Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Damir Vukovic

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Damir Vukovic » 15 sep 2009, 09:07

Balen Michel... hopenlijk zit het m puur in de vervangbare delen.

Tristan

Bericht door Tristan » 15 sep 2009, 09:13

Balen zeg! :|

Gelukkig heb je zelf niks en zo te zien valt de schade redelijk mee voor N'ring begrippen. Succes met de afhandeling en opknappen.

VLA

Bericht door VLA » 15 sep 2009, 09:41

Zo das zeker balen man ! Sterkte met het herstel !

Michel P

Bericht door Michel P » 15 sep 2009, 09:48

Er vervelend, succes met het herstellen van de schade, hopelijk valt het mee.

Michel

Christoph

Bericht door Christoph » 15 sep 2009, 09:49

Heel erg balen :( Vooral ook dat je er vooraf een grapje over maakte.. geeft zo'n naar gevoel lijkt me!

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 15 sep 2009, 09:58

Damn Michel. Dat is wel erg zuur!
Ben in ieder geval blij dat je zelf niets hebt (dat het dus geen zwaardere klapper was) en dat de auto zo op het oog nog wel
makkelijk repareerbaar is.

Mag ik trouwens eens vragen hoe dat nu zo gaat bij zo'n crash. Jij staat daar. Belt de mannetjes van de baan? Die komen
je zeggen dat er een sleepauto onderweg is? Dan optakelen? En mag je dan samen met hun nog kijken wat je aan vangrail
etc. nog mag gaan vergoeden? Of hoe werkt dat??

Christoph

Bericht door Christoph » 15 sep 2009, 10:13

Mark Nauta schreef:Damn Michel. Dat is wel erg zuur!

Mag ik trouwens eens vragen hoe dat nu zo gaat bij zo'n crash. Jij staat daar. Belt de mannetjes van de baan? Die komen
je zeggen dat er een sleepauto onderweg is? Dan optakelen? En mag je dan samen met hun nog kijken wat je aan vangrail
etc. nog mag gaan vergoeden? Of hoe werkt dat??

Uit ervaring (helaas):

Mannetjes worden zeer snel op de hoogte gebracht dat er iets is, ik moest niemand bellen binnen een minuut was er al iemand. Uitleggen, kijken hoeveel paaltjes/meter vangrail je hebt gekopt en dan even wachten op de takelwagen. Bonnetje van de vangrailschade + tijd ondertekenen en dan mag je mee naar schadebedrijf. Daar nog even je verzekeringsgegevens etc opgeven en je bent er weer van door. Nurburgring & Schade bedrijf staat verder los van elkaar.

De rest komt binnen een maand allemaal op de mat vallen.. Of bij de verzekeraar.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 15 sep 2009, 10:15

En wat kosten die stukken vangrails dan eigenlijk? Want het is daar per meter al direct 3 meter (3 lagen boven elkaar).
En wat kost het nou als door jouw toedoen de baan dicht moet. Ik heb eens gehoord van 2600euro per half uur, klopt dat?

Christoph

Bericht door Christoph » 15 sep 2009, 10:19

Precies weet ik het ook niet meer, het is idd per 3 meter en ze zijn erg ruim in het vervangen (liever een meter(x3) extra), verder betaal je ook de losse paaltjes er achter. Ik was iets van 780 euro vangrail kwijt. 2 hoog maar geloof ik. Er valt trouwens niet echt te onderhandelen over wat je wel en niet geraakt hebt ;) Reken nog wat administratiekosten + 15 minuten meekijken en dan ga je zo over de 1000e.

Baansluiting heb ik verder geen idee van.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 sep 2009, 10:37

en je moet dan toch gewoon dat centrale nummer bellen ofzo? wat op de Ring site staat? ik heb nog in men tel staan (nog nooit gebruikt gelukkig, ikkom er ook niet vaak helaas)

+492691302215 emergency Ring

geld die nog steeds?

en sterkte Michel met repareren....op zich lijkt het mee te vallen, doch wel klote, maja gladde baan das niks op de Ring.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 15 sep 2009, 10:55

Erg jammer van de schade Michel. Ik dacht al een auto te herkennen op een foto.

Afbeelding

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 15 sep 2009, 10:59

Das best wel balen zeg maar
Als je Ring tripje zo af loopt :?

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 15 sep 2009, 11:00

Hey Michel,

Je klonk redelijk bedroefd aan de foon, maar gelukkig geen persoonlijk letsel. Hopelijk is de wagen snel weer op de Ring te vinden! Hoe gaat de wagen terugkomen naar NL?
Mark Nauta schreef:En wat kosten die stukken vangrails dan eigenlijk? Want het is daar per meter al direct 3 meter (3 lagen boven elkaar).
En wat kost het nou als door jouw toedoen de baan dicht moet. Ik heb eens gehoord van 2600euro per half uur, klopt dat?
Mark,

Ik dacht dat je mijn site wel een beetje kende :hmmm: Daar staat alles uitgebreid op onder het kopje Ring-informatie, kosten:
- kosten manuur: 60 Euro
- kosten inzet streckensicherung-auto: 36 Euro per uur
- vangrail per strekkende meter: 45 Euro
- vangrail-paaltje: 75 Euro
- afsleepkosten: 175 Euro
- eventueel noodzakelijke baansluiting indien politie ter plaatse moet komen: 1.350 Euro per uur

Telefoonnummer +49 26913 022 15 werkt prima, want dan krijg je direct de mensen boven in het kantoor bij start-finish aan de lijn. Een ander nummer wat op de officiële Ringsite staat werkt echter ook: +49 8000 302 112

Vorig jaar helaas ook de vangrail van te dichtbij gezien. Dat de kosten rap op kunnen lopen blijkt wel uit onderstaande foto, want zeg nou zelf... zo groot is die vangrail-schade toch niet? En toch kwam het exclusief afsleepkosten op 708 € :shock:

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 15 sep 2009, 11:36

Welke vangrail schade? :shock:

Rupie

Bericht door Rupie » 15 sep 2009, 11:38

Welke vangrailschade :?:

Goeie timing Erik :mrgreen:

Christoph

Bericht door Christoph » 15 sep 2009, 11:44

Bij mij was het net zo, er was geen zichtbare schade aan de vangrail. enkel wat lak op 1 stuk. Ze vervangen het ook niet want er zaten al wat strepen van andere auto's op. Maar wel gewoon doorrekenen. tjah.

Paskal

Bericht door Paskal » 15 sep 2009, 11:51

Erik Stoffelsen schreef:Welke vangrail schade? :shock:
Haha, dat bedoelde ik dus. Ken dus ook mensen die even een paar duizend Euro vangrailschade af mochten rekenen na er bij Schwedenkreuze afgstuiterd te zijn. Daar kun je namelijk heel wat meters meenemen.

Uitleg bij bovenstaande foto:
- inzet personeel streckensicherung: 57€
- inzet auto streckensicherung: 17,50€
- demontage vangrail 2 planken van 4 meter: 100€
- levering + montage 8 m. vangrail: 277€
- paaltje eruit halen: 5 €
- paaltje leveren + monteren: 67€
- wegafzetting: 157€
- administratriekosten: 25€

E.e.a. brengt het totaal op genoemde 707€. Ik kom wel vaker op de Ring en een bezoek later was e.e.a. wel degelijk vervangen. De verhalen dat er vangrailschade gerekend wordt en dat e.e.a. niet hersteld wordt geloof ik dan ook niet. Als je de vangrail schampt en de plank is niet krom of het paaltje erachter staat niet scheef dan worden er geen vangrailkosten gerekend. Heb ook dat al vele malen gezien.

Schade aan vangrail viel mee, maar aan de auto niet :'( Met name het paaltje erachter zorgde voor een vrij harde impact want dat geeft niet echt mee.....
Laatst gewijzigd door Paskal op 06 mar 2017, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 sep 2009, 11:53

auw...

allen

Bericht door allen » 15 sep 2009, 11:56

En toch had ik het idee dat je de auto makkelijk had kunnen laten fixen? Echt total loss verklaren ze hem niet snel. Was de wagen nog niet getaxeerd? Dacht dat mijn ex 11,5k schade had opgelopen op Zolder. Werd vergoed.

Paskal

Bericht door Paskal » 15 sep 2009, 12:07

allen schreef:En toch had ik het idee dat je de auto makkelijk had kunnen laten fixen? Echt total loss verklaren ze hem niet snel. Was de wagen nog niet getaxeerd? Dacht dat mijn ex 11,5k schade had opgelopen op Zolder. Werd vergoed.
Allen,

Zoals je weet zijn Speedsterparts erg duur... Frontclam, rearclam, koplampunit voor en achter, crashbox voorzijde, complete achterwielophanging inclusief bak, portier, spiegel, twee velgen, spuitwerk etc... Het hulpframe achter was niet krom, maar in het hoofdframe zat wel een forse knik..... Heb het er mer een bevriend autoschadebedrijf over gehad, maar reparatie kwam op zo'n 20.000€..... Auto is daarna getaxeerd op 25.000€ en da's ook het uitgekeerde bedrag.

Daarbij wil ik gevoelsmatig niet in een wagen rijden die zo'n harde tik heeft gekregen. Actiefoto ga ik hier niet plaatsen, maar ik ben vanaf de vangrail echt de lucht in gelanceerd en hing daarbij in de lucht onder een hoek van 45 graden om vervolgens enkele meters verderop weer te landen :shock: Stiekem is het dus toch wel hard gegaan. Al zou ik hem laten herstellen.... vervolgens rij je erin en dan voel je bv toch een trilling... dat zou mij geen lekker gevoel geven.

allen

Bericht door allen » 15 sep 2009, 12:12

Ja en de clams zijn pas een duizendje gestegen in euri. :drinking:
Voor 20k loont het niet de wagen te repareren. Je gaat er nooit vanuit, maar soms moeten we maar blij zijn dat deze wagens goed verzekerd kunnen worden.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 sep 2009, 12:24

Paskal Morriën schreef:Hey Michel,

Je klonk redelijk bedroefd aan de foon, maar gelukkig geen persoonlijk letsel. Hopelijk is de wagen snel weer op de Ring te vinden! Hoe gaat de wagen terugkomen naar NL?
Mark Nauta schreef:En wat kosten die stukken vangrails dan eigenlijk? Want het is daar per meter al direct 3 meter (3 lagen boven elkaar).
Mark,

Ik dacht dat je mijn site wel een beetje kende :hmmm: Daar staat alles uitgebreid op onder het kopje Ring-informatie, kosten:
- kosten manuur: 60 Euro
- kosten inzet streckensicherung-auto: 36 Euro per uur
- vangrail per strekkende meter: 45 Euro
- vangrail-paaltje: 75 Euro
- afsleepkosten: 175 Euro
- eventueel noodzakelijke baansluiting indien politie ter plaatse moet komen: 1.350 Euro per uur

Telefoonnummer +49 26913 022 15 werkt prima, want dan krijg je direct de mensen boven in het kantoor bij start-finish aan de lijn. Een ander nummer wat op de officiële Ringsite staat werkt echter ook: +49 8000 302 112

Vorig jaar helaas ook de vangrail van te dichtbij gezien. Dat de kosten rap op kunnen lopen blijkt wel uit onderstaande foto, want zeg nou zelf... zo groot is die vangrail-schade toch niet? En toch kwam het exclusief afsleepkosten op 708 € :shock:

Afbeelding
Dat is zuur. Wordt dit echter wel door de verzekeraar vergoed? Is en blijft tenslotte een openbare-/tolweg.

Paskal

Bericht door Paskal » 15 sep 2009, 12:34

indobesar schreef:Dat is zuur. Wordt dit echter wel door de verzekeraar vergoed? Is en blijft tenslotte een openbare-/tolweg.
Dacht dat die discussie inmiddels al wel tientallen malen voorbij is gekomen op de bekende NL fora, maar blijkbaar niet :) Wordt inderdaad vergoed door de verzekeraar, maar hou er wel rekening mee dat er verzekeringsmij zijn die wel lastig gaan doen. Kennis van me heeft zijn 911 op zijn dak gelegd een paar jaar geleden. Bedrag e.d. uitgekeerd gekregen, maar een dag later wel een brief met het vriendelijk verzoek of hij een andere maatschappij wilde gaan zoeken...........

Beste is dus gewoon om die wagen op het asfalt te houden :)

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 15 sep 2009, 12:39

Natuurlijk ken ik jouw site heel goed Paskal....wist echter niet dat dit er ook op stond....zal ik overheen gelezen hebben...

Wat betreft de 911crash paar jaar terug. Kwam gisteren nog een foto van tegen. Wat heeft hij toen een geluk gehad zeg!! En vooral het
geluk dat er geen passagier bij in zat!!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 sep 2009, 12:42

Paskal Morriën schreef:
indobesar schreef:Dat is zuur. Wordt dit echter wel door de verzekeraar vergoed? Is en blijft tenslotte een openbare-/tolweg.
Dacht dat die discussie inmiddels al wel tientallen malen voorbij is gekomen op de bekende NL fora, maar blijkbaar niet :) Wordt inderdaad vergoed door de verzekeraar, maar hou er wel rekening mee dat er verzekeringsmij zijn die wel lastig gaan doen. Kennis van me heeft zijn 911 op zijn dak gelegd een paar jaar geleden. Bedrag e.d. uitgekeerd gekregen, maar een dag later wel een brief met het vriendelijk verzoek of hij een andere maatschappij wilde gaan zoeken...........

Beste is dus gewoon om die wagen op het asfalt te houden :)
Is me dan ontgaan :oops:
Prettig dat de verzekering de kosten vergoed, al blijft het niet prettig om een auto af te schrijven met mogelijk fysiek letsel.

Plaats reactie