Corona in Nederland.....
- JP
Re: Corona in Nederland.....
Na de booster gisteren, leek er niets aan de hand. Ik kon gewoon heel springlevend als de Dukes in mijn auto springen, en al scheurend huiswaarts gaan. Na een check bleek de booster van Pfizer te zijn geweest. Heb ik toch het beste gevoel bij. Ik ben al jaren grootafnemer bij hun. Gisteravond na wat uurtjes bankdrukken begon de bovenarm toch pijnlijk te worden, met uitstralingen richting de rug. Het leek wel alsof ik 10minuten met de stofzuiger door het huis gelopen had, zo zwaarmoedig was ik. Geslapen had ik als een doornroosje, wel een uurtje langer dan normaal, ik werd pas na 11u wakker. Normaal zou ik zo makkelijk nog de hele tuin doorspitten, de straat vegen, 6 auto's poetsen, 10 bejaarden uitlaten, het huis schilderen (binnen en buiten) 12 nieuwe banden onder de vrachtwagen monteren en 3 buurvrouwen tevreden houden. Echter vandaag opeens suf als wat. Het is echt een uitputtingsslag die nepspuit. Voel me ook licht in mijn hoofd (lichter dan normaal) Het zullen wel de hele dag bank vasthouden, met chips en tissues, worden Bezint voor ge begint.
-
En de ellende is .. daarna kun je ALSNOG ziek worden van rona 

- MarkS
Geen verrassing …
05 januari 2022 10:34
De strenge lockdown waar Nederland sinds 19 december in zit, mag in stand gehouden worden. Dat heeft de rechter in Den Haag woensdag bepaald. Daarmee blijft de huidige lockdown tot zeker 14 januari gelden.
Advocaat Bart Maes had namens zes eisers de Staat (de rechterlijke aanduiding voor de overheid) voor de rechter gedaagd. Zij vinden dat de harde lockdown met onmiddellijke ingang moet worden beëindigd.
Volgens de rechtbank heeft de Staat "een ruime beoordelingsvrijheid" bij keuzes die noodzakelijk zijn voor het algemeen belang. Dat geldt in het bijzonder voor "preventieve maatregelen op het gebied van gezondheid".
Alleen als zonder twijfel duidelijk is dat de Staat onjuiste keuzes maakt, kan er rechterlijk ingegrepen worden. De rechtbank wijst erop dat de Staat de beslissing voor de lockdown heeft genomen op basis van "deskundig advies" van het Outbreak Management Team (OMT).
De eisers trekken andere conclusies uit wetenschappelijke onderzoeken dan het OMT, maar dat maakt de visie van het OMT volgens de rechter niet evident onjuist.
Eerder spande Maes ook over de coronapas een kort geding aan tegen de Staat. Ook toen oordeelde de rechter in het voordeel van de Staat.
- MarkS
en zonder zou die ellende nog groter zijn
- JP
Ik kan ook door een ev aangereden worden, een poot breken door een stoeprandje, verdrinken als hier weer de geul uit de oevers treed, een trap van een olifant krijgen, stikken in een nietmachine, openscheurende aambeien, maar het kan ook gewoon een mannengriep worden wat je fataal wordt.
- Martijn_bmw
Stikken in een nietmachine 

-
Aangereden door een EV is nog het ergste.. de schaamte...JP schreef: 05 jan 2022, 13:14Ik kan ook door een ev aangereden worden, een poot breken door een stoeprandje, verdrinken als hier weer de geul uit de oevers treed, een trap van een olifant krijgen, stikken in een nietmachine, openscheurende aambeien, maar het kan ook gewoon een mannengriep worden wat je fataal wordt.
- JP
Dat noemen ze dan, een stille dood......Wimo schreef: 05 jan 2022, 13:21Aangereden door een EV is nog het ergste.. de schaamte...JP schreef: 05 jan 2022, 13:14Ik kan ook door een ev aangereden worden, een poot breken door een stoeprandje, verdrinken als hier weer de geul uit de oevers treed, een trap van een olifant krijgen, stikken in een nietmachine, openscheurende aambeien, maar het kan ook gewoon een mannengriep worden wat je fataal wordt.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Je had het bij de laatste zin (of 1 na laatste, je gebruikt geen puntJP schreef: 05 jan 2022, 12:44 Na de booster gisteren, leek er niets aan de hand. Ik kon gewoon heel springlevend als de Dukes in mijn auto springen, en al scheurend huiswaarts gaan. Na een check bleek de booster van Pfizer te zijn geweest. Heb ik toch het beste gevoel bij. Ik ben al jaren grootafnemer bij hun. Gisteravond na wat uurtjes bankdrukken begon de bovenarm toch pijnlijk te worden, met uitstralingen richting de rug. Het leek wel alsof ik 10minuten met de stofzuiger door het huis gelopen had, zo zwaarmoedig was ik. Geslapen had ik als een doornroosje, wel een uurtje langer dan normaal, ik werd pas na 11u wakker. Normaal zou ik zo makkelijk nog de hele tuin doorspitten, de straat vegen, 6 auto's poetsen, 10 bejaarden uitlaten, het huis schilderen (binnen en buiten) 12 nieuwe banden onder de vrachtwagen monteren en 3 buurvrouwen tevreden houden. Echter vandaag opeens suf als wat. Het is echt een uitputtingsslag die nepspuit. Voel me ook licht in mijn hoofd (lichter dan normaal) Het zullen wel de hele dag bank vasthouden, met chips en tissues, worden Bezint voor ge begint.

- JP
Ik had van jouw, ploegmaat, toch meer fiducie verwacht. Ik heb net mijn eigen gezondheid op het spel gezet om de (nog) minder bedeelden dor houterige mensen, obesitas morbidelingen in onze samenleving een kans te geven op nog een toekomst, het hakt er in als een bbc in een 18-jarige, en dan doe jij alsof het allemaal niets uitmaakt en ik maar de hele dag op de bank wat op internet loop te zitten..............................(waar is die bus Pringles ?)Arthur schreef: 05 jan 2022, 13:30Je had het bij de laatste zin (of 1 na laatste, je gebruikt geen puntJP schreef: 05 jan 2022, 12:44 Na de booster gisteren, leek er niets aan de hand. Ik kon gewoon heel springlevend als de Dukes in mijn auto springen, en al scheurend huiswaarts gaan. Na een check bleek de booster van Pfizer te zijn geweest. Heb ik toch het beste gevoel bij. Ik ben al jaren grootafnemer bij hun. Gisteravond na wat uurtjes bankdrukken begon de bovenarm toch pijnlijk te worden, met uitstralingen richting de rug. Het leek wel alsof ik 10minuten met de stofzuiger door het huis gelopen had, zo zwaarmoedig was ik. Geslapen had ik als een doornroosje, wel een uurtje langer dan normaal, ik werd pas na 11u wakker. Normaal zou ik zo makkelijk nog de hele tuin doorspitten, de straat vegen, 6 auto's poetsen, 10 bejaarden uitlaten, het huis schilderen (binnen en buiten) 12 nieuwe banden onder de vrachtwagen monteren en 3 buurvrouwen tevreden houden. Echter vandaag opeens suf als wat. Het is echt een uitputtingsslag die nepspuit. Voel me ook licht in mijn hoofd (lichter dan normaal) Het zullen wel de hele dag bank vasthouden, met chips en tissues, worden Bezint voor ge begint.) kunnen houden, dat is wat je normaal doet, toch?
