DF Cabrio-/roadstertopic!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door duifjes.com » 05 aug 2009, 23:17

Als ik binnenkort ea. op de rit heb ga ik zeker kijken voor een cabrio......cabrio rijden is zo heerlijk.....

Z3
Z4
S2000
..........
.........

Tom
Berichten: 22284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Tom » 16 jan 2010, 21:57

Vandaag voor het eerst in 2010 weer de kap open gehad.
Had afgelopen 1,5 maand dankzij al die sneeuwrommel weinig gereden(alleen de noodzakelijke ritjes).. vandaag ff erop uit geweest... ging weer lekker.. ook even de 200 aangetikt :)
Laat de lente/zomer maar weer komen 8) *kijkt naar buiten en ziet weer die witte meuk* :(

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Xave30 » 16 jan 2010, 22:00

Mooi Tom :df:

tallbloke
Berichten: 335
Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door tallbloke » 16 jan 2010, 23:01

Count me in too.

Rijdt al jaren in open gebakjes,weer of geen weer.
M'n oudste was een...........uit 1933. Doe eens een gok ?!

Afbeelding

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door G Kolkman » 17 jan 2010, 00:30

Tom schreef:Vandaag voor het eerst in 2010 weer de kap open gehad.
Had afgelopen 1,5 maand dankzij al die sneeuwrommel weinig gereden(alleen de noodzakelijke ritjes).. vandaag ff erop uit geweest... ging weer lekker.. ook even de 200 aangetikt :)
Laat de lente/zomer maar weer komen 8) *kijkt naar buiten en ziet weer die witte meuk* :(


Grappig, ik dacht vanmiddag hetzelfde 'goh, sneeuw is weg, het is boven de 0, de kap kan wel open!'. Alleen er zit een hardtop op :lol: .

Alternatieve bezigheid voor roadsters in de winter:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Adje ///M3 » 17 jan 2010, 00:56

tallbloke schreef:Count me in too.

Rijdt al jaren in open gebakjes,weer of geen weer.
M'n oudste was een...........uit 1933. Doe eens een gok ?!

Afbeelding
Engels? Riley?

tallbloke
Berichten: 335
Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door tallbloke » 17 jan 2010, 09:27

Zeker Engels, maar met een frans tintje.

Talbot 105, met 6 cylinder motor en preselector gearbox.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Niels v D » 17 jan 2010, 10:30

Gaaf, meer foto's? :D

Wij zijn bezig met een Riley TT Sprite met Preselector..

tallbloke
Berichten: 335
Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door tallbloke » 17 jan 2010, 12:29

Nog eentje dan.
Statieportret van Talbot 105 op Zandvoort.

Afbeelding

Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Fer » 21 jan 2010, 16:42

Tussen kerst en oud en nieuw in een Honda S2000 gereden. Was eigenlijk de eerste keer dat ik in een cabrio reed. Uiteraard gewoon het dak eraf gegooid. Gaat prima met -3. Gewoon verwarming aan en gas geven. Kwam die avond een vriend van me tegen: Ik zag vandaag een Honda S2000 vol in de toeren door de tunnel blazen met het dak eraf, die was gek!!! :P
Helaas pas ik niet echt lekker in een S2000 (lengte 1,98m) anders wist ik wel wat mijn volgende auto word. Wat is dat genieten als je met dat dak eraf lekker kunt sturen!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door allen » 21 jan 2010, 16:57

Carbon kuipstoeltje doet vaak wonderen. :idea:

Tom
Berichten: 22284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Tom » 21 jan 2010, 17:01

De S2000 is vaak te krap,.. stoel kan niet zo ver naar achter en stuur is niet verstelbaar.
Denk dat andere stoelen je daarin niet gaan helpen...

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door VLA » 21 jan 2010, 21:57

met 1.80m is de S2000 perfect. Maar zit je erboven dan gaat het wel krap worden idd. Een vriend van me is 190 en die komt al zowat boven het raam uit met zijn hoofd (ziet er niet uit).

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Robin Hartog » 21 jan 2010, 21:59

VLA schreef:met 1.80m is de S2000 perfect. Maar zit je erboven dan gaat het wel krap worden idd. Een vriend van me is 190 en die komt al zowat boven het raam uit met zijn hoofd (ziet er niet uit).
*schrapt S2000 van z'n lijstje*

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door VLA » 21 jan 2010, 22:02

Robin Hartog schreef:
VLA schreef:met 1.80m is de S2000 perfect. Maar zit je erboven dan gaat het wel krap worden idd. Een vriend van me is 190 en die komt al zowat boven het raam uit met zijn hoofd (ziet er niet uit).
*schrapt S2000 van z'n lijstje*
Je kan wel lage kuipjes kopen ervoor, doen er meerdere, scheelt soms 3 cm hoofdruimte (en dat kan net genoeg zijn om er goed in te passen).

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door allen » 21 jan 2010, 22:03

Tom, of iemand het mooi vind is een tweede, maar met een carbon kuipje zit je al snel 5 cm van de grond en heb je echt zomaar centimeters meer ruimte in de lengte. Dat scheelt in de praktijk wel veel. Niet dat ik dat zelf overigens zou doen. S2000 zie ik meer als een relaxte cruisebak waar je naar wens even in kunt beesten.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Robin Hartog » 21 jan 2010, 22:12

VLA schreef:
Robin Hartog schreef:
VLA schreef:met 1.80m is de S2000 perfect. Maar zit je erboven dan gaat het wel krap worden idd. Een vriend van me is 190 en die komt al zowat boven het raam uit met zijn hoofd (ziet er niet uit).
*schrapt S2000 van z'n lijstje*
Je kan wel lage kuipjes kopen ervoor, doen er meerdere, scheelt soms 3 cm hoofdruimte (en dat kan net genoeg zijn om er goed in te passen).
Hmm, dat is een optie ja. Ik ben zelf 1.89 ATM. Man wat zou ik een keer graag willen rijden in zo'n ding. Sowieso vind ik roadsters en cabrio's erg gaaf. Mijn broer heeft een Opel Astra cabrio, erg leuk om daar in te rijden met open dak als het ook maar een beetje lekker weer is. :thumbup:

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1603
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Jurjen » 21 jan 2010, 22:42

Ik ben zelf 1.90 en kan prima met een S2000 rijden. Je knieen zitten wat dicht bij het stuur, maar verder kon ik er goed mee rijden. Robin, je kunt dus zeker met en S2000 rijden.

Tom
Berichten: 22284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Tom » 21 jan 2010, 22:52

Jurjen schreef:Ik ben zelf 1.90 en kan prima met een S2000 rijden. Je knieen zitten wat dicht bij het stuur, maar verder kon ik er goed mee rijden. Robin, je kunt dus zeker met en S2000 rijden.
Ligt heel erg aan je bouw, maar voor lange mensen is ie nou eenmaal snel te krap (en dat ligt vooral aan het stuur dat niet in hoogte verstelbaar is waardoor veel mensen de knieen niet kwijt kunnen). Ik zat er als gegoten in met m'n 1m78.
allen schreef:Tom, of iemand het mooi vind is een tweede, maar met een carbon kuipje zit je al snel 5 cm van de grond en heb je echt zomaar centimeters meer ruimte in de lengte. Dat scheelt in de praktijk wel veel. Niet dat ik dat zelf overigens zou doen. S2000 zie ik meer als een relaxte cruisebak waar je naar wens even in kunt beesten.
Vergeleken met een Caterham is alles een relaxte cruisebak... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Robin Hartog » 21 jan 2010, 23:12

Jurjen schreef:Ik ben zelf 1.90 en kan prima met een S2000 rijden. Je knieen zitten wat dicht bij het stuur, maar verder kon ik er goed mee rijden. Robin, je kunt dus zeker met en S2000 rijden.
Hmm, ben wel redelijk breed gebouwd. In een Alfa GT rijden vond ik iig niet fijn, zo krap! Geven ze bij een Honda dealer zo maar een S2000 mee? Want heb geen idee waar ik hem anders kan rijden. :D

Tom
Berichten: 22284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Tom » 21 jan 2010, 23:18

Ligt helemaal aan het beleid van de dealer.
Om te passen kun je ook in de showroom erin gaan zitten natuurlijk ;)

Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Fer » 21 jan 2010, 23:21

Ik heb eigenlijk alle lengte in mijn benen zitten, dus de hoofdruimte is geen probleem. Ik kan alleen gewoon niet normaal sturen in een S2000. Voor mij zou de stoel een CM of 5 verder naar achter moeten kunnen en dat gaat ook met een Carbon kuip niet lukken helaas. Als je wat meer lengte in het bovenlichaam hebt zitten zou het met een ander kuipje wel moeten kunnen.
Ik vind het echt jammer dat het voor mij echt niet gaat passen, want die S2000 heeft in dat uurtje dat ik ermee reed diepe indruk gemaakt! Ondanks dat ik absoluut niet het onderste uit de kan heb gehaald is het een geweldige ervaring. Vooral het ultra directe rijgedrag (schakelen door alleen je pols te bewegen, kwart slag sturen en je gaat 90 graden de hoek om) vond ik echt geweldig, maar het mooiste is toch echt de motor! Ik had eerst een kwartier rustig aan gedaan. Warmrijden met maximaal 4500 toeren. Toen vond ik hem al lekker vlot aanvoelen. daarna deed zich een mooi stukje vrije baan voor: Gas erop! Ik heb al vaak in Honda's met VTEC motoren gereden en ben dus de omschakeling wel gewend, maar de S2000 doet dit met zo veel geweld dat ik de eerste keer van schrik al bij 6500 toeren opschakelde. De motor loopt in de Vtec echt zo enorm gretig naar zijn redline toe!
Daarna door de Roertunnel gereden (langste tunnel van Nederland geloof ik, 2500m in iedergeval). Gelukkig was het lekker rustig op de weg dus heerlijk door de tunnel heen, beginnen vanaf 50 in de 2 en dan door tot de redline. Ik heb nog nooit zo'n kick gekregen in een auto! Dat geluid!!!
Maar helaas zal er nooit een hier op de stoep komen, want hoe geweldig ik hem ook vind rijden. Als ik hem echt zou willen hebben moet ik er in passen....
Heb nu mijn hoop gevestigd op een NSX... Of kan iemand ook die droom om zeep helpen door te melden dat die net zo krap is?

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Robin Hartog » 21 jan 2010, 23:44

Tom schreef:Ligt helemaal aan het beleid van de dealer.
Om te passen kun je ook in de showroom erin gaan zitten natuurlijk ;)
True, maar die Alfa GT zat ook lekker maar 't reed gewoon niet lekker. :P

Tom
Berichten: 22284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Tom » 21 jan 2010, 23:47

De NSX is qua onderhoud ontzettend duur. Nouja, onderhoud misschien niet eens, maar onderdelen schijnen ontzettend prijzig te zijn. Maar dat is wat ik ervan gehoord en gelezen heb. Bij de S2000 is dat niet het geval, ligt gewoon op normaal niveau (zolang je motor maar niet olie gaat zuipen zonder dat je het doorhebt...heeft mij 9k gekost in totaal).

Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Fer » 21 jan 2010, 23:57

Tom schreef:De NSX is qua onderhoud ontzettend duur. Nouja, onderhoud misschien niet eens, maar onderdelen schijnen ontzettend prijzig te zijn. Maar dat is wat ik ervan gehoord en gelezen heb. Bij de S2000 is dat niet het geval, ligt gewoon op normaal niveau (zolang je motor maar niet olie gaat zuipen zonder dat je het doorhebt...heeft mij 9k gekost in totaal).
Dat een NSX gwuwelijke onderdeelprijzen heeft weet ik (voorschermpje 2500 euro ongespoten). Ging mij meer om of ik er in zou passen... Is ook niet dat ik er morgen een wil aanschaffen, maar tot nu toe had ik de S2000 als droom, maar die valt af, dus dan maar over een NSX dromen.
Van de andere kant schijnen die wel heel betrouwbaar te zijn, dus zolang je niet meer dan normaal onderhoud hoeft te doen schijnen de kosten mee te vallen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wjt en 4 gasten