Top Gear seizoen 2008
-
Re: Top Gear seizoen 2008
Reminder: Top Gear S12E07, 22:00 uur, BBC2
De een-na-laatste aflevering van het favoriete TV programma, dit jaar, staat al weer voor de deur. Deze week begint de show een uurtje later. Clarkson en May doen vanavond wat niemand van ze had verwacht, beiden testen deze show ‘alternatief’ en ‘groen’. De Tesla Roadster mag laten zien wat die op het circuit klaar speelt en James is aan de andere kant van de plas geweest om waterstof uit te proberen.
James neemt plaats in de Honda Clarity, in Californië. De eerste waterstofauto die daadwerkelijk beschikbaar is voor het ‘grote publiek’. Publiek zo groot als Californië in dit geval. De Honda maakt geen gebruik van een uiterst inefficiënte verbrandingsmotor om zich met waterstof voort te bewegen maar is met een heuse brandstofcel uitgerust. Hoewel de kosten om dit alles te produceren nog steeds erg hoog liggen probeert Honda met de Clarity toch gang te zetten in het hele waterstofgebeuren. De auto is niet te koop maar voor $600,- per maand te leasen.
De Tesla roadster wordt dit maal op performance getest. We weten inmiddels allemaal dat de auto stil, comfortabel en redelijk snel is, maar wat doet de Amerikaan op een circuit? Kan de Lotus handling het gewicht compenseren? Is de afstelling echt heel erg Amerikaans? Misschien functioneert de Stig wel helemaal niet tussen alle elektronica.
Gelukkig hebben we Hammond ook nog. Hij zorgt vanavond voor een degelijke portie automotive geweld. Richard neemt plaats in verschillende iconen uit de Touring Car kampioenschappen van de afgelopen vijftig jaar.
Om aan te komen bij de “star in a resonably priced car”. Het team heeft niemand minder dan Tom Jones weten te strikken om een rondje te racen. Sir Tom Jones heeft echter al in geen veertig jaar zelf hoeven schakelen. Er schijnt uiteindelijk een ronde gereden te zijn, maar het is nog niet bekend tegen welke kosten. Stiggie heeft er in ieder geval zijn handen er vol aan gehad.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/ ... 0-uur-bbc2" onclick="window.open(this.href);return false;
De een-na-laatste aflevering van het favoriete TV programma, dit jaar, staat al weer voor de deur. Deze week begint de show een uurtje later. Clarkson en May doen vanavond wat niemand van ze had verwacht, beiden testen deze show ‘alternatief’ en ‘groen’. De Tesla Roadster mag laten zien wat die op het circuit klaar speelt en James is aan de andere kant van de plas geweest om waterstof uit te proberen.
James neemt plaats in de Honda Clarity, in Californië. De eerste waterstofauto die daadwerkelijk beschikbaar is voor het ‘grote publiek’. Publiek zo groot als Californië in dit geval. De Honda maakt geen gebruik van een uiterst inefficiënte verbrandingsmotor om zich met waterstof voort te bewegen maar is met een heuse brandstofcel uitgerust. Hoewel de kosten om dit alles te produceren nog steeds erg hoog liggen probeert Honda met de Clarity toch gang te zetten in het hele waterstofgebeuren. De auto is niet te koop maar voor $600,- per maand te leasen.
De Tesla roadster wordt dit maal op performance getest. We weten inmiddels allemaal dat de auto stil, comfortabel en redelijk snel is, maar wat doet de Amerikaan op een circuit? Kan de Lotus handling het gewicht compenseren? Is de afstelling echt heel erg Amerikaans? Misschien functioneert de Stig wel helemaal niet tussen alle elektronica.
Gelukkig hebben we Hammond ook nog. Hij zorgt vanavond voor een degelijke portie automotive geweld. Richard neemt plaats in verschillende iconen uit de Touring Car kampioenschappen van de afgelopen vijftig jaar.
Om aan te komen bij de “star in a resonably priced car”. Het team heeft niemand minder dan Tom Jones weten te strikken om een rondje te racen. Sir Tom Jones heeft echter al in geen veertig jaar zelf hoeven schakelen. Er schijnt uiteindelijk een ronde gereden te zijn, maar het is nog niet bekend tegen welke kosten. Stiggie heeft er in ieder geval zijn handen er vol aan gehad.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/ ... 0-uur-bbc2" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joy
Oeh ik ben benieuwd naar die Touring Car racers.
-
Luco, het staat waarschijnlijk vanavond of morgen al op mininova.org. 8)
Ik kijk vanavond!
Ik kijk vanavond!
- bartje325i
Ik dacht al dat het vandaag niet op tv kwam, gelukkig hebben we hier een alarm 

