Let even op de datum

https://opiniez.com/2016/06/26/rancuneu ... voltes-op/" onclick="window.open(this.href);return false;De rancuneuze reacties uit het hoofdkwartier van Europa op het besluit van de Britse bevolking om als soeverein land verder te gaan, laten zien dat we afstevenen op groot onheil. De politieke elite is boos. Boos op U. Boos op iedereen die kritiek durft te leveren op hun beleid en toekomstvisies. De ondemocratische top van Europa hijst zich in gevechtstenue en trekt ten strijde tegen de eigen bevolking.
vind ik zo typisch; niks onafhankelijke media, niks hun zogeprezen diversiteit maar met zn allen meedoen met bangmakerij opdat er niet meer exits komen. Met het koningshuis is het al erg typisch maar dit slaat echt alles. Ik hoorde gisteren al iemand zeggen dat ze niet meer mee mogen doen met het EK voetbal... Zover gaat de angstzaaierij en desinformatie. En als er straks weer iemand wordt neergestoken weet men van Niks.. Heb je een verkeerde mening dan ben je dom, arm, nazi en nu ook nog oud... Werkt natuurlijk wel aardig want niemand wil bij die groep horen dus stem je braaf want dan ben je rijk, slim, internationaal geslaagd. Zelfs studenten trappen erin.GTRene schreef:de media is volop bezig Brexit en hun vertegenwoordigers zwart te praten en of zaken aan te praten die ze niet zo hebben gezegd, maar waar bv sommige stemmers het 'hunne' uithaalden en verkeerd interpreteren oid
+
CNN en de NL mainstream media ook, praten over hoe slecht het nu gaat daar, 2 dagen oid daarna terwijl vele zaken alweer recht trekken en of uit verband worden getrokken.
Ze proberen het aan te praten als een grote fout e.d. en de EU probeert ze vast tegen te werken en of moeilijk te maken ipv samen te werken, shame on them.
Inderdaad de mooiste uitspraak van de man to date!romo schreef:
Samsom, ik ben het bijna nooit eens met die man, verwoordde het correct;
"De EU heeft bij grote vraagstukken geen oplossing, en loopt bij kleine vraagstukken in de weg."
Ik snapte je punt maar het is een lastige discussie vanwege definities. Het netto salaris zal niet hoger liggen dan het bruto salaris. Het zal hier gaan over toeslagen, reiskosten en andere looncomponenten die vrijgesteld zijn van belastingen die bovenop het salaris worden ontvangen.Riceaux schreef:@Rutger: Mijn punt was dat de salarissen van de EU bruto lager liggen dan netto, nogal bizar. En als je zulke berekeningen maakt moet je wel even eerlijk spelen en alleen de beroepsbevolking meerekenen.
Het punt met de EU is in mijn optiek vooral dat het ondemocratisch is en dat het grootste gedeelte niet eens bepaald word door het EU-parlement, maar door tijdelijke commissies waar totaal geen controle op is, waar geen notulen van zijn, waar geen aanwezigheidslijsten van zijn en wat totaal niet transparant is. En Rico zegt wel heel leuk dat we door de EU in vrede leven, maar voor hoe lang nog? Met de huidige expansiedrift van de EU duurt het geen generatie meer voor er wederom oorlog is. En 1 van de voordelen als je uit de EU stapt is dat je meer handel kan drijven met groeiende economieën, zoals bijvoorbeeld de BRIC-landen. Er moeten dingen veranderen, teruggeschroefd worden misschien, maar als wij als Nederland uit de EU stappen lost dat de problemen niet op denk ik.
Net als Romo betrek je identiteit heel erg op jezelf. Niemand zegt dat je je geen Nederlander mag voelen maar het gaat erom dat je een Pool, een Duitser een Portugees OOK als Europeaan ziet. Die angst voor het verdwijnen van je eigen identiteit geeft misschien eerder een eigen onzekerheid daarover aan.Peric schreef:Met welke roze bril bekijk jij de situatie Ilija? Nobel streven hoor, maar de laatste paar jaren gaan we alleen maar verder uit elkaar staan op deze aarde.
Denk juist door mensen hun eigen identiteit te laten behouden (lees cultuur laten behouden en niet krampachtig het proberen te mixen) dat je veel meer bereikt om samen te werken dan maar constant onvrede te kweken.
Mensen het op hun eigen manier laten doen en die internationaal tot een goed handelsverdrag laten komen.
Betere kapitaalverdeling? Dus je bedoelt dat sommige er hard voor moeten werken, en anderen fijn hun hand ophouden?
Legitieme vraag idd...RVV schreef:Rene je bent naïef en je reageert buiten de werkelijkheid betreffende het immigratieverhaal.
En de rest overigens ook.
Even zwart wit gezien STEL de EU valt compleet uit elkaar. Elk land is weer ieder voor zich. Hoe ziet men dan de toekomst? Welke voordelen komen dan ineens om de hoek kijken die we nu niet hebben?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten