E92 M3 van Romo

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Knot

Re: Oh Jee .....E46 M3 out, E92 M3 in......................

Bericht door Knot » 16 sep 2008, 14:08

Naja, ik neem aan dat je m wel aardig wat voordeliger had kunnen krijgen als je de E46 particulier van de hand had gedaan en zonder inruil was komen praten, maargoed, zien hoe snel ie weer verkocht wordt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 sep 2008, 15:37

Laat ik het zo zeggen; wat ik ervoor terug kreeg lag zo dicht bij de vraagprijs die ik hier op de site had neergelegd, dat ik er snel klaar mee was.
Langer wachten op een eventuele particuliere koper had ik geen zin meer in met het bod wat ik kreeg. Daarbij; de E46 M3 heeft wel zowat 1,5 jaar hier op de site gestaan.
Laat de dealer maar zien of ie hem voor de vraagprijs kwijtraakt, das mijn zorg niet meer :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 sep 2008, 15:54

Zie net dat de E46 M3 reeds verkocht is.................................zo dat schiet op :mrgreen:

Wie mag ik feliciteren? :mrgreen:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 16 sep 2008, 15:57

romo schreef:Zie net dat de E46 M3 reeds verkocht is.................................zo dat schiet op :mrgreen:

tis wat he dat de dealer dat in 2 weekjes verkoopt en hier stond die 1,5 jaar haha .
Was ik het maar die hem gekocht had, maar kwam ietsje te vroeg :lol:

Dexter

Bericht door Dexter » 16 sep 2008, 15:59

romo schreef:Zie net dat de E46 M3 reeds verkocht is.................................zo dat schiet op :mrgreen:

Als dat aan iemand van hier is verklaar ik hem voor gek.....serieus! :shocking: :roflol:

romo

Bericht door romo » 16 sep 2008, 19:51

Dexter schreef:

Als dat aan iemand van hier is verklaar ik hem voor gek.....serieus! :shocking: :roflol:
Dat was een grapje uiteraard............................

Anyway; ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinst, daar gaat het om............................. :df:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 17 sep 2008, 00:36

Hij ziet er echt heel fraai uit Romo! Ik kom hem graag bewonderen zaterdag! Ben benieuwd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 sep 2008, 01:23

Ik vind 27K niet gek voor een dealer geleverde E46 M3 maar ik ben niet je man..

Joop

Bericht door Joop » 17 sep 2008, 01:32

Beide auto's staan overigens nog in de Voorraadlijst van Benerink...

E46M3 ziet er ook nog heel knap uit overigens.

romo

Bericht door romo » 17 sep 2008, 07:38

Joop schreef:Beide auto's staan overigens nog in de Voorraadlijst van Benerink...

Dat is ook zo ( ik kan het weten hehehe :mrgreen: ) Daar heeft de gelukkige koper echt een goede auto aan, echt niets mis mee..................................

HSR

Bericht door HSR » 17 sep 2008, 13:00

romo schreef:
Joop schreef:Beide auto's staan overigens nog in de Voorraadlijst van Benerink...

Dat is ook zo ( ik kan het weten hehehe :mrgreen: ) Daar heeft de gelukkige koper echt een goede auto aan, echt niets mis mee..................................
Van een oud vrouwtje geweest. BOMvolle auto, Superkanon, niet voor beginners. Zo ongeveer, toch ? :D

Joop

Bericht door Joop » 17 sep 2008, 22:23

:lol:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 20 sep 2008, 22:35

Romo bedankt!!!!

Met iets anders kan ik niet beginnen. Wat een heerlijke wagen zeg. Als ik er voor in de markt zou zijn nam ik hem ook zo. Black exterieur/black interieur. Dan maar saai....maar oh zo mooi!!! Vond het super van je dat ik er even in heb mogen rijden. En wat gaat dat ding los zeg! Heerlijk die power, en bij 2.000rpm weet je al wat die auto je wil geven.....of beter gezegd.....geeft ie aan wat jij die auto moet geven.....op z'n flikker!! :P.
Het geluid vanuit de auto is echt fenomenaal. En het zicht op de powerdome voor je neus is superb. Die auto is gewoon af. Ilija en ik zeiden het ook tegen elkaar, je kunt niet over die auto oordelen zonder dat je erin gereden hebt. Tuurlijk zal het niet de snelste circuitracer zijn, maar voor het doel waar jij de auto voor hebt is het gewoon super! Wat wil je nog meer! ......niets lijkt me. Geniet er van! En leuk je een irl gesproken te hebben.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 sep 2008, 22:58

Tja heren. Vandaag was dus de dag. De dag dat ik Romo eindelijk zou ontmoeten. Ik had de eer om de eerste te zijn van het gehele forum. Romo is vervloekt door heel de internetgemeenschap. De man is geroemd, bespuugd, bewonderd, bespoten, geëerd, gehaat, geliefd en geketterd, maar de vraag was hoe is hij in het echt ? Is hij daadwerkelijk 1 meter 42 zoals velen dachten ? Draagt hij daadwerkelijk alleen maar sokken in zijn M3 ?

