iPhone

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin Hartog

Re: iPhone

Bericht door Robin Hartog » 29 sep 2012, 12:22

indobesar schreef:
Marc RS4 schreef:iCloud.....ook zoiets "leuks"....ff tekenen dat je geen eigenaar meer bent van de door jou geuploade bestanden....kan nog wel eens verstrekkende gevolgen hebben

Ammenooit niet gebruiken dus...
Google eens naar Google... ;) :?
Lol, dus dat. Als je denkt dat je alles zelf hebt en volledig anoniem bent als je het internet gebruikt ben je behoorlijk naïef. Ik snap die problemen nooit zo. Ze volgen me en baseren daar advertenties etc op; lekker belangrijk.. (Natuurlijk zijn er ook andere dingen, maar als je je over alles druk moet gaan maken.. Daar is het leven te kort voor)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 sep 2012, 14:20

Nee inderdaad. Maar het is wel eens leuk om er over na te denken. Ik was eerlijk gezegd ook een beetje verbaasd dat ik een Gmail account moest maken om een telefoon te gebruiken :?

Andere kant is als je daar al bang van word dan moet je helemaal niet aan een smartphone beginnen.

Een smartphone is tegenwoordig de worst nightmare van veel bedrijven en instanties als het om industriele spionage of andere zaken gaat. Niet alleen zijn veel zaken zo te fotograveren en je kan ze zo uploaden maar een kwaadwillende kan vrij eenvoudig al je mail, whatsapp, telefoonlogs, afsprakenboek etc uitlezen en je fysieke locatie 24/7 traceren omdat elke smartphone GPS heeft. Ze hebben alleen even 5 minuten nodig om een stukje software op je telefoon te zetten. Omgekeerd kan een baas dat ook doen als die zijn werknemers een gratis telefoon geeft.

Soms is dat nog niet eens nodig. Software als iCloud hebben veel mogelijkheden die makkelijk tegen je gebruikt kunnen worden als je niet weet dat ze er in zitten. Maw laat je telefoon thuis als je het buiten de deur doet oid :lol:

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2012, 14:34

Ondertussen spijt van het instaleren van ios6 op de iPhone en Ipod. De muziespeler op de ipod liep helemaal vast. Opnieuw de ipod configureren als nieuwe ipod was de enige oplossing. Maar wat schets mijn verbazing ! Het is niet meer mogelijk om in een keer een album te downloaden via icloud. Elk nummer moet je handmatig dus stuk voor stuk downloaden. Zwaar fuck. Want dat is meer dan 5000 nummers handmatig downloaden, daarbij loopt het ook niet lekker en zie ik het downloaden regelmatig vastlopen. Door eerst een nummer weer af te spelen, pakt ie hem daarna weer op. Gewoon ruk. Op de iPhone is het helemaal klote. De helft can de nummers speelt gewoon niet af. Moet ik eerst een nummer handmatig verwijderen en opnieuw downloaden. Muziekspeler toont ook veel kuren. Vind het gewoon een flinke verslechtering.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 sep 2012, 14:41

Heb iOS 6 ook maar er op gezet, op de iPhone 4 dus........

Zie ik bij de mail een "VIP" account..........FTOM denk ik dan................

Kan dat er af of zit het in de software?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 29 sep 2012, 14:44

RVV schreef:Ondertussen spijt van het instaleren van ios6 op de iPhone en Ipod. De muziespeler op de ipod liep helemaal vast. Opnieuw de ipod configureren als nieuwe ipod was de enige oplossing. Maar wat schets mijn verbazing ! Het is niet meer mogelijk om in een keer een album te downloaden via icloud. Elk nummer moet je handmatig dus stuk voor stuk downloaden. Zwaar fuck. Want dat is meer dan 5000 nummers handmatig downloaden, daarbij loopt het ook niet lekker en zie ik het downloaden regelmatig vastlopen. Door eerst een nummer weer af te spelen, pakt ie hem daarna weer op. Gewoon ruk. Op de iPhone is het helemaal klote. De helft can de nummers speelt gewoon niet af. Moet ik eerst een nummer handmatig verwijderen en opnieuw downloaden. Muziekspeler toont ook veel kuren. Vind het gewoon een flinke verslechtering.
Wat heb jij in hemelsnaam gedaan joh? Ik heb gewoon iOS 6 gedownload en geïnstalleerd en hij zette alles mooi vloeiend over. ALLE nummers kan ik normaal afspelen, niks dat vastloopt.. Wat bedoel je met handmatige downloaden?

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2012, 14:51

Ten eerste heb ik niks anders gedaan dan mogelijk is. Ios6 update via de cloud.

Voorheen (bij mij tenminste) kon ik een album ineen keer downloaden, door op het icloud wolkje te drukken. (Dus eerder aangekocht album) nu is dat wolkje niet meer aanwezig bij het tonen van de nummers in de cloud. Afzonderlijk een nummer downloaden kan nog wel.

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2012, 15:01

Voorbeeld; ik speel een nummer in de afspeellijst af, ondanks dat het nummer wel op de iphone staat, springt ie automatisch door naar het nummer dat die wel pakt, je ziet de albums ook gewoon voorbij scrollen. Baal echt want een harde reset werkt ook al niet. Zou opnieuw kunnen configureren en de laatste reservecopie kunnen terug zetten, maar ik vrees met grote vrezen. Bij ios5 deed ik dat af en toe omdat je daarmee zo extra geheugen kon vrijmaken.

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2012, 15:10

Ben niet de enige blijkbaar, van nu.nl
Ook komen er klachten binnen over verdwenen muziek op de iOS-apparaten. De nummers zijn wel zichtbaar, maar kunnen niet afgespeeld worden. Niet alle gebruikers hebben hier overigens last van.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 29 sep 2012, 15:24

En als je hem gewoon met een kabel aan de pc vast maakt en dan opnieuw laat synchroniseren; pakt hij dan ook die nummers niet? Vaag probleem wel..

Snipe

Bericht door Snipe » 29 sep 2012, 15:52

RVV schreef:Ondertussen spijt van het instaleren van ios6 op de iPhone en Ipod. De muziespeler op de ipod liep helemaal vast. Opnieuw de ipod configureren als nieuwe ipod was de enige oplossing. Maar wat schets mijn verbazing ! Het is niet meer mogelijk om in een keer een album te downloaden via icloud. Elk nummer moet je handmatig dus stuk voor stuk downloaden. Zwaar fuck. Want dat is meer dan 5000 nummers handmatig downloaden, daarbij loopt het ook niet lekker en zie ik het downloaden regelmatig vastlopen. Door eerst een nummer weer af te spelen, pakt ie hem daarna weer op. Gewoon ruk. Op de iPhone is het helemaal klote. De helft can de nummers speelt gewoon niet af. Moet ik eerst een nummer handmatig verwijderen en opnieuw downloaden. Muziekspeler toont ook veel kuren. Vind het gewoon een flinke verslechtering.
Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar het klinkt dramatisch. Bij mij ging er op de iPhone ook iets niet goed met updaten, maar ik deed het via de pc. Nogmaals updaten, reservekopietje terug en het was goed. Duurde alleen een kwartiertje langer of zo.

Waarom heb jij niet gewoon die kopie teruggezet?

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2012, 16:07

Ik gebruik itunes op de pc al heel lang niet meer, zie ook geen excuus om het nu wel te gebruiken. Volgens Apple is er geen PC nodig dus waarom dan via die omweg kloten? Buitendat heb ik ook genoeg problemen met itunes op de pc gehad. Geen zin om die doos van pandora ook nog eens open te trekken.

Rebel

Bericht door Rebel » 29 sep 2012, 16:29

Ik had dezelfde problemen met mijn foto's Rico. Na het synchroniseren via de IMac was het verholpen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 sep 2012, 16:32

Wat verlopen mijn updates dan altijd saai en probleemloos als ik deze soaps zo lees... :lezen:

Luco

Bericht door Luco » 29 sep 2012, 16:40

Ik dacht dat die mc troep nooit vastliep :tong:

KoenM

Bericht door KoenM » 29 sep 2012, 16:49

Al iemand die van zijn sounddock af moet?
Volledig achterhaald natuurlijk zo'n 30-pits :tong:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 29 sep 2012, 18:43

MartijnGizmo schreef:Wat verlopen mijn updates dan altijd saai en probleemloos als ik deze soaps zo lees... :lezen:
+1, maar kan het nou niet bepaald erg vinden. :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 sep 2012, 21:25

Dit is ook wel leuk, voor als je door de apps de app niet meer ziet.............

http://www.appadvies.nl/index.html

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 sep 2012, 22:29

Mijn ogen bloeden.

Richard430

Bericht door Richard430 » 30 sep 2012, 22:04

MartijnGizmo schreef:Mijn ogen bloeden.
Bij mij zijn ze gebarsten, geloof ik..

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 sep 2012, 22:07

Richard430 schreef:
MartijnGizmo schreef:Mijn ogen bloeden.
Bij mij zijn ze gebarsten, geloof ik..
Ik realiseer me nu pas dat ik blind kan typen.

Marc R

Bericht door Marc R » 01 okt 2012, 17:56

Lasogen....

Rebel

Bericht door Rebel » 01 okt 2012, 21:02

KoenM schreef:Al iemand die van zijn sounddock af moet?
Volledig achterhaald natuurlijk zo'n 30-pits :tong:

Uberhaupt is een sounddock met connector achterhaald. Airplay is veel handiger

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 01 okt 2012, 21:14

Vind airplay maar waardeloos. Valt regelmatig weg. Lang leve Sonos :wave: Nooit problemen mee.

Rebel

Bericht door Rebel » 01 okt 2012, 21:42

Nog nooit last van gehad. Waarschijnlijk alleen bij prullaria-apparatuur ? :D

Daarbij kan Airplay ook films in HD streamen. (Apple TV)
Sonos kan alleen muziek streamen

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 01 okt 2012, 21:59

Leuk dat streamen in HD. Kan alleen maar in H264. Heb helemaal geen zin om eerst bestanden te gaan converteren voordat ik ze kan afspelen. En heb op meerdere plekken gehad dat airplay wegviel. Dus aan de apparatuur kan het haast niet gelegen hebben, sonos kan je aan de goedkoopste router/modem leggen zonder problemen.

Plaats reactie