foto's komen vanavond 

- Tristan
Mijn verslag hierbij:
's Morgens om 7:30 vertrokken uit Hoofddorp ri. grens bij Zevenaar. Daar aangekomen waren Chuck met z'n schitterende E30 M3 en Ben met z'n hele gave nieuwe 968 tracktool al aanwezig. Na ca. 15 min. stond er een auto of 8 a 10. Toen grens over en meteen volle polle ri. Nurburg waarbij de snelheden geregeld op 200+ km/u, zelf niet verder als 240 km/u gekomen met de nieuwe, bredere banden wat iets aan top scheelt. Daar aangekomen was het al redelijk druk dus auto langs de kant gezet en naar de Parkplatz gelopen. Kwamen trouwen onderweg bizarre oldtimers tegen: Ferrari, Bugatti, 356's etc. Na een paar minuten kijken even naar Dottinger Hohe om een Currywurst mit Pommes te scoren. Onder het genot van de lunch kwam er weer de een na de andere exoot of zeer bijzondere auto langs. Alleen al naast de Ring kan je al de hele dag vermaken, niet normaal wat er rondreed die dag.
Na de lunch zijn we gaan kijken bij........*naam vergeten, Mark help me*. Ontzettende goede plek om te kijken en genoeg actie. De GT3's zijn zoals gewoonlijk gewoon weer de Kings of the Ring, wat een snelheid en wegligging maar ook een rust. Maar (helaas) rijden ook wel idioten rond, waarbij ik me elke keer weer verbaas dat het goed gaat. Nog een 996 GT3 mkII die nog pijnlijk de vangrails in ging.
Daarna weer terug naar Parkplatz waarbij de Ring helaas gesloten was door div. schuivers van motorrijders. Na ca. een uur ging deze weer open en toen was het redelijk rustig geworden. Steven besloot om mij een rondje mee te laten rijden met de E36. Was onder de indruk van Steven die ondanks niet heel veer Ring km's al aardig hard over de baan ging en ook was ik onder de indruk van het AST onderstel. Toch iets om over na te denken voor mijn E36.
Ben was ook zo vriendelijk om mij 2 ronden mee te nemen met de 968. Wat een kar, wat een grip en een balans in die auto. Gaat bizar hard en onderstel is geweldig. Dit was Ben z'n eerste Ringdag maar wat een snelheid zat er al in.
Denk dat het deels te maken had met het vertrouwen wat de auto geeft. Totaal niet listig maar heel neutraal en voorspelbaar.
En toen was het tijd om even lekker bij te komen en een lekkere diner te scoren buiten de Ring. Mark had op aanraden van Ilja een restaurant gevonden ca. 15 min. rijden van de Ring en daar (zoals het hoort) een lekkere schnitzel weggewerkt. Na het diner iedereen gezag gezegd en hup, knallen naar huis. Reed heel lang samen op met Ben waarbij we redelmatig dik boven de 200 km/u reden en de 968 brulde zo hard dat ik mijn eigen auto niet eens meer hoorde waardoor ik regelmatig in de toerenbegrenzer zat.
Mark afgezet in Rotjeknor en was om 00:30 thuis. Moe maar erg voldaan. Volgende keer ga ik zeker met de E36 mee om zelf eens de Ring weer te betreden na ca. 3 jaar. Volgende dingen vielen mij op:
- geluid van 968
- zuipen van de Z3M QP van Kees
- zuinigheid 123d na knallen (ca. 1op10)
- Mosler, wat een apparaat 8)
- div. GT3's, wat blijven ze gaaf
Ik zeg, snel maar weer een nieuwe Ringtrip organiseren. :banaan:
's Morgens om 7:30 vertrokken uit Hoofddorp ri. grens bij Zevenaar. Daar aangekomen waren Chuck met z'n schitterende E30 M3 en Ben met z'n hele gave nieuwe 968 tracktool al aanwezig. Na ca. 15 min. stond er een auto of 8 a 10. Toen grens over en meteen volle polle ri. Nurburg waarbij de snelheden geregeld op 200+ km/u, zelf niet verder als 240 km/u gekomen met de nieuwe, bredere banden wat iets aan top scheelt. Daar aangekomen was het al redelijk druk dus auto langs de kant gezet en naar de Parkplatz gelopen. Kwamen trouwen onderweg bizarre oldtimers tegen: Ferrari, Bugatti, 356's etc. Na een paar minuten kijken even naar Dottinger Hohe om een Currywurst mit Pommes te scoren. Onder het genot van de lunch kwam er weer de een na de andere exoot of zeer bijzondere auto langs. Alleen al naast de Ring kan je al de hele dag vermaken, niet normaal wat er rondreed die dag.

Daarna weer terug naar Parkplatz waarbij de Ring helaas gesloten was door div. schuivers van motorrijders. Na ca. een uur ging deze weer open en toen was het redelijk rustig geworden. Steven besloot om mij een rondje mee te laten rijden met de E36. Was onder de indruk van Steven die ondanks niet heel veer Ring km's al aardig hard over de baan ging en ook was ik onder de indruk van het AST onderstel. Toch iets om over na te denken voor mijn E36.
Ben was ook zo vriendelijk om mij 2 ronden mee te nemen met de 968. Wat een kar, wat een grip en een balans in die auto. Gaat bizar hard en onderstel is geweldig. Dit was Ben z'n eerste Ringdag maar wat een snelheid zat er al in.

En toen was het tijd om even lekker bij te komen en een lekkere diner te scoren buiten de Ring. Mark had op aanraden van Ilja een restaurant gevonden ca. 15 min. rijden van de Ring en daar (zoals het hoort) een lekkere schnitzel weggewerkt. Na het diner iedereen gezag gezegd en hup, knallen naar huis. Reed heel lang samen op met Ben waarbij we redelmatig dik boven de 200 km/u reden en de 968 brulde zo hard dat ik mijn eigen auto niet eens meer hoorde waardoor ik regelmatig in de toerenbegrenzer zat.

Mark afgezet in Rotjeknor en was om 00:30 thuis. Moe maar erg voldaan. Volgende keer ga ik zeker met de E36 mee om zelf eens de Ring weer te betreden na ca. 3 jaar. Volgende dingen vielen mij op:
- geluid van 968
- zuipen van de Z3M QP van Kees

- zuinigheid 123d na knallen (ca. 1op10)
- Mosler, wat een apparaat 8)
- div. GT3's, wat blijven ze gaaf
Ik zeg, snel maar weer een nieuwe Ringtrip organiseren. :banaan:
- Erik dB
Was jij dat met die witte E30 M3 Chuck? Zou ja: wat een gaaf ding, zo nee, dan was er iemand anders met een erg gave E30 M3
(we stonden naast je bij de Tankstelle in de E30 325i Mtech2)

(we stonden naast je bij de Tankstelle in de E30 325i Mtech2)
-
Ja zoiets speciaals hadden ze nog nooit gezien op de ringMark Nauta schreef:]
Heb jou auto wel zien staan Tom, en volgens mij ook nog een keer je kenteken horen om laten roepen.