DF Cabrio-/roadstertopic!
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Als ik binnenkort ea. op de rit heb ga ik zeker kijken voor een cabrio......cabrio rijden is zo heerlijk.....
Z3
Z4
S2000
..........
.........
Z3
Z4
S2000
..........
.........
-
- Berichten: 22284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Vandaag voor het eerst in 2010 weer de kap open gehad.
Had afgelopen 1,5 maand dankzij al die sneeuwrommel weinig gereden(alleen de noodzakelijke ritjes).. vandaag ff erop uit geweest... ging weer lekker.. ook even de 200 aangetikt
Laat de lente/zomer maar weer komen 8) *kijkt naar buiten en ziet weer die witte meuk*
Had afgelopen 1,5 maand dankzij al die sneeuwrommel weinig gereden(alleen de noodzakelijke ritjes).. vandaag ff erop uit geweest... ging weer lekker.. ook even de 200 aangetikt

Laat de lente/zomer maar weer komen 8) *kijkt naar buiten en ziet weer die witte meuk*

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Mooi Tom 

-
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Count me in too.
Rijdt al jaren in open gebakjes,weer of geen weer.
M'n oudste was een...........uit 1933. Doe eens een gok ?!

Rijdt al jaren in open gebakjes,weer of geen weer.
M'n oudste was een...........uit 1933. Doe eens een gok ?!
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Tom schreef:Vandaag voor het eerst in 2010 weer de kap open gehad.
Had afgelopen 1,5 maand dankzij al die sneeuwrommel weinig gereden(alleen de noodzakelijke ritjes).. vandaag ff erop uit geweest... ging weer lekker.. ook even de 200 aangetikt
Laat de lente/zomer maar weer komen 8) *kijkt naar buiten en ziet weer die witte meuk*
Grappig, ik dacht vanmiddag hetzelfde 'goh, sneeuw is weg, het is boven de 0, de kap kan wel open!'. Alleen er zit een hardtop op

Alternatieve bezigheid voor roadsters in de winter:
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Engels? Riley?tallbloke schreef:Count me in too.
Rijdt al jaren in open gebakjes,weer of geen weer.
M'n oudste was een...........uit 1933. Doe eens een gok ?!
-
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Zeker Engels, maar met een frans tintje.
Talbot 105, met 6 cylinder motor en preselector gearbox.

Talbot 105, met 6 cylinder motor en preselector gearbox.
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Gaaf, meer foto's?
Wij zijn bezig met een Riley TT Sprite met Preselector..

Wij zijn bezig met een Riley TT Sprite met Preselector..
-
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Nog eentje dan.
Statieportret van Talbot 105 op Zandvoort.

Statieportret van Talbot 105 op Zandvoort.
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Tussen kerst en oud en nieuw in een Honda S2000 gereden. Was eigenlijk de eerste keer dat ik in een cabrio reed. Uiteraard gewoon het dak eraf gegooid. Gaat prima met -3. Gewoon verwarming aan en gas geven. Kwam die avond een vriend van me tegen: Ik zag vandaag een Honda S2000 vol in de toeren door de tunnel blazen met het dak eraf, die was gek!!!
Helaas pas ik niet echt lekker in een S2000 (lengte 1,98m) anders wist ik wel wat mijn volgende auto word. Wat is dat genieten als je met dat dak eraf lekker kunt sturen!