- Knot
Wist dat ze later waren.. kon ik eindelijk dat laffe wegmisbruikers helemaal kijken.
Zo een biertje pakken en lekker op de bank!
Zo een biertje pakken en lekker op de bank!
- RJay
sameluco hornsveld schreef:kut ik heb geen bbc2![]()
Wordt morgen downloaden voor ons

Degene die mij straks een samenvatting etc. pm't is morgen gehacked trouwens, wil verder niets weten :twisted:
- Peric
Degene die niet kunnen of willen downloaden.
Het is tegenwoordig ook te vinden op http://videos.streetfire.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Effe als zoekopdracht 'top gear 2008' invullen en je vindt het best vlot.
Het is tegenwoordig ook te vinden op http://videos.streetfire.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Effe als zoekopdracht 'top gear 2008' invullen en je vindt het best vlot.
- Macboy
Ik verveel me hier dood, zie ik nu dit draadje pfff
-
Nou, laat het downloaden maar. Was om te gapen! 

- Joy
Dat Touring Car gedeelte was 3 x niks. Ik denk die gaat in verschillende auto's rijden maar nee. Filmpjes van youtube afspelen
budget was zeker op na dat winkelcentrum.

- Knot
Duidelijk verschil in humor.. ik heb dubbel gelegen om die grappen/gekheid. Het gaat bij TopGear nu eenmaal niet 100% om de auto's!allen schreef:Nou, laat het downloaden maar. Was om te gapen!
- Joy
Het was wel leuk idd. Die James May begroeting van die dames .... hello .... 

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Met Knot eens, Mark en ik hebben ook smakelijk zitten lachen om de goede grappen.
Die piano ook weer
Die piano ook weer

-
De humor in de studio zal niet verschillen, maar als ik alleen daarvoor moet blijven zitten kijk ik liever naar iets als Never mind the buzzcocks:Knot schreef:Duidelijk verschil in humor.. ik heb dubbel gelegen om die grappen/gekheid. Het gaat bij TopGear nu eenmaal niet 100% om de auto's!allen schreef:Nou, laat het downloaden maar. Was om te gapen!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Hmmm, beetje matige aflevering. Paar leuke grappen, dat wel. Vooral met die piano hehe, al zag je dat wel aankomen. BTCC item was niks, kan ik idd. op youtube ook wel opzoeken, die ouwe filmpjes. Tesla was wel okee, best cool apparaat. Stunt met die caravan was aardig maar meer ook niet. Hoogtepunt was nog wel de garage van Jay Leno die we even zagen.
Laatste aflevering is de special in Vietnam, dat wordt vast wel leuk.
Laatste aflevering is de special in Vietnam, dat wordt vast wel leuk.

- Roman
Denk het ook, let wel op dat die niet volgende week is maar de week daarna...Wouter81 schreef: Laatste aflevering is de special in Vietnam, dat wordt vast wel leuk.
- Tom V
Ik moest hard lachenJoy Jolliffe schreef:Het was wel leuk idd. Die James May begroeting van die dames .... hello ....

