Roadtrips / Op vakantie met de auto
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Re: Op vakantie met de auto
Over een dikke maand richting Engeland met de auto. Althans, de Ibiza drop ik bij een maatje en zijn 508 SW gaan we verder.
Oversteken bij Duinkerken, langs Goodwood Festival of Speed, Pugfest en nog hier en daar wat steden/plaatsjes in
Oversteken bij Duinkerken, langs Goodwood Festival of Speed, Pugfest en nog hier en daar wat steden/plaatsjes in
- Martijn_bmw
over 7 weken weer met de auto weg...
wordt dit keer de Ardeche, leuke bergwegen daar

wordt dit keer de Ardeche, leuke bergwegen daar

- 911-lover
Dit draadje dus ook een tijdje uit het oog verloren .
Verlden jaar zomer met de A6 naar Oostenrijk geweest

Ondertussen is de A6 verkocht en een WRX in de plaats gekomen .
Verleden maand ermee naar Polen geweest .

Deze zomer gaat waarschijnlijk een vliegvakantie worden dus blijft de wagen thuis tijdens ons jaarlijks verlof
Verlden jaar zomer met de A6 naar Oostenrijk geweest
Ondertussen is de A6 verkocht en een WRX in de plaats gekomen .
Verleden maand ermee naar Polen geweest .
Deze zomer gaat waarschijnlijk een vliegvakantie worden dus blijft de wagen thuis tijdens ons jaarlijks verlof
- Dennis Cavallino
Waar ben je geweest in Polen?
- 911-lover
Jelenia Gora , Kowary en Karpacz .
Mooi bergachtig gebied en mooie natuur .
Karpacz is erg toeristisch en een bekend ski-oord
Wij proberen er één keer per jaar heen te rijden .
Het vrouwtje is vandaar .
Nu moesten we er helaas met spoed heen vanwege een sterfgeval .
Mooi bergachtig gebied en mooie natuur .
Karpacz is erg toeristisch en een bekend ski-oord
Wij proberen er één keer per jaar heen te rijden .
Het vrouwtje is vandaar .
Nu moesten we er helaas met spoed heen vanwege een sterfgeval .
- Dennis Cavallino
Sterkte.
Ok, ik dacht 't al te herkennen, ook al was ik zelf aan de andere kant geweest in Pec pod Sněžkou. Daar hebben ze trouwens de lekkerste pizza ter wereld: Quattro Salami. Damn tasty. Alleen al daarom willen we daar weer eens heen. Prachtig wandelgebied in de zomer. Erg rustig als je 3 stappen bij de skilift vandaan bent. Leuke berghutten ook met lekker eten en drinken voor weinig.
Ok, ik dacht 't al te herkennen, ook al was ik zelf aan de andere kant geweest in Pec pod Sněžkou. Daar hebben ze trouwens de lekkerste pizza ter wereld: Quattro Salami. Damn tasty. Alleen al daarom willen we daar weer eens heen. Prachtig wandelgebied in de zomer. Erg rustig als je 3 stappen bij de skilift vandaan bent. Leuke berghutten ook met lekker eten en drinken voor weinig.
- TurboClouseau
Wij doen dit jaar weer mee met de Carbagerun...weer met de Golf 5 dagen lekker touren!

- Barend
- Auto: F20 m135i
Over 1,5 week voor 10 dagen naar Ierland en omgeving met m'n meisje..

Inclusief de Ring of Kerry en de EVO Triangle!
Sowieso schijnt heel het noorden van Wales één groot genot te zijn.
Ik heb er óntzettend veel zin in!
Laatst gewijzigd door Barend op 07 jun 2012, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
gave route! veel plezier
iets dergelijks hebben mijn ouders vorig jaar gedaan en ik heb de foto's gezien / verhalen gehoord maar dat klinkt zeker goed
dus staat bij mij ook nog op de to-do list om te gaan rijden

iets dergelijks hebben mijn ouders vorig jaar gedaan en ik heb de foto's gezien / verhalen gehoord maar dat klinkt zeker goed

dus staat bij mij ook nog op de to-do list om te gaan rijden

- MartijnGizmo
Hier nog wat Ierland-inspiratie van iemand op het MINI-forum: http://www.newminiclub.nl/forum/about16199.html
- Niall
Tip: Als je plant om overdag door Birmingham te rijden dan zou ik eerder de M6 Toll pakken ipv de Normale M6 met Spaghetti junction
- dvh
Gaaf !MartijnGizmo schreef:Hier nog wat Ierland-inspiratie van iemand op het MINI-forum: http://www.newminiclub.nl/forum/about16199.html
Erg mooi land en omgeving..
- Joop
Inderdaad een mooie trip...dvh schreef:Gaaf !MartijnGizmo schreef:Hier nog wat Ierland-inspiratie van iemand op het MINI-forum: http://www.newminiclub.nl/forum/about16199.html
Erg mooi land en omgeving..
...eens verder Engeland induiken met de auto staat bij mij ook nog op het lijstje. Omgeving en (kleinere) weggetjes ten zuiden van London (Hamsphire, Sussex, Surrey en Kent) is me afgelopen jaar al goed bevallen met Goodwood als toetje. De ruigere streken staan me zeker ook aan...

Essex en Suffolk is dan ineens erg plat voor je gevoel.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Deze vakantie weer lekker met de AMG op vakantie.
Bennebroek - Bolsterlang (ons appartement, in het zuidelijkste puntje van Duitsland, vlak bij Oberstdorf) - Milaan (met een flinke omweg wss
) - Genova - San Remo - Bolsterlang (weer met een flinke onweg) - Bennebroek.
Heb er nu al zin in.
Bennebroek - Bolsterlang (ons appartement, in het zuidelijkste puntje van Duitsland, vlak bij Oberstdorf) - Milaan (met een flinke omweg wss

Heb er nu al zin in.
-
OnlineMartijn M
Met de Rallye naar Italië en daar lekker over bergweggetjes etc knallen. Heb er echt enorm veel zin in.
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Met de DS3 naar Istrië (Porec) en naar de Plitvice Meren. 

- ///Joost
Nice, ben ik ook geweest met mn meissie (ze is half Kroatisch). Was echt supermooi...net Disneyland in de natuur....en heeeeeeeerlijke kip aan het spit.Rivanov schreef:naar de Plitvice Meren.

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Met de (eigen) auto op vakantie blijft imho de mooiste vorm van reizen
. Ook dit jaar weer de nodige kilometers gepland.
Ben afgelopen april eerst naar Berlijn geweest, daarna doorgereden naar Zwitserland. Heel veel Autobahnkilometers gemaakt, dat is best prettig
Deze zomer gaan we 2 weken naar Zwitserland, waarbij ook een aantal Alpenpassen op het programma staan. Mijn favoriet blijft de Nufenenpas. Geweldig mooi panorama onderweg. De Susten vind ik ook een geweldige bergroute.
In het najaar gaan we nog een keer richting Alpen, we starten in Oostenrijk tussen Salzburg en Salzkammergut waar we paar dagen blijven. Beetje rondtoeren in de omgeving (Berchtesgaden, Salzburg, Salzkammergut) en zakken dan via de Grossglocknerpas af naar de Dolomieten waar we een aantal dagen verblijven en ook de omgeving gaan verkennen. En dan via een aantal Italiaanse meren langzaam terug naar Zwitserland, daar nog een weekje rondhangen en dan naar zuruck nach Hause.
Dit soort tripjes doet bij mij overigens wel het cabrio/roadster gevoel opwekken. Wellicht volgend jaar maar eens overstag gaan.