Het bleken allemaal maar fabeltjes te zijn ...

De verbazing was dan ook zeer groot toen ik Romo in het echt mocht bewonderen en ik heb er meteen een foto van gemaakt. Internet is niet meer wat het was, driving-fun schud op zijn grondvesten, zie hier de enige echte Romo:

Afbeelding

Inmiddels ben ik meer dan een uur tot rust gekomen en kan het verslag beginnen:

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik een paar dagen heb uitgekeken naar vandaag. Het zou mijn eerste dag zijn waarin ik een nieuwe M3 zou rijden. De week was al geweldig begonnen met de E36 M3 van Tom. Maar de E92 M3 met 420pk V8 was natuurlijk een paradepaardje. Vannacht was het dan zover: de eerste nacht waarin ik wist dat ik de volgende dag in een M3 zou rijden. Tja, dat doet toch wat met je als autoliefhebber. Ook die M3 is bewonderd en bespuugd door enkelen, maar toch: ///M is magisch.

Om 06.30 uur werd ik al wakker. Verdomme ik kon geen slaap meer vatten. Ongelooflijk dat een auto dat met je kan doen (achteraf bezien had ik beter kunnen typen "ongelooflijk dat een vrouw dat met je kan doen"). En om 13.40 uur werd er gebeld. Ik doe de deur open en dat lekkere wijf komt de trap op lopen. Tja, dan snel naar de slaapkamer of toch maar naar de E92 M3 ?

Toch maar voor de Driving-fun gekozen. We liepen naar de auto toe en daar stond hij dan. EUR 120.000,= in de glinsterende zon. Op de weg. Helemaal voor mij alleen. De auto even goed op me laten inwerken en verdomme ik kreeg (fictief) de sleutels in handen: mocht meteen plaats nemen en de //M ervaring meemaken. Van binnen ziet de auto er geweldig uit, met zwart leder en alu inleg. Persoonlijk hou ik liever van dat leerinleg, maar deze auto stond er nou eenmaal zo besteld bij en ik moet zeggen: het misstaat hem niet, integendeel. Ziet er toch mooi contrasterend uit met al dat andere zwart. Overigens waren we het beide eens dat het rode leer toch wel het mooiste was in combinatie met dat zwarte leer.

En dan het stuur vastpakken. Ik durfde dit pas na 10 minuten. Ik liet mijn handen op mijn benen om alles op me in te laten werken. Pas na 10 minuten en enige therapeutische woorden van Romo, met de nodige geruststellingen en fluistertonen met Chopin op de achtergrond durfde ik mijn handen op het stuur te leggen. Het voelde fenomenaal ...

Uiteindelijk heb ik 25 minuten geparkeerd gestaan, omdat ik het mentaal niet kon verwerken. Mag ik hier in rijden ? Ja dat mocht ik. Weet je dat zeker? Ja dat weet ik zeker. Ben ik al wakker eigenlijk ? Ja ik was al lang wakker. Stoel even instellen (hij stond nog op de stand van 1 meter 42 zodat ik de zijkussentjes even moest leegpompen). En dan de startknop indrukken. V8 komt tot leven. En hoe.

Je hoort gewoon een beest in het vooronder. Een monster. Een yeti. Een grizzly. Een grommende beer van 1500 kilo. Als een stier die het bloed proeft van de matador en zijn benen even warm strijkt op het zand. Snuifend met zijn neus ... het zand dat omhoog stuift ... wat een sensatie.

En ik heb er dan nog geen meter gereden :)

Dan maar koppeling indrukken en in zijn 1 en wegrijden. Dat gaat al soepel. Ik kon het echt niet verwerken dat ik zelf achter het stuur van een E92 M3 zat met 420pk. Romo is echt een wereldgozer, kan niet anders zeggen. Een man van vertrouwen en je voelt dat het een man is met ervaring en de wijsheid in pacht, ik bedoel, hij weet precies wie hij wel en niet zijn M3 kan toevertrouwen: een macedonische zigeuner met territoriumdrift....

Tja al rijden rustig schakelend richting de snelweg. Je voelt de power. Je voelt het gewoon. Achter je rechtervoet schuilt dit monster. Het schakelen ging enorm direct. Voelt super goed aan. De pook is beter dan beter: het is de befaamde BMW pook zoals deze in 1991 is geintroduceerd en sindsdien minimaal is gewijzigd. Pas in 2006 is BMW op de nieuwere vormgegeven poken afgegaan, maar deze pook is de traditie zelve. In dit geval helemaal zwart, zoals het ook hoort. Trefzeker kun je hem in de versnelling zetten. De auto zit als gegoten, met heerlijke stoelen, een heerlijk stuur, de pedalen en al het andere op perfecte afstand met de pook in handbereik. De koppeling gaat meteen goed, zonder horten of stoten en alles voelt zeer solide aan. Build quality en overall feel is van zeer hoog niveau.

Uiteindelijk de snelweg op, maar ook hier gewoon rustig gereden. De auto voelt zeer in balans en scherp. In de auto genieten in alle rust, bij zowel 120km/u als met 200km/u je kunt gewoon een normaal gesprek voeren en de motor zit altijd op de achtergrond. Alleen als je gas geeft dan breekt de hel los. In elke versnelling. Of je nu 100 in zijn 6 rijdt of in zijn 3: het geluid bezorgt je kippevel. Zeer enerverend.

Het eerste klaverblad kunnen nemen, maar redelijk rustig aan gedaan en langzaam het gas wat opbouwen. De motor heeft echter zoveel reserve dat je nooit en te nimmer het gevoel hebt dat je terug hoeft te schakelen. Vanaf 100 kun je gewoon in zijn 6 rijden. En het gaat dan hard. Heel erg hard vooruit.

Uiteindelijk maar even terug naar de 5, rustig beginnend en volgas als de voorligger naar rechts gaat: wat een power !! Bij 6500 door schakelen (nogmaals, wilde niet meteen het onderste uit de kan halen, het is immers niet mijn auto). Na een klein 20 minuten rijden begon ik wat meer vertrouwen te krijgen en besloot ik om dan toch naar zijn 3 te gaan: volgas tot 7500 toeren (meer heb ik toch maar niet gedaan) en door in zijn 4 en door in zijn 5 (uiteindelijk 240 op de teller binnen no time). Wat een sleurkracht. Wat een brute krachtexplosie. Ik kan dit nergens mee vergelijken, maar het beest ontwaakt gewoon en laat niet meer los totdat je de begrenzer induikt.

Ik kan niet beschrijven welke ervaring deze auto geeft. Vanaf 6000 toeren gooit de auto er een schep bovenop alsof er een hele reserveblok klaar ligt die boven dat toerental pas begint te werken. En daarvoor was het al niet mis, maar daarboven breekt daadwerkelijk de hel los. Alsof er meer bestaat tussen hemel en aarde: de M3 ! Het lijkt wel of er een vulkaan in het vooronder zit en je rechtervoet de seismograaf is waarmee je op elke moment de vulkaan tot uitbarsting kunt brengen. Lava gaat er door de achteruitlaten weer uit ...

S-E-N-S-A-T-I-O-N-E-E-L !!!

Wat heb ik een grote smile op mijn gezicht gehad de hele rit van Apeldoorn naar Heerenveen en weer terug. Maar mogelijk kan Romo dit beter verwoorden, zat niet echt naar mezelf te kijken :)

Al met al is het meest verbazingwekkende dat je zo eenvoudig met deze auto kunt rijden, in alle comfort. Je kunt gewoon genieten met 120 of 150 op de teller, puur wetende dat je een monster in je auto hebt. Nu begrijp ik ook precies wat Rico altijd bedoelde met de CS: op gegeven moment weet je wat de auto kan en dat biedt zoveel voldoening dat je ervan geniet zonder het potentieel ervan te benutten. Gewoon 120 rijden en dan genieten van de 420pk: dit klinkt heel vreemd, maar toch is het zo. Mark kan dit ook beamen denk ik.