- frankv
niet alle items waren ok, het touringcar item liet wel zien wat we nu missen in de racelarij
verder vond ik het tesla en honda item erg goed, je moet niet onderschatten hoe hard top gear haar best moet doen om niet "politically correct" te zijn en de prius de hemel in te prijzen, want dat hebben ze consequent geweigerd
als ik nu weer op autoweek lees dat GM (als noodgreep denk ik dan maar) gaat onderzoeken wat het kost om een electrische infrastructuur aan te leggen die alle oplaadbehoeftes kan vervullen weet ik nu al dat dat een hopeloos, maar politiek correct project gaat worden
de tesla zou 200 mijl op een volle ladig moeten kunnen rijden, top gear test dag: 55 mijl en 16 uur aan een 380V lader met enorme stroomvoorziening die niet iedereen heeft liggen om weer verder te kunnen rijden, exit tesla
over de honda had ik al eerder gelezen, een prachtig initiatief en de enige brandstofcelauto die nu al zo betrouwbaar is, maar je kunt hem niet gewoon kopen, daar zijn ze nog veel te kostbaar (en te toch onbetrouwbaar denk ik) voor, honda heeft er meen ik 200 in californie uitgezet om mensen mee te laten testen, maar dat is zeker de toekomst, al moet de energiedichtheid van de brandstof nog ernstig verbeterd worden
frank
verder vond ik het tesla en honda item erg goed, je moet niet onderschatten hoe hard top gear haar best moet doen om niet "politically correct" te zijn en de prius de hemel in te prijzen, want dat hebben ze consequent geweigerd
als ik nu weer op autoweek lees dat GM (als noodgreep denk ik dan maar) gaat onderzoeken wat het kost om een electrische infrastructuur aan te leggen die alle oplaadbehoeftes kan vervullen weet ik nu al dat dat een hopeloos, maar politiek correct project gaat worden
de tesla zou 200 mijl op een volle ladig moeten kunnen rijden, top gear test dag: 55 mijl en 16 uur aan een 380V lader met enorme stroomvoorziening die niet iedereen heeft liggen om weer verder te kunnen rijden, exit tesla
over de honda had ik al eerder gelezen, een prachtig initiatief en de enige brandstofcelauto die nu al zo betrouwbaar is, maar je kunt hem niet gewoon kopen, daar zijn ze nog veel te kostbaar (en te toch onbetrouwbaar denk ik) voor, honda heeft er meen ik 200 in californie uitgezet om mensen mee te laten testen, maar dat is zeker de toekomst, al moet de energiedichtheid van de brandstof nog ernstig verbeterd worden
frank
-
Wat een supergave beelden van de btcc! 8)

wat wordt er nou altijd doorgegeven door de stig met de morsecodes?
en eindelijk weer een bekende persoon (voor mij) bij de reasonably priced car 8)
dat autootje op het raam was GEWELDIG!Knot schreef:Duidelijk verschil in humor.. ik heb dubbel gelegen om die grappen/gekheid. Het gaat bij TopGear nu eenmaal niet 100% om de auto's!allen schreef:Nou, laat het downloaden maar. Was om te gapen!

wat wordt er nou altijd doorgegeven door de stig met de morsecodes?
en eindelijk weer een bekende persoon (voor mij) bij de reasonably priced car 8)
-
Item over die Honda vond ik het meest interessante. Dat is de techniek van de toekomst, dat is de techniek waar wij als petrolheads ook nog lol mee kunnen hebben. Nee, geen grommende V8 maar wel nagenoeg geruisloos over een bergweg knallen met het dakje eraf. Zie het als zeilen. Het moment dat je de motor uitzet en de wind in de zeilen slaat is ook zo heerlijk, het gevoel van rust. Daar is echt wat voor te zeggen en ik ben een petrolhead in hart en nieren.frankv schreef:niet alle items waren ok, het touringcar item liet wel zien wat we nu missen in de racelarij
frank
- Knot
Als ze met de Honda maar niet hetzelfde "geintje" uithalen als met de EV1 destijds.. dat zou mega zonde zijn...
- DDX
Mwah hoeveel mensen rijden er nou echt op circuits ?frankv schreef:de tesla zou 200 mijl op een volle ladig moeten kunnen rijden, top gear test dag: 55 mijl en 16 uur aan een 380V lader met enorme stroomvoorziening die niet iedereen heeft liggen om weer verder te kunnen rijden, exit tesla
Gewoon op de openbare weg zouden merendeel van de mensen ver genoeg komen hoor en dan ook nog eens 'goed voor het mileu'.
En dan 's nachts thuis gewoon aan de oplader.
- RutgerK
De Honda was erg interessant en ook de opmerking van Jay Leno over de toekomst van de brandstofcel. Wil je kunnen blijven genieten van jouw sportscar dan is een brandstofcel voor doordeweeks de toekomst.
Overigens was ik zelf behoorlijk verbaasd over de tracktime van de Tesla. Toch een behoorlijke zware auto, ecobanden en een 'sloppy' vering maar wel sneller dan een Porsche 911 GT2 in 'mildly moist' condities. Driften ging de Tesla ook nog aardig af.
Overigens was ik zelf behoorlijk verbaasd over de tracktime van de Tesla. Toch een behoorlijke zware auto, ecobanden en een 'sloppy' vering maar wel sneller dan een Porsche 911 GT2 in 'mildly moist' condities. Driften ging de Tesla ook nog aardig af.
Laatst gewijzigd door RutgerK op 16 dec 2008, 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
Was de Tesla er ook? shit wat gemist dan, heb alleen de laatste 25min gezien, daarvoor film gekeken, dacht kijk het dan woensdag wel echter dan is er kans op live biljart oid