Macboy schreef:
Verder is een dictatuur misschien niet leuk Romo, maar nog altijd beter dan het luisteren naar mensen die er helemaal geen verstand van hebben. Want vraag het gewone volk wat het wil, dan is het gewoon meer geld. Ook de groep mensen die een bijstandsuitkering hebben. Die willen ook gewoon meer.
Nou mensen bij een Nexit krijgen we allemaal €3000 netto in dit land. Dát is wat we willen. En zonder er iets voor te moeten doen. Want dat kan Den Haag toch wel makkelijk regelen ? Wilders die weet toch wel hoe ? En als we dan uit de EU zijn zijn we eindelijk weer allemaal rijk. Geweldig ! Het is zo simpel !
Nou, zeg eens eerlijk, wat heb je liever, deze gedachtegang of mensen die bepalen die er wel verstand van hebben ?

Wat velen (nog) niet willen horen is het biologische feit dat de mens van nature in stand wordt gehouden door toepassing van het motto: "eten of gegeten worden". Nu zijn wij gelukkig wat meer geciviliceerd door de jaren heen en zorgen we ook voor de medemens. Niets mis mee, maar ik vrees dat we deze overtuiging toch een keer bij moeten gaan stellen. Ik vrees dat we anders opgevreten gaan worden. De wereld is in rap tempo veel te vol geworden, enig idee hoeveel er alleen al in Afrika staan te trappelen om de oversteek naar Noord Europa te maken ? Voor het grootste deel volledig gebaseerd op financieel/economische motieven. Allemaal maar volgens het stroomschemaatje asiel laten aanvragen en ondertussen toekijken hoe tijdens het rekken van de procedure 3 kinderen op de wereld worden gezet die wie weer niet uit willen zetten ? Ja tuurlijk dat hebben we na WO2 afgesproken. De Islam groeit enorm en is in steeds meer landen bepalend. Voor sommigen geen probleem, voor anderen zorgwekkend. De landen waar deze "religie" toonaangevend is zijn nmm niet echt gezellig. In de toekomst zal er meer moeten gebeuren om de welvaart hier te behouden. De ongelofelijke naïviteit van sommigen, ook personen die zeggen het te weten, vind ik soms ronduit stuitend. De minder bedeelden op deze wereld, en dat worden er dagelijks meer, gaan het hier gewoon komen halen. En dan gaan we dus gewoon gegeten worden. Maar vooral blijven dromen dat ze het vriendelijk vragen en, als jij of je kinderen zeggen dat er niets meer is, begrijpend hun schouders ophalen en doorlopen naar de buren. In Europa zal er heel snel een rationele bewustwording van overlevingsdrang moeten plaatsvinden in plaats van het ontkennen van de reële scenario's voor de toekomst.
Voor sommigen zal dat betekenen dat ze harder moeten worden, ze niet meer met het geld van anderen kunnen smijten voor de meest krankzinnige "sociale" projecten en dat ze keuzes moeten maken. Ik denk dat die Britten net effe handiger zitten gezien dat eiland van ze en ze willen op belangrijke punten graag zelf keuzes maken. Waar ik niet blij van wordt is het feit dat: hoe langer je wacht hoe extremer de maatregelen moeten worden die we zelf zullen moeten nemen.
Ik zou ook graag zelf keuzes maken zonder rekening te hoeven houden met een dronken Luxemburgse omhooggevallen eikel die de scepter zwaait in Brussel. Daar moet eerst de bezem door, deze kliek is niet te vertrouwen.
Gr Ron