Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
100x liever Kuipers dan Paternotte, als we uit die twee moeten kiezen.
Ben zelf wel gecharmeerd van bijvoorbeeld Marcel Levi op die positie. Werd ook ergens genoemd, maar geen idee of dit ooit serieus is overwogen (van beide kanten).
Ben zelf wel gecharmeerd van bijvoorbeeld Marcel Levi op die positie. Werd ook ergens genoemd, maar geen idee of dit ooit serieus is overwogen (van beide kanten).
- MarkS
Leuk stukje uit oktober nav uitzending Jinek met een paar van de hier genoemde hoofdrol spelers
https://www.metronieuws.nl/televisie/20 ... t-kuipers/
Aardig is ook de opmerking van Derk Sauer mbt situatie Rusland … genoeg ziekenhuizen maar veel te weinig vaccinaties …
“Ernst Kuipers had Raisa Blommestijn feitelijk al compleet gedebunked maar Derk Sauer deelt de knock-out uit. "In Rusland gaat het precies zoals u wilt. Ze hebben ziekenhuizen genoeg gebouwd maar amper vaccinaties. Het loopt helemaal vast." #jinek”
Aardig is ook de opmerking van Derk Sauer mbt situatie Rusland … genoeg ziekenhuizen maar veel te weinig vaccinaties …
“Ernst Kuipers had Raisa Blommestijn feitelijk al compleet gedebunked maar Derk Sauer deelt de knock-out uit. "In Rusland gaat het precies zoals u wilt. Ze hebben ziekenhuizen genoeg gebouwd maar amper vaccinaties. Het loopt helemaal vast." #jinek”
- Enrico
Lijkt mij eerder, niet genoeg. Je kan niet genoeg hebben als het weer vast loopt.MarkS schreef: 30 dec 2021, 20:01 Leuk stukje uit oktober nav uitzending Jinek met een paar van de hier genoemde hoofdrol spelers
Dat is met, ik heb genoeg getankt maar te veel km’s gereden en sta nu still.
- Martijn_bmw
In diezelfde beeldspraak, je kan niet een tank van 1.000L installeren in je auto omdat je maar 1x in de 10.000km wil tanken…Enrico schreef: 30 dec 2021, 20:42Lijkt mij eerder, niet genoeg. Je kan niet genoeg hebben als het weer vast loopt.MarkS schreef: 30 dec 2021, 20:01 Leuk stukje uit oktober nav uitzending Jinek met een paar van de hier genoemde hoofdrol spelers
- MarkS
Of zou het zijn dat het uitbreiden van ziekenhuis / IC capaciteit nog steeds dweilen met de kraan open blijft als het aantal besmettingen mede door een te lage vaccinatiegraad ongecontroleerd (en exponentieel) blijft oplopen.
-
Laten we hopen dat de ambtenaren verstand van zaken hebben, want Kaag heeft de ballen verstand van financiënBram schreef: 30 dec 2021, 18:54 Nou ja, zo'n minister moet gewoon beleid laten uitvoeren en het politiek kunnen verantwoorden, zijn ambtenaren hebben wel echt verstand van zaken. Als het goed is...

sorry voor de off-topic, kon het niet laten.
- Sjef
Wel knap dat de personen die allebei een motie van afkeuring aan de broek gehad hebben (de 1 is met eigen conclusie vertrokken, de ander snapt het nog steeds niet) nu de 2 belangrijkste beleidsfuncties in het land uitvoeren. Geeft ook veel vertrouwen in het corona-beleid voor de toekomstElise schreef: 31 dec 2021, 10:18Laten we hopen dat de ambtenaren verstand van zaken hebben, want Kaag heeft de ballen verstand van financiënBram schreef: 30 dec 2021, 18:54 Nou ja, zo'n minister moet gewoon beleid laten uitvoeren en het politiek kunnen verantwoorden, zijn ambtenaren hebben wel echt verstand van zaken. Als het goed is...![]()
sorry voor de off-topic, kon het niet laten.

-
- Auto: Dikke Bmw
Valt mij nog mee dat er geen minister van infectieziekten in het leven geroepen is.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou, van Jetten krijg je toch aardig jeuk 

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Nieuwe bestuurscultuur.Sjef schreef: 31 dec 2021, 10:29Wel knap dat de personen die allebei een motie van afkeuring aan de broek gehad hebben (de 1 is met eigen conclusie vertrokken, de ander snapt het nog steeds niet) nu de 2 belangrijkste beleidsfuncties in het land uitvoeren. Geeft ook veel vertrouwen in het corona-beleid voor de toekomstElise schreef: 31 dec 2021, 10:18Laten we hopen dat de ambtenaren verstand van zaken hebben, want Kaag heeft de ballen verstand van financiënBram schreef: 30 dec 2021, 18:54 Nou ja, zo'n minister moet gewoon beleid laten uitvoeren en het politiek kunnen verantwoorden, zijn ambtenaren hebben wel echt verstand van zaken. Als het goed is...![]()
sorry voor de off-topic, kon het niet laten..

- Enrico
Dan moet je op zoek gaan naar een ander voertuig lijkt mij.Martijn_bmw schreef: 30 dec 2021, 20:50In diezelfde beeldspraak, je kan niet een tank van 1.000L installeren in je auto omdat je maar 1x in de 10.000km wil tanken…Enrico schreef: 30 dec 2021, 20:42Lijkt mij eerder, niet genoeg. Je kan niet genoeg hebben als het weer vast loopt.MarkS schreef: 30 dec 2021, 20:01 Leuk stukje uit oktober nav uitzending Jinek met een paar van de hier genoemde hoofdrol spelers
- Enrico
Dat is hem. Als de capaciteit niet voldoende is om de nood op te vangen is er een tekort. Vandaar te uitspraak dat er ooit voldoende was is incorrect.MarkS schreef: 30 dec 2021, 21:51 Of zou het zijn dat het uitbreiden van ziekenhuis / IC capaciteit nog steeds dweilen met de kraan open blijft als het aantal besmettingen mede door een te lage vaccinatiegraad ongecontroleerd (en exponentieel) blijft oplopen.
Ik zou denken dat er zo veel reken power nu is dat je de nodige capaciteit met of zonder vaccinatie kan bepalen. Mijn inziens heeft NL zelf met 99% vaccinatie niet voldoende capaciteit en de beperkingen en lockdowns zullen blijven komen.
Een iets valt op. De reguliere zorg wordt afgeschaald maar in de IC bezettings grafieken beweegt de bezetting door reguliere zorg tijdens hoge Corona ic bezetting en lage Corona bezetting amper. Hoe kan dat?
Laatst gewijzigd door Enrico op 01 jan 2022, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarkS
This is what happens when you think that your google search is better than having a degree in the medical field … oud (aug 2021) 
https://fb.watch/aeVO-NWBZO/

-
- Auto: Dikke Bmw
Weet niet of zij dat denkt maar…MarkS schreef: 31 dec 2021, 17:21 This is what happens when you think that your google search is better than having a degree in the medical field … oud (aug 2021)
Vind deze pijnlijker
- MarkS
Dat zou zeker pijnlijk zijn.
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
- Martijn M
Tot daar meer duidelijkheid over is, wacht ik nog even met de booster.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ach, hij zal hoe dan ook eens verlopen, haal je dan weer een nieuwe.
- JP
Net mijn booster gekregen, zit nog in recovery. Volgens mij was het nep. Ik keek naar het vogeltje en voelde niks d’r in gaan en de wifi is 5 minuten later nog steeds kudt. Kreeg ook niet het idee dat ze keek naar wat ik moest krijgen (sommige krijgen halve dosa. Ik wil mijn geld terug !
Alles voor de vakantie. Nu nog een speedo en dan af nasr Bonaire dit jaar.
- Enrico
Pas maar op, vriend van mij net terug. Twee prikkies en een booster gehad. Corona opgelopen op de terugvlucht. Nu al 11 dagen ziek 3 daarvan flink de rest duizelig, hoofdpijn en geen stem.JP schreef: 04 jan 2022, 14:43 Net mijn booster gekregen, zit nog in recovery. Volgens mij was het nep. Ik keek naar het vogeltje en voelde niks d’r in gaan en de wifi is 5 minuten later nog steeds kudt. Kreeg ook niet het idee dat ze keek naar wat ik moest krijgen (sommige krijgen halve dosa. Ik wil mijn geld terug !
-
Poeh. Gelukkig dat hij zijn vaccinaties gehad heeft. Anders misschien wel naar het ziekenhuis.Enrico schreef: 04 jan 2022, 16:41Pas maar op, vriend van mij net terug. Twee prikkies en een booster gehad. Corona opgelopen op de terugvlucht. Nu al 11 dagen ziek 3 daarvan flink de rest duizelig, hoofdpijn en geen stem.JP schreef: 04 jan 2022, 14:43 Net mijn booster gekregen, zit nog in recovery. Volgens mij was het nep. Ik keek naar het vogeltje en voelde niks d’r in gaan en de wifi is 5 minuten later nog steeds kudt. Kreeg ook niet het idee dat ze keek naar wat ik moest krijgen (sommige krijgen halve dosa. Ik wil mijn geld terug !
- Downforce Hans
Vraag me af wanneer je terug naar Nederland gaat je weer een test moet doen. In Bonaire is dat bijna recht tegenover het vliegveld. Mijn zoon toen we terug gingen wel. Wij kwamen terug uit Kaap verdië en moesten daar ook weer een test doen ondanks onze vaccinatie en ondanks dat we corona net achter de rug hadden gehad. Let op de papieren die je krijgt dat daar de gegevens goed op staan. Ik kreeg een bewijs waar de verkeerde achternaam op stond en mijn vriendin was volgens het formulier 7 jaar oud. Toch vervelend wanneer je daar achter komt als je met 30 man achter je bij de douane staat.JP schreef: 04 jan 2022, 14:43 Net mijn booster gekregen, zit nog in recovery. Volgens mij was het nep. Ik keek naar het vogeltje en voelde niks d’r in gaan en de wifi is 5 minuten later nog steeds kudt. Kreeg ook niet het idee dat ze keek naar wat ik moest krijgen (sommige krijgen halve dosa. Ik wil mijn geld terug !
- tomgtr
Dat is nog niks vergeleken met de rij die er zou staan als je vriendin echt 7 jaar oud is (denk ik!)
- Martijn_bmw
tomgtr schreef: 05 jan 2022, 12:22 Dat is nog niks vergeleken met de rij die er zou staan als je vriendin echt 7 jaar oud is (denk ik!)

- JP
Dankje voor de tip HansDownforce Hans schreef: 05 jan 2022, 12:05Vraag me af wanneer je terug naar Nederland gaat je weer een test moet doen. In Bonaire is dat bijna recht tegenover het vliegveld. Mijn zoon toen we terug gingen wel. Wij kwamen terug uit Kaap verdië en moesten daar ook weer een test doen ondanks onze vaccinatie en ondanks dat we corona net achter de rug hadden gehad. Let op de papieren die je krijgt dat daar de gegevens goed op staan. Ik kreeg een bewijs waar de verkeerde achternaam op stond en mijn vriendin was volgens het formulier 7 jaar oud. Toch vervelend wanneer je daar achter komt als je met 30 man achter je bij de douane staat.JP schreef: 04 jan 2022, 14:43 Net mijn booster gekregen, zit nog in recovery. Volgens mij was het nep. Ik keek naar het vogeltje en voelde niks d’r in gaan en de wifi is 5 minuten later nog steeds kudt. Kreeg ook niet het idee dat ze keek naar wat ik moest krijgen (sommige krijgen halve dosa. Ik wil mijn geld terug !