BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Harrie » 25 dec 2010, 10:02

Misschien wel een bewuste keus van BMW omdat ze verwachten er niet zoveel van te verkopen. En als ze dan deze werkelijk geniale marketing zin erachteraan gooien gaan we plots schrikken omdat het ding dan echt "exclusief" lijkt te zijn :wink: .
Laatst gewijzigd door Harrie op 25 dec 2010, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 35101
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door JP » 25 dec 2010, 10:11

De 1///M zou toch ongelimiteerd geproduceerd worden?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 25 dec 2010, 10:20

JP schreef:De 1///M zou toch ongelimiteerd geproduceerd worden?
klopt...echter over de periode dat ie nog gangbaar is (model) iets van 2 jaar ofzo?
dus tot het nwe model uitkomt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 35101
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door JP » 25 dec 2010, 10:30

Dus 25 stuks op minimaal 2jaar (dacht zelf dat de 1-serie nog 3jaar door moest)

Dat die ///M dealers het maar rustig aan doen. Straks krijgen ze nog vochtige oksels van het heen en weer rennen van de ene naar de andere klant :mrgreen: DRUKDRUKDRUKDRUK....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 25 dec 2010, 10:43

geloof iets van, tot in 2013?

ligt er dus maar aan hoeveel mensen er aan werken e.d.
maar als ze ook de nog hetere versie erbij bouwen, (waar er minder van gemaakt worden) zal het voor de "gewone" M wat ruimte kosten, althans neem aan dat die op dezelfde band? gemaakt worden.
magoed das koffiedik kijken.
in Januari/Februari? maar eens kijken hoe zo'n M eruit ziet.

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 25 dec 2010, 11:34

Er zullen misschien wel meer dan 25 komen. Alleen zul je langer moeten wachten. Deze auto is al laat in zijn komst in zijn modeljaren. Zo n auto hoef ik niet meer in de laatste maanden, voordat ze de productie stoppen. En velen denken zo. Meeste willen zo snel mogelijk rijden en anders hoeven ze zo n oud modelletje niet meer.

Denk een inschattingsfout van Bmw Nederland om zo weinig te bestellen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 25 dec 2010, 14:17

Het is gewoon een strategische misser van BMW om veel te laat met een speciale uitvoering van zo`n kar te komen...............

IMHO moet de gehele planing in München op de schop.................dwz; bij invoering van een nieuw model, zeg de F30 3er, niet beginnen met de intro van de sedan, 2 jaar later van de coupe, nog een jaar later van de ///M uitvoering.......................leuk voor de pers en het genereren van publiciteit.................maar voor klanten een "eine Unverschämtheit".......................

Hadden ze dat nu ook bij de 1er gedaan, dan was al dit geleuter niet nodig geweest...................

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5467
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Kasteel » 25 dec 2010, 15:17

Andre schreef:Er zullen misschien wel meer dan 25 komen. Alleen zul je langer moeten wachten. Deze auto is al laat in zijn komst in zijn modeljaren. Zo n auto hoef ik niet meer in de laatste maanden, voordat ze de productie stoppen. En velen denken zo. Meeste willen zo snel mogelijk rijden en anders hoeven ze zo n oud modelletje niet meer.

Denk een inschattingsfout van Bmw Nederland om zo weinig te bestellen.
Nja, sprak met verkoper, maar volgens mij valt de levertijd nog best wel mee van het ding...
Hopen dat buiten response motortje ook een beetje 'karakter' heeft ipv co2-Clio-1.2-souplesse.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 25 dec 2010, 19:34

Er wordt weer driftig gefantaseerd op Bimmerpost................... :lol:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 26 dec 2010, 12:20

Op bimmerpost is er een hele discussie gaande over de motor van de 1M. En of de auto een 135is ipv een 1M.

Ik vindt dat M een beetje zijn glans verliest met het tunen van AG motoren.

Nou vindt ik helemaal niet erg wat voor badge erop staat. Subaru s GT turbo en sti en Mitsubishi evo waren super auto s maar in 1.6 GL wil ik niet eens in begraven worden dus ja wat is een badge.

Wat mij opvalt bij M en die weg is ingezet bij de X5M turbo dat ze AG motoren aanpassen voor in hun M modellen. Door deze verandering zie ik M dan ook meer als een soort tunings company naast BMW. Waar M vroeger opzich stond versmelt M nu gewoon in het hele bmw concern.

Op de motorkap deksel is een sticker geplakt Powered by BMW M. Dat moet in mijn ogen zijn Tuned by BMW M.

Dit doet echter niks onder hoe goed een 1M zal zijn en hoe mooi die zal rijden maar een echte M???? En zullen we in de toekomst nog echte M krijgen met unieke motoren.

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sebring NL » 26 dec 2010, 12:27

Andre

in mijn ogen is het een schande, en een duidelijk geval van M voor Marketing

De turbomotoren van BMW zijn mij stuk voor stuk smerig tegengevallen.Het turbogat is gigantisch, je kan bij een 135i het gaspedaal bij stationair volledig intrappen voordat de naald van de snelheidsmeter ook maar 1mm beweegt.

Bovendien zijn er zat reliability issues. Kennis van mij in Dld heeft al ruilmotor in zijn X6 na 13k km.

De V10, dat is de laatste echt woeste motor. 4.0 V8 misschien ook nog, maar nu is het echt afgelopen.

Helaas kan BMW dit zelf niet zeggen, maar zij zijn er ook ziek van natuurlijk, en worden alleen door CAFE-regels en andere emissie onzin gedwongen om dit soort wegen te bewandelen.

Des te stommer is het dat mensen het gaan verdedigen, zelfs bij BMW Motorsport wil men dit niet. Het is 100% gedwongen door emissie-geneuzel en ook geld natuurlijk.

Koop een E46 CSL, en doe de V10 erin. Beter dan dit gaat het nooit meer worden.

wout

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2911
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Mark 320iS » 26 dec 2010, 12:38

M blok uit de e39 m5 was toch ook in de basis gelijk aan het blok uit de 540i e39? Daar hebben we ook nooit iemand over horen klagen, volgens mij weten de meesten dat niet eens.
Of dat blok nou powered by m, tuned by m of tuned by grandma is maakt wat mij betreft geen bal uit. Als het maar lekker aan het gas hangt (zoals je zelf ook al tig keer gezegd hebt).

Verder is de (mijns inziens) enige betrouwbare/ representatieve persoon die ermee gereden heeft Chris Harris en die was zeer positief, zowel over het weggedrag als over de gasrespons van het blok. De enige kritiek die hij had was dat het geluid te braaf is, nou als dat het enige is... dan ga ik er graag 1 ophalen zodra ie bij de dealers staat (in het theoretische geval dat ik hem kan betalen uiteraard :) )

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sebring NL » 26 dec 2010, 13:00

Over de S62 moet je mijn posts op M5board maar eens lezen , ook onder Sebring NL.

Is idd in de basis een M60, hoewel veel belangrijke zaken toch net zo verschillen als een S38 van een M30.

Echter, 400pk uit 5 liter, terwijl in die tijd de E36 al meer dan 320 haalde uit 3,2 , en de vermogensafgifte die niet echt M-achtig was, is de reden waarom ik een E39 M5, hoewel een geweldige wagen, toch een 550i zou noemen. Heeft bijv ook niet het EDC wat E34 M5 heeft en geen fixed remklauwen zoals 95er's. E39 M5 heeft "AMERICAN MARKET" written all over it, verbaast me dat er geen automaat is.

Wat gasrespons op turbo's betreft, dit gaat nooit komen. Tenzij er een turbo is die weet wanneer ik op dat pedaal wil drukken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 26 dec 2010, 13:11

de 4.4 450pk V8 M3 is de verste M motor...

velen klagen wel maar die V8 M3 en de V10 M5 zijn echte M motoren...

daar waar de basis van de E30 M3 en of M1 geloof ik ook op een bestaand blok van bmw verder werd ontwikkeld, net als de S62 de M62 als basis heeft zeg maar.

duuuus BMW maakte pas echte compleet nwe M motoren vrij laat :wink: (V8 M3 & V10 M5)

als jullie het zo bekijken toch? :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 26 dec 2010, 13:14

ah see here, :angel:
The BMW M88/3 is an in line 6 cylinder (I6) piston engine. It was based on the M88/1 that was used in the BMW M1's street version, with double overhead cam and four valves per cylinder. The M88/1 was in turn based on the M49 engine which was used in the BMW 3.0CSi. The M88/3 was used in the early BMW M635CSi and BMW M5 (E28) and produced 286 PS (210 kW/282 hp).

BMW engineers used a 4-valve head and a single-row chain. The cylinder head was made in two parts. The lower part formed the combustion chambers and water jackets, and the upper half contained the camshaft bearings and the bores for the tappets.

Kugelfischer fuel injection was used with individual throttle valves and the distinctive six inlet pipes. The M88 produced 277 bhp in the version built from 1978 to 1981 for the BMW M1.

For the Procar M1's, the M88 was tuned to 470 to 490 bhp. The resulting M88/1 engine had new camshafts, bigger valves, reshaped ports, forged pistons, use of throttle slides (instead of butterfly valves), and improved exhaust.

For Group 5 racing, the engine was pushed to between 850 and 900 bhp by the addition of two turbochargers. This was the M88/2 powerplant.

From 1985 to 1987 the M88 was used in the European-market 5 Series M5 (E28) and from 1983 to 1989 in the 6 Series M635CSi Coupe (E24). The engine was designated M88/3 and produced 286 bhp. It was also fitted to the South African 745i as substitute for the turbocharged motor due to the proximity of turbocharger in the right-hand side of engine bay where the steering column and box would be.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M88" onclick="window.open(this.href);return false;

zo :hosanna:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Hielke » 26 dec 2010, 13:18

Sebring,

met alle respect, maar wat wil jij met gasresponse in een E46 CSL met 10 cylinder motor? Of zie je die response als enige mogelijkheid om het mega onderstuur te counteren? :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 26 dec 2010, 13:20

Precies, veel te veel massa op de vooras..............

Doe mij een 6 cilinder, atmo, PK`s boeie, 350 is zat, als de kar maar licht is.................

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 26 dec 2010, 13:57

romo schreef:Precies, veel te veel massa op de vooras..............

Doe mij een 6 cilinder, atmo, PK`s boeie, 350 is zat, als de kar maar licht is.................
als je een M62 hebt of zeg de M3 V8 en plaats die gewoon zo ver mogelijk naar achter heb je minder gewicht over je vooras :wink:

V10 zal inderdaad iets meer over zijn.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7220
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Erik K. » 26 dec 2010, 14:12

Sebring NL schreef:
Wat gasrespons op turbo's betreft, dit gaat nooit komen. Tenzij er een turbo is die weet wanneer ik op dat pedaal wil drukken.
Binnenkort komen er weer turbomotoren in de F1, dus wie weet zal die ontwikkeling daardoor sneller gaan.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 26 dec 2010, 14:33

Erik K. schreef:
Sebring NL schreef:
Wat gasrespons op turbo's betreft, dit gaat nooit komen. Tenzij er een turbo is die weet wanneer ik op dat pedaal wil drukken.
Binnenkort komen er weer turbomotoren in de F1, dus wie weet zal die ontwikkeling daardoor sneller gaan.
en las ik destijds iets van 1600cc?

old times return :mrgreen: destijds reden ze ook al zoiets toch met dik over de 1.000pk, wat nou Bugatti oud nieuws :wink:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door PD power » 26 dec 2010, 14:45

Denk dat de discussie in principe meer over smaak gaat, dan over het feit, of een M1 nou een fijne snelle auto is, volgens mij is er niks mis met de gas respons van een moderne turbo motor.

Vind zelfs de huidige generatie turbo motoren lekkerder rijden, dan een atmo., maar dat is ook een kwestie van smaak.

Verwacht dat de 1M weer een lekker scheurijzer zal worden, dat het verschil met de huidige beschikbare versies van de 1 niet zo groot is, zegt denk ik meer over de beschikbaarheid van moderne techniek, voor dagelijks gebruik, dan over een "matige" 1M.

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 26 dec 2010, 15:51

Gasresponse met turbo motoren bestaat al heel lang. Wordt gebruikt in de rally ALS heet dat---> Anti Lag System.

Maar is onbruikbaar op auto s die dagelijks inzetbaar zijn. Alles gaat vroeg of laat kapot door de klappen die dat geeft. Maar je hebt wel gasresponse voor hoelang het duurt.:)

Dus het wiel voor gasresponse is eigenlijk voor straat auto s in al die jaren nog steeds niet uitgevonden. Dat zal bij de 1M niet anders zijn.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1220
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Leen » 26 dec 2010, 16:07

72,5 K wil BMW nl ervoor hebben .

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 26 dec 2010, 16:34

Dat vind ik nog te doen. Ik hoef toch geen assecoiresjit dus is dat wel zo ongeveer de prijs dus voor mij. De 1M wordt wel een probleem als bij die 72k verplicht ook satnav, verwarmde stoelen etc. zit. want dan betaal ik die rommel dus wel die ik niet wil. Maar goed, die 72 valt me nog mee voor een 1 serie, bredere wielkasten en een opgepompt oud N54 blok :) :)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Hielke » 26 dec 2010, 16:35

Leen schreef:72,5 K wil BMW nl ervoor hebben .
Mmmm, ben ik toch net te vroeg met de aanschaf van de Punto geweest.

Is wel 3500 per unit meer dan Andre op basis van de Duitse prijs berekend had. Is net als Turbo lag. Merkt 99% van de kopers toch niks van :lol:

Maar hoe kun jij dit zo stellig zeggen Leen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 3 gasten