Lotus Elise Motorsport S1
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Ik vind zelf de S2 mooier.
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
me too...al valt er voor de S1 ook wat te zeggen, echter vaak wel wat meer aan te vervangen/vernieuwen lijkt me...en de S1 looks wat te "lief" standaard...Tom Westendorp schreef:Ik vind zelf de S2 mooier.
Emiel, ja een Elise met Motorsport body maakt hem wat stoerder...
er staan hier wel wat Motorsport uitvoeringen de echtere duurdere http://www.wirewheel.com/LOTUS.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bv deze al met honda jummy

http://www.wirewheel.com/2001-LOTUS-ELI ... ilver.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dit alleen ff voor looks van deze

- N!co
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
He,en nog gelukt ook met de verkoop! :banaan:
Gefeli!
Ben benieuwd wat er voor terug komt. Leuk, kan je weer gaan kijken wat je allemaal eventueel zou willen kopen.
Gefeli!
Ben benieuwd wat er voor terug komt. Leuk, kan je weer gaan kijken wat je allemaal eventueel zou willen kopen.

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Motorsport is heel gaaf! Maar ik zou me er niet blind op staren, lijkt me dat die dingen serieus op hun donder hebben gehad. Ik zou voor een nette gebruikte gaan misschien zelfs wel een met veel kilometers, als je er toch een ander blok in gaat leggen.
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
@Emiel: Nogmaals gefeliciteerd. Je kunt ook nog meer knutselen, als je wilt:
http://forums.seloc.org/classified.php? ... d&id=14102" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.seloc.org/classified.php? ... d&id=14102" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Zo Emiel, gefeliciteerd, is rap gegaan.
Ben heel S1 met duratec is wel bruut.
Michel
Ben heel S1 met duratec is wel bruut.
Michel
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
af en toe duiken ze wel op de elise's met zo'n kit...vorig jaar nog 1 met de honda er ook nog in
Motorsport maakt hem wat bruter, de prijs voor een kit lijkt ook mee te vallen...als je bv schade aan de carros hebt kun je het meteen goed maken
http://www.eliseparts.com/products/show ... -body-kit/" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is die kit




dan kun je niet aankomen met 120pk

Motorsport maakt hem wat bruter, de prijs voor een kit lijkt ook mee te vallen...als je bv schade aan de carros hebt kun je het meteen goed maken

http://www.eliseparts.com/products/show ... -body-kit/" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is die kit
dan kun je niet aankomen met 120pk

-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Ben benieuwd EmielEmiel schreef:Ik bedoel geen echte motorsport. Lotus heeft tussen elise en exige in een aantal elise motorsports gebouwd. 120pk en exige body.
Nico , ik wil er niet teveel aan doen , LOL.
Onderhoud , schokdempers en kleiner stuur voor de ruimte en dan lekker wat circuit dagen rijden.
Maar als er een goede DIY duratec kit komt dan wil ik wel overstappen kwa blok.

Wat betreft het stuur, heb je je daar al een beetje in verdiept? Ik zit te kijken naar een Momo Team stuur van 300 mm of 280 mm, maar denk dat 280 mm wel eens te klein kon zijn. Wat zijn jouw gedachten daarover?
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Ruben, Ik heb 0,0 ervaring met kleiner stuur in Elise.
Maar wat mijn algemene ervaring is met kleinere sturen , is dat ik niet meer als 20mm wil inleveren. Elise is 320 meen ik, dus ik ga max tot 300.
Heb voor mijzelf gemerkt dat een te klein stuur het corrigeren van de auto bij overstuur/onderstuur, voor mij persoonlijk, te gevoelig maakt.
Maar wat mijn algemene ervaring is met kleinere sturen , is dat ik niet meer als 20mm wil inleveren. Elise is 320 meen ik, dus ik ga max tot 300.
Heb voor mijzelf gemerkt dat een te klein stuur het corrigeren van de auto bij overstuur/onderstuur, voor mij persoonlijk, te gevoelig maakt.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Ok, top, denk dat ik maar ga bestellen. Zit alleen nog te twijfelen of ik een snap off neem of niet.
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
kronen?
kan er niet uitmaken wat ie in euro's doet, ziet er wel leuk aan de buitenkant uit...welk land is dat? misschien hoge invoertax aldaar voor hen?
ow..
je hebt de euro's er wel bij 

ow..


Laatst gewijzigd door GTRene op 24 jan 2010, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Oranje is helemaal goed, maar hij is ook rechtsgestuurd.
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Mail terug gehad, bijna 20.000 euro.
Dat is little over the top. Polyesther kit kost 1500 pond, dan nog de wielkasten en allerlei klein spul, dat is geen 10k.
Achja, eens rustig rond neuzen ipv te overhaasten.
Dat is little over the top. Polyesther kit kost 1500 pond, dan nog de wielkasten en allerlei klein spul, dat is geen 10k.
Achja, eens rustig rond neuzen ipv te overhaasten.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
zo is dat...voor dat soort bedragen is of komt er wel meer keus...daar kun je een echte Exige voor kopen...Emiel schreef:Mail terug gehad, bijna 20.000 euro.
Dat is little over the top. Polyesther kit kost 1500 pond, dan nog de wielkasten en allerlei klein spul, dat is geen 10k.
Achja, eens rustig rond neuzen ipv te overhaasten.
of zoiets voor heel wat minder met veel opties voor 14.995,-gbp
http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... l_x_3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ready to rock and roll

of deze wat ook nog te koop is, wel wat meer 21K
http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... 32_V6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
met die 300pk R32 motor


-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Allemaal te dure karren die je neer gooit
Dit is een kans hebber bijvoorbeeld :
http://pistonheads.com/sales/1386089.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
heeft schade gehad, maar daardoor is de prijs laag. Wel vol met nitrons, stuur, bekleding, alu gasklep, ander spruitstuk, uitlaat, etc.
391 euro bpm, 100 euro keurings kosten , een vliegticket en een retourtje tunnel.
maar deze ook.
http://pistonheads.com/sales/1186145.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pistonheads.com/sales/1228919.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is een kans hebber bijvoorbeeld :
http://pistonheads.com/sales/1386089.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
heeft schade gehad, maar daardoor is de prijs laag. Wel vol met nitrons, stuur, bekleding, alu gasklep, ander spruitstuk, uitlaat, etc.
391 euro bpm, 100 euro keurings kosten , een vliegticket en een retourtje tunnel.
maar deze ook.
http://pistonheads.com/sales/1186145.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pistonheads.com/sales/1228919.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Emiel op 24 jan 2010, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Allemaal een hele mooie basis voor een project 

- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Gefeliciteerd Emiel. Ik vond dit toch wel een hele gave Evo
Succes met zoeken naar nieuw leuk speelgoed 


-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Probleem is gewoon dat lightweights verslavend zijn Niels. Dat gebrek aan gewicht rijdt gewoon heerlijk. Ik zou best nog wel een leuke Boxter S willen hoor, maar zolang ik moet kiezen tussen het 1 of het ander... 8)Niels schreef:Gefeliciteerd Emiel. Ik vond dit toch wel een hele gave EvoSucces met zoeken naar nieuw leuk speelgoed
Gok dat dat bij de meesten zo werkt.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Boxster S is geen reet aan man, dat wil je niet naast je caterham, neem dan een cayman 

-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Niels, dank je
Hoewel het eigenlijk inderdaad ook een condoleance had mogen zijn. Nu mogen we natuurlijk niet overdrijven maar het is bijdeze nogmaals gezegd dat het een zwaar afscheid was 
Zoals Allen zegt is lightweight ontzettend verslavend. Ik moet gewoon mijn prioriteiten bijstellen in de zin van , dan maar niet ermee op vakantie (vriendin met rugklachten) , dan maar lekker sleutelen in de winter ipv rijden, etc.
De Evo was, en is nog steeds, een sublieme auto. Maar :
a) het moet echt hard (circuit) gaan wil het leuk zijn
b) het is te gemakkelijk spelen en hard rechtdoor , tja daar heb je hem niet voor. Landspeed records doen ze op de zoutvlakte
c) running costs vs funfactor/bruikbaarheid
Niet dat ik een hele goede chauffeur ben, maar het gewicht naar voren laten schuiven, de kont omgooien, etc. of netjes afremmen, laat insturen en het gas er op zetten , het word saai bij die auto. Dat heeft overigens niks met het AYC te maken maar meer met het gemak waarmee alles gaat. De stuur bekrachtiging , de rembekrachtiging, de awd/4wd, de hoeveelheid vermogen, etc.
Ook het rijden in de sneeuw is leuk maar het had gaat te makkelijk allemaal, nogmaals word saai.
Om die reden ga je dingen veranderen, vermogen van 0,7 bar naar 1,45bar, andere schokdempers wil je ook, etc.
Resultaat is dat de running costs nog hoger worden en de snelheden nog verder omhoog moeten wil je zelfde "thrill" en voldoening krijgen als in een lightweight. Hoe hoger de snelheden hoe hoger het onderhoud, hoe hoger het risico op een hele harde klapper. Dus rolkooi nodig, exit straat gebruik dan eigenlijk, etc. etc. etc.
Eigenlijk is het als beste te omschrijven dat er gewoon geen karakter in die auto zit. Hij gaf ontzettend veel fun, en dat was ook te lezen als ik posten, maar als ik in een lightweight stap of in een echt speciale auto waar bijv. bloed zweet en tranen in zitten (gerestaureerde klassieker, kitkar, etc) dan word ik echt enthousiast, en dat was er niet.


Zoals Allen zegt is lightweight ontzettend verslavend. Ik moet gewoon mijn prioriteiten bijstellen in de zin van , dan maar niet ermee op vakantie (vriendin met rugklachten) , dan maar lekker sleutelen in de winter ipv rijden, etc.
De Evo was, en is nog steeds, een sublieme auto. Maar :
a) het moet echt hard (circuit) gaan wil het leuk zijn
b) het is te gemakkelijk spelen en hard rechtdoor , tja daar heb je hem niet voor. Landspeed records doen ze op de zoutvlakte

c) running costs vs funfactor/bruikbaarheid
Niet dat ik een hele goede chauffeur ben, maar het gewicht naar voren laten schuiven, de kont omgooien, etc. of netjes afremmen, laat insturen en het gas er op zetten , het word saai bij die auto. Dat heeft overigens niks met het AYC te maken maar meer met het gemak waarmee alles gaat. De stuur bekrachtiging , de rembekrachtiging, de awd/4wd, de hoeveelheid vermogen, etc.
Ook het rijden in de sneeuw is leuk maar het had gaat te makkelijk allemaal, nogmaals word saai.
Om die reden ga je dingen veranderen, vermogen van 0,7 bar naar 1,45bar, andere schokdempers wil je ook, etc.
Resultaat is dat de running costs nog hoger worden en de snelheden nog verder omhoog moeten wil je zelfde "thrill" en voldoening krijgen als in een lightweight. Hoe hoger de snelheden hoe hoger het onderhoud, hoe hoger het risico op een hele harde klapper. Dus rolkooi nodig, exit straat gebruik dan eigenlijk, etc. etc. etc.
Eigenlijk is het als beste te omschrijven dat er gewoon geen karakter in die auto zit. Hij gaf ontzettend veel fun, en dat was ook te lezen als ik posten, maar als ik in een lightweight stap of in een echt speciale auto waar bijv. bloed zweet en tranen in zitten (gerestaureerde klassieker, kitkar, etc) dan word ik echt enthousiast, en dat was er niet.