Lotus Elise Motorsport S1

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Petrolhead Tom » 23 jan 2010, 16:50

Ik vind zelf de S2 mooier.

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Emiel » 23 jan 2010, 16:58

.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door GTRene » 23 jan 2010, 17:03

Tom Westendorp schreef:Ik vind zelf de S2 mooier.
me too...al valt er voor de S1 ook wat te zeggen, echter vaak wel wat meer aan te vervangen/vernieuwen lijkt me...en de S1 looks wat te "lief" standaard...

Emiel, ja een Elise met Motorsport body maakt hem wat stoerder...

er staan hier wel wat Motorsport uitvoeringen de echtere duurdere http://www.wirewheel.com/LOTUS.html" onclick="window.open(this.href);return false;

bv deze al met honda jummy :mrgreen:

http://www.wirewheel.com/2001-LOTUS-ELI ... ilver.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

dit alleen ff voor looks van deze :mrgreen:

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door N!co » 23 jan 2010, 17:11

He,en nog gelukt ook met de verkoop! :banaan:

Gefeli!

Ben benieuwd wat er voor terug komt. Leuk, kan je weer gaan kijken wat je allemaal eventueel zou willen kopen. :)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Petrolhead Tom » 23 jan 2010, 17:21

Motorsport is heel gaaf! Maar ik zou me er niet blind op staren, lijkt me dat die dingen serieus op hun donder hebben gehad. Ik zou voor een nette gebruikte gaan misschien zelfs wel een met veel kilometers, als je er toch een ander blok in gaat leggen.

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Emiel » 23 jan 2010, 17:37

.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Stéphane » 23 jan 2010, 20:50

@Emiel: Nogmaals gefeliciteerd. Je kunt ook nog meer knutselen, als je wilt:

http://forums.seloc.org/classified.php? ... d&id=14102" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Michel P » 23 jan 2010, 21:35

Zo Emiel, gefeliciteerd, is rap gegaan.

Ben heel S1 met duratec is wel bruut.

Michel

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Emiel » 23 jan 2010, 23:51

.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door GTRene » 24 jan 2010, 01:15

af en toe duiken ze wel op de elise's met zo'n kit...vorig jaar nog 1 met de honda er ook nog in :mrgreen:
Motorsport maakt hem wat bruter, de prijs voor een kit lijkt ook mee te vallen...als je bv schade aan de carros hebt kun je het meteen goed maken :mrgreen:



http://www.eliseparts.com/products/show ... -body-kit/" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is die kit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dan kun je niet aankomen met 120pk :mrgreen:

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Emiel » 24 jan 2010, 08:05

.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Rupie » 24 jan 2010, 08:13

Emiel schreef:Ik bedoel geen echte motorsport. Lotus heeft tussen elise en exige in een aantal elise motorsports gebouwd. 120pk en exige body.

Nico , ik wil er niet teveel aan doen , LOL.

Onderhoud , schokdempers en kleiner stuur voor de ruimte en dan lekker wat circuit dagen rijden.
Maar als er een goede DIY duratec kit komt dan wil ik wel overstappen kwa blok.
Ben benieuwd Emiel :thumbup:

Wat betreft het stuur, heb je je daar al een beetje in verdiept? Ik zit te kijken naar een Momo Team stuur van 300 mm of 280 mm, maar denk dat 280 mm wel eens te klein kon zijn. Wat zijn jouw gedachten daarover?

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Emiel » 24 jan 2010, 08:53

Ruben, Ik heb 0,0 ervaring met kleiner stuur in Elise.

Maar wat mijn algemene ervaring is met kleinere sturen , is dat ik niet meer als 20mm wil inleveren. Elise is 320 meen ik, dus ik ga max tot 300.
Heb voor mijzelf gemerkt dat een te klein stuur het corrigeren van de auto bij overstuur/onderstuur, voor mij persoonlijk, te gevoelig maakt.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Rupie » 24 jan 2010, 08:59

Ok, top, denk dat ik maar ga bestellen. Zit alleen nog te twijfelen of ik een snap off neem of niet.

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Emiel » 24 jan 2010, 09:51

.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door GTRene » 24 jan 2010, 12:19

kronen? :lol: kan er niet uitmaken wat ie in euro's doet, ziet er wel leuk aan de buitenkant uit...welk land is dat? misschien hoge invoertax aldaar voor hen?

ow.. :bag: je hebt de euro's er wel bij :mrgreen:
Laatst gewijzigd door GTRene op 24 jan 2010, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Rupie » 24 jan 2010, 12:20

Oranje is helemaal goed, maar hij is ook rechtsgestuurd.

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Emiel » 24 jan 2010, 13:10

Mail terug gehad, bijna 20.000 euro.

Dat is little over the top. Polyesther kit kost 1500 pond, dan nog de wielkasten en allerlei klein spul, dat is geen 10k.

