Pagina 70 van 81

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 jan 2020, 18:52
door JP
350 Z schreef: 06 jan 2020, 17:38 Meer dan 90% van alle auto's die nieuw privé worden gekocht kosten minder dan €20.000
Hoeveel % zou dáárvan gefinancierd zijn :hmmm:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 jan 2020, 19:12
door Arthur
Elise schreef: 06 jan 2020, 18:40
Arthur schreef: 06 jan 2020, 16:55 Heb je de mogelijkheid om te leasen, of praat je over Private Lease?
Ik doelde inderdaad op private lease, omdat de discussie ook ging over "in privé" aanschaffen.
Dan is het niet privé aanschaffen maar privé leasen :) Dan hoef je nog steeds niet die 50k mee te brengen en is de auto ook niet van jou.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 jan 2020, 19:56
door Elise
Arthur schreef: 06 jan 2020, 19:12
Elise schreef: 06 jan 2020, 18:40
Arthur schreef: 06 jan 2020, 16:55 Heb je de mogelijkheid om te leasen, of praat je over Private Lease?
Ik doelde inderdaad op private lease, omdat de discussie ook ging over "in privé" aanschaffen.
Dan is het niet privé aanschaffen maar privé leasen :) Dan hoef je nog steeds niet die 50k mee te brengen en is de auto ook niet van jou.
Is inderdaad verschillend, daar heb jij gelijk in.
Gaat mij dan niet om die 50k meebrengen, maar ik zou zo'n ding leasen om problemen te vermijden als hij in bezit is en verrassingen te voorkomen als je er weer vanaf wilt. Met lease ben je van dat gezeur af.
Wat dat betreft heb ik niet zoveel vertrouwen in al die accu dingen, ook niet van telefoons / laptops etc.

Maar allemaal hypothetisch he, zal nog heel wat jaren duren voordat er hier zo'n rijdende accu op de dam staat :tooth:
Alhoewel, het begint wel een (hot) topic te worden op verjaardagen enzo. Twee jaar geleden was de bitcoin het onderwerp van gesprek, maar nu zeuren ze me de kop gek over elektrisch rijden :bag:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 jan 2020, 19:58
door JP
Nu is private-lease afhankelijk van je inkomen, maar als de poetsvrouw (met alle respect) een Tesla MAG leasen van haar baas, dan maakt dat inkomen minder tot niets uit. (toch?)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 jan 2020, 22:22
door Wimo
JP schreef: 06 jan 2020, 19:58 Nu is private-lease afhankelijk van je inkomen, maar als de poetsvrouw (met alle respect) een Tesla MAG leasen van haar baas, dan maakt dat inkomen minder tot niets uit. (toch?)
Interieurverzorgster.. :hammer:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 jan 2020, 22:46
door alt
Iedereen die gaat private leasen komt als hij de auto gaat aan de einde van de lease, het gelach betalen.
Elk krasje, deukje kost je duizenden euro's, want dat is bij private lease het vedienmodel.
Daarom kan je als de auto terug brengt, eerst even langs de detailer gaan, dat kost je minder.

Ik ga om de 2 dagen s'avonds bij VdV Hoorn even een uurtje elektra schrapen, een boek lezen, daarna een rondje over het parkeerterrein voor de broodnodige beweging, even naar binnen om de parkeerkaart bij de leuke dames aan de receptie te laten afstempelen.
Wat opvalt op het parkeerterrein is dat er heel veel oude auto's staan van 10 jaar & ouder, als ik een recente auto zie, dan is het een buitenlander of een tesla m3.
Maar tot voor kort stond ik met enkele s'en & x'en te laden.
De laatste weken is het s'avonds bijna alles bezet met m3 schrapers.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 jan 2020, 22:49
door Eric Z
Lol, nu zijn de model 3’s ineens schrapers. Dat zijn alle tesla’s imo, niet alleen de 3’tjes.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 jan 2020, 23:03
door alt
Goed lezen, Erik Z, niet allen de tesla laders maar ook al de ouwe bakken op het parkeerterrein zijn van schrapers.
Ook de tweedekamer schraapt ons allemaal het vel van onze benen.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 jan 2020, 23:04
door Wimo
Idd, in typische df stijl is alles onder de 200k voor schrapers. Wat denken die Tesla rijders wel niet!

