lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Michel P

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 17 dec 2008, 15:24

Werkelijk wonderschoon deze.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 6&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;
Die had ik al eerder in deze draag gepost, prachtig close racen!!

allen

Bericht door allen » 17 dec 2008, 16:13

Ah, ik heb blijkbaar het geheugen van een dementerende goudvis. :mrgreen:

Alex

Bericht door Alex » 18 dec 2008, 21:09

Wij hebben hier thuis ook een lightweight kitcar in de garage staan. 600 kg weegt het apparaat.
Tot nu toe klinkt het best interessant he :lol: En dan het vermogen: 29 trappelende paardjes hebben we onder de motorkap, goed voor een acceleratie van 0-100 in 3 dagen ofzo :oops:
Een Burton :D
Onderstel en motor van eend lelijke eend, dus niet vooruit te branden :P
Voor wat meer informatie moeten jullie maar eens kijken op http://www.burtoncar.com" onclick="window.open(this.href);return false; geloof ik :wink:

SteV6

Bericht door SteV6 » 18 dec 2008, 22:24

LOL@Alex,

Maar ik moet toegeven dat ondanks het vermogen van een Eend zo'n Burton toch een flinke portie Driving Fun bood tijdens een proefritje! En een Visa-blokje is altijd te overwegen natuurlijk :wink:

Hebben jullie 'm zelf gebouwd?

SteV6

allen

Bericht door allen » 19 dec 2008, 13:02

Speciaal voor de speedsterrijder die zo gek is op een V8. Geen Speedster, wel licht en misschien is dit haalbaar voor je. Forum heeft een positieve naam kwa financiën. :mrgreen:

http://locostusa.com/forums/viewtopic.p ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 19 dec 2008, 13:32

:df: wat zal dat sjouwen zeg...super laag gewicht en een dikke easy to tune V8 er in...katapult :mrgreen: een accelleratie monster zal het worden, het Efteling gevoel zonder telkens in die lange rij te staan :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 dec 2008, 16:48

allen schreef:Speciaal voor de speedsterrijder die zo gek is op een V8. Geen Speedster, wel licht en misschien is dit haalbaar voor je. Forum heeft een positieve naam kwa financiën. :mrgreen:

http://locostusa.com/forums/viewtopic.p ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Allen zou je willen stoppen met deze arme jongen te spammen :mrgreen: ?

Gelukkig maakt dit me niet zo gek of hebberig als die H1V8. Als er toch al over een LS 1, 2, 3 of 7 gedacht en gesproken gaat worden dan mag de rest van de Vette er ook bij hoor ;) (graag zelfs!)

Overigens een leuk topic om door te lezen dat locost-draadje. Altijd leuk om te zien. Enige wat ik niet snap is dat hij blijkbaar zomaar het complete inlaatspruitstuk kan omdraaien :shock: zodat het gasklephuis ipv aan de voorzijde aan de achterzijde van de motor komt te zitten ...

SteV6

SteV6

Bericht door SteV6 » 20 dec 2008, 23:27

GTRené speciaal voor jou! Geen 350 of 400pk, maar juist daardoor goed op de weg te houden :mrgreen:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vescny4vhrid" onclick="window.open(this.href);return false;
Exige KT250s Turbodrive, 262 PS, Kevlar/Carbon-Sitz M, Quickout-Lenkrad, 17" DTC rundum mit 70% KumhoV700, Öhlins FW "Race", Sportkupplung, Motorsport Ölwanne, RearPanel-Streben, Lotus Stage 2 Auspuff (1-Rohr), Tauschgetriebe inkl. LSD vor 200km (!), Shortshifter, Schaltkonsole erhöht, Sportkat/Hosenrohr, Wiechers Käfig (FIA-Zertifikat), KT KoBra4-2 HiSpec "Monster" Bremse mit Pagid Belägen, Scheiben vorne NEU, grosser KT Alu-Kühler, Toelink-Kit, Uniballs, Rennbatterie, Alu-Feuerlöscher, Zusatzinstrumente, 6 Punkt Gurt. Alles mit TÜV/Zulassung, alles eingetragen.
Diverse original Anbau-Teile vorrätig (Einstiegsleisten, Klimaanlage, und so weiter). Allein 2008 ca. 15.000,00 € investiert Aktuell sind ca. 85.000,00 € verbaut.
Ohne Rücksicht auf Kosten gewartet bei Lotus West Schweiz, KomoTec und Auto König. Wg. Umstieg auf Caterham/Radical zu verkaufen. Mwst. nur ausweisbar bei VK an Händler. Auto steht aktuell in Dresden und kann jederzeit besichtigt werden.
Afbeelding

:hosanna:

SteV6

GTRene

Bericht door GTRene » 21 dec 2008, 11:42

@steV6 lol, das inderdaad een mooie en die heb ik ook al een tijdje in men bestand staan aan mogelijke opvolgers van de Hartge, dat lijstje is al gegroeid tot zo'n 60 kandidaten...elke keer als ik wat bijzonders zie dan sla ik al die gegevens op en grote foto's zodat ik later makkelijker kan vinden en of later mailen of die er nog is en of prijzen in de gaten houden :mrgreen:

Maar dank voor meedenken, leuke auto en razend snel, zoals je al zegt op een circuit vooral met korte lange stukken is deze auto een topper voor een kleine prijs :df:

RobS

Bericht door RobS » 21 dec 2008, 11:48

Wat zijn korte lange stukken? :D :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 21 dec 2008, 11:49

Ik weet niet hoor Rene. Deze mist toch minimaal 250 pk op dat gewicht... :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 dec 2008, 12:27

jaja mannen :D
dat komt omdat ik de achtergrond wat ken van deze auto, staat trouwens ook via Komotec te koop, de 250s maar dan nog meer special goodies erop en super snel rond de kleine circuits...dus ja die 250s is "snel" genoeg voor het circuit... :df: heeft trouwens meer pk dan de naam zegt... :mrgreen:

op de snelweg komt ie ook wel aardig mee maar breekt ie geen potten boven de zeg 180...maja op een circuit zijn die snelheden meestal genoeg en gecombineerd met een goed onderstel en remmen en lichtvoetigheid en koppel is het een rap ding :clap:

als je in de markt bent voor zoiets is dit een super karretje...

@Rob :bag: ik wist dat de zin niet helemaal klopte...maar ben nog niet goed wakker :hmmm: of ouderdom :hmmm: :mrgreen:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 22 dec 2008, 06:53

SteV6 schreef:LOL@Alex,

Maar ik moet toegeven dat ondanks het vermogen van een Eend zo'n Burton toch een flinke portie Driving Fun bood tijdens een proefritje!
De Eend is lichter dan de Burton.....

Alex

Bericht door Alex » 22 dec 2008, 10:01

Het gewicht van de Burton is ongeveer een derde lager en maakt remweg, acceleratie en vering nog beter als bij een eend.
Dat staat op de site van ze.

Stev6: Ik lees je vraag nu pas :oops: Het was de bedoeling om hem zelf te bouwen, maar toen kwamen we die wat we nu hebben tegen op internet.
Maar hij is ondertussen wel al een keer uit en in elkaar geweest en mischien binnenkort weer, want het spuitwerk is niet geweldig.

allen

Bericht door allen » 22 dec 2008, 10:51

Wie moet ik nu geloven? Alex of Geelhoed? Grafiekje iemand? :mrgreen:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 22 dec 2008, 10:59

Een burton van 600 kg is zwaarder dan een eend..Volgens mij woog een eend 520 kg ofzo?

Edit;, 560 kg woog zo'n kippenkok.

allen

Bericht door allen » 22 dec 2008, 11:03

Ik heb het maar ff van de site gelezen. Burton is 480 kg volgens hun. Kan zijn dat hun weegschaal stuk is of dat ze meerdere modellen hebben.