Ben afgelopen april eerst naar Berlijn geweest, daarna doorgereden naar Zwitserland. Heel veel Autobahnkilometers gemaakt, dat is best prettig

Deze zomer gaan we 2 weken naar Zwitserland, waarbij ook een aantal Alpenpassen op het programma staan. Mijn favoriet blijft de Nufenenpas. Geweldig mooi panorama onderweg. De Susten vind ik ook een geweldige bergroute.
In het najaar gaan we nog een keer richting Alpen, we starten in Oostenrijk tussen Salzburg en Salzkammergut waar we paar dagen blijven. Beetje rondtoeren in de omgeving (Berchtesgaden, Salzburg, Salzkammergut) en zakken dan via de Grossglocknerpas af naar de Dolomieten waar we een aantal dagen verblijven en ook de omgeving gaan verkennen. En dan via een aantal Italiaanse meren langzaam terug naar Zwitserland, daar nog een weekje rondhangen en dan naar zuruck nach Hause.
Dit soort tripjes doet bij mij overigens wel het cabrio/roadster gevoel opwekken. Wellicht volgend jaar maar eens overstag gaan.
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Ben er 10 jaar geleden ook geweest met m'n ouders. Prachtig inderdaad. Dit jaar uiteraard met m'n vriendin die er nog nooit is geweest.///Joost schreef:Nice, ben ik ook geweest met mn meissie (ze is half Kroatisch). Was echt supermooi...net Disneyland in de natuur....en heeeeeeeerlijke kip aan het spit.Rivanov schreef:naar de Plitvice Meren.Maar dat zie je wel....
- dvh
Ik doe het erg graag, een autovakantie.
Maar met 2 kleine kinderen is het gewoon niet leuk.. Zij vinden het niet leuk, en wij daarom ook niet.
Zodra ze wat groter zijn worden er weer volop autotrips geplanned door EU en daarbuiten.
Maar met 2 kleine kinderen is het gewoon niet leuk.. Zij vinden het niet leuk, en wij daarom ook niet.
Zodra ze wat groter zijn worden er weer volop autotrips geplanned door EU en daarbuiten.
-
OnlineMartijn M
En voor degene die door Frankrijk komen, let erop dat je alcoholblaas ding testers in je auto moet hebben (minimaal twee en vanaf 1 juli als ik me niet vergis). Heb je deze niet bij krijg je een boete (van 11 euro...)
- Martijn_bmw
Ik had inderdaad zoiets gehoord... En je tomtom ook updaten dat hij de flitspalen niet keer doorgeeft als ze je daarmee pakken is het tomtom inleveren en 1500 euri boete....
Dus die updates heb ik al gedaan, wbt de alcohol tester die gok neem ik wel boete is een lachertje met 11 euri...
Dus die updates heb ik al gedaan, wbt de alcohol tester die gok neem ik wel boete is een lachertje met 11 euri...
- D20VT
http://drivr.be/2012/02/21/frankrijk-va ... aan-boord/
boetes dus wss vanaf 1 nov. Blijkbaar zijn de testers uitverkocht en bijna niet te leveren
boetes dus wss vanaf 1 nov. Blijkbaar zijn de testers uitverkocht en bijna niet te leveren
-
Wow man,dit lijkt me zoooo mooi...pfff net als Scandinaviè...alleen ik kom er nooit aan toe...#staathoogopmijnlijstje...Barend schreef:Over 1,5 week voor 10 dagen naar Ierland en omgeving met m'n meisje..
- Martijn_bmw
Scandinavië kan ik je zeker aanraden!
Ben 2 jaar geleden geweest en die landen zijn echt onwijs gaaf! Is hier op df nog wel een draadje van mij over de noordkaap reis...
Edit zie hier voor route en wat foto's.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =noordkaap
Ben 2 jaar geleden geweest en die landen zijn echt onwijs gaaf! Is hier op df nog wel een draadje van mij over de noordkaap reis...
Edit zie hier voor route en wat foto's.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =noordkaap