Ook helder, geloof ik ook wel. Dat moet toch echt wel op te lossen zijn zou je zeggen...?KoenM schreef: 11 dec 2021, 14:33N=1 is altijd het beste inderdaad!Paul S schreef: 11 dec 2021, 14:27 Over die horrorverhalen met files voor het ziekenhuis ben ik ook heel sceptisch geworden. Ik ben afgelopen jaar geopereerd nadat mijn operatie 3 maal was uitgesteld. Wel 2 maal een intake gesprek gehad. Dat was toen in het Zuyderziekenhuis waar het volgens het journaal de spuigaten uitliep.
Mijn persoonlijke indruk was alles behalve een gekkenhuis. Bij het aanmelden en zoeken na de kamer waar het gesprek was nagenoeg geen enkel persoon tegengekomen. Dan zou je zeggen, logisch die zijn allemaal op de IC. Na navraag bij de balies die wel bemand waren kwam ik erachter dat dit dus niet het geval was.
Maar let wel, dit was mijn persoonlijke indruk. Maar voor mijn gevoel meer waard als de signalen op de MSM, daar ik er daadwerkelijk zelf bij was!
Een vriend van mij werkt op de IC en daar hebben ze nog lege bedden. De bedden zijn niet het probleem, het personeel wel.
Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
-
Wat betreft de media, die hebben er wel degelijk baat bij. Als jij een artikel maakt wat strookt met de politiek zijn er heel wat kranten en media die dit artikel willen plaatsen. Strookt dit niet met de MSM en dan met name de nadruk op MSM, dan zal artikel aan wat minder bronnen te slijten zijn wat dus de prijs ook naar beneden brengt. Immers hoe meer vraag hoe hoger de prijs (normaliter). Dat is menselijk: ik schrijf een artikel waar ikzelf niet achter sta maar daar kan ik mijn gezin van voeden of ik schrijf een artikel waar ik volledig achter sta maar mijn gezin niet van kan voeden. Denk dat de uitkomst voor de meesten wel bekend is.Bram schreef: 11 dec 2021, 14:28 Ja, de media heeft er natuurlijk ook baat bij om te liegen en bedriegen. Want dat moeten ze van Rutte en z'n criminele kliek.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik geloof best dat er media zijn die het daarvan moeten hebben. Maar ik geloof niet dat de msm daar veel gebruik van maakt.
-
Kranten worden gevoed door journalisten. Dit zijn individuen die mijns inziens voornamelijk op het geld uit zijn. Je moet er immers je boterham met verdienen. Op een enkele fundamentalist daargelaten.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Paul S verwoordt het hoe ik 't ook zie...helaas.
Kijk een artikel uit 1995....pre 9/11
https://hbr.org/1995/05/why-the-news-is-not-the-truth
Kijk een artikel uit 1995....pre 9/11
https://hbr.org/1995/05/why-the-news-is-not-the-truth
-
Ik weet niet wie het nieuws destijds gevolgd heeft rondom de Divibokaal van de NOS? Elke keer als ik die Marcel Gelauff hoor/zie praten in talkshows vind ik het een eng mannetje. Volgens mij kun je daar als journalist niet 'vrijuit' schrijven over wat je wilt maar wordt het heel erg gestuurd op wat wenselijk is, vanuit een soort groepsdruk/idealisme van de meerderheid. Persvrijheid betekend dat je mag schrijven wat je wil, maar zijn clubje wordt betaald door de belastingbetaler. Dan moet je niet gekleurd nieuws gaan brengen.

Artikel over de Islam, het geloof dat wereldwijd bekend staat om allerhande vormen van vrouwenonderdrukking, maar dat de vrouwen apart zitten is omdat de tafel te klein is. Welke journalist dit uit de pen heeft gekregen is af.

Artikel over de Islam, het geloof dat wereldwijd bekend staat om allerhande vormen van vrouwenonderdrukking, maar dat de vrouwen apart zitten is omdat de tafel te klein is. Welke journalist dit uit de pen heeft gekregen is af.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
De MSM discussie verdient zelfs een eigen topic denk ik.
Het boek "Gekochte Journalisten" van Udo Ulfkotte, filtering door de hoofdredacteur waardoor onderzoeksjournalistiek beperkt wordt, de inzet van NLP om boodschappen maar extra aan te zetten.
Daar zijn wel wat pagina's mee te vullen
Het boek "Gekochte Journalisten" van Udo Ulfkotte, filtering door de hoofdredacteur waardoor onderzoeksjournalistiek beperkt wordt, de inzet van NLP om boodschappen maar extra aan te zetten.
Daar zijn wel wat pagina's mee te vullen

-
Mijns inziens klinkklare onzin. Een goede journalist schrijft een objectief artikel zonder daarin zijn/haar eigen mening te laten mengen.Paul S schreef: 11 dec 2021, 14:56 Dat is menselijk: ik schrijf een artikel waar ikzelf niet achter sta maar daar kan ik mijn gezin van voeden of ik schrijf een artikel waar ik volledig achter sta maar mijn gezin niet van kan voeden. Denk dat de uitkomst voor de meesten wel bekend is.
En dat gaat op den duur gewoon brood op de plank brengen en daar kun je een gezin van voeden.
Want als jij alleen maar linkse of rechtse artikelen kunt schrijven, maar je bent niet in staat om beide te schrijven ben je in mijn ogen een slechte journalist die uiteindelijk geen opdrachten meer krijgt.....juist vanwege dit manco.
-
.
Laatst gewijzigd door Elise op 12 dec 2021, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Riceaux
Mompelt iets over de Kaag promo docu….Elise schreef: 11 dec 2021, 17:56Mijns inziens klinkklare onzin. Een goede journalist schrijft een objectief artikel zonder daarin zijn/haar eigen mening te laten mengen.Paul S schreef: 11 dec 2021, 14:56 Dat is menselijk: ik schrijf een artikel waar ikzelf niet achter sta maar daar kan ik mijn gezin van voeden of ik schrijf een artikel waar ik volledig achter sta maar mijn gezin niet van kan voeden. Denk dat de uitkomst voor de meesten wel bekend is.
En dat gaat op den duur gewoon brood op de plank brengen en daar kun je een gezin van voeden.
Want als jij alleen maar linkse of rechtse artikelen kunt schrijven, maar je bent niet in staat om beide te schrijven ben je in mijn ogen een slechte journalist die uiteindelijk geen opdrachten meer krijgt.....juist vanwege dit manco.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
+1 @Rico:)
- Enrico
-
Zat mensen willen zekerheid. Dus kiezen ze voor een optie die hen geruststelt. Staat niet per definitie in relatie met de waarheid of met kwaliteit.Elise schreef: 11 dec 2021, 17:56 Mijns inziens klinkklare onzin. Een goede journalist schrijft een objectief artikel zonder daarin zijn/haar eigen mening te laten mengen.
-
Oh je hoort mij niet zeggen dat het gebeurt, maar die promo docu werd bij mijn weten nou niet door de top van de journalistiek gemaakt.
Een goede journalist zou voor eender welke krant artikelen kunnen schrijven.
- Enrico
Artikeltje gaat over een uur wachten maak niet van een mug een olifant…..Elise schreef: 11 dec 2021, 09:46Ik ben inderdaad 'bang' dat als we niet oppassen we buitenlandse situaties hier krijgen. Waarbij ziekenauto's de patiënten niet meer kunnen/mogen afleveren omdat de boel vol ligt.Enrico schreef: 11 dec 2021, 09:00 Uit je relaas snap ik dat je bang bent. Het is een horror scenario wat jij schetst. Net zo angst aanjagend als; de vaccine gaat mij doden! Al is jou percentage zeer laag is het net zo laag als dat je in levensnood naar het ziekenhuis gaat en ze jou op de stoep zetten. Maar toch leeft dat angst.
Horror scenario hoor ik je zeggen, angstaanjagend, extreem laag percentage en meer van die kreten van jou?
Gewoon realiteit, in ons eigen Nederland. https://www.ad.nl/rotterdam/weer-file-v ... ~a93863d8/
-
Precies. Daar heb je toch morfine voor?Enrico schreef: 11 dec 2021, 19:13Artikeltje gaat over een uur wachten maak niet van een mug een olifant…..Elise schreef: 11 dec 2021, 09:46Ik ben inderdaad 'bang' dat als we niet oppassen we buitenlandse situaties hier krijgen. Waarbij ziekenauto's de patiënten niet meer kunnen/mogen afleveren omdat de boel vol ligt.Enrico schreef: 11 dec 2021, 09:00 Uit je relaas snap ik dat je bang bent. Het is een horror scenario wat jij schetst. Net zo angst aanjagend als; de vaccine gaat mij doden! Al is jou percentage zeer laag is het net zo laag als dat je in levensnood naar het ziekenhuis gaat en ze jou op de stoep zetten. Maar toch leeft dat angst.
Horror scenario hoor ik je zeggen, angstaanjagend, extreem laag percentage en meer van die kreten van jou?
Gewoon realiteit, in ons eigen Nederland. https://www.ad.nl/rotterdam/weer-file-v ... ~a93863d8/
Niks aan de hand als je een uurtje in een ambulance moet blijven liggen voor de spoedeisende hulp.
Beter de spoedeisende hulp maar afschalen.
Is toch geen spoed als je rustig een uurtje kunt wachten.
-
Elise schreef: 11 dec 2021, 17:56Mijns inziens klinkklare onzin. Een goede journalist schrijft een objectief artikel zonder daarin zijn/haar eigen mening te laten mengen.Paul S schreef: 11 dec 2021, 14:56 Dat is menselijk: ik schrijf een artikel waar ikzelf niet achter sta maar daar kan ik mijn gezin van voeden of ik schrijf een artikel waar ik volledig achter sta maar mijn gezin niet van kan voeden. Denk dat de uitkomst voor de meesten wel bekend is.
Mijns inziens zijn dan 95 procent van de journalisten slechte journalisten. Iedereen schrijft voor zijn eigen portefeuille en dan weet jezelf ook.
- Martin van der Zwaard
Zal wel meevallen. Heb er hier twee rondlopen in huis. De ene test afgelopen dinsdagavond positief en de andere gisteren. Mijn vrouw en ik hebben nog niks. Dus het hoeft echt niet zo te zijn dat jij het ook krijgt.Bram schreef: 11 dec 2021, 11:06 Vrouw heeft corona, werkt bij een basisschool. Daar zijn al 7 van de 15 klassen naar huis gestuurd vanwege corona. Gaat goed met haar, maar wel heel irritant om als gezin met een kleine van 2.5 in quarantaine te zitten. Zichzelf afzonderen van ons twee gaat al helemaal niet werken, dus ik verwacht het de komende week ook wel te krijgen.
Kids mankeren overigens niks. Minimale snotneus maar mag eigenlijk geen naam hebben. Kids zijn 9 en 6.
- JP
Als je eenmaal getrouwd bent dan is die 1.5meter geen probleem meer…..of praat ik nu voor mij alleen ?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zal ook wel, maar volgens de GGD blijft mijn vrouw omdat ze klachten heeft 7 dagen in quarantaine en gaat de mijne van 5 dagen in op het moment dat zij negatief getest is. Dat zou de 22e zijn. Vind ik niet zo grappigMartin van der Zwaard schreef: 11 dec 2021, 20:38Zal wel meevallen. Heb er hier twee rondlopen in huis. De ene test afgelopen dinsdagavond positief en de andere gisteren. Mijn vrouw en ik hebben nog niks. Dus het hoeft echt niet zo te zijn dat jij het ook krijgt.Bram schreef: 11 dec 2021, 11:06 Vrouw heeft corona, werkt bij een basisschool. Daar zijn al 7 van de 15 klassen naar huis gestuurd vanwege corona. Gaat goed met haar, maar wel heel irritant om als gezin met een kleine van 2.5 in quarantaine te zitten. Zichzelf afzonderen van ons twee gaat al helemaal niet werken, dus ik verwacht het de komende week ook wel te krijgen.
Kids mankeren overigens niks. Minimale snotneus maar mag eigenlijk geen naam hebben. Kids zijn 9 en 6.

-
En meer IC bedden, je weet tochGijzert schreef: 11 dec 2021, 19:21 Beter de spoedeisende hulp maar afschalen.
Is toch geen spoed als je rustig een uurtje kunt wachten.

-
Beterschap thuis Bram.
- Martin van der Zwaard
De GGD weet zelf niet hoe het zit. Ik heb deze week al drie verschillende verhalen gehoord. Mijn vrouw had vandaag iemand aan de lijn die zei dat zij pas de 22e naar buiten mag. Dat zou 10 dagen na mijn dochter zijn….dan zou je totaal 15 dagen binnen hebben gezeten. Denk het ook ja
Wij gaan woensdag testen ( na 5 dagen is dat ) en als dat negatief is dan gaat alles weer naar school en aan het werk.
Ik zit met een eigen bedrijf. Dan ga ik echt geen twee weken thuis zitten.

Wij gaan woensdag testen ( na 5 dagen is dat ) en als dat negatief is dan gaat alles weer naar school en aan het werk.
Ik zit met een eigen bedrijf. Dan ga ik echt geen twee weken thuis zitten.
Laatst gewijzigd door Martin van der Zwaard op 11 dec 2021, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als je er zo in staat ben je wel lekker snel klaar met de krant, tv en alle internet nieuwsshowsPaul S schreef: 11 dec 2021, 19:36 Mijns inziens zijn dan 95 procent van de journalisten slechte journalisten. Iedereen schrijft voor zijn eigen portefeuille en dan weet jezelf ook.

-
100 procent waar. Ik beredeneer met mijn gezond boerenverstand 

. Dat is misschien wel het hele probleem.