Pagina 8 van 12
Geplaatst: 17 mei 2008, 23:28
door Elmar
Ah Maik, nu snap ik die beroerde ronde tijden van je. Ik zie in de video dat je de handrem er nog op had staan...

Geplaatst: 18 mei 2008, 01:33
door Steven N.
Hier een compilatie van een sessie met Mark als bijrijder, erg leuk maar nog enorm veel te leren! Maar goed, het was leuk spelen in de plassen 8)
http://nl.youtube.com/watch?v=tu65kf17A_o
Geplaatst: 18 mei 2008, 01:52
door Mark Nauta
Steven Nauta schreef:Hier een compilatie van een sessie met Mark als bijrijder, erg leuk maar nog enorm veel te leren! Maar goed, het was leuk spelen in de plassen 8)
http://nl.youtube.com/watch?v=tu65kf17A_o
Nice filmpje Steven

Geplaatst: 18 mei 2008, 01:55
door Erik dB
@Mark, heb je de compact nog op de foto gezet?
Geplaatst: 18 mei 2008, 01:56
door Mark Nauta
Erik de Boer schreef:@Mark, heb je de compact nog op de foto gezet?
Ja heb ik Erik, zal ik morgen even voor je erbij pakken

.
Geplaatst: 18 mei 2008, 06:53
door Rupie
Steven Nauta schreef:Hier een compilatie van een sessie met Mark als bijrijder, erg leuk maar nog enorm veel te leren! Maar goed, het was leuk spelen in de plassen 8)
http://nl.youtube.com/watch?v=tu65kf17A_o
Gaat lekker, doe ik je (nog) niet na.
Hoe bevielen de rc6's eigenlijk?
Geplaatst: 18 mei 2008, 07:49
door Maik
Metchu schreef:
beetje jammer dat die box echt MIDDEN in je beeld zit!

Ja, hallo, dacht je dat ik aan het filmen was voor die aso-akties van die zigeunerwagens? Ik film alleen om mijn eigen capriolen vast te leggen en daar hopelijk eens wat van te leren. Zoals het rijden met handrem aan, dat schijnt dus niet goed te zijn voor je rondetijden? Thanks voor de tip Elmar!
8)
Geplaatst: 18 mei 2008, 07:52
door Maik
Steven Nauta schreef:Maar toch het geheel besluiten met een duim omhoog
Ik zag die onderstuurde tupperware emmer al achter me, ik dacht dat het een magnetron was joh waar daar aan je raam hangt.
[achteraflulmodus]Het ziet er van achter wel iets beroerder uit moet ik zeggen, later ging het beter gelukkig.[/achteraflulmodus]
Blablabla, ga nou eerst maar eens leren skeef te gaan, want in dat filmpje van jou lijkt het dan nog redelijk gaan, maar in mijn NIET-GE-EDITTE filmpje ligt de waarheid dus weer net wat anders

Geplaatst: 18 mei 2008, 10:09
door N6GSR
Heres how it should be done.......
http://nl.youtube.com/watch?v=FaoxS86X67Y
Enjoy, i did hahahahahaha
Geplaatst: 18 mei 2008, 10:36
door Marcel Teunissen
Geplaatst: 18 mei 2008, 10:51
door VLA
Geplaatst: 18 mei 2008, 13:06
door Steven N.
Ruben schreef:Gaat lekker, doe ik je (nog) niet na.
Hoe bevielen de rc6's eigenlijk?
De RC6's, tsjah in princiepe erg goed. Maar heb ze niet echt kunnen testen op CPZ, ten eerste omdat het nat was dus de ABS kwam er al heel snel in om sommige stukken en ten tweede was de linkervoorschijf krom dus was extreem hard remmen geen pretje. Dat die schijf krom was, drukte voor mezelf een beetje een negatieve stempel op het rijden, domme fout om te denken dat het wel mee zou vallen. Lesje geleerd zal ik maar zeggen.
Maik schreef:Steven Nauta schreef:Maar toch het geheel besluiten met een duim omhoog
Ik zag die onderstuurde tupperware emmer al achter me, ik dacht dat het een magnetron was joh waar daar aan je raam hangt.
[achteraflulmodus]Het ziet er van achter wel iets beroerder uit moet ik zeggen, later ging het beter gelukkig.[/achteraflulmodus]
Blablabla, ga nou eerst maar eens leren skeef te gaan, want in dat filmpje van jou lijkt het dan nog redelijk gaan, maar in mijn NIET-GE-EDITTE filmpje ligt de waarheid dus weer net wat anders

Die rondjes met die rode frisbee achter me waren eerder op de dag, heb de auto een stuk beter leren kennen in de loop van de dag. Zelfs Bosuit 1x met lichte drift durven nemen, daarna luier verschoond
En ja trouwens Mike, ik heb maar wél die saaie rechte stukken eruit geknipt

Geplaatst: 18 mei 2008, 13:18
door GTRene
Met de RC6 is het zeker goede constante remkracht, maar in de regen misschien wel te bijterig, en daarbij voor straat toch net wat te luidruchtig, zowel piepen als rammelen.
De Ferodo DS3000 die ik nu heb bevallen me beter, iets zachter voor de schijven, maar hard genoeg en bijterig en constant genoeg voor CPZ, verder zitten daar de OEM klemmen op voor in de standaard remzuiger, en de passing is erg goed, dus geen rammels, en piepen een heel stuk minder dan de RC6, ben dus blij dat ik deze besteld heb op advies/aanwijzing van een autosportman, tis een mooie balans tussen straat en track ben dus tevreden 8)
Geplaatst: 18 mei 2008, 13:21
door Rupie
GTRene schreef:Met de RC6 is het zeker goede constante remkracht, maar in de regen misschien wel te bijterig, en daarbij voor straat toch net wat te luidruchtig, zowel piepen als rammelen.
De Ferodo DS3000 die ik nu heb bevallen me beter, iets zachter voor de schijven, maar hard genoeg en bijterig en constant genoeg voor CPZ, verder zitten daar de OEM klemmen op voor in de standaard remzuiger, en de passing is erg goed, dus geen rammels, en piepen een heel stuk minder dan de RC6, ben dus blij dat ik deze besteld heb op advies/aanwijzing van een autosportman, tis een mooie balans tussen straat en track ben dus tevreden 8)
Ah mooi, daar was ik ook nog benieuwd naar. Aanrader dus.
Geplaatst: 18 mei 2008, 13:43
door GTRene
Ruben schreef:GTRene schreef:Met de RC6 is het zeker goede constante remkracht, maar in de regen misschien wel te bijterig, en daarbij voor straat toch net wat te luidruchtig, zowel piepen als rammelen.
De Ferodo DS3000 die ik nu heb bevallen me beter, iets zachter voor de schijven, maar hard genoeg en bijterig en constant genoeg voor CPZ, verder zitten daar de OEM klemmen op voor in de standaard remzuiger, en de passing is erg goed, dus geen rammels, en piepen een heel stuk minder dan de RC6, ben dus blij dat ik deze besteld heb op advies/aanwijzing van een autosportman, tis een mooie balans tussen straat en track ben dus tevreden 8)
Ah mooi, daar was ik ook nog benieuwd naar. Aanrader dus.
Tot nu toe zeker wel, en jou auto zal niet veel meer wegen dan die van mij met 1390kg gewogen (halve tank gevuld) en denk dat je schijven ook niet groter zijn dan standaard E36 M3 B32 en M coupe... Ik hoorde die remmen van jou overal bovenuit komen toen je voor me reed, dacht meteen van , dat had ik ook zo erg, nu met de DS3000 hoor je ze bijna niet, heel af en toe iets maar niet half zo erg als de RC6.
Weet niet of ze bij jou ook rammelen? maar dat vond ik het irritantste, en van die RC6 brokkelt af en toe wat af, tis te ruw? en vreet dan in je schijf, maar misschien omdat jou auto nog vrij nieuw is heb je minder last van rammelen omdat je schijven misschien wat gladder/nieuwer zijn, maar voor road en track zonder blojes te wisselen elke keer is de DS3000 in mijn geval zeker aan te raden 8) heb nog niet op een droog zandvoort met ze gereden, maar tot nu toe blijven ze constant en remwerking meer dan genoeg, dus veel beter en constanter dan standaard, een tikje minder bijterig dan de RC6 maar all round een bijna ideale combo tot dusver 8)
Geplaatst: 18 mei 2008, 14:45
door Macboy
Gave dag mannen, jammer dat ik het gemist heb. Erg leuk om "mijn" 323ti compact in handen van Erik de Boer te zien
Mark, plaats die foto's ook even hier als je wil.
Voor mij de leukste fotos:
[img:700:465]
http://www.marknauta.nl/extra/cpz/MPN_4091copy.jpg[/img]
Wat een fraaie auto is dit !! Zie je niet vaak in die kleur

WOOW !
[img:700:465]
http://www.marknauta.nl/extra/cpz/MPN_3857copy.jpg[/img]
Deze is toch wel heel erg fraai geworden. Ik ben hiervan toch meer onder de indruk dan ik dacht. Super voorkant geworden !
Ook een erg mooie foto was dit:
[img:800:536]
http://img296.imageshack.us/img296/9250/dsc9745qm8.jpg[/img]
Geplaatst: 18 mei 2008, 15:24
door Style
Geplaatst: 18 mei 2008, 15:27
door Xave30
MOAR pics! 8)
Geplaatst: 18 mei 2008, 15:50
door Steven N.
Ja meer meer!
Wie stond er trouwens in de Hugenholtz te fotograferen? Die moet vast wat leuke plaatjes hebben geschoten. Er stond volgens mij ook nog een filmer daar. Misschien een groene e36 voorbij zien komen?
Geplaatst: 18 mei 2008, 16:16
door stefan740
Die personen die jou zagen driften met je hand uit het raam bedoel je?:lol:
Dat was ik en een vriend van me, die hier nog zal posten als zijn account approved wordt....
Ik heb je kort op film:
http://s271.photobucket.com/albums/jj12 ... dvoort.flv
Geplaatst: 18 mei 2008, 16:17
door Ben_968CS
Was erg feestelijk vrijdag, alle mannen van de organisatie en de marshalls super bedankt!
De 968 had een geheel nieuw Intrax onderstel met een goede basisafstemming van Henk voor ..... droog weer. Dat werd dus proberen. Gelukkig was Harry met zijn nieuwe bedrijf de hele ochtend beschikbaar om aan de diverse stelknopjes te draaien. Dit naar aanleiding van mijn niet al te deskundige commentaar steeds als ik de pits binnenkwam. Mede namens Harry: hartelijk dank voor het gebruik van de droge box, heren organisatie!
Uiteindelijk een redelijke afstelling gevonden waar mee te rijden was. In het begin was de auto totaal onbestuurbaar, aan het eind ging het. Met een betere analyticus achter het stuur was de afstelling natuurlijk veel beter geworden. Ik ging aan het eind nog even een paar rondjes te baan op en ging er helaas af bij Bos In (noem ik het maar). Overstuur bij accelleren, 2e, 3e, 4e, etc. slip en met 100 achteruit langs de vangrail rechts. Uiteindelijk de vangrail geraakt, waarbij het achterlicht, de plastic achterbumper en de uitlaat beschadigd waren. Viel erg mee dus.
Toch volgende keer maar weer droog graag...
Geplaatst: 18 mei 2008, 16:18
door Style
ik zag je 968 idd stilstaan op de baan ergens achter t circuit.
Had je toen iets geraakt?
Geplaatst: 18 mei 2008, 16:24
door Ben_968CS
Nee, toen nog niet. Spinde bij het terugschakelen voor de Renault bocht, waarbij de motor afsloeg. Dexter en co leek het een goed idee om net na de bocht de auto te gaan aanduwen. Dat was gevaarlijk! Iedereen kon hen maar net ontwijken bij het uitacceleren uit de Renault (ik stond net na de bocht). Vooral 1 van de DSC mini's (een rode) kwam waanzinnig hard langs en had de jongens maar net gemist.
Aanduwen ging niet, daarna heeft Juriaan me naar een veilige plaats gesleept (tussen Vodafone en Audi-S) waar veel ruimte naast de baan was. Daar is de 968 met startkabels weer gestart en kon ik verder.
Wat had ik graag voor- of vierwielaandrijving gehad...
Toch bedankt voor de aanduw- trek-, en starthulp mannen!
Geplaatst: 18 mei 2008, 16:35
door Style
ok dan, je stond inderdaad niet echt handig. Bij de F1 was dat alle reden voor een safetycar
met mij voorwielaangedreven OPC ging t idd erg lekker. Duidleijk voordeel op de achterwielaandrijvers in de regen 8)
Geplaatst: 18 mei 2008, 16:36
door Dexter
Ben_968CS schreef:Nee, toen nog niet. Spinde bij het terugschakelen voor de Renault bocht, waarbij de motor afsloeg. Dexter en co leek het een goed idee om net na de bocht de auto te gaan aanduwen. Dat was gevaarlijk! Iedereen kon hen maar net ontwijken bij het uitacceleren uit de Renault (ik stond net na de bocht). Vooral 1 van de DSC mini's (een rode) kwam waanzinnig hard langs en had de jongens maar net gemist.
Aanduwen ging niet, daarna heeft Juriaan me naar een veilige plaats gesleept (tussen Vodafone en Audi-S) waar veel ruimte naast de baan was. Daar is de 968 met startkabels weer gestart en kon ik verder.
Wat had ik graag voor- of vierwielaandrijving gehad...
Toch bedankt voor de aanduw- trek-, en starthulp mannen!
De auto van Ben was inderdaad gespind en de accu was plat en dus liep ie niet meer.
De beslissing om een duwtje te geven werd door mij genomen op basis van de aanname dat de auto direkt weer zou aanspringen.
Helaas bleek dat niet het geval en dus zijn we gestopt met duwen en heb ik Jurriaan gebeld.
Op dat moment stond de auto uiterst links op de baan en niet op de ideale lijn.
Dat de Mini ons maar net kon ontwijken kwam omdat hij voor de bocht besloten had om een voorligger in te gaan halen en dus verder naar links kwam dan normaal nodig was geweest.
Dat was hem niet aan te rekenen omdat er geen marshall stond met een gele vlag.
Volgende keer zullen we dus wél een marshall wegzetten op de post waar ik daarna zelf met de gele vlag ben gaan staan tot de baan weer vrij was. (daar is zelfs een foto van!

)
Die was er nu niet waardoor deze actie kon gebeuren....een duidelijk leermoment dus waarvoor ik volledige verantwoording neem.