Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RobS

Re: Waaerom? Bijdehante marktplaats advertentie`s..

Bericht door RobS » 30 mar 2010, 20:18

Ik doe alles via mail, telefoonnummer krijgen ze bij hoge uitzondering na fatsoenlijk mailcontact.

ErikS

Bericht door ErikS » 30 mar 2010, 20:23

Casper schreef:Ik snap je punt Zjeraaar, maar ik heb vorige week nog m'n auto via MP verkocht. En je wordt zoooooo moe van die kansloze figuren die op de één of andere manier een voet tussen de deur proberen te krijgen. Die stoeren teksten zet ik nooit in m'n ads, de selectie maak ik aan de telefoon of mail.

Enkele voorbeelden:
-Mensen die 25% van de vraagprijs bieden en je vervolgens aan de telefoon gaan bedreigen als je ze weigert te ontvangen.
-Tig vrouwen(!!) en dan heb ik het niet over 3 of 4, maar eerder 30, die voor hun man/vriend/echtgenote bellen om een afspraak je maken. Houden zich natuurlijk volledig van de domme wat betreft de auto, ze bellen immers alleen voor de afspraak. Echt 1 van de meest irritante MP verschijnsels.
Ik ben daar jaren geleden wel eens ingetrapt. Manlief verschijnt dan op locatie en gaat stennis trappen om de auto voor een prikkie mee te nemen.
-Mensen die geen Nederlands (willen) spreken.
-Mensen die willen dat jij naar hun toekomt.
-Mensen die aan de telefoon redelijk normaal klinken en bereid zijn een normale prijs te betalen, en dan op locatie een scheintje bieden vanwege een krasje op de velg.

Ik heb het net nog even nagekeken. In 6 dagen tijd, heb ik 93 emails ontvangen en ben ik 59x gebeld. 6 emails terug gestuurd, 58 mensen opgehangen, 1 iemand langs laten komen, en deze heeft de auto gekocht.

Bij mij kom je gewoon alleen langs als we een akkoord hebben over de prijs en de poteniële koper de auto wilt kopen als deze zo is zoals omschreven in de advertentie.
Mensen die dat soort gesprekken afkappen, en zeggen dat ze "wel even komen kijken" laat ik altijd thuis blijven. Zonde van m'n tijd...

Oef...

Je verkocht een BMW?

frankie

Bericht door frankie » 02 apr 2010, 12:45

Casper schreef: Bij mij kom je gewoon alleen langs als we een akkoord hebben over de prijs en de poteniële koper de auto wilt kopen als deze zo is zoals omschreven in de advertentie.
Mensen die dat soort gesprekken afkappen, en zeggen dat ze "wel even komen kijken" laat ik altijd thuis blijven. Zonde van m'n tijd...
Sja, andersom zou ik als koper dus echt nooit al met een prijs akkoord gaan voor ik de auto fatsoenlijk in het echt gezien heb......

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 apr 2010, 12:48

Nee? Zo heb ik al wel auto's gekocht. Onderhandelen over de prijs met als voorwaarde dat de aangeboden auto zo is als omschreven, onder voorwaarde van een proefrit etc. Als dan alles goed is dan pas een "handshake". Scheelde me bv 1x een rit naar Breda :wink:

frankie

Bericht door frankie » 02 apr 2010, 13:12

Ieder z'n ding :D

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 02 apr 2010, 14:06

Ach....als je iets op MP te koop zet weet je dat er diverse figuren zullen reageren....zie de lol en humor er gewoon van in.....en bieden mag toch??? blijkbaar werkt het wel...weet zeker dat er genoeg figureren zijn die hun auto / ed echt kwijt moeten.....tegen bijna elke prijs! Je bod is pas goed als je ervoor schaamt is een goed joods gebruik.

Fabian

Bericht door Fabian » 02 apr 2010, 15:11

Arthur schreef:Nee? Zo heb ik al wel auto's gekocht. Onderhandelen over de prijs met als voorwaarde dat de aangeboden auto zo is als omschreven, onder voorwaarde van een proefrit etc. Als dan alles goed is dan pas een "handshake". Scheelde me bv 1x een rit naar Breda :wink:

Maar ik was (ow nee, ben) dan ook een eerlijke verkoper :wink: :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 apr 2010, 11:03

2 draadjes samen gevoegd.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 apr 2010, 12:57

RobS schreef:Ik doe alles via mail, telefoonnummer krijgen ze bij hoge uitzondering na fatsoenlijk mailcontact.

+1 zet ook nooit mijn telefoonnummer in de advertentie, ook altijd duidelijk over de prijs, scheelt een hoop ergenis en tijd.

Michel

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 14 apr 2010, 17:24

duifjes.com schreef:Ach....als je iets op MP te koop zet weet je dat er diverse figuren zullen reageren....zie de lol en humor er gewoon van in.....en bieden mag toch??? blijkbaar werkt het wel...weet zeker dat er genoeg figureren zijn die hun auto / ed echt kwijt moeten.....tegen bijna elke prijs! Je bod is pas goed als je ervoor schaamt is een goed joods gebruik.