![]()

- Arthur
- tomgtr
HAhahahahahahahahJP schreef: 05 jan 2022, 13:22Dat noemen ze dan, een stille dood......Wimo schreef: 05 jan 2022, 13:21Aangereden door een EV is nog het ergste.. de schaamte...JP schreef: 05 jan 2022, 13:14
Ik kan ook door een ev aangereden worden, een poot breken door een stoeprandje, verdrinken als hier weer de geul uit de oevers treed, een trap van een olifant krijgen, stikken in een nietmachine, openscheurende aambeien, maar het kan ook gewoon een mannengriep worden wat je fataal wordt.![]()
- MarkS
VN-rapporteur verspreidt misleidende informatie over politieoptreden
UN Watch wil dat VN-rapporteur Nils Melzer aftreedt omdat hij misleidende informatie over de Nederlandse politie heeft gedeeld. De Speciaal VN-Rapporteur op het gebied van marteling uitte eerder kritiek op Twitter naar aanleiding van het optreden van de Nederlandse politie bij demonstraties. Maar dat blijkt niet te kloppen.
Onderzoeksjournalist Robert van der Noordaa kwam erachter dat Melzer onjuist informatie verspreidde. 'Ze hebben mijn naam niet in de tweet gezet, maar ik heb wel flink vuur aan de schenen van die man gelegd en nogal wat informatie naar UN gestuurd dat het echt niet kan', zegt Noordaa.
Politieoptreden
'Allerlei dingen klopten niet. Ik was bezig met analyses, maar ik kon toen helemaal niet zien of het echt om geweld ging. Daar moet je heel erg mee oppassen. De manier waarop Melzer het heeft gedeeld, gaf de indruk dat het politieoptreden vergelijkbaar zou zijn met de fatale arrestatie van George Floyd.'
'Het is gewoon niet zuiver van die man. Hij retweet de meest bizarre dingen. Het lijkt bijna op wat heel veel Russische trollen ook doen', aldus Noordaa.
UN Watch wil dat VN-rapporteur Nils Melzer aftreedt omdat hij misleidende informatie over de Nederlandse politie heeft gedeeld. De Speciaal VN-Rapporteur op het gebied van marteling uitte eerder kritiek op Twitter naar aanleiding van het optreden van de Nederlandse politie bij demonstraties. Maar dat blijkt niet te kloppen.
Onderzoeksjournalist Robert van der Noordaa kwam erachter dat Melzer onjuist informatie verspreidde. 'Ze hebben mijn naam niet in de tweet gezet, maar ik heb wel flink vuur aan de schenen van die man gelegd en nogal wat informatie naar UN gestuurd dat het echt niet kan', zegt Noordaa.
Politieoptreden
'Allerlei dingen klopten niet. Ik was bezig met analyses, maar ik kon toen helemaal niet zien of het echt om geweld ging. Daar moet je heel erg mee oppassen. De manier waarop Melzer het heeft gedeeld, gaf de indruk dat het politieoptreden vergelijkbaar zou zijn met de fatale arrestatie van George Floyd.'
'Het is gewoon niet zuiver van die man. Hij retweet de meest bizarre dingen. Het lijkt bijna op wat heel veel Russische trollen ook doen', aldus Noordaa.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Bijlagen
-
- 2022-01-05 16_16_24-Nils Melzer op Twitter_ _URGENT @DutchMFA_ ➡️This is one of the most disgusting .png (272.5 KiB) 725 keer bekeken
- Enrico
Ik zou erg graag willen zeggen idd!!! Maar dat is niet waar. Ken er ook 2 gevallen ongevaccineerden die 2 dagen korter en milder ziek geweest zijn. Ook een gevaccineerde familie met een kind van 5 die ongevaccineerd was en de kind van 5 bleef negatief testen terwijl de rest besmet en ziek werden. Geen knoop op vast te maken dat Corona virus.Gijzert schreef: 05 jan 2022, 08:18Poeh. Gelukkig dat hij zijn vaccinaties gehad heeft. Anders misschien wel naar het ziekenhuis.Enrico schreef: 04 jan 2022, 16:41Pas maar op, vriend van mij net terug. Twee prikkies en een booster gehad. Corona opgelopen op de terugvlucht. Nu al 11 dagen ziek 3 daarvan flink de rest duizelig, hoofdpijn en geen stem.JP schreef: 04 jan 2022, 14:43 Net mijn booster gekregen, zit nog in recovery. Volgens mij was het nep. Ik keek naar het vogeltje en voelde niks d’r in gaan en de wifi is 5 minuten later nog steeds kudt. Kreeg ook niet het idee dat ze keek naar wat ik moest krijgen (sommige krijgen halve dosa. Ik wil mijn geld terug !