Achja, eens rustig rond neuzen ipv te overhaasten. :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door GTRene » 24 jan 2010, 13:35

Emiel schreef:Mail terug gehad, bijna 20.000 euro.

Dat is little over the top. Polyesther kit kost 1500 pond, dan nog de wielkasten en allerlei klein spul, dat is geen 10k.

Achja, eens rustig rond neuzen ipv te overhaasten. :lol:
zo is dat...voor dat soort bedragen is of komt er wel meer keus...daar kun je een echte Exige voor kopen...

of zoiets voor heel wat minder met veel opties voor 14.995,-gbp

http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... l_x_3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

ready to rock and roll :mrgreen:

of deze wat ook nog te koop is, wel wat meer 21K

http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... 32_V6.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

met die 300pk R32 motor

Afbeelding

:mrgreen: gooi gewoon wat karren neer, just for fun :df:

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Emiel » 24 jan 2010, 13:43

Allemaal te dure karren die je neer gooit :lol:

Dit is een kans hebber bijvoorbeeld :

http://pistonheads.com/sales/1386089.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

heeft schade gehad, maar daardoor is de prijs laag. Wel vol met nitrons, stuur, bekleding, alu gasklep, ander spruitstuk, uitlaat, etc.

391 euro bpm, 100 euro keurings kosten , een vliegticket en een retourtje tunnel.

maar deze ook.

http://pistonheads.com/sales/1186145.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://pistonheads.com/sales/1228919.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Emiel op 24 jan 2010, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Petrolhead Tom » 24 jan 2010, 13:45

Allemaal een hele mooie basis voor een project ;)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Niels » 24 jan 2010, 13:48

Gefeliciteerd Emiel. Ik vond dit toch wel een hele gave Evo :cry: Succes met zoeken naar nieuw leuk speelgoed :beer:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door allen » 24 jan 2010, 14:33

Niels schreef:Gefeliciteerd Emiel. Ik vond dit toch wel een hele gave Evo :cry: Succes met zoeken naar nieuw leuk speelgoed :beer:
Probleem is gewoon dat lightweights verslavend zijn Niels. Dat gebrek aan gewicht rijdt gewoon heerlijk. Ik zou best nog wel een leuke Boxter S willen hoor, maar zolang ik moet kiezen tussen het 1 of het ander... 8)
Gok dat dat bij de meesten zo werkt.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Rupie » 24 jan 2010, 15:23

Boxster S is geen reet aan man, dat wil je niet naast je caterham, neem dan een cayman :stom:

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door Emiel » 24 jan 2010, 15:47

Niels, dank je :) Hoewel het eigenlijk inderdaad ook een condoleance had mogen zijn. Nu mogen we natuurlijk niet overdrijven maar het is bijdeze nogmaals gezegd dat het een zwaar afscheid was ;)

Zoals Allen zegt is lightweight ontzettend verslavend. Ik moet gewoon mijn prioriteiten bijstellen in de zin van , dan maar niet ermee op vakantie (vriendin met rugklachten) , dan maar lekker sleutelen in de winter ipv rijden, etc.

De Evo was, en is nog steeds, een sublieme auto. Maar :
a) het moet echt hard (circuit) gaan wil het leuk zijn
b) het is te gemakkelijk spelen en hard rechtdoor , tja daar heb je hem niet voor. Landspeed records doen ze op de zoutvlakte :P
c) running costs vs funfactor/bruikbaarheid

Niet dat ik een hele goede chauffeur ben, maar het gewicht naar voren laten schuiven, de kont omgooien, etc. of netjes afremmen, laat insturen en het gas er op zetten , het word saai bij die auto. Dat heeft overigens niks met het AYC te maken maar meer met het gemak waarmee alles gaat. De stuur bekrachtiging , de rembekrachtiging, de awd/4wd, de hoeveelheid vermogen, etc.
Ook het rijden in de sneeuw is leuk maar het had gaat te makkelijk allemaal, nogmaals word saai.

Om die reden ga je dingen veranderen, vermogen van 0,7 bar naar 1,45bar, andere schokdempers wil je ook, etc.

Resultaat is dat de running costs nog hoger worden en de snelheden nog verder omhoog moeten wil je zelfde "thrill" en voldoening krijgen als in een lightweight. Hoe hoger de snelheden hoe hoger het onderhoud, hoe hoger het risico op een hele harde klapper. Dus rolkooi nodig, exit straat gebruik dan eigenlijk, etc. etc. etc.

Eigenlijk is het als beste te omschrijven dat er gewoon geen karakter in die auto zit. Hij gaf ontzettend veel fun, en dat was ook te lezen als ik posten, maar als ik in een lightweight stap of in een echt speciale auto waar bijv. bloed zweet en tranen in zitten (gerestaureerde klassieker, kitkar, etc) dan word ik echt enthousiast, en dat was er niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Cazzo46, Enrico, k33z, Martijn M, SvB, Tristan, TurboClouseau en 4 gasten