Ik kan me nog een post van jou herinneren mbt inkoop en inderdaad, het is altijd het proberen waard :shock: !

Mack

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Mack » 15 apr 2010, 09:48

Ik heb mijn auto via Marktplaats verkocht, alleen mailadres vermeld. Iemand wilde hem ruilen met een Fiat Stilo :lol: en verder drie reacties gehad. Eentje daarvan heeft de auto gekocht.

Dus al met al heel netjes gegaan! Het hoeft dus niet altijd een horrorverhaal te zijn (maar ik verkocht dan ook geen BMW :wink: )

ErikS

Bericht door ErikS » 15 apr 2010, 13:56

Reactie van mij op bod:

6250 is laagste prijs.

Lijkt me zeer strak ivm al het onderhoud wat gedaan is,

MVG Erik Stoffelsen

En toen begon't:
maar hij is all weer 10jaar oud
oke kom met en mooie prijs dan kom ik kijken
heb niet zo veel geld ik vind het wel en mooie auto
jammer... moet nog effe sparen
Dag later:
hoi erik ik wil graag komen kijken naar die auto kan dat
ben heel niewe sgierig wanner heb je tujd kan het zaterdag!
Toen na een reactie van mij dat ie kon komen:
laat maar zitten ik ga toc en golf5 kopen
Humor toch, dit? :mrgreen:

Overigens is de serieuze koper, waar ik van had verwacht dat hij hem zou kopen, vandaag ook afgehaakt.
Grote mond over marktplaatsvolk, en zelf 't zelfde doen en niet meer komen... :bag: :mrgreen:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 15 apr 2010, 14:14

Erik Stoffelsen schreef:Toen na een reactie van mij dat ie kon komen:
laat maar zitten ik ga toc en golf5 kopen
Humor toch, dit? :mrgreen:
Meneer kon alsnog genoeg geld lenen voor een Golfje?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 apr 2010, 16:17

Ik zie de humor er gewoon van in!

Had ooit een keer een A4 Avant op MP staan toen kwam er een reactie van een andere A4 rijder wilde wel inruilen etc. Kwam echt met een bieding te lachen.....weet niet precies maar 5 bouwjaren verschil nieuwer mode 100K km's zoiets en dan 4K willen toebetalen....maar goed ik heel serieus erop ingaan....aan het einde vh verhaal kwam het er op neer dat hij echt dacht dat ik serieus was.....toen heb ik uitgelegd prima want gezien die prijs van jouw auto zal er wel een gouden stuur inzitten! niet? oh....wat gek!

Heb echt heeeeeeeel veel leuk vooral telefonische actie's meegemaakt van mensen...via auto's die op MP stonden.........

ErikS

Bericht door ErikS » 15 apr 2010, 17:18

Ja, het blijft humor.....

Ik heb dubbel gelegen om de manier van typen en handelen! :mrgreen:

En inderdaad, dan een golf5 kopen, nee die zijn voordeliger... :mrgreen: :roflol:

Verhaal wat je zegt heb ik met de clio ook meegemaakt trouwens.

RS uit 2001 met 112 DKM op de klok,
Wilde iemand een clio 1.6 inruilen 2000, met 196DKM op de klok.

1000 wilde hij toegeven... :mrgreen: :roflol:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 15 apr 2010, 18:35

Wat ik me afvraag, is of mensen dat uit brutaliteit doen Erik of dat ze écht stellig ervan overtuigd zijn dat hun auto het waard is. Uit welke anus kom je dan gekropen met je kop denk ik dan echt.
Ik heb met een vorige auto ook een paar onzin biedingen gehad terwijl ik de auto echt absurd goedkoop had aangeboden. Sommige mensen zijn echt wereldvreemd.
Over dat soort mensen gesproken, is SKRD nog aanwezig op dit forum? T is zo rustig :whistle:

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 16 apr 2010, 01:19

Marco R. schreef:Wat ik me afvraag, is of mensen dat uit brutaliteit doen Erik of dat ze écht stellig ervan overtuigd zijn dat hun auto het waard is. Uit welke anus kom je dan gekropen met je kop denk ik dan echt.
Dat laatste :bag:
Weet dat je, wanneer je uberhaupt op een (auto)forum zit, je gezegend bent tot de slimste 20% van Nederland te behoren.
Veel gasten die toevallig eens op MP zijn en verder van niets ooit wat begrepen hebben denken dat de wereld om hen draait. Ze denken niet vanuit een eerlijke deal maar alleen vanuit henzelf en wanneer je dat niet wil, dan ligt dat aan jou omdat je een klootzak bent dat je je M3 niet tegen een Berlingo wil ruilen. Die gasten heb je nou eenmaal, ze hebben een bord voor hun kop en dat is niet weg te krijgen. Ik spreek uit ervaring, weliswaar niet met auto's, maar dat is misschien maar goed ook.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 16 apr 2010, 09:50

Dat idee heb ik dus ook.

