*gooit er nog een kwartje in

Ja. Excuus! Ga hem nu direct lezen.Dennis Cavallino schreef:Deze column van gisteren gemist Tom?
http://www.driving-fun.com/3223/the-kno ... leven.aspx
Geweldig en herkenbaar!! vanaf mijn 18de precies hetzelfde bijbaantje gedaan en zo ook uiteindelijk de lease wereld ingerold na mijn opleidingDennis Cavallino schreef:Oké vooruit, nog een verhaal uit de oude doos. Heeft niets met de Ring of mijn BMW te maken. Gewoon een leuk verhaal.
Naast mijn opleiding werkte ik als hiker. Leaseauto's ophalen door het hele land met mijn OV-jaarkaart. Ik kreeg per auto 30 gulden, dus ik rende op ieder station de longen uit mijn lijf, om er altijd 2 meer per dag te rijden dan de planning op had gegeven. Dan had ik 150 gulden en dat was toch leuk bijverdienen als je een jaar of 19 bent.
Op een vrijdagmiddag gingen op een station de deuren net voor mijn neus dicht. Daarna mistte ik een bus aansluiting. En uiteindelijk moest ik een takke-eind lopen naar een bedrijf waar een Honda Prelude 2.2 Vtec (4WS) klaar stond. De 5e en laatste auto van die dag. De auto kwam uit de lease en moest terug naar een leasemaatschappij in Amsterdam. Het was ergens in 1999 geloof ik.
Normaal gesproken mocht ik in 't weekend meestal wel een auto mee naar huis nemen als ik 't niet zou redden. Die credits had ik al wel verdiend door nooit schade te rijden, nooit bekeuringen te scoren en toch altijd meer auto's te transporteren dan mijn collega's. Ik had toen al een tijdje een mobiel, omdat ik daardoor gedurende heel de dag kon bellen voor extra opdrachten (lees: knaken).
Dus ik waagde er een telefoontje aan dat ik 't niet meer ging redden om voor 19.00 uur deze auto in de spits vanuit Den Bosch naar Amsterdam te rijden. Het was 18.15 uur toen ik beldde. Nee, ze stonden er bij de leasemaatschappij op dat ik vóór 19.00 uur daar moest zijn, kreeg ik van mijn collega te horen. "Je hebt weleens voor hetere vuurtjes gestaan, succes en een fijn weekend!" <klik>
Ok. Gas erop dus!
Echt heel de A2 stond dus vast. Oeps! Dit werd een kansloze missie. Nog een keer bellen. Zelfde verhaal. Het móest. Geen Vtec voor mij dat weekend, helaas. Anders boze klant, bla bla. <Klik>
Ok. Serieus gas erop dus!!
Met 200+ en gevaar voor eigen leven knalde ik die Vtec in zijn toeren over de vluchtstrook langs de files. Bij Culemborg snelweg af en weer op. Je kent 't wel. Lekker aso, maar om 19.03 uur kon ik de autosleutels van die Prelude op de balie leggen. Dus ik bied mijn excuses aan dat ik iets te laat was. Zegt die receptioniste daar: 'Ow dat geeft niets hoor, de meneer die dat afhandelt is al om 17.00 uur naar de binnenstad gegaan, het was zulk mooi weer, hij wilde zijn Vrijmibo niet missen. Je had de auto ook maandag kunnen brengen hoor'.
![]()
![]()
Ik ook als hiker begonnen, 14 jaar later werk ik er nog......Dennis Cavallino schreef:Die faillissementsritten waren wel apart. Voor dag en dauw stond je bij mensen thuis op de stoep met de mededeling dat je de leaseauto op kwam halen.
Hoezo dan? Vroegen ze, want meestal was het personeel nog niet geïnformeerd. Best triest.
Ohja, daar was ik ook vaak bijFabian schreef: Ik ook als hiker begonnen, 14 jaar later werk ik er nog......
Wat een tijd was dat.......
Bij mij duurt het nog wel even, en ik weet ook niet waar ik zit over een jaar. Kan Goes zijn, Tilburg, maar ook iets compleet anders..KoenM schreef:Dat dacht ik dus ook, alleen hebben ze al een jaar lang een vacature stop in Groningen
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], erwin20vt, jessedehaan, L5S1, Semrush [Bot] en 13 gasten