Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 10 dec 2021, 10:20

Met en in de vee(teelt) zijn meer pandemieën dan met de mens. Dus of ik een veearts eerder zou moeten geloven dan de mensen-medische-wereld.....ik weet het niet.

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 10 dec 2021, 10:28

Elise schreef: 09 dec 2021, 11:21
PimV schreef: 08 dec 2021, 21:45
Als ik een belangrijke beslissing moet nemen raadpleeg ik verschillende bronnen, die ik zelf uitzoek.
Bronnen die zich opdringen heb ik niet zo'n hoge pet van op en laat ik links liggen.

De regering heeft inderdaad, roeiende met de riemen die ze hebben, achteraf gezien wat beslissingen genomen waar ik ook zo mijn bedenkingen bij heb, maar om dat nou gelijk een clusterf*ck te noemen.....
Ik heb in zelf ook wel eens beslissingen genomen waarvan ik achteraf denk, had ik beter anders kunnen doen. Ook heb ik, toen ik nog jong was en voor een baas werkte, wel eens werkzaamheden moeten doen waar ik mijn vraagtekens bij had. Maar je deed het, in plaats van erover te mekkeren. Ook omdat je wist dat vele uren vergaderen over wat nou de beste aanpak was uiteindelijk langer duurde dan gewoon de voorgestelde oplossing uit te voeren.
En ja, ik ben ondertussen een ouwe lul die vroeger thuis gewoon deed wat hem werd opgedragen, stukje opvoeding zeg maar. Daarnaast nog voor mijn nummer de dienstplicht vervuld en daar wordt toch ook verwacht dat je doet wat er van je gevraagd wordt. Maar ik heb het idee dat er wat dat betreft de afgelopen jaren wel e.e.a. veranderd is......
Laatste reactie, want we gaan elkaar echt niet overtuigen.

In het begin steunde ik ook volledig het beleid. Je moet immers met 25% van de info 100% van de keuzes maken. Prima.
Maar we blijven doorgaan op dezelfde weg (alleen vaccineren) en negeren alle adviezen over ventilatie, medicijnen etc.
Niemand kan toch meer ontkennen dat met vaccinatie alleen we er niet uitkomen??

Ik denk dat je in de leeftijd van mijn ouders zit als ik je zo beluister, en dan zou ik ook heel anders in de wedstrijd staan. Begrijpelijk toch. En zo ben ik ook opgevoed hoor, doen wat er gezegd wordt, geen gezeik, respect voor ouderen en bevoegd gezag. Ben ook maar een uit de klei getrokken boertje uit Zeeland.
Ik heb echter ook geleerd om kritisch te zijn en ben gelukkig gezegend met een goed stel hersens.

En als ik dan zie dat bijvoorbeeld organisaties als WHO en RIVM eerst glashard ontkennen dat Corona via aerosolen verspreid terwijl dat al lang werd weersproken. Of die avondklok, of het sluiten van alles 'savonds zodat al diezelfde mensen in kortere tijd bij elkaar komen. Of niet mogen sporten.

Je zag in andere landen die op ons voorliepen dat al die maatregelen niet genoeg werkten. Er werd voor gewaarschuwd. En we doen keer op keer precies hetzelfde in plaats van hiervan te leren en een andere route te bewandelen. Dat geeft toch geen vertrouwen?
Dus ja, ik vind dit jaar echt een totale cluster f*ck.

Waar gehakt wordt vallen spaanders…

Het doel heiligt alle middelen lijkt het wel. Dood aan corona mag niet, dood of ziek door een bijwerking is collateral damage…
Hoeveel bijwerkingen zouden er niet gemeld zijn en hoeveel 'dubieuze sterfgevallen' niet gelinkt aan… Is allemaal hear-say natuurlijk, maar ik vermoed dat de cijfers iets minder positief zijn.

Nogmaals ik ben helemaal niet tegen vaccinatie, maar kijk nu eens breder dan dat en dring het niet op aan mensen die er geen baat bij hebben of het niet willen..

Ik doe dit niet omdat ik het leuk vind op dwars te liggen o.i.d., maar ik maak me zo zachtjes aan echt wel zorgen over de veiligheid en gezondheid van mijzelf en die van mijn kinderen als dit de maatschappij is waar we naar toe bewegen.

Tot slot wens ik iedereen, gevaccineerd of ongevaccineerd veel gezondheid, geluk en wijsheid toe. Stay safe!

Elise

Bericht door Elise » 10 dec 2021, 11:09

.
Laatst gewijzigd door Elise op 15 dec 2021, 09:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 10 dec 2021, 11:12

tomgtr schreef: 10 dec 2021, 10:08 Dat is een beetje dubbel Robin. Want veel ongevaccineerden schatten hun eigen logische nadenken of boerenverstand een stuk hoger in dan al die schapen? In mijn vrienden/kennissenkring lopen er ook een paar tussen, en die vond ik voor deze pandemie al niet de nozelste. Dan zouden ze DIT opeens veel helderder zien? Het kan natuurlijk, sytatistisch echter onwaarschijnlijk.
Ik denk wel dat het probleem is dat er veel verschillende discussies lopen terwijl we al maanden mensen in slechts twee vakjes stoppen, namelijk pro-vaccineren en anti-vaxxers. Als iemand eenmaal in het vakje zit wordt er al niet meer naar geluisterd want dan zal het wel een idioot zijn die in een platte aarde gelooft, Bill Gates conspiracy en ga zo maar door. Waarbij de anti-vaxxers al sinds het begin de denigerende term wappie hebben gekregen. Velen hebben zich belachelijk gemaakt of doen het nog steeds, maar dat soort termen helpt niet. Op DF zijn er ook een aantal die lichtelijk meer sceptisch zijn geworden zonder door te slaan.
En er zijn nogal wat discussies sinds deze pandemie:
- Wel/niet vaccineren en het nut er van, puur vanuit medisch oogpunt
- Rol vanuit de overheid, hoe ver mogen ze erin gaan om het volk er toe te zetten
- Wel/geen medische apartheid (ik weet even niet hoe het anders te noemen), is dat maatschappelijk gezien wenselijk of terecht?
- Stukje acceptatie dat het virus er is en dat we ermee moeten leren leven
- etc.

frankie

Bericht door frankie » 10 dec 2021, 15:19

Ben ik met je eens Tom.

En als je al sceptisch bent, wordt dat nog even verder gevoed door deze twee berichten:

https://www.nvk.nl/nieuws/nieuwsbericht ... =157614086

https://www.ad.nl/binnenland/ook-gezond ... ab27d2774/

Dus, voorzitter van de Nederlandse Vereniging Kindergeeskunde en OMT lid bepleit om basisschool kinderen niet te vaccineren, tenzij onderliggend lijden. Maar het kabinet en gezondheidsraad zijn wel voor en gaan de prikken beschikbaar stellen. Natuurlijk geheel vrijblijvend, maar we hebben allemaal gezien hoe vrijblijvend dat voor tieners is geweest..

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 11 dec 2021, 00:11

Jan Patternotte staat al klaar om de aftrap te nemen…

Enrico

Bericht door Enrico » 11 dec 2021, 08:50

Enrico

Bericht door Enrico » 11 dec 2021, 09:00

Elise schreef: 10 dec 2021, 11:09
PimV schreef: 10 dec 2021, 10:28 Nogmaals ik ben helemaal niet tegen vaccinatie, maar kijk nu eens breder dan dat en dring het niet op aan mensen die er geen baat bij hebben of het niet willen..
Of je er wel of geen baat bij hebt dat weet je vooraf niet.

Ik had al uitgerekend dat voor de leeftijdsgroep 20 ~ 40 jaar de kans op overlijden na vaccinatie 0,000061% is.
Jij denkt dat de kans dat een ongevaccineerde op de IC komt te liggen of komt te overlijden aan corona kleiner is dan 0,000061% ?

Afgelopen zomer voelde ik me niet lekker en had hele hoge koorts. Na bezoek aan de huisartsenpost kwam ik high care op de SEH te liggen. Achteraf bleek het te gaan om sepsis. Ik denk dat je heel raar staat te kijken als ze geen plek voor je hebben omdat het vol ligt en je weer naar huis sturen vanwege niet lekker voelen en hoge koorts.
En zoiets kan iedereen overkomen, het gaat niet alleen om corona.
Hoe heb je, je percentages gerekend?

Uit je relaas snap ik dat je bang bent. Het is een horror scenario wat jij schetst. Net zo angst aanjagend als; de vaccine gaat mij doden! Al is jou percentage zeer laag is het net zo laag als dat je in levensnood naar het ziekenhuis gaat en ze jou op de stoep zetten. Maar toch leeft dat angst.

Elise

Bericht door Elise » 11 dec 2021, 09:46

Enrico schreef: 11 dec 2021, 09:00 Hoe heb je, je percentages gerekend?
viewtopic.php?p=1541414#p1541414
en
Afbeelding

Elise

Bericht door Elise » 11 dec 2021, 09:46

Enrico schreef: 11 dec 2021, 09:00 Uit je relaas snap ik dat je bang bent. Het is een horror scenario wat jij schetst. Net zo angst aanjagend als; de vaccine gaat mij doden! Al is jou percentage zeer laag is het net zo laag als dat je in levensnood naar het ziekenhuis gaat en ze jou op de stoep zetten. Maar toch leeft dat angst.
Ik ben inderdaad 'bang' dat als we niet oppassen we buitenlandse situaties hier krijgen. Waarbij ziekenauto's de patiënten niet meer kunnen/mogen afleveren omdat de boel vol ligt.

Horror scenario hoor ik je zeggen, angstaanjagend, extreem laag percentage en meer van die kreten van jou?
Gewoon realiteit, in ons eigen Nederland. https://www.ad.nl/rotterdam/weer-file-v ... ~a93863d8/

Elise

Bericht door Elise » 11 dec 2021, 09:56

Tom schreef: 10 dec 2021, 11:12 En er zijn nogal wat discussies sinds deze pandemie:
- Rol vanuit de overheid, hoe ver mogen ze erin gaan om het volk er toe te zetten
- Wel/geen medische apartheid (ik weet even niet hoe het anders te noemen), is dat maatschappelijk gezien wenselijk of terecht?
- etc.
Ik vraag me af in hoeverre de beeldvorming die iemand, al voor corona, van onze overheid had bepalend is voor iemands visie over corona&overheid nu.
Hierover zijn op DF verschillende discussies geweest, ik denk bijvoorbeeld aan viewtopic.php?t=16883

Tom

Bericht door Tom » 11 dec 2021, 10:39

Ik denk aardig wat, daarop inhakend dit artikel:
https://www.ftm.nl/artikelen/internationale-digid-lobby

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 dec 2021, 11:06

Vrouw heeft corona, werkt bij een basisschool. Daar zijn al 7 van de 15 klassen naar huis gestuurd vanwege corona. Gaat goed met haar, maar wel heel irritant om als gezin met een kleine van 2.5 in quarantaine te zitten. Zichzelf afzonderen van ons twee gaat al helemaal niet werken, dus ik verwacht het de komende week ook wel te krijgen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 dec 2021, 11:19

Mooi klote Bram! Sterkte en beterschap, hopelijk snel weer uit quarantaine

JP

Bericht door JP » 11 dec 2021, 11:22

Sterkte Bram en fam.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 11 dec 2021, 12:41

Elise schreef: 11 dec 2021, 09:56
Tom schreef: 10 dec 2021, 11:12 En er zijn nogal wat discussies sinds deze pandemie:
- etc.
Ik vraag me af in hoeverre de beeldvorming die iemand, al voor corona, van onze overheid had bepalend is voor iemands visie over corona&overheid nu.
Hierover zijn op DF verschillende discussies geweest, ik denk bijvoorbeeld aan viewtopic.php?t=16883
Meer rechten naar de overheid & monitoren burgers -> verkapte staatsgreep gelegitimeerd onder de noodwet en bijbehorende bevoegdheden. Einddatum? Verleng nog maar een termijntje… data driven regeren en bijsturen.

350 Z

Bericht door 350 Z » 11 dec 2021, 12:58

Bram schreef: 11 dec 2021, 11:06 Vrouw heeft corona, werkt bij een basisschool. Daar zijn al 7 van de 15 klassen naar huis gestuurd vanwege corona.
Scholen zijn de allergrootste besmettingshaarden van Covid19 en die mogen gewoon open blijven :?
En de rest kan stikken. Je zal maar een horeca gelegenheid hebben of iets in de entertainment industrie terwijl je weet dat daar de besmettingsgraad minimaal is doordat daar wel afstand houden gehandhaafd word.
#wanbeleid

PeterB

Bericht door PeterB » 11 dec 2021, 13:51

https://m.tagesspiegel.de/wissen/sieben ... 79838.html

Eine Gruppe von sieben Deutschen im Alter von 25 bis 39 Jahren hat sich in Südafrika mit der Omikron-Variante des Coronavirus infiziert, obwohl alle bereits ihre Booster-Impfung erhalten haben. Das sagte Wolfgang Preiser, Mitglied des Forschungskonsortiums, das die Variante entdeckt hat, dem Tagesspiegel.

„Durchbruchsinfektionen sehen wir gerade sehr viele. Was wir nicht wussten ist, dass auch eine Booster-Impfung mit Biontech/Pfizer das nicht verhindert“, erklärte Preiser gegenüber dem Tagesspiegel. Diese Infektionen sind die ersten berichteten Durchbruchsinfektionen mit der Omikron-Variante bei Personen, die bereits ihre Auffrischungsimpfungen erhalten haben

Booster blijkbaar niet genoeg..

Paul S

Bericht door Paul S » 11 dec 2021, 14:27

Over die horrorverhalen met files voor het ziekenhuis ben ik ook heel sceptisch geworden. Ik ben afgelopen jaar geopereerd nadat mijn operatie 3 maal was uitgesteld. Wel 2 maal een intake gesprek gehad. Dat was toen in het Zuyderziekenhuis waar het volgens het journaal de spuigaten uitliep.
Mijn persoonlijke indruk was alles behalve een gekkenhuis. Bij het aanmelden en zoeken na de kamer waar het gesprek was nagenoeg geen enkel persoon tegengekomen. Dan zou je zeggen, logisch die zijn allemaal op de IC. Na navraag bij de balies die wel bemand waren kwam ik erachter dat dit dus niet het geval was.
Maar let wel, dit was mijn persoonlijke indruk. Maar voor mijn gevoel meer waard als de signalen op de MSM, daar ik er daadwerkelijk zelf bij was!

Bram

Bericht door Bram » 11 dec 2021, 14:28

Ja, de media heeft er natuurlijk ook baat bij om te liegen en bedriegen. Want dat moeten ze van Rutte en z'n criminele kliek.

KoenM

Bericht door KoenM » 11 dec 2021, 14:33

Paul S schreef: 11 dec 2021, 14:27 Over die horrorverhalen met files voor het ziekenhuis ben ik ook heel sceptisch geworden. Ik ben afgelopen jaar geopereerd nadat mijn operatie 3 maal was uitgesteld. Wel 2 maal een intake gesprek gehad. Dat was toen in het Zuyderziekenhuis waar het volgens het journaal de spuigaten uitliep.
Mijn persoonlijke indruk was alles behalve een gekkenhuis. Bij het aanmelden en zoeken na de kamer waar het gesprek was nagenoeg geen enkel persoon tegengekomen. Dan zou je zeggen, logisch die zijn allemaal op de IC. Na navraag bij de balies die wel bemand waren kwam ik erachter dat dit dus niet het geval was.
Maar let wel, dit was mijn persoonlijke indruk. Maar voor mijn gevoel meer waard als de signalen op de MSM, daar ik er daadwerkelijk zelf bij was!
N=1 is altijd het beste inderdaad!

Een vriend van mij werkt op de IC en daar hebben ze nog lege bedden. De bedden zijn niet het probleem, het personeel wel.

Paul S

Bericht door Paul S » 11 dec 2021, 14:36

Bram schreef: 11 dec 2021, 14:28 Ja, de media heeft er natuurlijk ook baat bij om te liegen en bedriegen. Want dat moeten ze van Rutte en z'n criminele kliek.
Geef alleen mijn persoonlijke indruk Bram. Sterkte trouwens met de thuissituatie.

Bram

Bericht door Bram » 11 dec 2021, 14:39

Thanx. Ben een beetje cranky :bag:

Paul S

Bericht door Paul S » 11 dec 2021, 14:41

Snap ik. De complete situatie begint zijn tol te eisen bij iedereen.

Paul S

Bericht door Paul S » 11 dec 2021, 14:42

Nu nog hopen dat max eerste wordt. Sorry, dat is weer voor een ander draadje.

Plaats reactie