Alles voor de vakantie. Nu nog een speedo en dan af nasr Bonaire dit jaar.
Zelf denk nog, als je bang bent en de bijwerkingen accepteert, haal je prik, mocht je het onzin vinden haal die dan niet maar links of rechts Corona is going to find you en gezond leven geeft je het meeste baat. Je bier buik wordt je einde
Trouwens 90% van de mensen die ik ken wat op wintersport geweest is kwam Positief terug….
- Arthur
En bijna geen verschijnselen. Helpt best zo’n vaccinatie, geldt voor de bierbuik ook 

-
Joh. Is toch duidelijk dat het verschilt per persoon.Enrico schreef: 05 jan 2022, 16:42Ik zou erg graag willen zeggen idd!!! Maar dat is niet waar. Ken er ook 2 gevallen ongevaccineerden die 2 dagen korter en milder ziek geweest zijn. Ook een gevaccineerde familie met een kind van 5 die ongevaccineerd was en de kind van 5 bleef negatief testen terwijl de rest besmet en ziek werden. Geen knoop op vast te maken dat Corona virus.Gijzert schreef: 05 jan 2022, 08:18Poeh. Gelukkig dat hij zijn vaccinaties gehad heeft. Anders misschien wel naar het ziekenhuis.Enrico schreef: 04 jan 2022, 16:41
Pas maar op, vriend van mij net terug. Twee prikkies en een booster gehad. Corona opgelopen op de terugvlucht. Nu al 11 dagen ziek 3 daarvan flink de rest duizelig, hoofdpijn en geen stem.
Zelf denk nog, als je bang bent en de bijwerkingen accepteert, haal je prik, mocht je het onzin vinden haal die dan niet maar links of rechts Corona is going to find you en gezond leven geeft je het meeste baat. Je bier buik wordt je einde
Trouwens 90% van de mensen die ik ken wat op wintersport geweest is kwam Positief terug….
Alleen het feit dat we nu geen code zwart hebben heeft toch te maken met het vele vaccineren?
- JP
HeftigJoël D. schreef: 05 jan 2022, 16:16 Gaat om deze Tweet:
https://twitter.com/NilsMelzer/status/1 ... 6193768449

- Enrico
Die vraag durf ik niet te beantwoorden. We gaan weer record besmettingen zien en inmiddels hebben miljoenen Corona gehad. Uit mijn directe omgeving maakt vaccinatie of niet geen verschil en zijn er voor alles uitzonderingen. Ergste ziektebeeld die ik ken was iemand die veganist is met 2x Pfizer en een Moderna Booster waar ze 3 dagen na Booster besmet raakte. 38.8 korts en ernstig ziek gedurende de eerste week.Gijzert schreef: 05 jan 2022, 18:55Joh. Is toch duidelijk dat het verschilt per persoon.Enrico schreef: 05 jan 2022, 16:42Ik zou erg graag willen zeggen idd!!! Maar dat is niet waar. Ken er ook 2 gevallen ongevaccineerden die 2 dagen korter en milder ziek geweest zijn. Ook een gevaccineerde familie met een kind van 5 die ongevaccineerd was en de kind van 5 bleef negatief testen terwijl de rest besmet en ziek werden. Geen knoop op vast te maken dat Corona virus.Gijzert schreef: 05 jan 2022, 08:18
Poeh. Gelukkig dat hij zijn vaccinaties gehad heeft. Anders misschien wel naar het ziekenhuis.