Michel P

Bericht door Michel P » 22 dec 2008, 11:04

GTRene schreef:@steV6 lol, das inderdaad een mooie en die heb ik ook al een tijdje in men bestand staan aan mogelijke opvolgers van de Hartge, dat lijstje is al gegroeid tot zo'n 60 kandidaten...elke keer als ik wat bijzonders zie dan sla ik al die gegevens op en grote foto's zodat ik later makkelijker kan vinden en of later mailen of die er nog is en of prijzen in de gaten houden :mrgreen:

Maar dank voor meedenken, leuke auto en razend snel, zoals je al zegt op een circuit vooral met korte lange stukken is deze auto een topper voor een kleine prijs :df:
Ik snap niet dat deze in je LONGLIST staan, 4 cylinders te weinig en minimaal 200pk te weinig........ verwijder deze eens rap uit je lijst :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 dec 2008, 11:33

Michel P schreef:
GTRene schreef:@steV6 lol, das inderdaad een mooie en die heb ik ook al een tijdje in men bestand staan aan mogelijke opvolgers van de Hartge, dat lijstje is al gegroeid tot zo'n 60 kandidaten...elke keer als ik wat bijzonders zie dan sla ik al die gegevens op en grote foto's zodat ik later makkelijker kan vinden en of later mailen of die er nog is en of prijzen in de gaten houden :mrgreen:

Ik snap niet dat deze in je LONGLIST staan, 4 cylinders te weinig en minimaal 200pk te weinig........ verwijder deze eens rap uit je lijst :lol:
:roflol: lol...wordt dan men 2d auto (ahum) trackdaycar (zolang we niet naar de Ring gaan :wink: ) ik droom nog ff verder :beer:

atomchris

Bericht door atomchris » 22 dec 2008, 16:24

GTRene schreef:
luco hornsveld schreef:
GTRene schreef:Ook leuk is de Lotus exige Concept die op wat beurzen stond, maar weet niet of ze die ook aan klanten leverden?

Afbeelding
Volgens mij is Jan van der Kooij nu een extra brede Lotus aan het bouwen met 270 pk, zou dus dit wel eens kunnen zijn.
Ow? ben benieuwd, hij is de laatste tijd wel bezig dan, maja denk ook dat zijn verkoop wat terug zakt...?
Hij is ook samen met een ander bedrijf bezig met de standaard Elise's ombouwen naar vol electrice, maar erg duur nog.
Klopt,hij heeft de body gekocht.......die is wat langer en breder,hij gaat er weer mee racen....ipv met die witte exige...
Er is er maar 1 van...die ene die op de rai stond(en verder alle auto sjoos)

allen

Bericht door allen » 22 dec 2008, 17:54

GTRene

Bericht door GTRene » 26 dec 2008, 22:22

Ik was gisteren ff aan het rond toeren met een vriendin die ik ook even de Lotus Elise wilde laten zien, eventueel een leuk autootje voor haar halverwege volgend jaar, en daar stonden ook nog 2 leuke Exige's te koop die blauwe wat er al heel lang staat en een snelle gele met komotec tuning 250S Exige die er stoer uit zag met leuke goodies?

anyway hier dat apparaat vrpr 57.500,-euro>>

Afbeelding

Hij heeft als extra ook dat aparte dakje voor een gemakkelijke instap :mrgreen: maar ook het origineel erbij.
Afbeelding

Afbeelding

http://www.vanderkooisportscars.nl/site ... 2dcf0edc29" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre

Bericht door Andre » 28 dec 2008, 11:31

Allemaal leuk maar dit is echt lightweight en als je een stukje onverhard wilt meenemen is het ook mogelijk. haha.

http://www.ragemotorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 28 dec 2008, 11:49

lijkt me ook heerlijk dat spul, en dat met 180pk :shocking: lekker een middag raggen :banaan: denk dat je veel lol zal hebben en veel DF :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 dec 2008, 12:50

Ook zoiets leuks waar ik ook al erg lang naar kijk, maar geen flauw idee heb hoe dat rijd...ik denk wel goed immers ala lemans maar nog modernere techniek als destijds en tijdloos mooi, althans dat vind ik.
Kijk bv eens naar deze Ford GT40 van GTD leuk geprijsd spannende techniek en lichtgewicht, althans...dik onder de 1250kg denk zo'n 1000kg ofzo?

http://www.pistonheads.com/sales/830593.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

helaas wel RHD echter met 400pk op wat zal het wegen? heb je wel wat spannends :mrgreen: alleen wat zonde voor trackdays, maar wel gaaf....hier een voorbeeldje..

http://nl.youtube.com/watch?v=fepVcUbCuRM" onclick="window.open(this.href);return false;

een racer...wat een geluidje :hosanna:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... HpDQ&hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie