Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 14 dec 2021, 22:18

Het lijkt erop dat de animo voor de booster niet zo groot is als geschat.
https://www.nu.nl/290574/video/de-jonge ... accin.html

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 dec 2021, 08:07

Weet iemand meer betreffende die paniekzaaierij omtrent Omikron en binnenkort zwaardere maatregelen?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 dec 2021, 08:19

Robin

Bericht door Robin » 15 dec 2021, 08:48

Ja dank Bram, maar ik dacht dat het kabinet met zwaarder gedoe zou kunnen komen?

Robin

Bericht door Robin » 15 dec 2021, 08:53

https://www.nu.nl/coronavirus/6173214/o ... erken.html

Nu pas....

Al ergens mid 2020 had onze Opperwappie Maurice het er al over. Deze is van november 2020.
https://www.maurice.nl/2020/11/05/venti ... standaard/

We vallen van de ene in de andere variant....

frankie

Bericht door frankie » 15 dec 2021, 09:01

Robin schreef: 15 dec 2021, 08:48 Ja dank Bram, maar ik dacht dat het kabinet met zwaarder gedoe zou kunnen komen?
Vind je het niet zwaar genoeg?

Robin

Bericht door Robin » 15 dec 2021, 09:04

frankie schreef: 15 dec 2021, 09:01
Robin schreef: 15 dec 2021, 08:48 Ja dank Bram, maar ik dacht dat het kabinet met zwaarder gedoe zou kunnen komen?
Vind je het niet zwaar genoeg?
Ha! Ja ik vind dit al te gek. Daarom graag zo houden(omdat we niet anders mogen) , ik wil géén zwaardere maatregelen. Ik wil alles open en normaal. Koste wat het kost (incl coronaslachtoffers, dit is helaas zo en we weten dit nu al bijna twee jaar)
Want dit kun je niet door blijven zetten.....

JP

Bericht door JP » 15 dec 2021, 09:39

Maatregelen verlengd, scholen week eerder kerstvakantie, kinderen mogen niet naar opa en oma, max. 4 gasten aan het kerstdiner, geen ouder dan 70jaar uitnodigen, binnen 3 maanden allemaal aan de booster.

Als pro-prikker kan ik toch die booster niet helemaal snappen. Die omikron is pas in het land en de vaccins zijn al aangepast? Ok dat kan misschien maar het logistiek uitrollen, dat ging voorheen ook weken overheen. Of gelden de oude vaccins ook die je gewoon wat verse antilichamen geven ? In duitsland willen ze al 3 maanden na je 2e prik aan de booster. Anderen verplichten je binnen 9 maanden na je 2e prik.

Robin

Bericht door Robin » 15 dec 2021, 09:53

Ik ben ook 'pro prik' (voor de risicogroepen zowieso), voor de rest totaal maar dan ook totaal oneens met dit beleid.

frankie

Bericht door frankie » 15 dec 2021, 10:08

Ik was ook pro-prik. Toen ons voorgehouden werd dat we de maatschappij daarmee zouden helpen, want geprikt zou je het ook niet meer door kunnen geven. Immers prikken deed je niet voor jezelf, maar voor een andere. Intussen liggen de kaarten wat anders. Na korte tijd kun je als geprikte het virus alweer net zo makkelijk doorgeven als niet geprikte.

Dus prikken helpt nog steeds, voor de kwetsbaren die er goed ziek van kunnen worden. Ik ben wat te zwaar, dus mij helpt het allicht ook nog. Maar waarom zou ik mijn 9 jarige moeten laten prikken? Als ik hem niet laat prikken en hij krijgt op natuurlijke wijze met het virus te maken, is zijn immuniteit veel beter dan immuniteit met prik. En er moeten volgens de modellen geloof ik 1 miljoen kinderen geprikt worden om 1 IC opname bij een andere, kwetsbare, groep te voorkomen. Voor mijn 13 jarige is die afweging al te laat, die heeft zich toch maar laten prikken om niet buitengesloten te worden als zijn vriendjes bijvoorbeeld even bij de McD naar binnen gaan.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 15 dec 2021, 10:47

frankie schreef: 15 dec 2021, 10:08 Ik was ook pro-prik. Toen ons voorgehouden werd dat we de maatschappij daarmee zouden helpen, want geprikt zou je het ook niet meer door kunnen geven. Immers prikken deed je niet voor jezelf, maar voor een andere. Intussen liggen de kaarten wat anders. Na korte tijd kun je als geprikte het virus alweer net zo makkelijk doorgeven als niet geprikte.

Dus prikken helpt nog steeds, voor de kwetsbaren die er goed ziek van kunnen worden. Ik ben wat te zwaar, dus mij helpt het allicht ook nog. Maar waarom zou ik mijn 9 jarige moeten laten prikken? Als ik hem niet laat prikken en hij krijgt op natuurlijke wijze met het virus te maken, is zijn immuniteit veel beter dan immuniteit met prik. En er moeten volgens de modellen geloof ik 1 miljoen kinderen geprikt worden om 1 IC opname bij een andere, kwetsbare, groep te voorkomen. Voor mijn 13 jarige is die afweging al te laat, die heeft zich toch maar laten prikken om niet buitengesloten te worden als zijn vriendjes bijvoorbeeld even bij de McD naar binnen gaan.
+ veel

Bram

Bericht door Bram » 15 dec 2021, 10:51

Blij dat Puck pas 2.5 is en nu corona heeft :tooth: Die kan ze mooi even afvinken.

frankie

Bericht door frankie » 15 dec 2021, 11:00

Wat me eigenlijk nog het meeste dwarszit is dat er door de verantwoordelijken niet gewoon gezegd wordt, "sorry, we hebben de werking van het vaccin overschat, daarom zitten we nu nog steeds in de problemen.". Nee, er wordt vinger gewezen naar allerlei groepen, de groep "ongevaccineerden" (die helemaal niet als zodanig bestaat), de groep basisschool leerlingen (brandhaard!), de groep mensen die zich niet goed genoeg aan de regels houdt etc.. Of er wordt weer gewezen naar een nieuwe nog gevaarlijkere variant als excuus.

Nou het spijt me wel, al hadden de vaccins gewoon zo goed gewerkt als ons gezegd en/of beloofd is, was dat allemaal geen issue meer met de hoge vaccinatiegraad die we al behaald hebben.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 15 dec 2021, 11:01

Helemaal eens Frankie!

Ik ben inmiddels ook wat sceptisch over de 3e prik. Stiekem zou ik liever "een weekje corona" pakken om natuurlijk beschermd te zijn. Is natuurlijk een boude uitspraak (daarom tussen aanhalingstekens), voor hetzelfde geld is het geen weekje met milde klachten maar kom je wel in het ziekenhuis terecht. Is nogal een gok die je neemt, dus ik zoek het ook absoluut niet op.

Ik ga dus ook de 3e prik halen zodra het kan.

Bram

Bericht door Bram » 15 dec 2021, 11:02

frankie schreef: 15 dec 2021, 11:00 Wat me eigenlijk nog het meeste dwarszit is dat er door de verantwoordelijken niet gewoon gezegd wordt, "sorry, we hebben de werking van het vaccin overschat, daarom zitten we nu nog steeds in de problemen.". Nee, er wordt vinger gewezen naar allerlei groepen, de groep "ongevaccineerden" (die helemaal niet als zodanig bestaat), de groep basisschool leerlingen (brandhaard!), de groep mensen die zich niet goed genoeg aan de regels houdt etc.. Of er wordt weer gewezen naar een nieuwe nog gevaarlijkere variant als excuus.

Nou het spijt me wel, al hadden de vaccins gewoon zo goed gewerkt als ons gezegd en/of beloofd is, was dat allemaal geen issue meer met de hoge vaccinatiegraad die we al behaald hebben.
Al denk ik dat alles bij elkaar (ongevaccineerd, scholen, mensen die lak hebben aan de regels) bij elkaar opgeteld wel een verschil maken.

frankie

Bericht door frankie » 15 dec 2021, 11:13

Dat ben ik met je eens Bram, maar zou je als overheid niet veel meer goodwill kweken als je gewoon benoemt en toegeeft dat het vaccin niet werkt zoals verwacht en ons voorgespiegeld is? En dat we daarom nog in deze shit zitten?

Dat werkt m.i. beter en creëer je meer draagvlak mee dan dat vingerwijzen en gepolariseer.

Elise

Bericht door Elise » 15 dec 2021, 11:37

frankie schreef: 15 dec 2021, 10:08 - Na korte tijd kun je als geprikte het virus alweer net zo makkelijk doorgeven als niet geprikte.

- Als ik hem niet laat prikken en hij krijgt op natuurlijke wijze met het virus te maken, is zijn immuniteit veel beter dan immuniteit met prik.

- En er moeten volgens de modellen geloof ik 1 miljoen kinderen geprikt worden om 1 IC opname bij een andere, kwetsbare, groep te voorkomen.
Drie uitspraken waar ik wel een bron van zou willen zien.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 15 dec 2021, 12:31

frankie schreef: 15 dec 2021, 11:13 Dat ben ik met je eens Bram, maar zou je als overheid niet veel meer goodwill kweken als je gewoon benoemt en toegeeft dat het vaccin niet werkt zoals verwacht en ons voorgespiegeld is? En dat we daarom nog in deze shit zitten?

Dat werkt m.i. beter en creëer je meer draagvlak mee dan dat vingerwijzen en gepolariseer.
Met al je posts op deze pagina ben ik het helemaal eens.

JP

Bericht door JP » 15 dec 2021, 12:35

Achteraf is het niet alleen mooi wonen maar ook makkelijk praten. Het virus evolueert sneller dan de vaccins kunnen bijhouden. De normale griepprik is al een ontwikkeling van over de laatste 5 jaar. Geen wonder dat dan het eerste coronavaccin niet dé gewenste 100% biedt.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 15 dec 2021, 12:50

frankie schreef: 15 dec 2021, 11:00 Wat me eigenlijk nog het meeste dwarszit is dat er door de verantwoordelijken niet gewoon gezegd wordt, "sorry, we hebben de werking van het vaccin overschat, daarom zitten we nu nog steeds in de problemen.". Nee, er wordt vinger gewezen naar allerlei groepen, de groep "ongevaccineerden" (die helemaal niet als zodanig bestaat), de groep basisschool leerlingen (brandhaard!), de groep mensen die zich niet goed genoeg aan de regels houdt etc.. Of er wordt weer gewezen naar een nieuwe nog gevaarlijkere variant als excuus.

Toch alleen het punt van met vaccin geef je het nog steeds gewoon door.
De rest van het vaccin gebeuren doet toch echt wat het belooft.

Bram

Bericht door Bram » 15 dec 2021, 13:32

Martin van der Zwaard schreef: 14 dec 2021, 12:34 Bij mij was het ook een dag of 5 na mijn zoon.
Mijn vrouw is net wezen testen. Heeft lichte klachten momenteel. Eigenlijk is het beter om het wel te krijgen. Dan mag je sneller weer naar buiten dan wanneer je huisgenoten het hebben :mrgreen:
Raak na 4 dagen... Ik zit nog even thuis.

Elise

Bericht door Elise » 15 dec 2021, 13:34

JP schreef: 15 dec 2021, 12:35 Achteraf is het niet alleen mooi wonen maar ook makkelijk praten. Het virus evolueert sneller dan de vaccins kunnen bijhouden. De normale griepprik is al een ontwikkeling van over de laatste 5 jaar. Geen wonder dat dan het eerste coronavaccin niet dé gewenste 100% biedt.
Die 100% is ook nooit beweerd.

Feit is gewoon dat gezondheidszorg geen exacte wetenschap is, maar de beleidsmakers wel met sommetjes en statistieken om de oren geslagen worden.

daNpy

Bericht door daNpy » 15 dec 2021, 14:17

frankie schreef: 15 dec 2021, 10:08 Voor mijn 13 jarige is die afweging al te laat, die heeft zich toch maar laten prikken om niet buitengesloten te worden als zijn vriendjes bijvoorbeeld even bij de McD naar binnen gaan.
Dit is precies waar het om gaat.

k33z

Bericht door k33z » 15 dec 2021, 14:19

Hugo had ook weer een prachtige uitspraak in de persconferentie gisteren:
https://twitter.com/CryptoMichNL/status ... 7989640197

k33z

Bericht door k33z » 15 dec 2021, 14:20

k33z schreef: 15 dec 2021, 14:19 Hugo had ook weer een prachtige uitspraak in de persconferentie gisteren:
https://twitter.com/CryptoMichNL/status ... 7989640197
Misschien zijn laatste persconferentie geweest waar ik blij mee ben. Tenzij we daar Paternotte voor terugkrijgen...

Plaats reactie