*gooit er nog een kwartje in
BMW E30 325i Racer
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW E30 325i Racer
Mooie verhalen.
*gooit er nog een kwartje in
*gooit er nog een kwartje in
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: BMW E30 325i Racer
Volgens mij moet ik het tarief verhogen, is wel markt voor. LOL
Nog ééntje dan. Jullie kennen Gerrit nog wel, met zijn Evo 6.
Die reed rondetijden van 7,50 BTG en ik mocht mee. Maar zijn Evo was helemaal op hem alleen uitgewogen en ik woog toen dik boven de 100 kilo.
Een rondje lang hobbelden de nieren uit mijn lijf. We klokten 7.55 ofzo (gokte Gerrit), erg sloom ging het in ieder geval niet.
Na afloop zei ik dat de auto zo vond stuiteren aan mijn kant, maar volgens hem kwam dat dus door mijn vadsige lijf, want hij had niets gemerkt van 't hobbelen aan zíjn kant, wel van 't feit dat zijn auto "voor geen meter meer reed", zoals 'ie gewend was.
Gerrit heeft de maanden erna nog heel wat minuten van zijn tijd afgesnoept en ik ben sindsdien ook de nodige kilo's kwijt. Waar anderen 8 jaar bezig waren om mij ervan bewust te maken dat ik moest afvallen, lukte hem dat in minder dan 8 minuten
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW E30 325i Racer
Duidelijk HET draadje van 2012 alleen al door deze posts. Ga weer eens Columns schrijven Dennis! Heerlijk!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW E30 325i Racer
Ja. Excuus! Ga hem nu direct lezen.Dennis Cavallino schreef:Deze column van gisteren gemist Tom?
http://www.driving-fun.com/3223/the-kno ... leven.aspx
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: BMW E30 325i Racer
Oké vooruit, nog een verhaal uit de oude doos. Heeft niets met de Ring of mijn BMW te maken. Gewoon een leuk verhaal.
Naast mijn opleiding werkte ik als hiker. Leaseauto's ophalen door het hele land met mijn OV-jaarkaart. Ik kreeg per auto 30 gulden, dus ik rende op ieder station de longen uit mijn lijf, om er altijd 2 meer per dag te rijden dan de planning op had gegeven. Dan had ik 150 gulden en dat was toch leuk bijverdienen als je een jaar of 19 bent.
Op een vrijdagmiddag gingen op een station de deuren net voor mijn neus dicht. Daarna mistte ik een bus aansluiting. En uiteindelijk moest ik een takke-eind lopen naar een bedrijf waar een Honda Prelude 2.2 Vtec (4WS) klaar stond. De 5e en laatste auto van die dag. De auto kwam uit de lease en moest terug naar een leasemaatschappij in Amsterdam. Het was ergens in 1999 geloof ik.
Normaal gesproken mocht ik in 't weekend meestal wel een auto mee naar huis nemen als ik 't niet zou redden. Die credits had ik al wel verdiend door nooit schade te rijden, nooit bekeuringen te scoren en toch altijd meer auto's te transporteren dan mijn collega's. Ik had toen al een tijdje een mobiel, omdat ik daardoor gedurende heel de dag kon bellen voor extra opdrachten (lees: knaken).
Dus ik waagde er een telefoontje aan dat ik 't niet meer ging redden om voor 19.00 uur deze auto in de spits vanuit Den Bosch naar Amsterdam te rijden. Het was 18.15 uur toen ik beldde. Nee, ze stonden er bij de leasemaatschappij op dat ik vóór 19.00 uur daar moest zijn, kreeg ik van mijn collega te horen. "Je hebt weleens voor hetere vuurtjes gestaan, succes en een fijn weekend!" <klik>
Ok. Gas erop dus!
Echt heel de A2 stond dus vast. Oeps! Dit werd een kansloze missie. Nog een keer bellen. Zelfde verhaal. Het móest. Geen Vtec voor mij dat weekend, helaas. Anders boze klant, bla bla. <Klik>
Ok. Serieus gas erop dus!!
Met 200+ en gevaar voor eigen leven knalde ik die Vtec in zijn toeren over de vluchtstrook langs de files. Bij Culemborg snelweg af en weer op. Je kent 't wel. Lekker aso, maar om 19.03 uur kon ik de autosleutels van die Prelude op de balie leggen. Dus ik bied mijn excuses aan dat ik iets te laat was. Zegt die receptioniste daar: 'Ow dat geeft niets hoor, de meneer die dat afhandelt is al om 17.00 uur naar de binnenstad gegaan, het was zulk mooi weer, hij wilde zijn Vrijmibo niet missen. Je had de auto ook maandag kunnen brengen hoor'.

Naast mijn opleiding werkte ik als hiker. Leaseauto's ophalen door het hele land met mijn OV-jaarkaart. Ik kreeg per auto 30 gulden, dus ik rende op ieder station de longen uit mijn lijf, om er altijd 2 meer per dag te rijden dan de planning op had gegeven. Dan had ik 150 gulden en dat was toch leuk bijverdienen als je een jaar of 19 bent.
Op een vrijdagmiddag gingen op een station de deuren net voor mijn neus dicht. Daarna mistte ik een bus aansluiting. En uiteindelijk moest ik een takke-eind lopen naar een bedrijf waar een Honda Prelude 2.2 Vtec (4WS) klaar stond. De 5e en laatste auto van die dag. De auto kwam uit de lease en moest terug naar een leasemaatschappij in Amsterdam. Het was ergens in 1999 geloof ik.
Normaal gesproken mocht ik in 't weekend meestal wel een auto mee naar huis nemen als ik 't niet zou redden. Die credits had ik al wel verdiend door nooit schade te rijden, nooit bekeuringen te scoren en toch altijd meer auto's te transporteren dan mijn collega's. Ik had toen al een tijdje een mobiel, omdat ik daardoor gedurende heel de dag kon bellen voor extra opdrachten (lees: knaken).
Dus ik waagde er een telefoontje aan dat ik 't niet meer ging redden om voor 19.00 uur deze auto in de spits vanuit Den Bosch naar Amsterdam te rijden. Het was 18.15 uur toen ik beldde. Nee, ze stonden er bij de leasemaatschappij op dat ik vóór 19.00 uur daar moest zijn, kreeg ik van mijn collega te horen. "Je hebt weleens voor hetere vuurtjes gestaan, succes en een fijn weekend!" <klik>
Ok. Gas erop dus!
Echt heel de A2 stond dus vast. Oeps! Dit werd een kansloze missie. Nog een keer bellen. Zelfde verhaal. Het móest. Geen Vtec voor mij dat weekend, helaas. Anders boze klant, bla bla. <Klik>
Ok. Serieus gas erop dus!!
Met 200+ en gevaar voor eigen leven knalde ik die Vtec in zijn toeren over de vluchtstrook langs de files. Bij Culemborg snelweg af en weer op. Je kent 't wel. Lekker aso, maar om 19.03 uur kon ik de autosleutels van die Prelude op de balie leggen. Dus ik bied mijn excuses aan dat ik iets te laat was. Zegt die receptioniste daar: 'Ow dat geeft niets hoor, de meneer die dat afhandelt is al om 17.00 uur naar de binnenstad gegaan, het was zulk mooi weer, hij wilde zijn Vrijmibo niet missen. Je had de auto ook maandag kunnen brengen hoor'.
- Oof
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: M2 Competition H6
Re: BMW E30 325i Racer
Hier nog een kwartje.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
Walter
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: BMW E30 325i Racer
.