Helaas pas ik niet echt lekker in een S2000 (lengte 1,98m) anders wist ik wel wat mijn volgende auto word. Wat is dat genieten als je met dat dak eraf lekker kunt sturen!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Carbon kuipstoeltje doet vaak wonderen. :idea:
-
- Berichten: 22284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
De S2000 is vaak te krap,.. stoel kan niet zo ver naar achter en stuur is niet verstelbaar.
Denk dat andere stoelen je daarin niet gaan helpen...
Denk dat andere stoelen je daarin niet gaan helpen...
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
met 1.80m is de S2000 perfect. Maar zit je erboven dan gaat het wel krap worden idd. Een vriend van me is 190 en die komt al zowat boven het raam uit met zijn hoofd (ziet er niet uit).
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
*schrapt S2000 van z'n lijstje*VLA schreef:met 1.80m is de S2000 perfect. Maar zit je erboven dan gaat het wel krap worden idd. Een vriend van me is 190 en die komt al zowat boven het raam uit met zijn hoofd (ziet er niet uit).
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Je kan wel lage kuipjes kopen ervoor, doen er meerdere, scheelt soms 3 cm hoofdruimte (en dat kan net genoeg zijn om er goed in te passen).Robin Hartog schreef:*schrapt S2000 van z'n lijstje*VLA schreef:met 1.80m is de S2000 perfect. Maar zit je erboven dan gaat het wel krap worden idd. Een vriend van me is 190 en die komt al zowat boven het raam uit met zijn hoofd (ziet er niet uit).
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Tom, of iemand het mooi vind is een tweede, maar met een carbon kuipje zit je al snel 5 cm van de grond en heb je echt zomaar centimeters meer ruimte in de lengte. Dat scheelt in de praktijk wel veel. Niet dat ik dat zelf overigens zou doen. S2000 zie ik meer als een relaxte cruisebak waar je naar wens even in kunt beesten.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Hmm, dat is een optie ja. Ik ben zelf 1.89 ATM. Man wat zou ik een keer graag willen rijden in zo'n ding. Sowieso vind ik roadsters en cabrio's erg gaaf. Mijn broer heeft een Opel Astra cabrio, erg leuk om daar in te rijden met open dak als het ook maar een beetje lekker weer is.VLA schreef:Je kan wel lage kuipjes kopen ervoor, doen er meerdere, scheelt soms 3 cm hoofdruimte (en dat kan net genoeg zijn om er goed in te passen).Robin Hartog schreef:*schrapt S2000 van z'n lijstje*VLA schreef:met 1.80m is de S2000 perfect. Maar zit je erboven dan gaat het wel krap worden idd. Een vriend van me is 190 en die komt al zowat boven het raam uit met zijn hoofd (ziet er niet uit).

- Jurjen
- Berichten: 1603
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
- Auto: 987S / 955
- Locatie: Cotswolds
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Ik ben zelf 1.90 en kan prima met een S2000 rijden. Je knieen zitten wat dicht bij het stuur, maar verder kon ik er goed mee rijden. Robin, je kunt dus zeker met en S2000 rijden.
-
- Berichten: 22284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Ligt heel erg aan je bouw, maar voor lange mensen is ie nou eenmaal snel te krap (en dat ligt vooral aan het stuur dat niet in hoogte verstelbaar is waardoor veel mensen de knieen niet kwijt kunnen). Ik zat er als gegoten in met m'n 1m78.Jurjen schreef:Ik ben zelf 1.90 en kan prima met een S2000 rijden. Je knieen zitten wat dicht bij het stuur, maar verder kon ik er goed mee rijden. Robin, je kunt dus zeker met en S2000 rijden.
Vergeleken met een Caterham is alles een relaxte cruisebak...allen schreef:Tom, of iemand het mooi vind is een tweede, maar met een carbon kuipje zit je al snel 5 cm van de grond en heb je echt zomaar centimeters meer ruimte in de lengte. Dat scheelt in de praktijk wel veel. Niet dat ik dat zelf overigens zou doen. S2000 zie ik meer als een relaxte cruisebak waar je naar wens even in kunt beesten.

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Hmm, ben wel redelijk breed gebouwd. In een Alfa GT rijden vond ik iig niet fijn, zo krap! Geven ze bij een Honda dealer zo maar een S2000 mee? Want heb geen idee waar ik hem anders kan rijden.Jurjen schreef:Ik ben zelf 1.90 en kan prima met een S2000 rijden. Je knieen zitten wat dicht bij het stuur, maar verder kon ik er goed mee rijden. Robin, je kunt dus zeker met en S2000 rijden.

-
- Berichten: 22284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Ligt helemaal aan het beleid van de dealer.
Om te passen kun je ook in de showroom erin gaan zitten natuurlijk
Om te passen kun je ook in de showroom erin gaan zitten natuurlijk

-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Ik heb eigenlijk alle lengte in mijn benen zitten, dus de hoofdruimte is geen probleem. Ik kan alleen gewoon niet normaal sturen in een S2000. Voor mij zou de stoel een CM of 5 verder naar achter moeten kunnen en dat gaat ook met een Carbon kuip niet lukken helaas. Als je wat meer lengte in het bovenlichaam hebt zitten zou het met een ander kuipje wel moeten kunnen.
Ik vind het echt jammer dat het voor mij echt niet gaat passen, want die S2000 heeft in dat uurtje dat ik ermee reed diepe indruk gemaakt! Ondanks dat ik absoluut niet het onderste uit de kan heb gehaald is het een geweldige ervaring. Vooral het ultra directe rijgedrag (schakelen door alleen je pols te bewegen, kwart slag sturen en je gaat 90 graden de hoek om) vond ik echt geweldig, maar het mooiste is toch echt de motor! Ik had eerst een kwartier rustig aan gedaan. Warmrijden met maximaal 4500 toeren. Toen vond ik hem al lekker vlot aanvoelen. daarna deed zich een mooi stukje vrije baan voor: Gas erop! Ik heb al vaak in Honda's met VTEC motoren gereden en ben dus de omschakeling wel gewend, maar de S2000 doet dit met zo veel geweld dat ik de eerste keer van schrik al bij 6500 toeren opschakelde. De motor loopt in de Vtec echt zo enorm gretig naar zijn redline toe!
Daarna door de Roertunnel gereden (langste tunnel van Nederland geloof ik, 2500m in iedergeval). Gelukkig was het lekker rustig op de weg dus heerlijk door de tunnel heen, beginnen vanaf 50 in de 2 en dan door tot de redline. Ik heb nog nooit zo'n kick gekregen in een auto! Dat geluid!!!
Maar helaas zal er nooit een hier op de stoep komen, want hoe geweldig ik hem ook vind rijden. Als ik hem echt zou willen hebben moet ik er in passen....
Heb nu mijn hoop gevestigd op een NSX... Of kan iemand ook die droom om zeep helpen door te melden dat die net zo krap is?
Ik vind het echt jammer dat het voor mij echt niet gaat passen, want die S2000 heeft in dat uurtje dat ik ermee reed diepe indruk gemaakt! Ondanks dat ik absoluut niet het onderste uit de kan heb gehaald is het een geweldige ervaring. Vooral het ultra directe rijgedrag (schakelen door alleen je pols te bewegen, kwart slag sturen en je gaat 90 graden de hoek om) vond ik echt geweldig, maar het mooiste is toch echt de motor! Ik had eerst een kwartier rustig aan gedaan. Warmrijden met maximaal 4500 toeren. Toen vond ik hem al lekker vlot aanvoelen. daarna deed zich een mooi stukje vrije baan voor: Gas erop! Ik heb al vaak in Honda's met VTEC motoren gereden en ben dus de omschakeling wel gewend, maar de S2000 doet dit met zo veel geweld dat ik de eerste keer van schrik al bij 6500 toeren opschakelde. De motor loopt in de Vtec echt zo enorm gretig naar zijn redline toe!
Daarna door de Roertunnel gereden (langste tunnel van Nederland geloof ik, 2500m in iedergeval). Gelukkig was het lekker rustig op de weg dus heerlijk door de tunnel heen, beginnen vanaf 50 in de 2 en dan door tot de redline. Ik heb nog nooit zo'n kick gekregen in een auto! Dat geluid!!!
Maar helaas zal er nooit een hier op de stoep komen, want hoe geweldig ik hem ook vind rijden. Als ik hem echt zou willen hebben moet ik er in passen....
Heb nu mijn hoop gevestigd op een NSX... Of kan iemand ook die droom om zeep helpen door te melden dat die net zo krap is?
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
True, maar die Alfa GT zat ook lekker maar 't reed gewoon niet lekker.Tom schreef:Ligt helemaal aan het beleid van de dealer.
Om te passen kun je ook in de showroom erin gaan zitten natuurlijk

-
- Berichten: 22284
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
De NSX is qua onderhoud ontzettend duur. Nouja, onderhoud misschien niet eens, maar onderdelen schijnen ontzettend prijzig te zijn. Maar dat is wat ik ervan gehoord en gelezen heb. Bij de S2000 is dat niet het geval, ligt gewoon op normaal niveau (zolang je motor maar niet olie gaat zuipen zonder dat je het doorhebt...heeft mij 9k gekost in totaal).
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Dat een NSX gwuwelijke onderdeelprijzen heeft weet ik (voorschermpje 2500 euro ongespoten). Ging mij meer om of ik er in zou passen... Is ook niet dat ik er morgen een wil aanschaffen, maar tot nu toe had ik de S2000 als droom, maar die valt af, dus dan maar over een NSX dromen.Tom schreef:De NSX is qua onderhoud ontzettend duur. Nouja, onderhoud misschien niet eens, maar onderdelen schijnen ontzettend prijzig te zijn. Maar dat is wat ik ervan gehoord en gelezen heb. Bij de S2000 is dat niet het geval, ligt gewoon op normaal niveau (zolang je motor maar niet olie gaat zuipen zonder dat je het doorhebt...heeft mij 9k gekost in totaal).
Van de andere kant schijnen die wel heel betrouwbaar te zijn, dus zolang je niet meer dan normaal onderhoud hoeft te doen schijnen de kosten mee te vallen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wjt en 4 gasten