Arjan S.
Auto: G31 540i xDrive

Bericht door Arjan S. » 16 apr 2010, 11:52

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook wel eens een schijtbod heb uitgebracht op Marktplaats... Wel nee accepteren dan natuurlijk, ik snap die gasten die boos worden echt niet.

Mijn mooiste marktplaatservaring was een Sony Vaio PC die ik verkocht. Werd gemaild door een jong gastje (14?) dat hem graag wilde kopen voor 300,- (vraagprijs was 400).Ik hem teruggemaild (met telefoonnumer erbij) dat ie hem woensdagavond (het was maandag) voor 350 kon komen halen, of hij accoord was. Toen niks meer gehoord van hem, geen bevestiging, geen vraag om adres, niets. Woensdagmiddag heb ik de PC beloofd aan een kerel die eerder mailde en 400 bood en telefonische de koop rond maakte.

Word ik woensdagmiddag om 18:00 gebeld door dat jonge gastje, waar ie heen moest. Ik heb hem toen verteld dat als hij mij niet verteld of ie accoord is ik de PC niet vast ga houden. Werd ie heel boos en ging ie schelden, waarna ik ophing. Een kwartier later belt zijn moeder met de mededeling dat ze met een huilend kind zit en gaat me ook uitmaken voor oplichter, waarna ik weer ophing. Weer een kwartier later belt zijn vader, die iets redelijker was (wel grof). Ik het verhaal verteld, hij snapte het, daarna gelukkig niets meer gehoord... :bag:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 16 apr 2010, 13:01

Moeders zijn altijd emotioneel als de pest met dat soort dingen. Gelukkig snapte die vader tenminste hoe het 'werkt'.

Zelf heb ik ook nog 200,- van mijn auto afgepraat ter plekke. Ik heb vooraf een prijs afgesproken en mocht het tegenvallen zou de prijs onderhandelbaar zijn. Eenmaal aangekomen waren er inderdaad dingen waardoor ik uiteindelijk die 200,- eraf wilde. Voet bij stuk houden :). Mocht hij er niet mee akkoord zijn gegaan had ik het gewoon gezien als een gevalletje 'shit happens'. Er zijn belangrijkere dingen om me druk over te maken in het leven.

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 19 apr 2010, 19:18

Het is dan wel geen echte anekdote maar "auto verkeerd in goede staat" blijft echt een marktplaatsklassieker :lol:

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 19 apr 2010, 20:37

Jules schreef:Het is dan wel geen echte anekdote maar "auto verkeerd in goede staat" blijft echt een marktplaatsklassieker :lol:
Bijna reden genoeg om de advertentie al weg te klikken :wink:

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 19 apr 2010, 22:09

Ik lees vaak echt niet verder :bag:

Jesse P

Bericht door Jesse P » 19 apr 2010, 23:06

Ook zo'n lekkere die ik de laatste weken vaak krijg:

Doe je een bod op een modelletje ofzo, krijg je een betoog terug dat de prijs al scherp is gezien de gelimiteerde opgave en dat "de waarde alleen nog maar gaat stijgen!!!.

Als ik iets had wat nog veel meer waard zou worden op korte termijn zou ik 't nog even houden....... :hmmm:

Koos Buurman

Bericht door Koos Buurman » 20 apr 2010, 13:25

Ik had destijds mijn Focus TDdi wagon op MP gezet. Binnen 10 minuten een telefoontje van een vage gast. "Hee, Koos, met Berry " Als of we jaren in de klas hadden gezeten met elkaar... Hij wat ouwenelen over de Focus: "aircootje? Doet t ook? Kilometerstand? 3 ton? das wel veel Koos, das heel veel..."

Uitgelegd dat dat allemaal in de advertentie stond en als hij zaken wilde doen dan kon dat maar geen onnozele vragen stellen. Vraagt 'ie: "zeg waarom doe je doe auto weg? heb je geld nodig ofzo? Of heb je schulden?" Dus ik van wat hem dat aanging en waarom hij dat vroeg. Zegt 'ie: " nou ja, als jij nou bij iemand schulden hebt, dan geeft je ons de naam en adres van die lui, en dan gaan wij met een paar man dat voor je oplossen. En dan nemen wij je auto wel mee, voor een geschikt bedrag. Iedereen blij toe, of niet dan?"

Uitgelegd dat dat niet de bedoeling was en als hij wat wilde, dan moest ie dat maar laten horen. Snel opgehangen en mijn nummer van marktplaats gehaald. Sinds die tijd krijgen ze alleen mijn nummer na fatsoenlijk en herhaaldelijk emailcontact. Mafkezen...

Plaats reactie