Lotus 340 R Exit.. Welkom Lotus Exige-S 240
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Re: Lotus 340 R
Tijdens de time attack eigenlijk te weinig rondjes kunnen maken maar ze bleven goed, voor dagelijks gebruik super maar heb je een extra set wielen die je alleen voor trackdays gaat gebruiken leg daar de R888 om. (R888 gingen ook smeren onder mijn Mini)
@Rene de complete computer wordt vervangen!
@Rene de complete computer wordt vervangen!
-
Tweede set komt er dit jaar nog. Als daar R888 om moet, vrees ik alleen ook nog voor een setje nr. 3 voor de wintermaanden. Eigenlijk word me dat iets te gek. 

- Hans R
Leuk fotootje..

-
- Hans R
Thanks voor de pics!
Even een update over de Lotus, in april een Emerald computer gemonteerd en afgesteld op de rollenbank, hij loopt en trekt nu veel beter dan met de standaard software en er is 185pk uitgekomen en dat op 670kilo (=3,6kilo per pk) ook laatst mijn tot nu toe snelste ronde op zandvoort neergezet een 2,067 eind van het jaar moet de 2min. in de buurt komen.. een 2-eleven met Paul van Splunteren aan board (autovisie test) 1,57min met 252pk en ook 670kilo en met Yokohama 048
Even een update over de Lotus, in april een Emerald computer gemonteerd en afgesteld op de rollenbank, hij loopt en trekt nu veel beter dan met de standaard software en er is 185pk uitgekomen en dat op 670kilo (=3,6kilo per pk) ook laatst mijn tot nu toe snelste ronde op zandvoort neergezet een 2,067 eind van het jaar moet de 2min. in de buurt komen.. een 2-eleven met Paul van Splunteren aan board (autovisie test) 1,57min met 252pk en ook 670kilo en met Yokohama 048
- Stéphane
Klinkt goed, Hans! Ben benieuwd 

- Hans R
- Hans R
Ik zie dit nu pas!
Top Rene dat je het even heb opgezocht
Handige info.. op de foto's dan want mijn Frans is.... nou niks eigenlijk
Net even een stukje wezen rijden.. nouja rijden, volgas vind die toch echt het fijnst.. daarna stukje A12 en ik had al een voorgevoel, dus hield maar in, lekker toeren 140 - 160 een Opel Astra achter me en daar achter een Golf GTI die zat die Opel aan de kant te duwen want hij wilde even sporten met de Lotus.. Opel aan de kant Golf er voorbij en gelijk maar vaart minderen.. jahoor, Politie onopvalend.. even een boze blik naar mij werpen daarna achter de Golf aan die kreeg ook een boze blik, of we nog prent krijgen merken we wel.. voorlopig had mijn voorgevoel gelijk die gaan we maar vaker volgen
Maar het blijft leuk even de Lotus uitlaten 8) Het wordt alleen weer tijd voor een circuitdagje..

Handige info.. op de foto's dan want mijn Frans is.... nou niks eigenlijk

GTRene schreef:what have they done![]()
Hans heeft een handig inklapbaar dakje gevonden...hij heeft zojuist patent aangevraagd![]()
banden verhaal 340R voor street use![]()
http://www.340r.net/news/neova.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Oranje boven?![]()
koste ff zoeken pfff maar heb het gevonden, de accu plek van de 340R![]()
met 3 manzal wel wat wegen dan
![]()
hey de radiateur, incl plastic![]()
hier alu :banaan:
heb jij zo'n dak?
afijn, heel veel handige foto's van de 340R met reperaties..weet je waar wat zit![]()
http://myelise.fr/prepa/jeanpaul.html" onclick="window.open(this.href);return false;
was ff aan het vervelen, dacht ff speuren
Net even een stukje wezen rijden.. nouja rijden, volgas vind die toch echt het fijnst.. daarna stukje A12 en ik had al een voorgevoel, dus hield maar in, lekker toeren 140 - 160 een Opel Astra achter me en daar achter een Golf GTI die zat die Opel aan de kant te duwen want hij wilde even sporten met de Lotus.. Opel aan de kant Golf er voorbij en gelijk maar vaart minderen.. jahoor, Politie onopvalend.. even een boze blik naar mij werpen daarna achter de Golf aan die kreeg ook een boze blik, of we nog prent krijgen merken we wel.. voorlopig had mijn voorgevoel gelijk die gaan we maar vaker volgen

- GTRene

En ja zeker tijd voor een circuitdag

-
[quote="Hans GP"]De Emerald is ook binnen!
Dit is een nieuwe computer voor de Lotus want de standaard computer is niet aan te passen. Nu is dit niet voor meer vermogen (wel een beetje natuurlijk
) maar voornamelijk omdat de standaard de Lotussen erg rijk staan (Rover K-serie) en inlaatklep openstaat terwijl de uitlaatklep niet eens gesloten is.. zeker bij lage toeren loopt die erg slecht.
Daar gaat nu verandering in komen! Beek auto racing gaat dit aanpassen en de 340 wordt op de rollenbank afgesteld, waarschijnlijk volgende week..
Dat de inlaat opengaat terwijl de uitlaat nog niet gesloten is is volledig normaal hoor
Alleen de mate waarin is belangrijk, veel overlap = hoog toerige motor,
slecht lopende motor bij lage toeren. Op jou motor, rover k-series heb je variabele kleptiming, dus de overlap (aantal graden of het tijdstip, ken het systeem niet
op jou motor) kan geregeld worden.
Veel plezier met je lotus!!
"Performance through light weight"

Daar gaat nu verandering in komen! Beek auto racing gaat dit aanpassen en de 340 wordt op de rollenbank afgesteld, waarschijnlijk volgende week..
Dat de inlaat opengaat terwijl de uitlaat nog niet gesloten is is volledig normaal hoor

slecht lopende motor bij lage toeren. Op jou motor, rover k-series heb je variabele kleptiming, dus de overlap (aantal graden of het tijdstip, ken het systeem niet
op jou motor) kan geregeld worden.
Veel plezier met je lotus!!
"Performance through light weight"

-
Hans, kende je deze site al?
http://www.reverie.ltd.uk/lotus340r.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekkere spulletjes daarzo.
http://www.reverie.ltd.uk/lotus340r.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekkere spulletjes daarzo.
-
Iedere lightweightfanaat kent Reverie. Hans dus ook. 8)
- Stéphane
Inderdaad. En als het gewicht van je auto niet omlaag gaat van de carbon fibre is het wel van het verlies aan gewicht in je portemonnee bij dat spulallen schreef:Iedere lightweightfanaat kent Reverie. Hans dus ook. 8)

- Hans R
Ja die ken ik al.. gevaarlijke site idd 

- Stéphane
Als je CF leuk vindt is hier ook wel leuk spul te vinden 
http://www.esta-international.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.esta-international.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Lang niet gek Hans, die 2e plek 
http://www.evo.co.uk/features/features/ ... _cars.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.evo.co.uk/features/features/ ... _cars.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans R
Hehe.. ja top he! De waarde van de 340R is gelijk €10000,- gestegen.. 8)
Onderschatte auto door velen..
- Michel P
Zelf door jezelfHans GP schreef:Hehe.. ja top he! De waarde van de 340R is gelijk €10000,- gestegen.. 8)

Michel
- Hans R
Dat is waar! Maar hij gaat nooit meer weg.. veels te leuk speelgoed.
-
Nooit meer betekend in Hanstaal een jaartje of 2?
-
OnlineDownforce Hans
Onverwachte uitslag zeg..............Engels magazine, Engels pruthok 1+1= 11 

-
Now, on to the truly rubbish Clio Trophy. Only joking.
It’s equal on points with the Ferrari, but if there was a prize for enthusiasm then the Clio would win hands down. It isn’t the most pure or sophisticated car here but it is ridiculous fun. The suspension seems to have oodles of pitch and roll and what Hales describes as ‘a lot going on in the transients’ (like when changing direction), but the only time it really loses out is when people start talking about another Renault…

-
Is een Trophy he pipo! Zover ben je nog niet 

-
Downforce Hans schreef:Onverwachte uitslag zeg..............Engels magazine, Engels pruthok 1+1= 11
Niets zeggen, niets zeggen...

-
Ruben schreef:Is een Trophy he pipo! Zover ben je nog niet