Ik ben zeer onder de indruk van deze auto. Ik hoop dat ik mijn enthousiasme enigszins op papier heb kunnen overbrengen. In Heerenveen ontzettend gelachen met Andre, Mark Nauta en Jelmer en lekker gegeten met de nodige humor weer. Uiteindelijk de auto nog letterlijk voor hem ondergespoten in Apeldoorn :)

Als ik deze auto moet beschrijven kan ik alleen maar zeggen dat dit een geraffineerd meesterwerk is. Chapeau BMW !

Romo bedankt :mrgreen:

PS Robin, denk je voortaan aan de verlichting als je uitstapt ?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door indobesar » 20 sep 2008, 23:09

Haha leuk verslag Ilija! :banaan:

RVV

Bericht door RVV » 20 sep 2008, 23:15

Erg leuk verslag.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 20 sep 2008, 23:25

Macboy schreef: Uiteindelijk maar even terug naar de 5, rustig beginnend en volgas als de voorligger naar rechts gaat: wat een power !! Bij 6500 door schakelen (nogmaals, wilde niet meteen het onderste uit de kan halen, het is immers niet mijn auto). Na een klein 20 minuten rijden begon ik wat meer vertrouwen te krijgen en besloot ik om dan toch naar zijn 3 te gaan: volgas tot 7500 toeren (meer heb ik toch maar niet gedaan) en door in zijn 4 en door in zijn 5 (uiteindelijk 240 op de teller binnen no time).
haha....dat had ik ook......ik heb maar een klein rondje gereden, maar zag gelukkig dat de wagen al vrij snel op temperatuur kwam. Heb dan ook één keer de snelweg op even lekker doorgehaald.....maar durfde ook gewoon niet dik voorbij de 7.000rpm te gaan, terwijl ie dan nog 1400 over heeft (!!!). Wilde hem ook weer niet mishandelen Romo :oops:

Macboy schreef: Al met al is het meest verbazingwekkende dat je zo eenvoudig met deze auto kunt rijden, in alle comfort. Je kunt gewoon genieten met 120 of 150 op de teller, puur wetende dat je een monster in je auto hebt. Nu begrijp ik ook precies wat Rico altijd bedoelde met de CS: op gegeven moment weet je wat de auto kan en dat biedt zoveel voldoening dat je ervan geniet zonder het potentieel ervan te benutten. Gewoon 120 rijden en dan genieten van de 420pk: dit klinkt heel vreemd, maar toch is het zo. Mark kan dit ook beamen denk ik.
Ik kan alleen maar 'ja' en 'amen' zeggen.

Macboy schreef:PS Robin, denk je voortaan aan de verlichting als je uitstapt ?
LOL ;).

Prachtig verslag Ilija!! Heb erom gelachen en ervan genoten. Perfecte beschrijving van een mooie sensatie!

romo

Bericht door romo » 20 sep 2008, 23:29

Wat een super verslag, fantastisch ( en wat snel :mrgreen: )

Geen dank mijne heren, het genoegen was wederzijds.

Ik vond het juist leuk om eens keer in de bijrijdersstoel plaats te nemen :mrgreen: Dat werkt ook zeer therapeutisch kan ik nu uit eigen ervaring zeggen, je voelt meer, je bent minder met het verkeer bezig, dus je kan je beter concentreren op wat die auto nu eigenlijk doet in de handen van een complete stranger :mrgreen: :wink: c.q. Macedonische zigeuner jongen :mrgreen:

Maar die Macboy die redt zich er best mee, idd beetje voorzichtig opbouwen, en later met meer vertrouwen de kar even de sporen geven. Ook op de rechter stoel blijken de ervaringen buitengewoon enerverend, het gemaak, de power, de stilte, het gebrul bij gas erop. Wat is het toch een verrukkelijk apparaat, om op te vreten :df: :mrgreen:

Bij de Beier even de update van de 3er bekeken, zeker niet verkeerd, en weer beter dan op de foto, achterlichten vind ik toch beter geslaagd dan op de oude. Andre liet daar nog even zien hoe je met een koude M3 wegrijdt ( don`t do this at home, zullen we maar zeggen :mrgreen: :shock: )
Ook Mark even een stukje laten rijden, we kunnen toch geen stiefkinderen maken hier :mrgreen: Nou ken ik de weg in Heerenveen als mijn broekzak ahum :wink: , dus niets gezegd toen Mark toch een enigzins alternatieve route reed om bij naar de kartingbaan van Andre te knallen.....................Mark; "even nog over de snelweg, das het snelste" :mrgreen: :wink: Ja joh, doe maar............................ :df:

Bij Andre even lekker gegeten, beetje bijkletsen en verschrikkelijk gelachen ( Andre; bij deze even een persoonlijk bedankje, ik vond het geweldig)

Toen weer richting Apeldoorn, moest Macboy natuurlijk nog even laten afkicken, anders had ik hem een cold turky bezorgd, nou dat leek me niet bepaald therapeutisch verantwoord, hup rijden met die kar, ja, jij Macboy jij dus, toch nog in trance neen ik hoefde het niet nogmaals uit te leggen. Gelukkkig is ie (redelijk) snel van begrip :mrgreen: :wink: Het ging natuurlijk weer veel te snel ( als je boetes krijgt, laat het me even weten zei ie nog), nou ik zal de post goed in de gaten houden :mrgreen: In Apeldoorn aangekomen; hoeveel tijd heb je nog zegt ie tegen mij, egh tijd zat joh, ik begrijp het hoor, knal nog maar even. Nou even sight see tour Apeldoorn gedaan, even ook nog familie leden van Macboy de M3 laten zien ( die jongens stonden snel buiten zeg :mrgreen: ) Nee de rest van de familie hebben we maar niet meer gedaan. Macboy houdt niet van smerige auto`s, dus nog even de boel afgespoten ( waarvoor dank :thumbup: ) .Nadat Macboy zichzelf had afgezet heb ik vervolgen weer koers naar Tukkerland gezet, onderweg nog zitten experimenteren met de cruise control, werk ook feilloos maar wel saai, nou dan maar zelf, met gezwinde spoed het einde van een fantastische dag tegemoet.

Iedereen bedankt voor deze mooie ervaring en de fantastische verhalen !!
:thumbup: :hosanna:
Laatst gewijzigd door romo op 20 sep 2008, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Joop

Bericht door Joop » 20 sep 2008, 23:37

Mac ook ont-M'ed...

...leuk verslagje Mac en Romo. Ook aardig om te horen dat bij menigeen dezelfde eigenschappen van de E9x M3 blijven hangen en indruk maken.

...overigens zijn er ook nog bewijsbeelden van dit uitje beschikbaar???

Macboy

Bericht door Macboy » 20 sep 2008, 23:38

Leuke reactie Romo en mooi dat je er eindelijk bij bent geweest !

@ Andre: bedankt voor de gastvrijheid wederom !

(ik word gek van het driving-fun gehalte aan wijvenpraat ;) maar zo is het nu eenmaal)

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 20 sep 2008, 23:51

Leuk verslag Romo!!!!

romo schreef:Mark; "even nog over de snelweg, das het snelste" :mrgreen: :wink: Ja joh, doe maar............................ :df:
:P....sorry hoor :P.

Hoop niet dat ik teveel gas gegeven heb. Weet hoe zuinig je op de auto bent......excuus :P......mar die auto vraagt het gewoon.....en dat geluid.....VERSLAVEND!!!!!

romo

Bericht door romo » 20 sep 2008, 23:55

Mark Nauta schreef:Leuk verslag Romo!!!!

romo schreef:Mark; "even nog over de snelweg, das het snelste" :mrgreen: :wink: Ja joh, doe maar............................ :df:
:P....sorry hoor :P.

Hoop niet dat ik teveel gas gegeven heb. Weet hoe zuinig je op de auto bent......excuus :P......mar die auto vraagt het gewoon.....en dat geluid.....VERSLAVEND!!!!!
Grapje, ik ken er geen heg of steg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (Ik weet iig de Beier en De Vries Karting :mrgreen: )
Tuurlijk heb je niet te veel gas gegeven, die auto is er voor gemaakt, knallen met het ding :df:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 sep 2008, 23:58

Dus Mark heeft in een E92 M3 gereden en er zijn geeneens foto's :?: :bag:

Macboy, i.p.v. :bignews: zou ik die jongen maar eens bannen :hammer:

Lekker leesvoer mannen :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 21 sep 2008, 00:00

Persoonlijk lees ik veel liever dit soort verhalen dan dat ik de foto's "moet" zien.. Het hele internet staat vol met M3 foto's, meningen, inzichten en ervaringen, dat is wat het leuk maakt.

Macboy

Bericht door Macboy » 21 sep 2008, 00:18

Niels schreef:Macboy, i.p.v. :bignews: zou ik die jongen maar eens bannen :hammer:
Mark heeft zijn eerste waarschuwing al gehad

Plaats reactie