De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RS-Ron

Re: De EU

Bericht door RS-Ron » 28 jun 2016, 18:19

Macboy schreef:
Verder is een dictatuur misschien niet leuk Romo, maar nog altijd beter dan het luisteren naar mensen die er helemaal geen verstand van hebben. Want vraag het gewone volk wat het wil, dan is het gewoon meer geld. Ook de groep mensen die een bijstandsuitkering hebben. Die willen ook gewoon meer.

Nou mensen bij een Nexit krijgen we allemaal €3000 netto in dit land. Dát is wat we willen. En zonder er iets voor te moeten doen. Want dat kan Den Haag toch wel makkelijk regelen ? Wilders die weet toch wel hoe ? En als we dan uit de EU zijn zijn we eindelijk weer allemaal rijk. Geweldig ! Het is zo simpel !

Nou, zeg eens eerlijk, wat heb je liever, deze gedachtegang of mensen die bepalen die er wel verstand van hebben ?

:mrgreen:
:mrgreen: :hmmm: zo dan......... En wie bepaald wie er wel of niet verstand van hebben dan ? Ben niet helemaal objectief, sorry, maar mijn moeder van 72 met haar AOW'tje heeft er echt wel verstand van. Die heeft nog zo'n huishoudboekje en weet precies wat er binnenkomt en wat eruitgaat. Die kan je ook tot op de eurocent vertellen wat ze in de laatste 8 jaar heeft ingeleverd. Neem me niet kwalijk maar volgens mij kan de gemiddelde "financiele expert" daar een voorbeeld aan nemen. Die dan maar uitsluiten of kijken we naar het papiertje........

Wat velen (nog) niet willen horen is het biologische feit dat de mens van nature in stand wordt gehouden door toepassing van het motto: "eten of gegeten worden". Nu zijn wij gelukkig wat meer geciviliceerd door de jaren heen en zorgen we ook voor de medemens. Niets mis mee, maar ik vrees dat we deze overtuiging toch een keer bij moeten gaan stellen. Ik vrees dat we anders opgevreten gaan worden. De wereld is in rap tempo veel te vol geworden, enig idee hoeveel er alleen al in Afrika staan te trappelen om de oversteek naar Noord Europa te maken ? Voor het grootste deel volledig gebaseerd op financieel/economische motieven. Allemaal maar volgens het stroomschemaatje asiel laten aanvragen en ondertussen toekijken hoe tijdens het rekken van de procedure 3 kinderen op de wereld worden gezet die wie weer niet uit willen zetten ? Ja tuurlijk dat hebben we na WO2 afgesproken. De Islam groeit enorm en is in steeds meer landen bepalend. Voor sommigen geen probleem, voor anderen zorgwekkend. De landen waar deze "religie" toonaangevend is zijn nmm niet echt gezellig. In de toekomst zal er meer moeten gebeuren om de welvaart hier te behouden. De ongelofelijke naïviteit van sommigen, ook personen die zeggen het te weten, vind ik soms ronduit stuitend. De minder bedeelden op deze wereld, en dat worden er dagelijks meer, gaan het hier gewoon komen halen. En dan gaan we dus gewoon gegeten worden. Maar vooral blijven dromen dat ze het vriendelijk vragen en, als jij of je kinderen zeggen dat er niets meer is, begrijpend hun schouders ophalen en doorlopen naar de buren. In Europa zal er heel snel een rationele bewustwording van overlevingsdrang moeten plaatsvinden in plaats van het ontkennen van de reële scenario's voor de toekomst.

Voor sommigen zal dat betekenen dat ze harder moeten worden, ze niet meer met het geld van anderen kunnen smijten voor de meest krankzinnige "sociale" projecten en dat ze keuzes moeten maken. Ik denk dat die Britten net effe handiger zitten gezien dat eiland van ze en ze willen op belangrijke punten graag zelf keuzes maken. Waar ik niet blij van wordt is het feit dat: hoe langer je wacht hoe extremer de maatregelen moeten worden die we zelf zullen moeten nemen.

Ik zou ook graag zelf keuzes maken zonder rekening te hoeven houden met een dronken Luxemburgse omhooggevallen eikel die de scepter zwaait in Brussel. Daar moet eerst de bezem door, deze kliek is niet te vertrouwen.