Laatst gewijzigd door Walter op 24 jan 2017, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29150
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E30 325i Racer
Geweldig en herkenbaar!! vanaf mijn 18de precies hetzelfde bijbaantje gedaan en zo ook uiteindelijk de lease wereld ingerold na mijn opleidingDennis Cavallino schreef:Oké vooruit, nog een verhaal uit de oude doos. Heeft niets met de Ring of mijn BMW te maken. Gewoon een leuk verhaal.
Naast mijn opleiding werkte ik als hiker. Leaseauto's ophalen door het hele land met mijn OV-jaarkaart. Ik kreeg per auto 30 gulden, dus ik rende op ieder station de longen uit mijn lijf, om er altijd 2 meer per dag te rijden dan de planning op had gegeven. Dan had ik 150 gulden en dat was toch leuk bijverdienen als je een jaar of 19 bent.
Op een vrijdagmiddag gingen op een station de deuren net voor mijn neus dicht. Daarna mistte ik een bus aansluiting. En uiteindelijk moest ik een takke-eind lopen naar een bedrijf waar een Honda Prelude 2.2 Vtec (4WS) klaar stond. De 5e en laatste auto van die dag. De auto kwam uit de lease en moest terug naar een leasemaatschappij in Amsterdam. Het was ergens in 1999 geloof ik.
Normaal gesproken mocht ik in 't weekend meestal wel een auto mee naar huis nemen als ik 't niet zou redden. Die credits had ik al wel verdiend door nooit schade te rijden, nooit bekeuringen te scoren en toch altijd meer auto's te transporteren dan mijn collega's. Ik had toen al een tijdje een mobiel, omdat ik daardoor gedurende heel de dag kon bellen voor extra opdrachten (lees: knaken).
Dus ik waagde er een telefoontje aan dat ik 't niet meer ging redden om voor 19.00 uur deze auto in de spits vanuit Den Bosch naar Amsterdam te rijden. Het was 18.15 uur toen ik beldde. Nee, ze stonden er bij de leasemaatschappij op dat ik vóór 19.00 uur daar moest zijn, kreeg ik van mijn collega te horen. "Je hebt weleens voor hetere vuurtjes gestaan, succes en een fijn weekend!" <klik>
Ok. Gas erop dus!
Echt heel de A2 stond dus vast. Oeps! Dit werd een kansloze missie. Nog een keer bellen. Zelfde verhaal. Het móest. Geen Vtec voor mij dat weekend, helaas. Anders boze klant, bla bla. <Klik>
Ok. Serieus gas erop dus!!
Met 200+ en gevaar voor eigen leven knalde ik die Vtec in zijn toeren over de vluchtstrook langs de files. Bij Culemborg snelweg af en weer op. Je kent 't wel. Lekker aso, maar om 19.03 uur kon ik de autosleutels van die Prelude op de balie leggen. Dus ik bied mijn excuses aan dat ik iets te laat was. Zegt die receptioniste daar: 'Ow dat geeft niets hoor, de meneer die dat afhandelt is al om 17.00 uur naar de binnenstad gegaan, het was zulk mooi weer, hij wilde zijn Vrijmibo niet missen. Je had de auto ook maandag kunnen brengen hoor'.
![]()
![]()
En inderdaad ik rende ook altijd de longen uit me lijf en reed zo snel mogelijk van A naar B om maar zoveel mogelijk auto's te doen op een dag
terwijl de futters die ze voornamelijk voor deze klussen in dienst hadden hooguit de helft deden maar die liepen en reden dan ook alles op hun dooie akkertje
Ik heb eens een dag gehad toen moest er zsm heel veel auto's terug uit R'dam naar Baarn ivm faillisement toen heb ik op 1 dag 5x Baarn-Rotterdam-Baarn (=900km) gedaan
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: BMW E30 325i Racer
Zo dan!
De grootste afstand als hiker was Warschau-Zandvoort-Bunnik. Dat is ook nog wel een verhaal waard.
Mijn record als chauffeur staat op 1250 km op 1 dag binnen Nederland met een nieuwe manager die al zijn personeel op dag 1 wilde ontmoeten. Eind van de dag zei hij: "dit doe ik nooit meer, maar bedankt en een fijne reis naar huis Dennis".
De grootste afstand als hiker was Warschau-Zandvoort-Bunnik. Dat is ook nog wel een verhaal waard.
Mijn record als chauffeur staat op 1250 km op 1 dag binnen Nederland met een nieuwe manager die al zijn personeel op dag 1 wilde ontmoeten. Eind van de dag zei hij: "dit doe ik nooit meer, maar bedankt en een fijne reis naar huis Dennis".
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: BMW E30 325i Racer
Die faillissementsritten waren wel apart. Voor dag en dauw stond je bij mensen thuis op de stoep met de mededeling dat je de leaseauto op kwam halen.
Hoezo dan? Vroegen ze, want meestal was het personeel nog niet geïnformeerd. Best triest.
Hoezo dan? Vroegen ze, want meestal was het personeel nog niet geïnformeerd. Best triest.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7291
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW E30 325i Racer
Ik ook als hiker begonnen, 14 jaar later werk ik er nog......Dennis Cavallino schreef:Die faillissementsritten waren wel apart. Voor dag en dauw stond je bij mensen thuis op de stoep met de mededeling dat je de leaseauto op kwam halen.
Hoezo dan? Vroegen ze, want meestal was het personeel nog niet geïnformeerd. Best triest.
Fsillisementen waren altijd spannend, mensen op de motorkap enzo
Langste rit voor mijn was een wissel in Benidorm, een camaro cabrio v8. Terug met een passat tdi. Ben in 1x daarheen gereden, toen meteen terug zonder slapen en zag de afslag "andorra 160 km". Ja, 20 km goede weg en daarna alleen maar slingerbergweggetjes. 3 uur later daar, autoradio gekocht en via frankrijk andorra uit, weer 3 uur verder. Bij parijs kon ik echt niet meer en heb langs de snelweg 3 uur geslapen. Totaal onverantwoord natuurlijk zolang achter het stuur en alleen maar stoppen om te tanken (dat was wel vaak met die camaro en het gaspedaal op de bodem, iedere 220 km tanken!!!!!)
Wat een tijd was dat.......
- Joost H.
- Berichten: 1955
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
- Locatie: Rosmalen
Re: BMW E30 325i Racer
Ohja, daar was ik ook vaak bijFabian schreef: Ik ook als hiker begonnen, 14 jaar later werk ik er nog......
Wat een tijd was dat.......
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: BMW E30 325i Racer
Hehe
Zo moest ik een Alfa 155 ophalen in Luxemburg stad. Met de trein naar mijn familie in Clerveaux, volgende middag auto ophalen. Lekker weertje, raampje open. Maar al snel kreeg ik het koud. Helaas ging het raam aan mijn kant niet meer dicht. Echt fris op de snelweg, brrrrrr. Toen besloot ik om maar helemaal binnendoor naar Maarssen te rijden via Bastogne, Luik, etc. Uiteindelijk de auto mee naar huis genomen omdat het te laat werd. Kom ik thuis, gaat het raam wel opeens dicht.

Zo moest ik een Alfa 155 ophalen in Luxemburg stad. Met de trein naar mijn familie in Clerveaux, volgende middag auto ophalen. Lekker weertje, raampje open. Maar al snel kreeg ik het koud. Helaas ging het raam aan mijn kant niet meer dicht. Echt fris op de snelweg, brrrrrr. Toen besloot ik om maar helemaal binnendoor naar Maarssen te rijden via Bastogne, Luik, etc. Uiteindelijk de auto mee naar huis genomen omdat het te laat werd. Kom ik thuis, gaat het raam wel opeens dicht.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29150
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E30 325i Racer
Ja mooie tijd en waren dat
ook eens met een touareg naar lyon en een Q7 terug gedaan en nog wat van dat soort ritten.
911 ophalen in D voor import, E39 M5 gereden en nog wat van dat soort "exoten" toch leuk als je net 18 bent
ook eens met een touareg naar lyon en een Q7 terug gedaan en nog wat van dat soort ritten.
911 ophalen in D voor import, E39 M5 gereden en nog wat van dat soort "exoten" toch leuk als je net 18 bent
- Fedmas
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: G21 330e
Re: BMW E30 325i Racer
Zeggehm, waar vind je nu nog zulke bijbaantjes? 
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E30 325i Racer
Ik haalde en bracht auto's voor een verhuurbedrijf - ook voor shortlease. Dat was vaak op de vliegbasis in Soesterberg. Hoewel de auto's vers uit de showroom kwamen hadden ze meestal hun topsnelheid al gehaald voor de klant erin had gezeten; het was namelijk altijd een wedstrijdje wie er het eerst was...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: BMW E30 325i Racer
Het Warschau verhaal houden jullie nog even tegoed, maar ik moest ook weleens auto's ophalen voor een schadebedrijf in Boezingheliede. Dat is vlakbij Schiphol.
Volgens mij was 't een Mitsubishi Carisma die ik had opgehaald voor ze. Vanaf Hoofddorp werd ik achtervolgd door politie. Ik reed niet te snel, hield me keurig aan de regels, dus ik vertrouwde 't voor geen meter.
Ik ging via allemaal weggetjes door de polder, maar ze bleven me volgen.
Een kwartier later kwam ik bij dat bedrijf aan. De politieauto stopte aan de rand van 't terrein en toen begonnen ze te lachen. Daarna reden ze door.
Ik snapte er geen zak van.
Tot ik naar mijn Carisma keek. Ik zag toen pas wat er aan de hand was. Bij het ophalen stond de auto achterwaarts ingeparkeerd. Dus er was mij 'iets' ontgaan....
...Echt heel de kont zat in de puinpoeier. Kentekenplaat en achterlichten zaten ter hoogte van de achterbank!!
Volgens mij was 't een Mitsubishi Carisma die ik had opgehaald voor ze. Vanaf Hoofddorp werd ik achtervolgd door politie. Ik reed niet te snel, hield me keurig aan de regels, dus ik vertrouwde 't voor geen meter.
Ik ging via allemaal weggetjes door de polder, maar ze bleven me volgen.
Een kwartier later kwam ik bij dat bedrijf aan. De politieauto stopte aan de rand van 't terrein en toen begonnen ze te lachen. Daarna reden ze door.
Ik snapte er geen zak van.
Tot ik naar mijn Carisma keek. Ik zag toen pas wat er aan de hand was. Bij het ophalen stond de auto achterwaarts ingeparkeerd. Dus er was mij 'iets' ontgaan....
...Echt heel de kont zat in de puinpoeier. Kentekenplaat en achterlichten zaten ter hoogte van de achterbank!!
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: BMW E30 325i Racer
Lol! Wat een verhalen zeg.
Dat laatste zou mij nooit zijn gebeurd tijdens mijn werk als hiker, ik moest bij elke auto een uitgebreid schadeformulier invullen. Dat ging helaas wel ten koste van de tijd dus meestal deed ik 2 auto's op een dag.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: BMW E30 325i Racer
Ja dat deed ik doorgaans ook. Altijd formulieren bij me. Altijd een rondje om de auto. Ik weet niet meer waarom toen niet, maar dat had een reden.
- Fedmas
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: G21 330e
-
KoenM
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E30 325i Racer
Dat dacht ik dus ook, alleen hebben ze al een jaar lang een vacature stop in Groningen 
- Fedmas
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: G21 330e
Re: BMW E30 325i Racer
Bij mij duurt het nog wel even, en ik weet ook niet waar ik zit over een jaar. Kan Goes zijn, Tilburg, maar ook iets compleet anders..KoenM schreef:Dat dacht ik dus ook, alleen hebben ze al een jaar lang een vacature stop in Groningen
