Ze hebben die van Mercedes van vorig jaar genomen, maar vorig jaar niet gebruikt. De voorste brake ducts ook, maar die hebben ze vorig jaar wel gebruikt. Vanaf dit jaar moet je eigen ontwerpen op de auto zetten, als je iets verandert.MParallel schreef: 07 aug 2020, 12:08 Wat is nu die deal met die RP brakeducts? Ik bedoel, al die auto's lijken globaal hetzelfde, omdat je onder dezelfde regelementen valt.
Maar kom op, een brakeduct is een brakeduct. Zoveel variantie zit daar nu ook niet in. Moet dan net de radius van een kromming net even afwijken van een ander ontwerp?
Dus ze krijgen straf voor het illegaal verkrijgen/ gebruiken van kennis, maar omdat ze die kennis niet kunnen 'vergeten', zijn er verder geen sancties (meer). Het blijft dus bij 4 ton en 15 punten straf.
Ferrari gaat dit echter weer aanvechten, want de auto is natuurlijk véél sneller en dat ligt niet aan 2 brakeducts.
Echter vind ik dat de FIA dan ook eens in moet gaan op de protesten van de andere teams (behalve Ferrari) waarom Ferrari-issues achter gesloten deuren worden bekonkeld.
Kleine teams (RP) krijgen wél straf. Iedereen is gelijk, maar Ferrari is wat gelijker dan de rest.