Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: Eric´s nieuwe racer
Geinig gum-apparaat heb je weer Eric! Leuk!
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer
Hoi Ad, miste de 328i toch welAdje ///M3 schreef:Geinig gum-apparaat heb je weer Eric! Leuk!

Deze zal wel meer hardcore worden en minder straat-auto.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Wat een gaaf ding! 

- yorick
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Leuk project! Ik ben wel benieuwd hoe een compact met goed onderstel gaat rijden.
Op mijn 323 touring, geen tu. Heb ik een M uitlaat gemonteerd, compleet van voor tot achter. De vermogens toename is behoorlijk. Het maakt die motor zoveel beter. Dus mocht je nog even blijven rijden met de 2.5l is dat zeker het overwegen waard. Mocht het passen natuurlijk, maar als er een M blok in gaat is de uitlaatlijn iig al gedaan.
Op mijn 323 touring, geen tu. Heb ik een M uitlaat gemonteerd, compleet van voor tot achter. De vermogens toename is behoorlijk. Het maakt die motor zoveel beter. Dus mocht je nog even blijven rijden met de 2.5l is dat zeker het overwegen waard. Mocht het passen natuurlijk, maar als er een M blok in gaat is de uitlaatlijn iig al gedaan.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Onderstel gaat goed komen. Ik wacht op een telefoontje uit Volkel 
Hoor idd dat een m3 uitlaat de m50 en m52 tot leven brengt. Moet nog uitzoeken hoe dit aan te passen op de compact.

Hoor idd dat een m3 uitlaat de m50 en m52 tot leven brengt. Moet nog uitzoeken hoe dit aan te passen op de compact.
- yorick
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Belangrijkste zijn de spaghettispruitstukken, dat vind ik ook het rotste werk. Ik denk niet dat een compact t/m daar zal afwijken van een normale e36. Daarna zal er her en der wat ingekort en gelast moeten worden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
ik dacht alleen de einddemper in laten korten of van een tuner een dikke kopen, dan ist pasklaar wellicht.
bij die wat ik vroegah had hadden ze de M3 eindemper ingekort zodat die er ook onder paste.
bij die wat ik vroegah had hadden ze de M3 eindemper ingekort zodat die er ook onder paste.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Ander spruitstuk op deze motor schijnt ook veel uit te maken.
Dacht van een 2.8. Want zoals je misschien gemerkt hebt houdt deze op zo rond de 5,5-6000 toeren.. Er is veel meer uit zo'n motor te halen.
Dacht van een 2.8. Want zoals je misschien gemerkt hebt houdt deze op zo rond de 5,5-6000 toeren.. Er is veel meer uit zo'n motor te halen.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Dat vind ik raar René, want de uitlaat van een 323ti is enkel tot aan de achterdemper. En een demper van een M3 is toch dubbel in - dubbel uit?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Ja klopt, ik had dan de 3.0 motor M3 er in (getuned 320pk) met de complete uitlaat lijn, dus spruitstukken en dubbel onder de auto, alleen de eindemper paste niet vanwege anders/korter na de achteras.Peric schreef:Dat vind ik raar René, want de uitlaat van een 323ti is enkel tot aan de achterdemper. En een demper van een M3 is toch dubbel in - dubbel uit?
In theorie zou dat systeem ook onder de 323ti kunnen denk? wellicht?

mijn compact destijds had als basis een 316i

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Als je complete uitlaatlijn pakt zal het wel passen ja.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29396
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Nou Eric, ik wacht je telefoontje wel af als je gaat rijden
Gefeliciteerd.

Gefeliciteerd.
- Jesper
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Helemaal gemist dat je een compact gekocht had als racer. Mooi ding! 

- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Zou het liefste een standaard m3 uitlaat aanpassen voor de swap. Heb nog even tijd want de s50 staat pas voor einde van het jaar in de planning. Wil eerst een veilige auto, dan investeren in mijn eigen rijvaardigheden ( lees km maken) en daarna pas pk's. Heb vandaag het telefoontje van Intrax gehad. Mijn 1k2 gaat nu in productie.
@Luco; dat komt goed. Eerste dag van de bmwdriversdays zit er niet in, hopelijk dag 2 wel.
@Luco; dat komt goed. Eerste dag van de bmwdriversdays zit er niet in, hopelijk dag 2 wel.

- Bart Eykens
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 29 jul 2011, 22:40
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Ziet er goed uit! Begint een echte racer te worden. Ik wil ook zo'n GT splitter.. 

-
OnlineLuco
- Berichten: 29396
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Ik ga vast trainenEric-328 schreef:Zou het liefste een standaard m3 uitlaat aanpassen voor de swap. Heb nog even tijd want de s50 staat pas voor einde van het jaar in de planning. Wil eerst een veilige auto, dan investeren in mijn eigen rijvaardigheden ( lees km maken) en daarna pas pk's. Heb vandaag het telefoontje van Intrax gehad. Mijn 1k2 gaat nu in productie.
@Luco; dat komt goed. Eerste dag van de bmwdriversdays zit er niet in, hopelijk dag 2 wel.

- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Erg moeilijk om aan een originele te komen. (Kan nog wel een spare gebruikenBart Eykens schreef:Ziet er goed uit! Begint een echte racer te worden. Ik wil ook zo'n GT splitter..

- 328Ti
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Bij de 323Ti hetzelfde verhaal. Na de middendemper wordt het maatwerk. De originele M3 einddemper past op de ophangpunten van de 323Ti.GTRene schreef:Ja klopt, ik had dan de 3.0 motor M3 er in (getuned 320pk) met de complete uitlaat lijn, dus spruitstukken en dubbel onder de auto, alleen de eindemper paste niet vanwege anders/korter na de achteras.Peric schreef:Dat vind ik raar René, want de uitlaat van een 323ti is enkel tot aan de achterdemper. En een demper van een M3 is toch dubbel in - dubbel uit?
In theorie zou dat systeem ook onder de 323ti kunnen denk? wellicht?not sure though.
mijn compact destijds had als basis een 316i
@ Eric gefeliciteerd veel

- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Heb mijn motorkap van een particulier uit Duitsland. Had hem als reserve voor zijn racer (nieuw)
Heb er zelf 450 voor betaald. Normaal kost een gelakte rond de 600-900
Originele motorkap weegt rond de 20 kg. Deze 5 kg
Heb er zelf 450 voor betaald. Normaal kost een gelakte rond de 600-900
Originele motorkap weegt rond de 20 kg. Deze 5 kg
- 328Ti
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Dat is een lekkere gewichtsbesparing.Eric-328 schreef:Heb mijn motorkap van een particulier uit Duitsland. Had hem als reserve voor zijn racer (nieuw)
Heb er zelf 450 voor betaald. Normaal kost een gelakte rond de 600-900
Originele motorkap weegt rond de 20 kg. Deze 5 kg
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Ik laat de airco zitten dus dit is ter compensatie 
Ben benieuwd naar het gewichtsverschil tussen de bilstein dempers en eibach veren en het intrax set.

Ben benieuwd naar het gewichtsverschil tussen de bilstein dempers en eibach veren en het intrax set.
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Ik denk dat je nog veel meer gaat genieten van de vooruit gang in handeling, ik ben er zelf erg tevreden meeEric-328 schreef:Ik laat de airco zitten dus dit is ter compensatie
Ben benieuwd naar het gewichtsverschil tussen de bilstein dempers en eibach veren en het intrax set.

Heb je nog de optie blacktitan besteld ? En met welke veersterkte ga je rijden ?
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Heb geen black titan. Heb de samenstelling aan Niek overgelaten. Uitgangspunt is gewicht van rond de 1150 kg, ringgebruik icm trackdays op slicks. Afstelling is toch altijd een compromis bij een tracktool. Indien de veren te licht zijn komen er zwaardere op, maar op de ring wil je niet te zware veren. Daarbij kun je nog verstellen met de veerverstellers. Met camberplates en achteraf met de lasplaten.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
Gaaf! mooie compact ook
Zijn er nog aanpassingen gedaan aan de inlaat en uitlaat?

Zijn er nog aanpassingen gedaan aan de inlaat en uitlaat?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Eric Z, Mark 320iS, wjt en 5 gasten