De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De EU

Bericht door romo » 27 jun 2016, 21:25

Beetje humor ter relativering;

Afbeelding

Let even op de datum :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 jun 2016, 21:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jun 2016, 22:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jun 2016, 23:37

De rancuneuze reacties uit het hoofdkwartier van Europa op het besluit van de Britse bevolking om als soeverein land verder te gaan, laten zien dat we afstevenen op groot onheil. De politieke elite is boos. Boos op U. Boos op iedereen die kritiek durft te leveren op hun beleid en toekomstvisies. De ondemocratische top van Europa hijst zich in gevechtstenue en trekt ten strijde tegen de eigen bevolking.
https://opiniez.com/2016/06/26/rancuneu ... voltes-op/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bombadil

Bericht door Bombadil » 28 jun 2016, 01:10

Dat rancuneuze, ach, het toont de ware aard.

Dit:
GTRene schreef:de media is volop bezig Brexit en hun vertegenwoordigers zwart te praten en of zaken aan te praten die ze niet zo hebben gezegd, maar waar bv sommige stemmers het 'hunne' uithaalden en verkeerd interpreteren oid
+
CNN en de NL mainstream media ook, praten over hoe slecht het nu gaat daar, 2 dagen oid daarna terwijl vele zaken alweer recht trekken en of uit verband worden getrokken.
Ze proberen het aan te praten als een grote fout e.d. en de EU probeert ze vast tegen te werken en of moeilijk te maken ipv samen te werken, shame on them.
vind ik zo typisch; niks onafhankelijke media, niks hun zogeprezen diversiteit maar met zn allen meedoen met bangmakerij opdat er niet meer exits komen. Met het koningshuis is het al erg typisch maar dit slaat echt alles. Ik hoorde gisteren al iemand zeggen dat ze niet meer mee mogen doen met het EK voetbal... Zover gaat de angstzaaierij en desinformatie. En als er straks weer iemand wordt neergestoken weet men van Niks.. Heb je een verkeerde mening dan ben je dom, arm, nazi en nu ook nog oud... Werkt natuurlijk wel aardig want niemand wil bij die groep horen dus stem je braaf want dan ben je rijk, slim, internationaal geslaagd. Zelfs studenten trappen erin.

Ach, de traditionele media verliest gelukkig meer en meer marktaandeel. Sinds ik erachter ben dat ze veeal stukken van grote internationale namen overnemen en foutief interpreteren en dat het niveau van de gemiddelde journalist tegenwoordig best teleurstellend is, focus ik me meer op internationale en moderne media. Helaas zie ik deze trend ook internationaal steeds meer.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 jun 2016, 02:15

Wat ik een beetje mis in deze discussie is het positieve dat Europa heeft gebracht. Iedereen vind het wel fijn dat er geen grenzen meer zijn. Dat je met een ID kaart op vakantie kan. Dat het op Schiphol allemaal zoveel makkelijker gaat. Dat producten aan veiligheidsvoorschriften voldoen. Dat het eten niet bedorven is. Dit zijn maar een paar grote voorbeelden. Daar horen nog honderden kleine voorbeelden bij. Ook een paar nog veel grotere. Denk aan het bancaire systeem binnen de EU.

En wat is er allemaal negatief aan de EU ? Dat er een paar EU ambtenaren veel meer verdienen dan degenen die hier het hardst staan te schreeuwen. Lekker oer Hollands weer in elk geval. Ik praat het niet goed dat mensen geld verdienen zonder dat daar iets tegenover staat. Terwijl dat budget voor die paar ambtenaren tegenover de totale begroting ook geen drol voorstelt. Maar in plaats van dat we met zijn allen gaan roepen dat er dáár iets tegen gedaan moet worden gaan we dan maar roepen dat we uit de EU moeten stappen ? Onder welke logica moet ik dat scharen ?

En wat doet Brussel dan allemaal precies verkeerd ? Bewust plannen maken om mensen te irriteren en hun geld af te pakken ? Gewoon juist doen wat mensen niet willen ? Of juist wat grotere plannen maken in de hoop dat het in Europa en de wereld echt beter wordt ? Als we het over doemdenkers hebben dan loopt het anti-Brusselkamp toch ook niet heel ver achter.

Daarnaast het genoemde budget van 4 miljard dat op het BNP een schijntje is. Daar kun je landelijk echt geen drol mee bereiken. Geef iedere Nederlander €300. Dat was het dan. Nou daar komen we ook niet veel verder mee in autoland.

Nogmaals ik pretendeer niet te weten wat goed of slecht is. Maar ik zal dan ook niet snel schreeuwen vóór een Nexit of Brexit. Dat was een beetje mijn boodschap. En ik had het zelf in mijn eerdere post bewust over mogelijke gevolgen. Terwijl het anti-EU kamp juist zo zeker is van de positieve gevolgen van het uitstappen.

Maar wat ik wel kan garanderen is dat een vertrek van Nederland uit de EU meteen tot gevolg zal hebben dat er meer asielzoekers naar Nederland gaan komen. In elk geval zal het nooit tot minder asielzoekers kunnen leiden. Binnen de EU is er zoals Rico terecht noemt het EU Dublin-verdrag dat juist veel asielzoekers tegenhoudt binnen Europa. Ben je dus tegen asielzoekers dan zou je juist voor de EU moeten stemmen.

Als Nederland dus uit de EU stapt zullen ze niet meer gebonden zijn aan het Dublin-verdrag en zullen asielzoekers Nederland juist gaan uitkiezen als non-EU land. Nederland was al populair en dat gaat alleen maar groeien. En natuurlijk kan Nederland op bilateraal niveau Verdragen sluiten die hetzelfde inhouden als het Dublin-verdrag maar daar zal een asielzoeker toch maling aan hebben?

Dat is ook echt het meest lachwekkende aan die EU discussie over asielzoekers. Dat het enige écht goed werkende instrument tegen verspreiding van asielzoekers uit de EU koker komt. Maar nogmaals de "goede" dingen die de EU produceert zijn niet interessant genoeg. Enkel kritiek leveren is pas leuk. Want zouden alle EU tegenstanders zelf in Brussel aanwezig zijn dan hadden ze geen vergadering gemist en zou de EU een geweldige unie zijn geweest.

En wat eigenlijk nog het meest lachwekkend is in deze discussie is dat de verplichting van Nederland om asielzoekers toe te laten helemaal niet volgt uit EU bepalingen of het Unierecht maar juist op grond van het internationale Vluchtelingengedrag. Dat heeft dus geen drol met de EU te maken. Daaruit kan Nederland zich ook niet onttrekken door uit de EU te stappen.

Maar gewoon volhouden: lekker uit de EU stappen en dan denken geen last meer te hebben van die baantjespikkers of juist werklozen (al naar gelang het uitkomt).

En dan nog even mijn toelichting waarom ik denk dat we nog verder moeten samenwerken binnen de EU: omdat dit de enige manier is om vrede in deze wereld te creëeren. Op landenniveau blijven functioneren heeft de afgelopen 1500 jaar alleen maar voor ellende gezorgd. In de 20e eeuw kwam dit tot een paar verschrikkelijke hoogtepunten en in de 21e eeuw gaan we gewoon vrolijk verder met het elkaar afslachten op veelal religieuze gronden.

Daarmee heeft de wereld toch goed bewezen dat we niet kunnen leren uit het verleden. In het verleden waren er alleen maar landen met nog minder onderlinge samenwerking. Terug naar datzelfde verleden gaat dus nooit een oplossing zijn.

Tuurlijk zal het even helpen als je de grenzen sluit zodat er op de markt op zaterdag alleen tokkies rondlopen in plaats van allochtonen. Op de korte termijn leuk en aardig. Maar op de lange termijn nog steeds een kut wereld waarin we leven. Daarvoor is denk ik alleen globalisatie een oplossing. Alle rotte appels moeten eruit. Eerlijke kapitaalverdeling. Daar kunnen regeringen en banken voor mijn part in deze discussie ook onder vallen.

Wat dan zou moeten overblijven is een systeem dat voor iedere aardbewoner geldt. Zonder landen waarin religie door de Staat wordt opgedrongen. Die betere kapitaalverdeling zorgt ook voor meer kennis en onderwijs en uiteindelijk is dit het enige mogelijke grote gevecht tegen religieuze haat. En dus tegen veel ellende.

Alleen daarmee kunnen we op den duur de mensheid redden van een ondergang. Dat zal wel heel wat jaartjes gaan duren maar uiteindelijk kan ieder kind Engels leren. En dus kan iedereen op den duur met elkaar communiceren. In één taal. Ook op politiek niveau.

Terug naar vroeger is leuk voor de sentimentele egoïsten onder ons. Maar mensen die wat verder willen kijken zullen moeten inzien dat samenwerken op mondiaal niveau de enige oplossing is.

Daarom dus wat mij betreft de EU. En daarom uiteindelijk een Wereldunie. Een andere oplossing zie ik zelf niet.

romo

Bericht door romo » 28 jun 2016, 07:13

Mooi betoog Ilija, maar samenwerken is wat anders dan dictaten opleggen IMHO.

Ja, er zijn goede zaken bereikt, maar Brussel slaat door op bepaalde vlakken, dat voelt iedereen, dat merkt iedereen.
Democratie op afstand is geen concrete democratie, das veel te afstandelijk, ik wil mensen dichterbij tot de democratische orde kunnen roepen, das nu exact wat in GB gebeurt!

Dicteren=Assimileren

Das onmogelijk (en mi zeer onwenselijk) in Europa met haar interculturele verschillen.

Samsom, ik ben het bijna nooit eens met die man, verwoordde het correct;

"De EU heeft bij grote vraagstukken geen oplossing, en loopt bij kleine vraagstukken in de weg."

Ik zie de Brexit niet als een einde van de samenwerking, wel als een zeer krachtig signaal dat die samenwerking anders, beter, duidelijker naar het electoraat, maar ook minder remmend naar het electoraat ingevuld dient te worden.

Een wereld unie..................godsgruwelijk nog aan toe :tooth:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 28 jun 2016, 09:30

romo schreef:
Samsom, ik ben het bijna nooit eens met die man, verwoordde het correct;

"De EU heeft bij grote vraagstukken geen oplossing, en loopt bij kleine vraagstukken in de weg."
Inderdaad de mooiste uitspraak van de man to date!

350 Z

Bericht door 350 Z » 28 jun 2016, 10:15

Er zal niks veranderen, waarom niet? Die politici leven in een compleet andere wereld/werkelijkheid die totaal anders is dan de gewone man op straat.

Peric

Bericht door Peric » 28 jun 2016, 10:28

Met welke roze bril bekijk jij de situatie Ilija? Nobel streven hoor, maar de laatste paar jaren gaan we alleen maar verder uit elkaar staan op deze aarde.
Denk juist door mensen hun eigen identiteit te laten behouden (lees cultuur laten behouden en niet krampachtig het proberen te mixen) dat je veel meer bereikt om samen te werken dan maar constant onvrede te kweken.
Mensen het op hun eigen manier laten doen en die internationaal tot een goed handelsverdrag laten komen.

Betere kapitaalverdeling? Dus je bedoelt dat sommige er hard voor moeten werken, en anderen fijn hun hand ophouden?

alt

Bericht door alt » 28 jun 2016, 10:29

Precies, 350 Z.
Zoals ik over mijn oude buurvrouw in de jaren 60 schreef.
Plaats dat maar het heden met het milieu i.p.v god

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 jun 2016, 10:34

Riceaux schreef:@Rutger: Mijn punt was dat de salarissen van de EU bruto lager liggen dan netto, nogal bizar. En als je zulke berekeningen maakt moet je wel even eerlijk spelen en alleen de beroepsbevolking meerekenen.
Het punt met de EU is in mijn optiek vooral dat het ondemocratisch is en dat het grootste gedeelte niet eens bepaald word door het EU-parlement, maar door tijdelijke commissies waar totaal geen controle op is, waar geen notulen van zijn, waar geen aanwezigheidslijsten van zijn en wat totaal niet transparant is. En Rico zegt wel heel leuk dat we door de EU in vrede leven, maar voor hoe lang nog? Met de huidige expansiedrift van de EU duurt het geen generatie meer voor er wederom oorlog is. En 1 van de voordelen als je uit de EU stapt is dat je meer handel kan drijven met groeiende economieën, zoals bijvoorbeeld de BRIC-landen. Er moeten dingen veranderen, teruggeschroefd worden misschien, maar als wij als Nederland uit de EU stappen lost dat de problemen niet op denk ik.
Ik snapte je punt maar het is een lastige discussie vanwege definities. Het netto salaris zal niet hoger liggen dan het bruto salaris. Het zal hier gaan over toeslagen, reiskosten en andere looncomponenten die vrijgesteld zijn van belastingen die bovenop het salaris worden ontvangen.

Wanneer heb je voor het laatst het verslag van de vaste kamercommissie VWS gelezen? Beetje flauw maar ook in onze eigen democratie zijn veel (de meesten?) wetten hamerstukken in het parlement omdat een wet vaak maanden/jaren is voorbereid op ambtelijk niveau en in (vaste) kamercommissies. Sterker nog, ik moet er niet aan denken dat kamerlid Teeven zich met een wet over kleinschaligezorg gaat bemoeien.

ErikS

Bericht door ErikS » 28 jun 2016, 10:48

Met het koningshuis is het al erg typisch maar dit slaat echt alles. Ik hoorde gisteren al iemand zeggen dat ze niet meer mee mogen doen met het EK voetbal...
Wij ook niet! :shithappens: :popcorn: :popcorn: :popcorn:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jun 2016, 10:50

wel in Duits, maar goed om te laten zien waar de EU en NATO nu eigenlijk mee bezig zijn, de Beer te porren.

https://www.facebook.com/14816828021455 ... 975648463/" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2016, 10:57

Helemaal mee eens Macboy! Valt me ook tegen dat de tegenstanders van de EU en voorstanders van Nexit zo slecht zijn geïnformeerd over de gevolgen van de toename van asielzoekers en vluchtelingen. En ook niet met een passend onderbouwd antwoord komen. En de omringende EU landen maken zich al helemaal niet druk. Die verlenen gewoon vrijelijke doorgang naar Nederland. Een Nexit is geen letterlijk hek met prikkeldraad om Nederland heen met een bord erop asielzoekers niet welkom. Hoe dom kun je zijn om dat te denken! Nu moeten we volgens EU afspraken zoveel duizend per jaar opnemen. Netjes verdelen over Europa. Straks staan er 200000 tot 300000 op de stoep. En de overige EU landen lachen zich de ballen uit de broek. Scheelt hun weer veel geld, tijd en werk.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 jun 2016, 11:06

Peric schreef:Met welke roze bril bekijk jij de situatie Ilija? Nobel streven hoor, maar de laatste paar jaren gaan we alleen maar verder uit elkaar staan op deze aarde.
Denk juist door mensen hun eigen identiteit te laten behouden (lees cultuur laten behouden en niet krampachtig het proberen te mixen) dat je veel meer bereikt om samen te werken dan maar constant onvrede te kweken.
Mensen het op hun eigen manier laten doen en die internationaal tot een goed handelsverdrag laten komen.

Betere kapitaalverdeling? Dus je bedoelt dat sommige er hard voor moeten werken, en anderen fijn hun hand ophouden?
Net als Romo betrek je identiteit heel erg op jezelf. Niemand zegt dat je je geen Nederlander mag voelen maar het gaat erom dat je een Pool, een Duitser een Portugees OOK als Europeaan ziet. Die angst voor het verdwijnen van je eigen identiteit geeft misschien eerder een eigen onzekerheid daarover aan.
Ik ken werkelijk geen enkele wet vanuit de EU die als doel heeft om mijn eigen identiteit af te breken en assimilatie als doel heeft.

Onderwerpen als handelsverdragen wordt hier aangehaald alsof die op een A4 met de hand geschreven kunnen worden. Van de week op BNR was er een interview met een producent van werklaarzen voor de professionele markt (Dunlop Boots). Die hebben een fabrikant in de VS moeten overnemen omdat er op laarzen een importheffing van 37% zit in de VS en daar zijn laarzen die niet commercieel aan de man kan krijgen. Die importheffing zorgt er met andere woorden voor dat de werkgelegenheid in Nederland niet kan stijgen maar 'verplaatst' moet worden naar de VS. Daar gaat Nederland in zijn eentje helemaal niets tegen inbrengen.
De EU afwijzen en bijna voor een Nexit zijn omdat er dan makkelijker met BRIC landen gehandeld kan worden is in mijn ogen een teken van een enorme naïviteit. Bijvoorbeeld Brazilië is verenigd in Mercosur. Dat is een douane unie die bedoeld is om de onderhandelingspositie van Zuid-Amerikaanse in de wereld te verstevigen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 jun 2016, 11:11

Kleine noot nog: Het fucking Oerol festival kijgt jaarlijks 55.000 euro Europese subsidie om de Europese culturele diversiteit te ondersteunen! :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jun 2016, 11:13

controle kan veel beter worden met bewaakte grenzen, ook kan je als NL regels aanpassen om strenger toe te zien en harder op te treden en uit te zetten en of terug DLD of Belgie or whatever land in uit of terug te zetten.

je bent dan niet afhankelijk van de EU dictators, maar kan wel goed samenwerken in Europa.

magoed de immigratie/gelukszoekers e.d. is maar een klein puntje van de EU en dat geld opzich ook, sommige zaken/dingen zijn niet in geld oid uit te drukken, de 1 voelt zich veiliger in de EU de ander voelt zich veiliger zonder die EU met eigen grenzen en controle op, lekker je 'eigen' buurtje waar bezoekers welkom zijn en het goed toeven is ;-)

Het is wel zo dat de EU oid landen kan tegen werken om handel te drijven, dat is eigenlijk belachelijk en meer Dictator achtig en eigenlijk niet eerlijk, je geeft dan andere landen minder kans, je discrimineert als het ware.

vrije handel? jaja.

Net zoals de EU het de Britten heel moeilijk kan maken, ow wat is de EU aardig...net als een groot bedrijf die de kleintjes verpletterd, ala Packman alles opvretende en angst brengende.

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2016, 11:41

Rene je bent naïef en je reageert buiten de werkelijkheid betreffende het immigratieverhaal.

En de rest overigens ook.

Even zwart wit gezien STEL de EU valt compleet uit elkaar. Elk land is weer ieder voor zich. Hoe ziet men dan de toekomst? Welke voordelen komen dan ineens om de hoek kijken die we nu niet hebben?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 jun 2016, 11:49

Afbeelding

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 28 jun 2016, 11:58

RVV schreef:Rene je bent naïef en je reageert buiten de werkelijkheid betreffende het immigratieverhaal.

En de rest overigens ook.

Even zwart wit gezien STEL de EU valt compleet uit elkaar. Elk land is weer ieder voor zich. Hoe ziet men dan de toekomst? Welke voordelen komen dan ineens om de hoek kijken die we nu niet hebben?
Legitieme vraag idd...

Alsof we zonder EU geen vluchtelingen hebben die hun heil ergens anders gaan zoeken (om conflict gebieden te ontvluchten of om betere economische omstandigheden te zoeken)

Alsof we zonder EU opeens makkelijker handel drijven (RutgerK benoemt als diverse contingenteringen en andere handels belemmerende en bevorderende maatregelen die landen kunnen instellen)

Ik ben geen pleitbezorger voor een EU superstaat, maar het is naïef om te denken dat "we" zonder de EU beter af zijn.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 jun 2016, 12:00

De aanname dat Nederland bij een Nexit door asielzoekers overspoeld zal worden is een malle gedachte. Bij een vertrek uit de Unie besluit Nederland wie er onder welke voorwaarden in mag en mag blijven. Of we met onze huidige knuffelmentaliteit in staat zijn een krachtig asielbeleid te voeren is een ander verhaal. Net zoals dat geldt voor een eventueel vertrek uit de EU.

Feit is dat het huidige EU asielbeleid onder Duitse (lees Merkel) leiding de levensvatbaarheid van de Unie een enorme klap heeft gegeven. Onder de noemer 'Wiedergutmachung' alles en iedereen uitnodigen om naar Duitsland te komen, om dan vervolgens draaiend aan de knoppen van de Brusselse EU machinerie te proberen de andere EU landen met het Duitse overschot op te zadelen. Een kind had kunnen bedenken dat hier iets fout moest gaan. Dat een aantal Balkan landen (op eigen initiatief?) hebben besloten de grenzen vanuit Griekenland af te sluiten (wie zei dat dit niet kon?) is de directe redding voor Merkel geworden. En dat weet zij en ieder ander binnen de EU maar des te goed. Want dat er over de grens van Griekenland nu tienduizenden Syriërs, Afghanen, Pakistanen, en noem maar op burgers uit 'failed Islamic States' in erbarmelijke omstandigheden hun dagen moeten doorkomen lijkt niemand meer te boeien. En hoe erg dit ook is, in onze moderne multimedia maatschappij lijkt dit het enige logische antwoord te zijn. Daar waar eerst whatsappjes werden verstuurd om de nakomers op open Balkan routes richting het beloofde land te wijzen, worden nu textberichtjes gestuurd om aan te geven niet te komen omdat het zo allemachtig slecht toeven in de Griekse kampen is. Dit werkt, al het andere is wensdenken. Wat was de rol van de EU in dit hele verhaal? Wat het ook was, de Farages, Wildersen en Le Pen's spinnen er garen bij.

Robin

Bericht door Robin » 28 jun 2016, 12:02

Eric H dat denk ik eigenlijk ook, máár ik heb wel het idee dat onze immigratieproblematiek van nu een verantwoording/fout is van die huidige EU...dus....

Verder ben ik nú ook niet zomaar vóór een Nexit overigens, met alle gedoe eromheen, maar ik pleit de EU niet zomaar vrij. Integendeel!

Robin

Bericht door Robin » 28 jun 2016, 12:04

+1 Hielke ook, ik zit net aan de Wiedergutmachungsschnitzel, taaie kost:)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 28 jun 2016, 12:06

Robin

Nederland bepaald nu toch ook gewoon zelf wie er mag blijven en wie niet ??
Hierin volgen wij toch gewoon onze eigen wetgeving ?

Het Syrie verhaal staat hier los van, aangezien dit een Europees-breed probleem was/is zijn hier binnen de EU afspraken over gemaakt (betreffende de OPVANG, maar niet de permanente opname in het land)

Verder wordt iedere asielzoeker nog steeds via Nederlandse procedures en wetten behandeld, soms tot schrijnende gevallen als gevolg vanwege juist die jarenlange procedures.

Plaats reactie