DOWNFORCE MOTORSPORT

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Niels » 26 okt 2009, 22:56

:thumbup:

Ik vind het een mega prestatie van zo'n jong team gewoon zo'n seizoen neerzet :!: Diep respect ook naar Jan om zulke risico's om te kunnen zetten in zulke resultaten. Natuurlijk is het teamwork maar er staat wel iemand met visie en leiderschap imho.

Verder vind ik het leuk om te zien dat de combi Downforce-Andre een succes was. Gewoon niet meer zeiken maar gasgeven en van elkaar leren. Uiteindelijk gaat het daar om :df:

Succes volgend jaar :thumbup:

steve smith

Bericht door steve smith » 26 okt 2009, 23:02

Downforce Dennis schreef:Ik ook een keer reageren dan:
Dat moet je vaker doen Polleke! :clap: Goed bezig!

RVV

Bericht door RVV » 26 okt 2009, 23:11

Mooi geschreven Dennis :thumbup:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 26 okt 2009, 23:35

Nou, dan vanavond toch ook nog even uitgebreid mijn verhaal doen.
Wat een geweldig weekend hebben we meer met zijn allen mogen beleven!
En als eerste wil ik Hans van http://www.h2o.nl" onclick="window.open(this.href);return false; nog even hartelijk bedanken voor zijn aanbod om voor dit weekend hoofdsponsor te worden van Downforce; hij was er al veel meer bij betrokken dan een gewone sponsor zou zijn, maar dit onderstreept dat nog maar eens extra; helemaal super Hans en over 12 jaar is er vast nog wel een stoeltje in een dan antieke 130i vrij voor een aanstormend racetalent. :mrgreen: ;)

Mijn weekend begon op donderdag met het afhalen van alle sponsorstickers in Roosendaal (die waren pas tegen 18:00 klaar). Daarna snel door naar Nieuwerkerk aan de IJssel, Laurens, twee 130i's en een camper ophalen en toen snel door naar Assen, want daar konden we maar tot 22:00 inschrijven voor dit weekend. Om 21:55 draaiden een oprijwagen met twee 130i's en een camper de toegangsweg naar het circuit van Assen op; autosport, altijd een race tegen de klok..... :popcorn:

Na een enerverende nacht met een bewegingsdetector op vrijdagochtend om 08:15 de rijdersbriefing en aansluitend de eerste vrije training. Die ging ronduit slecht en het gevoel in de auto was er helemaal niet. Dennis en de rest van de technische crew doken meteen onder de auto en het probleem was al snel gevonden. Dat gefixt en zo konden we helemaal perfect voorbereid aan de kwalificatie beginnen. Ik had nog nooit op Assen gereden, dus afgesproken dat Jitse een snelle rondetijd zou rijden en ik daarna de rest van de tijd zou gebruiken om het circuit te leren kennen (dat was er vanwege de problemen in de vrije training nog nauwelijks van gekomen). Helaas pakte dat iets anders uit omdat Jitse tijdens de kwalificatie in aanraking kwam met een Saker en daarom uiteindelijk alleen maar een outlap kunnen rijden.
Jitse had overigens wel nog een goede 8e tijd neer weten te zetten; Laurens bleek de derde tijd gereden te hebben net achter zijn concurrent voor de tweede plaats in het kampioenschap (de Exige van van der Kooi en Verwoerdt) en Andre had de derde Downforce 130i voor het gemak maar even op pole position gezet; overal blije gezichten in de Downforce pitbox dus! :shakeit:

Op zaterdag dan de eerste race van het weekend; ik zou beginnen en Jitse zou de tweede helft van de race rijden. Vanwege de kortere duur van de race (45 minuten) en het feit dat we geen straftijd meer hadden, hadden we er goede hoop in dat een goede klassering en misschien een podium mogelijk zou zijn.
Maar dat zorgde ergens toch ook weer voor wat meer druk dan normaal; een moeilijk, snel en technisch circuit als Assen, vrijwel geen ervaring (eigenlijk wist ik net of er een linker of rechter bocht aan kwam en dat nog niet eens helemaal blind zeker) en 30 andere idioten om je heen tijdens de start is nou niet echt ideaal als je voor de prijzen mee wilt doen. Er was echter geen tijd om me daar druk om te maken, want net voor de race bleek de radio de geest te hebben gegeven, Bjorn kon mij wel verstaan maar ik hem niet en dat is vrij lastig met het doorgeven van verkeer, rondetijden en wanneer er binnen gekomen moet worden. Uiteindelijk besloten om met pitborden te gaan werken en zo waren we uiteindelijk toch nog net op tijd voor de opstelling en de start.
Die ging niet helemaal goed; naast me startte de Clio van John van der Voort erg enthousiast, hij was me al voorbij toen de lichten nog op rood stonden en had al drie lengtes voorsprong toen ze op groen sprongen. Ik had hem misschien in de eerste bocht al terug kunnen pakken, maar besloten om geen risico te nemen en netjes achter hem aan te sluiten, naar een ronde kon ik aansluiten bij Luco die hem inhaalde en zo mijn plaats weer terug pakken. De jacht op de Clio's van Groothuis en Nieman was daarmee geopend, die reden ongeveer 20 - 30 meter voor me en waren tijdens mijn gevecht met van der Voort niet uitgelopen, dus ik had goede hoop die wel binnen te kunnen hengelen. En vlak daarvoor waren nog een paar Exiges in beeld die ook niet echt weg kwamen van de Clio's. Achter me had Nico Been op zijn thuiscircuit inmiddels van der Voort ook al ingehaald en die zat enorm aan te dringen, dat was echt de snelste Clio op de baan. In de derde ronde maakte ik een klein foutje in de Ramshoek, te hard erin, overstuur en even van het gas moeten om de achterkant op te vangen en Nico kwam met zeker 10km/u snelheidsverschil op me inlopen, dus voor de Geert Timmer chicane was die er al weer voorbij. Samen liepen we in op de Clio van Nieman tot ik achter op het circuit op het rechte stuk in de derde versnelling reed en de motor opeens vol de toerenbegrenzer in sloeg. Daarna nog IV, V en VI geprobeerd, maar de aandrijving was helemaal weg, dus auto langs de kant parkeren en wachten op het einde van de race. :(
Daarna wel Laurens en Andre nog aangemoedigd en Laurens won uiteindelijk oppermachtig zijn tweede race van het seizoen; helemaal super! :thumbup:

Daarna de auto terug laten slepen naar het Parc Fermé en van daaruit terug geduwd door Dennis, Bjorn, Tom en Hugo naar de pitbox waar het technische team van Downforce zich weer eens mocht uitleven; binnen een uurtje was het diff eronderuit en vervangen door een vers exemplaar; ongelofelijk snel werk!

Helaas betekende dat wel dat we zondag vrijwel helemaal achteraan moesten starten; Jitse startte dit keer en ik reed het tweede deel van de race. Jitse had een goede start en pakte al snel een aantal langzamere deelnemers en sloot aan bij een groepje met een paar Clio's en de Exige van Aart Bosman. Helaas verloor deze laatste zoveel olie dat Jitse totaal niet meer kon zien waar hij heen moest en daardoor kon hij deze auto's ook niet voorbij. Tijdens de pitstop de voorruit helemaal schoon gemaakt, maar hierbij hebben we toch iets tijd verloren denk ik en bovendien had ik ruzie met de gordel die niet helemaal mee wilde werken, dus we hebben wel eens makkelijkere pitstops gehad zeg maar.
Terug de baan op werd ik meteen door een paar Supersport auto's van mijn lijn afgeduwd waardoor er erg veel rotzooi op de banden kwam en die ook vrijwel meteen helemaal klaar waren, de auto gleed enthousiast alle kanten op en met name snelle bochten moesten wel met voorzichtigheid benaderd worden.
Desondanks of misschien juist wel daardoor enorm veel lol gehad en geprobeerd een constant tempo op 95% te rijden wat volgens mij redelijk gelukt is.
Bij de finish hingen Dennis en de rest van het team zowat over de baan met hun duimen omhoog wat een prachtig gezicht was vanuit de auto; na zo'n jaar op zo'n geweldige manier af kunnen sluiten, dat heeft iedereen die daar zijn steen of steentje aan bij gedragen heeft enorm verdiend!
Als kers op de taart bleek Andre ook nog eens gewonnen te hebben, dus Downforce kon dit weekend een 100% score noteren; twee races gestart, twee races gewonnen. ON-GE-LO-FE-LIJK!!!!! Wie dit een paar maanden geleden na de schade aan de trailer tegen me gezegd had, had ik helemaal voor gek verklaard!
Om het feest helemaal compleet te maken bleek Laurens met zijn 4e plaats genoeg punten gescoord te hebben om de 2e plaats in het kampioenschap veilig te stellen en dus kon het feest in de Downforce pitbox echt helemaal losbarsten; wat een fantastisch einde van het seizoen!

Autosport is geweldig; autosport bij een team als Downforce is veel meer dan dat. Ik ben heel serieus als ik zeg dat er vriendschappen voor het leven ontstaan zijn. Als je samen grote hoogtepunten en diepe dalen meemaakt is dat misschien wel logisch, maar de sfeer bij het team was dit jaar altijd geweldig, wat er ook gebeurde en dat mogen alle betrokkenen als een enorm compliment opvatten; die sfeer heb ik ook bij geen enkel ander team zo gezien of ervaren!
En om aan te geven hoe verslavend dit spelletje is; om 08:00 vanmorgen zat ik alweer achter de pc om de eerste stapjes voor 2010 te maken.
Downforce zal er dan weer bij zijn en nadrukkelijk een gooi naar het kampioenschap doen; met hopelijk een derde auto aan de start (DF'ers hebben voorrang als ze in willen stappen en geloof me, als je de kans hebt om dit te doen ben je echt gek als je het niet doet! ;)) en nog snellere 130i's!

Om het in Andre zijn taal te zeggen: iet geht oan! :shakeit:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 26 okt 2009, 23:37

HELE mooie woorden Dennis.

1 ding rest ons als Downforcers en DF-ers dan nog.

Dennis ENORM bedankt voor het mogelijk maken van Downforce in 2009!!! Ups en down hebben jullie zeker
gehad. Vanaf nu alleen nog de ups en daarmee op naar een succesvol 2010 in de DSC!!!!

Tom

Bericht door Tom » 27 okt 2009, 00:33

Niels schreef::thumbup:

Ik vind het een mega prestatie van zo'n jong team gewoon zo'n seizoen neerzet :!: Diep respect ook naar Jan om zulke risico's om te kunnen zetten in zulke resultaten. Natuurlijk is het teamwork maar er staat wel iemand met visie en leiderschap imho.
Helemaal mee eens.
En ook naar Dennis en Bjorn (en de rest van het technisch team). Vind het knap als ik zie hoeveel kennis er aanwezig is en hoe snel/flexibel ze erop inspelen. :thumbup:

David R.

Bericht door David R. » 27 okt 2009, 09:22

Dennis geen dank. Als er volgend jaar iets is waar ik mee kan helpen weet je me te vinden. Gefeliciteerd met jullie resultaten. Ik wou nog komen kijken maar ben ipv de DSC naar de FIA GT op Zolder wezen kijken (ook leuk). Mochten julie volgend jaar weer meedoen kom ik zeker een keer kijken.

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 27 okt 2009, 09:23

Ik wil uiteraard ook het hele Downforce team bedanken voor een geweldig seizoen en de gastvrijheid! Het is geweldig om zo'n gedreven raceteam mee te maken. Voor mij was dit de eerste aanraking met de racewereld, en die is toch erg positief!

Ik ben er vaak bij geweest, en het is altijd gezellig bij de mannen (en vrouwen) van Downforce.

Een tweede plek in het eerste serieuze seizoen is natuurlijk een erg mooi resultaat!

Jammer van de pech in dit jaar, maar desondanks al deze dingen is de sfeer eigenlijk altijd positief gebleven waardoor iedereen er zichtbaar van genoten heeft. Ik vond het erg gaaf!

Ik hoop er volgend jaar weer regelmatig bij te kunnen zijn!

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 27 okt 2009, 11:17

Supergaaf dit en enorm gefeliciteerd mannen! :thumbup:
Downforce voor kampioen 2010 8)

HSR

Bericht door HSR » 27 okt 2009, 12:24

Ik kon er helaas de laatste race niet bij zijn maar heb zaterdag wederom erg genoten van de sfeer en de race zelf. Ik sluit me aan bij het verhaal van Dennis in Peter. Downforce is een schitterend team en ik hoop dan ook volgend seizoen wederom onderdeel van dit schitterende team te zijn. Iedereen in het team vervult een specifieke functie. De ene prominenter en opvallender dan de andere maar allen even belangrijk!

Jelte Jongsma

Bericht door Jelte Jongsma » 27 okt 2009, 15:03

Van harte mannen! Belooft veel goeds voor volgend jaar. Ik ben inmiddels aan het afstuderen, blijft jammer dat ik in een te vroeg stadium aan jullie deur klopte.
:thumbup:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 okt 2009, 15:23

Mooi geschreven teksten, dat geeft toch wel een erg warm gevoel, terwijl 't racewereldje van nu mij vaak koude rillingen geeft door de zakelijke en kille manier waarop sommigen 't spelletje spelen. Daarom 'volg' ik liever de racerij van vroeger, maar ja oude anekdotes en uitslagen + verweerde foto's en zwart wit filmpjes helpen je ook niet vooruit.

Het hele Downforce team maakt veel mensen enthousiast en dat heb ik zaterdag tijdens mijn bliksembezoek aan Assen ook gezien in en rond jullie pitbox. Uit jullie teksten en die van anderen blijkt dat ook, net als de foto's, films en de mooie verhalen achter de schermen. 2010 wordt een heel mooi jaar, waarschijnlijk ook weer met vele hoogtepunten en laten we hopen op een minimum aan dieptepunten, maar wat Dennis zegt vind ik wel mooi: 'if it doesn't kill you, it makes you stronger'.

Wel weer rustig aan doen Dennis en Bjorn! Dat hebben jullie nodig en daarom vind ik 't des te knapper dat jullie dit jaar op deze wijze hebben afgesloten, dat geeft vast voldoende stimulans om mentaal en fysiek na de winterstop weer fris en fruitig op de pitmuur te klimmen. Wie weet kunnen we dan als we ooit allemaal oud en versleten zijn terugdenken aan deze mooie tijden.

Luuk

Bericht door Luuk » 27 okt 2009, 16:48

Even tussendoor:

Best cool filmpje van Martijn, die zondag mee is komen kijken. :thumbup:

Andre

Bericht door Andre » 27 okt 2009, 19:13

Afbeelding

Wouter tanken

Afbeelding

Gebroederlijk naast elkaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Luuk

Bericht door Luuk » 27 okt 2009, 19:36

Sweet, ik hoop volgend seizoen ook voor een goede telelens gespaard te kunnen hebben. :bag:

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2009, 19:37

Luuk schreef:Sweet, ik hoop volgend seizoen ook voor een goede telelens gespaard te kunnen hebben. :bag:
Waar fotograveer jij mee Luuk?

MartijnS

Bericht door MartijnS » 27 okt 2009, 19:41

Matige foto's imo :wink:
Serie van jou is echt goed, Luuk.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 okt 2009, 19:51

luco hornsveld schreef:
Luuk schreef:Sweet, ik hoop volgend seizoen ook voor een goede telelens gespaard te kunnen hebben. :bag:
Nu dus nog met z'n telefoon.

allen

Bericht door allen » 27 okt 2009, 19:53

luco hornsveld schreef:

http://www.luukvankaathoven.nl/apparatuur.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom V

Bericht door Tom V » 27 okt 2009, 19:57

luco hornsveld schreef:
Afbeelding

Andre

Bericht door Andre » 27 okt 2009, 20:01

Tom wat een heerlijke avatar heb jij toch.

Luuk

Bericht door Luuk » 27 okt 2009, 20:05

luco hornsveld schreef:
Vooralsnog met deze jongen:

Afbeelding

8)

Luuk

Bericht door Luuk » 27 okt 2009, 20:32

De foto's van zondag! :thumbup:

1. Op zondagochtend stond 'ie er, de zilvergrijze 130i van André en Wouter.
Afbeelding

2. De 'vieren' waren op, dus gaf Renate ons een setje '1' en '7's mee, mijn prachtige resultaat.
Afbeelding

3. Laurens maakt zich klaar op de opstelling. Of Laurens' eigen commentaar: "Ja, zag je al klaar staan met camera, ik denk: snel m'n helm op!"
Afbeelding

4. Ondertussen wordt Jitse door Björn flink vastgesnoerd en ingeplugd.
Afbeelding

5. André bij de opstelling in de met Downforce-stickers volgespamde Beemer: nummer 456.
Afbeelding

6. Dreigende wolken op de startgrid, toch bleef echte regen uitgesloten.
Afbeelding

7. Vol zaten de tribunes niet, maar het was zéker een stuk drukker dan op de zaterdag. (As usual, dus.)
Afbeelding

8. Laurens stormt over het rechte stuk.
Afbeelding

9. De pitstop van André: er moet getankt worden!
Afbeelding

10. Ook Laurens komt binnen...
Afbeelding

11. ... kijkend op de stopwatch wanneer het gas er weer op mag.
Afbeelding

12. In de pitbox wordt er aandachtig gekeken naar de standen. André lag zo'n twaalf seconden achter op de #1, die tien seconden straftijd kreeg: Dat gat was wel te dichten!
Afbeelding

13. André en een geëmotioneerde Eugene Janssen.
Afbeelding

14. Daar staat 'ie dan, de gastrijder van Downforce op de hoogste trede. Klasse!
Afbeelding

15. Achteraf, gezellige drukte en een heerlijke erwtensoep in de Downforce pitbox: #29. 8)
Afbeelding

Meer foto's staan wederom: HIER! :mrgreen:

Nu alleen nog de onboard van zondag, bij Jitse en Peter in de auto. :wink:

Laurens

Bericht door Laurens » 27 okt 2009, 22:57

Ook nog wat plaatjes gevonden.
Afbeelding

André beetje opduwen
Afbeelding

Peter in gesprek met John vd Voort
Afbeelding

Vangrail of toch liever een aardewal ??
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2 wielen binnen de witte lijn toch ?
Afbeelding

Afbeelding

Harry

Bericht door Harry » 27 okt 2009, 23:30

Andre schreef:Gebroederlijk naast elkaar

Afbeelding
Nou... gebroederlijk... Jullie gaven elkaar daar geen duimbreed toe.

Laurens die eigenwijs de lijn blijft rijden en jou daardoor even de andere kant langs stuurt.

Sander en ik (op diezelfde foto zitten wij links van de trap) luidkeels "bekritiserend" wat er zou gaan gebeuren toen jullie er zo aan kwamen rijden en de kreten werden alleen maar harder toen jullie daadwerkelijk door de GT-bocht gingen :)

Ow overigens, of het zondag zo verstandig was om mijn zoontje (3) mee te nemen betwijfel ik nu achteraf. Naast het feit dat er 2 Downforce stickers zijn bed opgesierd hebben (dank daarvoor!!!!), is hij nu met elk autotje dat hij heeft wedstrijden aan het rijden en papa moet natuurlijk meedoen :)

Plaats reactie