Alleen het feit dat we nu geen code zwart hebben heeft toch te maken met het vele vaccineren?
Hope dat de nieuwe wave terugkerende ski lui ons liet in een lockdown verlenging brengen.
-
Ernstig ziek. Maar niet in het ziekenhuis.Enrico schreef: 05 jan 2022, 19:14Die vraag durf ik niet te beantwoorden. We gaan weer record besmettingen zien en inmiddels hebben miljoenen Corona gehad. Uit mijn directe omgeving maakt vaccinatie of niet geen verschil en zijn er voor alles uitzonderingen. Ergste ziektebeeld die ik ken was iemand die veganist is met 2x Pfizer en een Moderna Booster waar ze 3 dagen na Booster besmet raakte. 38.8 korts en ernstig ziek gedurende de eerste week.Gijzert schreef: 05 jan 2022, 18:55Joh. Is toch duidelijk dat het verschilt per persoon.Enrico schreef: 05 jan 2022, 16:42
Ik zou erg graag willen zeggen idd!!! Maar dat is niet waar. Ken er ook 2 gevallen ongevaccineerden die 2 dagen korter en milder ziek geweest zijn. Ook een gevaccineerde familie met een kind van 5 die ongevaccineerd was en de kind van 5 bleef negatief testen terwijl de rest besmet en ziek werden. Geen knoop op vast te maken dat Corona virus.
Hope dat de nieuwe wave terugkerende ski lui ons liet in een lockdown verlenging brengen.
In mijn directe omgeving 1 persoon overleden.
1 nu na een half jaar weer 2x 2 uur werken per week. 2 weken met zuurstof in het ziekenhuis.
1x al een jaar niet meer dan 3 uur per dag werken.
Allen niet gevaccineerd. Iedereen die corona gehad heeft en wel gevaccineerd was max een week ziek thuis.
Met de aantallen die we nu hebben zijn de skiërs een druppel op de gloeiende plaat.
- MarkS
Sorry maar dit is natuurlijk helemaal niks om grappen over te maken maar moest wel een klein beetje lachen toen ik deze las. Of ik begrijp je helemaal verkeerd. Maar trek je nou serieus de conclusie op basis van een aantal gevallen in je omgeving waarbij gevaccineerden wel (erg) ziek werden en een aantal ongevaccineerden niet, dat “vaccinatie of niet geen verschil maakt”.Enrico schreef: 05 jan 2022, 19:14Die vraag durf ik niet te beantwoorden. We gaan weer record besmettingen zien en inmiddels hebben miljoenen Corona gehad. Uit mijn directe omgeving maakt vaccinatie of niet geen verschil en zijn er voor alles uitzonderingen. Ergste ziektebeeld die ik ken was iemand die veganist is met 2x Pfizer en een Moderna Booster waar ze 3 dagen na Booster besmet raakte. 38.8 korts en ernstig ziek gedurende de eerste week.Gijzert schreef: 05 jan 2022, 18:55Joh. Is toch duidelijk dat het verschilt per persoon.Enrico schreef: 05 jan 2022, 16:42
Ik zou erg graag willen zeggen idd!!! Maar dat is niet waar. Ken er ook 2 gevallen ongevaccineerden die 2 dagen korter en milder ziek geweest zijn. Ook een gevaccineerde familie met een kind van 5 die ongevaccineerd was en de kind van 5 bleef negatief testen terwijl de rest besmet en ziek werden. Geen knoop op vast te maken dat Corona virus.

- Gert-jan
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
^ kinderachtig.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik kan hem ook niet helemaal plaatsen, zeker niet met de verkiezingen om de hoek en de booster rate rond de 30% in Frankrijk, wrijft ie het gros van de bevolking tegen de haren op een moment dat dat eigenlijk niet uit zou moeten komen.
-
In Australië knikkeren ze Novak Djokovic eruit.
https://www.telegraaf.nl/sport/55821503 ... verdediger
https://www.telegraaf.nl/sport/55821503 ... verdediger