Gelukkig zijn er nog verstandige lease rijders die de immer populaire 3 cilinder premium autos hebben gekozen boven die schraapbakken.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 jan 2020, 23:33
door Gijzert
Die hebben hun hoes meegenomen en zijn hier niet meer.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 06 jan 2020, 23:48
door DF-user-13935
Een Tesla 3 lijkt mij serieus een leuke auto. Maar ik wacht op een elektrische ///M. Hopelijk lopen ze in Garching bei München hun achterstand op Tesla nu snel in. Ze doen er wat mij betreft te lang over.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 00:31
door Eric Z
alt schreef: 06 jan 2020, 23:03 Goed lezen, Erik Z, niet allen de tesla laders maar ook al de ouwe bakken op het parkeerterrein zijn van schrapers.
Ook de tweedekamer schraapt ons allemaal het vel van onze benen.
Goed lezen, het is met een c :wink:
Als je het op die manier bedoelt, fair enough. Dan ben in ook een schraper met m’n 18jaar oude hok.
Wimo schreef: 06 jan 2020, 23:04 Idd, in typische df stijl is alles onder de 200k voor schrapers. Wat denken die Tesla rijders wel niet!

Gelukkig zijn er nog verstandige lease rijders die de immer populaire 3 cilinder premium autos hebben gekozen boven die schraapbakken.
Wat die auto’s kosten, ik heb geen idee. Wat ik wel weet is dat een model 3 tussen de 50-60k zit en onder de negentig in de bijtelling ofzo. Bekende zijn er wel enthousiast over maar is altijd gemotiveerd door de centenkwestie.
Daarna zijn ze lyrisch over de acceleratie. En na 3 maanden hoor je ze er nooit meer over.

Zelf trekt het mij niet, verschrikkelijk saai, voor in en rond je woonplaats is elektrisch wel ideaal.

Sowieso is het een raar belasting voordeel, maar als je er je voordeel mee kan doen doe je dat toch lekker.
Blijf ik lekker rond rijden met m’n oude bmw’tje voor een magere 19cent per kilometer die al jaren niet gecorrigeerd word met inflatie en andere stijgende kosten als wegenbelasting en benzine.

Ik zou kunnen leasen natuurlijk, maar dat wil ik niet. Liever zelf wat kiezen wat ik leuk vind en kan betalen dan een of ander hok rijden wat in het lease budget past maar je anders nooit zou willen hebben. En of dat nou een 3cilinder is of een tesla... Misschien eindig ik er ooit ook in, wat ik wel weet is dat het dan een centenkwestie is.

Of je nou bijtelling schraper bent met je tesla van 200k ipv een Porsche Panamera. Of in je model3 in plaats van een 3serie, het blijft schrapen!

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 00:42
door Fernando
alt schreef: 06 jan 2020, 22:46 Iedereen die gaat private leasen komt als hij de auto gaat aan de einde van de lease, het gelach betalen.
Elk krasje, deukje kost je duizenden euro's, want dat is bij private lease het vedienmodel.
Daarom kan je als de auto terug brengt, eerst even langs de detailer gaan, dat kost je minder.
Heb nu 2x een auto aan het einde van een private lease contract (2 jaar en 4 jaar) in moeten leveren en echt niet elk krasje of deukje kost je duizenden euro's. Totale onzin, er zijn geaccepteerde cosmetische schades afhankelijk hoe groot ze zijn. Nee je moet geen deuk hebben ter grootte van een vuist oid of 7 krassen op je motorkap of je interieur vol vlekken maar gebruikerssporen echt geen probleem.
Geaccepteerd:
• Ondiepe krassen die door polijsten verdwijnen
(tip: maak de kras nat, is deze dan niet meer
zichtbaar, dan is polijsten mogelijk)
• Kras met een maximale lengte van 10 cm,
maximaal één per carrosseriedeel
• Steenslag op carrosserie door normaal gebruik
met een maximale doorsnede van 2 mm
• Lichte krassen op dakreling als gevolg van
dak- dragers
• Lichte lakschade op achterste deurrand
• Ondiepe krassen of schaafplekken niet langer
dan 5 cm die nog weg te polijsten zijn op de
zijspiegels

Geaccepteerd:
• Deuken met een maximale doorsnede van 2,5
cm, maximaal twee per carrosseriedeel en zonder
roestvorming

Niet geaccepteerd:
• Diepe krassen en schaafplekken die door polijsten
niet verdwijnen
• Krassen met een lengte van meer dan 10 cm
• Meer dan één kras per carrosseriedeel
• Aantasting van de lak (o.a. door vogelpoep of
bestickering)
• Meer dan 5 steeninslagen per 10cm2
• Onvakkundig herstelde delen
• Diepe krassen of schaafplekken langer dan 5 cm
die niet weg te polijsten zijn op de zijspiegels


Niet geaccepteerd:
• Deuken met een doorsnede van meer 2,5 cm
• Deuken met roestvorming
• Meer dan twee deuken per carrosseriedeel
• Deuken die van binnenuit zijn ontstaan
• Hagelschade
• Onvakkundig herstelde delen
• Gebarsten zijspiegels
• Ontbrekende delen
• Niet verwijderde reclame
• Gaten of beschadigingen als gevolg van
demontage van accessoires

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 07:32
door indobesar
Haha mooi hoe een discussie losloopt. 😀

Ook mooi dat uiteindelijk de auto en driving-fun ondersneeuwen onder centenkwesties discussies.

Waar is de passie voor auto’s en het rijplezier gebleven?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 07:48
door EvdP
In de staatskas...

Maar alle gekheid op een stokje, ik vind de Tesla Model 3 niet heel mooi en voor mij zitten er nog wel enkele praktische problemen aan maar ik snap wel dat heel veel mensen er één rijden. Het is voor de leaserijders onder ons wel betaalbaar. En geld is nu eenmaal een grote drijfveer.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 09:50
door Robin
indobesar schreef: 07 jan 2020, 07:32 Haha mooi hoe een discussie losloopt. 😀

Ook mooi dat uiteindelijk de auto en driving-fun ondersneeuwen onder centenkwesties discussies.

Waar is de passie voor auto’s en het rijplezier gebleven?
Bij jou?:)
Dat vraag jij jezelf af denk ik? En begrijpelijk als ik dit draadje zo lees. :tooth:


Groet van een Dinosaurus.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 10:10
door Knot
Ik kreeg bij Athlon een centimer erbij om te meten of ik de krassen moest melden, moest meer dan 7cm zijn dacht ik anders was het niet zo een probleem.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 11:09
door Arthur
Hier doen ze iets goeds met een Tesla (Model 3)?
:)


https://www.nu.nl/auto/6022047/oostenri ... del-3.html

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 11:24
door Knot
Accupakket wat daaruit is gekomen mag wel bij mij in de meterkast!

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 11:26
door Arthur
Oh, dacht in de CT :)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 11:42
door Knot
LOL, nee die doet zn taak prima met die 1,3kwh accu. Gaat mij erom op tijd zo een oplossing in de meterkast te hebben voor als de saldering eraf gaat.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 18:07
door Elise
Knot schreef: 07 jan 2020, 11:42 LOL, nee die doet zn taak prima met die 1,3kwh accu. Gaat mij erom op tijd zo een oplossing in de meterkast te hebben voor als de saldering eraf gaat.
Ik heb het je al vaker horen zeggen Knot, maar met dat accu pakket sla je nog geen deuk in een pakje boter.
Als jij thuis opgewekte stroom wilt opslaan en jij hebt thuis de ruimte om een 40 ft container te plaatsen, dan moet moet je maar eens bij Alfen Energy Storage kijken.
https://alfen.com/nl/energieopslag/theb ... cificaties
Alexia Windpark 2.jpg

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 19:13
door Luco
de accus zijn lang niet voldoende om je saldering te compenseren helaas, volgens mij is het dan goedkoper en rendabeler om meer panelen neer te leggen (als je de ruimte hebt) en daar 9 tot 11 cent voor te pakken.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 21:41
door Knot
Ik hoef ook niet de hele winter te overbruggen, gewoon net als een hybride dat doet, waar het kan een beetje meehelpen. Al zou je maar 5kWh kunnen opslaan kan je daar de nacht (1kWh) en de ochtend (1 tot 2kWh) mee overbruggen.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 jan 2020, 22:45
door 328Ti
Elise schreef: 07 jan 2020, 18:07
Knot schreef: 07 jan 2020, 11:42 LOL, nee die doet zn taak prima met die 1,3kwh accu. Gaat mij erom op tijd zo een oplossing in de meterkast te hebben voor als de saldering eraf gaat.
Ik heb het je al vaker horen zeggen Knot, maar met dat accu pakket sla je nog geen deuk in een pakje boter.
Als jij thuis opgewekte stroom wilt opslaan en jij hebt thuis de ruimte om een 40 ft container te plaatsen, dan moet moet je maar eens bij Alfen Energy Storage kijken.
https://alfen.com/nl/energieopslag/theb ... cificaties

Alexia Windpark 2.jpg
Of hier :beer:

https://www.bredenoord.com/nl/huren/hyb ... ttery-box/