Gr Ron

alt

Bericht door alt » 28 jun 2016, 18:50

Nu iets positief over de brexit voor ons df-ers.

Met de goedkope pond kun je nu voor een leuk prijsje een Engelse auto kopen of andere dingen Uit Engeland.
Misschien is zelfs slim om ponden te kopen, die gaan misschien over enkele jaren meer waard worden.
Kijk eens naar een leuke trackday-auto met het stuur op de juiste plaats vvor op het circuit.

Wie weet worden de Polen nog goedkoper als zij uit Engeland moeten.
Hoeven nog minder Nederlanders te werken.

Fernando

Bericht door Fernando » 28 jun 2016, 23:16

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 28 jun 2016, 23:41

:stom: de vraag was ja of nee, niet zullen we ergens een stukje met "zorgen van de nederlandse kiezers" opnemen? Dat heb ik namelijk nergens vastgelegd op m'n stembiljet...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 28 jun 2016, 23:53

Hij moet wel richting zijn broodheren.
Nu kan het met de hulp van de npo nog een beetje wegebben uit de gedachten van mensen richting maart 2017.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jun 2016, 23:57

NL ten top...en dan ook nog dit over die 1.400 miljard pensioengeld
Pensioenen beveiligen tegen grijpgrage handen van EU:

VVD, CDA, D66, PvdA, GL, CU, SGP stemden tegen, dus verworpen
https://twitter.com/GraafdeMachiel/stat ... 33/photo/1" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 29 jun 2016, 07:45

Wederom populistisch geblaat van de PVV, precies wat de tokkies willen horen.
Zou eens kijken waar die fantastische PVV allemaal voor of tegen heeft gestemd, dan zal je zien dat ze net zoals de rest hun kiezers verschrikkelijk bedonderen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 jun 2016, 08:01

Macboy heeft een interessant edoch ietwat elitair lijkend betoog op de vorige pagina(of één daarvoor), z'n punt is duidelijk en ik snap 'm ook, maar ook hij maakt 'n sneer naar 'ons dom volk' , we weten niet beter en moeten het tóch écht maar laten regelen door mensen die er verstand van hebben, of iets van die strekking.

Zie hier waarom we deze discussie voeren en er 'n Brexit is.

Onvrede met en geen vertrouwen in het huidige beleid.

Met Brexit hebben de pensioenfondsen ook te lijden gehad, dus 't is over en weer wat Luco zegt.

Luco

Bericht door Luco » 29 jun 2016, 08:04

Dit soort discussies blijven lastig, herhaling van standpunten over en weer.

Lijkt de politiek wel :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 29 jun 2016, 08:08

Ik weet bij God niet meer wat voor NL partij ik zou moeten gaan stemmen gvd.

CDA dan maar ? christelijke(...) normen en waarden hoog in het vaandel hebbende?

:D

RutgerK

Bericht door RutgerK » 29 jun 2016, 09:04

GTRene schreef:NL ten top...en dan ook nog dit over die 1.400 miljard pensioengeld
Pensioenen beveiligen tegen grijpgrage handen van EU:

VVD, CDA, D66, PvdA, GL, CU, SGP stemden tegen, dus verworpen
https://twitter.com/GraafdeMachiel/stat ... 33/photo/1" onclick="window.open(this.href);return false;
MOTIE VAN HET LID DE GRAAF (nr 305)

Voorgesteld 9 maart 2016
De Kamer, gehoord de beraadslaging, constaterende dat het beleid van de Europese Centrale Bank geleid heeft tot het instellen van een lagere rekenrente, leidend tot lagere pensioenuitkeringen; overwegende dat dit onzekerheid heeft gebracht bij gepensioneerden en mensen die pensioen opbouwen; verzoekt de regering, alles in het werk te stellen om de rekenrente weer naar het oude niveau terug te brengen, en gaat over tot de orde van de dag. De Graaf

MOTIE VAN HET LID DE GRAAF (nr 335)
Voorgesteld 21 juni 2016
De Kamer, gehoord de beraadslaging, overwegende dat pensioenen in de tweede pijler uitgesteld loon zijn van Nederlanders; van mening dat de EU of andere landen in de EU nooit, maar dan ook nooit, zeggenschap dienen te krijgen over onze pensioenen en pensioenfondsen; verzoekt de regering, geen enkele EU-richtlijn op pensioengebied, zoals IORP, te implementeren, en gaat over tot de orde van de dag. De Graaf

Het is maar hoe je het uitlegt. Als EU regels strenger zijn en juist meer zekerheid bieden aan de NL-burger dan is 'nooit, maar dan ook nooit' niet zo'n handige keuze geweest. Zo'n tweet zou de indruk kunnen geven dat de EU wil dat bijvoorbeeld Griekenland een pensioenfonds zou kunnen leegtrekken?

https://www.tkppensioen.nl/informatiece ... srichtlijn

RutgerK

Bericht door RutgerK » 29 jun 2016, 09:12

Robin schreef:Ik weet bij God niet meer wat voor NL partij ik zou moeten gaan stemmen gvd.

CDA dan maar ? christelijke(...) normen en waarden hoog in het vaandel hebbende?

Lijkt mij een prima keuze. Een partij die als kernwaarden heeft tien zeer centralistisch opgestelde regels door één 'autoriteit' die niet democratisch is gekozen en niet ter verantwoording kan worden geroepen ook al worden de grootste misdaden uitgevoerd in zijn naam. :D
Laatst gewijzigd door RutgerK op 29 jun 2016, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Zed240

Bericht door Zed240 » 29 jun 2016, 09:46

Ik begin inmiddels naar de Libertarische Partij te neigen, daar waar ik me begin af te vragen waar de meeste partijen überhaupt nog voor staan. Lijkt vaak meer om partijbelangen dan om landsbelangen te gaan. Doe mij dan maar wat minder bemoeienis. :coffee:

RVV

Bericht door RVV » 29 jun 2016, 10:20

Je moet op een partij gaan stemmen die staat voor alles waar jij op tegen bent. In de praktijk zijn het altijd draaikonten en met een beetje mazzel doet die partij dan precies datgene wat jij graag ziet :-)

Hielke

Bericht door Hielke » 29 jun 2016, 11:01

RutgerK schreef:

Voorgesteld 21 juni 2016
De Kamer, gehoord de beraadslaging, overwegende dat pensioenen in de tweede pijler uitgesteld loon zijn van Nederlanders; van mening dat de EU of andere landen in de EU nooit, maar dan ook nooit, zeggenschap dienen te krijgen over onze pensioenen en pensioenfondsen; verzoekt de regering, geen enkele EU-richtlijn op pensioengebied, zoals IORP, te implementeren, en gaat over tot de orde van de dag. De Graaf

Typische PVV retoriek. Nog erger is dat die angst nog gegrond is ook. We zijn al zo'n beetje de grootste donateur aan Brussel, en door de extreem lage rente bloeden onze pensioenen ook nog eens. Allemaal om de schuldenlast van de zuidelijke landen 'beheersbaar' te houden.

Wat ik stem? Net zoals de twee vorige keren tijdens de Tweede Kamer verkiezingen PVV. Islam en immigratie zijn meer dan ooit de bedreigende pijlers van de heersende orde.

Robin

Bericht door Robin » 29 jun 2016, 11:11

RutgerK schreef:
Robin schreef:Ik weet bij God niet meer wat voor NL partij ik zou moeten gaan stemmen gvd.

Lijkt mij een prima keuze. Een partij die als kernwaarden heeft tien zeer centralistisch opgestelde regels door één 'autoriteit' die niet democratisch is gekozen en niet ter verantwoording kan worden geroepen ook al worden de grootste misdaden uitgevoerd in zijn naam. :D
Dat DENK ik ook :lollerdelol:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2016, 11:19

Afbeelding
;-)

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2016, 11:20

deze man in de video zegt veel rake dingen die nu spelen, en of hoe ze het spel spelen. :ongeveer als:

https://www.facebook.com/euroreferendum ... 057087710/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 29 jun 2016, 11:23

@Hielke, jij moet de (istan) boel altijd weer opblazen en uit z'n verband rukken hè....

:dood:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 29 jun 2016, 11:44

Hielke schreef:
RutgerK schreef:

Voorgesteld 21 juni 2016

Typische PVV retoriek. Nog erger is dat die angst nog gegrond is ook. We zijn al zo'n beetje de grootste donateur aan Brussel, en door de extreem lage rente bloeden onze pensioenen ook nog eens. Allemaal om de schuldenlast van de zuidelijke landen 'beheersbaar' te houden.
De EU bepaalt niet de te hanteren rekenrente voor de Nederlandse pensioenfondsen. De rekenrente is om de dekkingsgraad te bepalen voor pensioenfondsen om in de toekomst de pensioenen te kunnen blijven betalen gebaseerd op een lager rendement op de investeringen. Een lagere centrale rentetarieven is een indicatie voor lagere rendementen op investeringen. Om drama's te voorkomen zoals bij de commerciële 'oudedagvoorzieningen' die rekenende met 9%-11% over de gehele termijn van je spaarplan is het misschien wel verstandig om met een lagere rekenrente te rekenen voor de dekking in de toekomst.

Dat je de mening hebt dat de lage centrale rente een achterkamertjesplan is om de schulden betaalbaar te houden vind ik prima. Aan de andere kant sluit je vanwege diezelfde lage centrale rente nu een hypotheek af voor tien jaar tegen de 2%. Nu heb ik wel niet zo'n heel gedetailleerd huishoudboekje maar in 2008 was dat rentepercentage rond de 5%. Daar hebben we als burger toch ook een aardig voordeel bij? Dan moet je dan toch op die 'balans van goed en slecht' worden meegenomen?
De steun van Nederland aan Griekenland maakt overigens geen deel uit van de begrotingsnorm (max 3% begrotingstekort) die Brussel stelt aan de eurolanden. Daarbij financiert de Nederlandse staat haar leningen van de dag tegen rentepercentage tegen de nul procent of zelfs negatieve rentes.

Het zou zonde zijn om een niet onderbouwde tweet over EU-richtlijnen op pensioengebied je in een richting te laten sturen van xenofobie.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2016, 12:23

‘Het populisme komt niet van links of rechts, maar van boven’, aldus de schrijver en jurist Maxim Februari in zijn vaste column in NRC Handelsblad. Mensen die kritisch zijn op de EU, die nu vóór een Nexit zouden stemmen, zoals ze dat in 2005 tegen de nieuwe Europese Grondwet deden, zijn volgens de ‘oordeelkundige klasse’ dom, ze denken met hun onderbuik, zijn vatbaar voor populisme. Dr. mr. drs. Februari, ook filosoof, vindt die verwijten echter totaal misplaatst. Sterker, hij bespeurt meer populisme bij het establishment.
http://www.politalk.nl/2016/06/28/nrc-c ... adliner.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 29 jun 2016, 12:32

Maxim Februari. Rare naam.
Ik zou 'm veranderen in Enzo Februari.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 jun 2016, 12:37

Als de individuele EU natie staten niet eerst hun financiële chaos op orde brengen kan en zal er nooit een degelijk fundament en draagvlak voor 1 EU zijn;

http://www.volkskrant.nl/economie/itali ... ~a4329496/" onclick="window.open(this.href);return false;

Enzo, om maar bij die naam te blijven, zijn d`r nog wel een paar................

RutgerK

Bericht door RutgerK » 29 jun 2016, 12:44

romo schreef:Als de individuele EU natie staten niet eerst hun financiële chaos op orde brengen kan en zal er nooit een degelijk fundament en draagvlak voor 1 EU zijn;

http://www.volkskrant.nl/economie/itali ... ~a4329496/" onclick="window.open(this.href);return false;

Enzo, om maar bij die naam te blijven, zijn d`r nog wel een paar................
Klopt helemaal. Dat is juist ook één van de belangrijkste argumenten waarom voorstanders vinden dat er meer federale politiek nodig is in de EU en meer grip op de nationale financiële huishoudingen.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2016, 12:47

kun je nagaan hoe een gebakken lucht het is bij zovele banken en dan geven ze bv de UK de schuld, terwijl het al gebakken lucht was.
ze kunnen het beter als Ijsland doen met de banken e dat zou in de EU ook moeten gebeuren, voor dat er nog mer digitaal 'geld' komt en ze nog meer via knopjes alleen kunnen beïnvloeden en of 'bijmaken' zodat er 'niks' aan het handje is en ze alles af kunnen 'kopen' met geld wat er niet is, slechts digitaal bestaat voor de banken, maar ze daarmee echte dingen/zaken kunnen aanschaffen/opkopen/gebruiken.

ah kijk

https://nl.express.live/2015/06/15/ijsl ... xp-214055/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie