De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: De EU

Bericht door JP » 27 jun 2016, 14:58

tomgtr schreef:Hoorde net dat Franrijk plant om tentenkamp in Calais op te doeken en controle te stoppen. Laat maar naar UK vertrekken dat zooitje. Weet niet of het waar is maar wel ontzettend grappig.
Wat kortzichtig van die Paturain-boeren.... :duh: Gaat de hele transportsector naar de kl*te, want dan gaat niemand meer via die tunnel. Elke illegaal die ze in het VK tegenkomen in je truck, kost je €1000 en nog wat gevangenisstraf. Ondertussen vernielen ze je inhoud van de oplegger, schijten ze op de goederen en als je ze uit je oplegger wil hebben, slaan ze je ramen kapot.

Dat die Fransozen Calais niet onder controle krijgen met die 3 agenten op 15000 illegalen is hun wanprestatie.
Nu is Calais maar een oude (imo vieze) arbeidersstad, maar als er in Parijs een malloot een razzia houdt, dan weten die Frambozen wel het leger in te zetten voor de veiligheid.
Ondertussen hebben die illegalen half Calais al leeggeroofd en de andere helft gesloopt.

frankie

Bericht door frankie » 27 jun 2016, 15:02

Robin schreef:Maar wat een Nexit ons zou brengen buiten de theorien en toestanden hier beschreven. Ik weet 't niet. Ben ook niet volkomen vóór 'n Nexit, wel tegen de huidige EU/Brusselse mentaliteit(understatement)
Misschien is een Brexit (en wellicht daaropvolgend Nexit) wel nodig als rigoureuze maatregel om hervormingen binnen de EU op gang te brengen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 jun 2016, 15:04

RutgerK schreef:
Marc R schreef:
RutgerK schreef:Over die enorme bureacratie van Europa nogmaals: EU ambtenaren 55.000, aantal ambtenaren in Londen 79.000.

Zet de nettosalarissen er ook ff naast.....
Per hoofd van de bevolking die ze besturen. :wink:
De salarissen blijven natuurlijk een moeilijk te vergelijken verhaal. Het verweer van een hoge manager van een bedrijf is vaak dat hij/zij ook zoveel verantwoordelijkheid heeft en een grootte verantwoordelijkheid draagt voor heel veel mensen. Hogere salarissen zijn ook een goed verweer tegen omkoping/corruptie

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 jun 2016, 15:08

Peric schreef:
Luco schreef:Nou volgens onderzoekers zullen voornamelijk laag opgeleiden voor een NEXIT stemmen.
Daar kunnen we het dan ook weer mee doen :lollerdelol:
Dat is alleen maar emotionele manipulatie...
Nee, de wetenschappelijke fundering ligt ook in dat CPB rapport van 2003. De groep lager opgeleiden die op de arbeidsmarkt moeiteloos vervangen kan worden door de eerste de beste immigrant zal ook daadwerkelijk het meest geraakt worden. Er tegen zijn is de makkelijkere optie dan je eigen positie actief versterken.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 27 jun 2016, 16:07

Marc R schreef:
RutgerK schreef:Over die enorme bureacratie van Europa nogmaals: EU ambtenaren 55.000, aantal ambtenaren in Londen 79.000.

En de brutosalarissen voor de duidelijkheid er ook even bij dan.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 jun 2016, 16:40

Riceaux schreef:
Marc R schreef:

En de brutosalarissen voor de duidelijkheid er ook even bij dan.
Ik vind 100.000 euro voor een auto heel veel maar 100.000 euro voor een huis dan weer weinig. Cijfers alleen zeggen niet zoveel.

De totale uitgaven aan de administratie (alle kosten van de bureaucatie inclusief gebouwen e.d.) zijn iets minder dan 6% van de totale begroting. Kom je op zo'n 8 miljard. Dat is € 16,20 per hoofd in de EU.

De VK betaalt 11,3 miljard aan de EU en ontvangt ongeveer 7 miljard aan EU-bestedingen in de VK. Per saldo betalen ze 4,3 miljard. Dat is iets meer dan € 67,- per hoofd van de bevolking of nog geen 6 euro per maand. Dat is ongeveer een pint per maand in Londen.

RVV

Bericht door RVV » 27 jun 2016, 18:35

Wat ik mis in de hele discussie, wat verwachten de Nexit voorstanders dan als Nederland uit de EU stapt? Welke voordelen zien zij die ik momenteel niet zie?

Peric

Bericht door Peric » 27 jun 2016, 18:45

Dat ons persioengeld niet over de hele EU verdeelt gaat worden? Dat het geld wat naar lidmaatschap nu hier in NL gebruikt kan worden. Minder bemoeienis van de Brusselse kliek.

Kreeg vandaag trouwens nog een leuk weetje ter ore over de EU. Het is niet alleen de parlementariërs die elke maand een week in Straatsburg zitten. Ook alle dossiers en papierwinkel wordt elke keer verhuisd.
En er is een regeling dat elk jaar in Oktober ze 2 weken in Straatsburg zitten. Het logische zou zijn dat ze er dan 2 weken achter elkaar zouden zitten. Maar nee, dat kost te weinig geld. Dus dan maar 1 week in Brussel.. VERHUIZEN!! Weekje in Straatsburg. Oh, de week is alweer voorbij. We gaan weer naar Brussel! Hm.. zo'n week gaat best hard. Oh ja! Volgende week weer naar Straatsburg!
:stom:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 27 jun 2016, 18:53

@Rutger: Mijn punt was dat de salarissen van de EU bruto lager liggen dan netto, nogal bizar. En als je zulke berekeningen maakt moet je wel even eerlijk spelen en alleen de beroepsbevolking meerekenen.
Het punt met de EU is in mijn optiek vooral dat het ondemocratisch is en dat het grootste gedeelte niet eens bepaald word door het EU-parlement, maar door tijdelijke commissies waar totaal geen controle op is, waar geen notulen van zijn, waar geen aanwezigheidslijsten van zijn en wat totaal niet transparant is. En Rico zegt wel heel leuk dat we door de EU in vrede leven, maar voor hoe lang nog? Met de huidige expansiedrift van de EU duurt het geen generatie meer voor er wederom oorlog is. En 1 van de voordelen als je uit de EU stapt is dat je meer handel kan drijven met groeiende economieën, zoals bijvoorbeeld de BRIC-landen. Er moeten dingen veranderen, teruggeschroefd worden misschien, maar als wij als Nederland uit de EU stappen lost dat de problemen niet op denk ik.

Zed240

Bericht door Zed240 » 27 jun 2016, 19:10

Grootste voordeel van een Nexit is het feit dat ons eigen parlement weer meer inbreng krijgt in de wetten en regelingen. (denk ik persoonlijk) Geen TTIP door je strot, geen handelsverdrag met Oekraïne, et cetera.

Daarnaast moet je het geld dat in de EU gaat zitten niet terugrekenen per inwoner, maar wat er mee gedaan kan worden. Vier miljard euro per jaar is inderdaad 'slechts' 67 euro per hoofd van de bevolking in het Verenigd Koninkrijk. In totaal blijft het echter vier miljard euro, iets waarmee de staat grote dingen kan doen, zoals ouderenzorg, onderwijs, veiligheid en justitie, noem het maar op.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 jun 2016, 19:13

frankie schreef:
Robin schreef:Maar wat een Nexit ons zou brengen buiten de theorien en toestanden hier beschreven. Ik weet 't niet. Ben ook niet volkomen vóór 'n Nexit, wel tegen de huidige EU/Brusselse mentaliteit(understatement)
Misschien is een Brexit (en wellicht daaropvolgend Nexit) wel nodig als rigoureuze maatregel om hervormingen binnen de EU op gang te brengen.

Zo zie ik het ook, een zeer krachtig signaal, nodig om de boel op en wakker te schudden, Merkel gaf het zelf reeds aan dat de sluimerende EU/Brussel onvrede niet exclusief Brits was.

De Brexit zal voldoende zijn, de signalen in Brussel en Europese regeringen staan vol op rood !

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 jun 2016, 19:17

Peric schreef:Dat ons persioengeld niet over de hele EU verdeelt gaat worden? Dat het geld wat naar lidmaatschap nu hier in NL gebruikt kan worden. Minder bemoeienis van de Brusselse kliek.

Kreeg vandaag trouwens nog een leuk weetje ter ore over de EU. Het is niet alleen de parlementariërs die elke maand een week in Straatsburg zitten. Ook alle dossiers en papierwinkel wordt elke keer verhuisd.
En er is een regeling dat elk jaar in Oktober ze 2 weken in Straatsburg zitten. Het logische zou zijn dat ze er dan 2 weken achter elkaar zouden zitten. Maar nee, dat kost te weinig geld. Dus dan maar 1 week in Brussel.. VERHUIZEN!! Weekje in Straatsburg. Oh, de week is alweer voorbij. We gaan weer naar Brussel! Hm.. zo'n week gaat best hard. Oh ja! Volgende week weer naar Straatsburg!
:stom:

Had ik reeds in mijn vorige posten benoemd, dat "geintje" kost ongeveer €120-200 miljoen per jaar............niemand die het zeker weet, dit zijn conservatieve schattingen.

En alleen maar om dat Frankrijk niet permanent in Brussel wil zitten..........wat nou eenheid?? Wat nou kosten effectief opereren??

romo

Bericht door romo » 27 jun 2016, 19:23

Wat mij stoort in de gehele discussie (niet perse DF, maar meer maatschappelijk)

Als je je kijkt naar het EU plaatje, de financiële wanboel, het migranten vraagstuk, de volstrekt absurde doorgedraaide Brusselse regelgeving, dat je dan al snel het stigma van een racistische xenofoob opgedrukt krijgt.

Blijf je kritisch kijken, opmerkingen maken, dan ben je een zwartkijker....

Tja , zo kan je een discussie wel dood laten bloeden.

romo

Bericht door romo » 27 jun 2016, 19:27

Riceaux schreef:@Rutger: Mijn punt was dat de salarissen van de EU bruto lager liggen dan netto, nogal bizar. En als je zulke berekeningen maakt moet je wel even eerlijk spelen en alleen de beroepsbevolking meerekenen.
Het punt met de EU is in mijn optiek vooral dat het ondemocratisch is en dat het grootste gedeelte niet eens bepaald word door het EU-parlement, maar door tijdelijke commissies waar totaal geen controle op is, waar geen notulen van zijn, waar geen aanwezigheidslijsten van zijn en wat totaal niet transparant is. En Rico zegt wel heel leuk dat we door de EU in vrede leven, maar voor hoe lang nog? Met de huidige expansiedrift van de EU duurt het geen generatie meer voor er wederom oorlog is. En 1 van de voordelen als je uit de EU stapt is dat je meer handel kan drijven met groeiende economieën, zoals bijvoorbeeld de BRIC-landen. Er moeten dingen veranderen, teruggeschroefd worden misschien, maar als wij als Nederland uit de EU stappen lost dat de problemen niet op denk ik.

Sterker;

Het EU parlement stemt en heeft gestemd over een eigen salaris verhoging (dat was het snelst aangenomen besluit ever daar)

Dan de beruchte ZDF documentaire van een aantal jaren geleden;

Met een verborgen camera op donderdag middag werden EU parlementariërs gevolgd, even een handtekening plaatsen als zijnde het aanwezigheidsbewijs met een daaraan gekoppelde onkostenvergoeding voor vergaderingen op vrijdag,............waarna gelijk de trein richting huis werd gepakt.

Die praktijken vinden nog steeds plaats as we speak.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 27 jun 2016, 19:30

Maar ze hebben dat probleem mooi opgelost, door geen pers meer toe te staan daar. :lol:

romo

Bericht door romo » 27 jun 2016, 19:31

Wouter81 schreef:Ik ben ondernemer en eigenaar van een MKB bedrijf. In de afgelopen jaren zijn we gegroeid van enkele mensen tot inmiddels een team van 16 mensen. Als je groeit, dan krijg je te maken met uitdagingen. Groeistuipen horen daar ook bij. Één van de zaken waar wij tegenaan liepen is de aansturing van al die mensen. Lange tijd waren wij traditioneel georganiseerd. Elke afdeling had een baasje (een manager) en samen met die leidinggevenden hadden wij (ik en mijn compagnon) periodiek managementoverleg. Een klassiek georganiseerde club dus, met enige hiërarchie, centraal geleid en toezicht van bovenaf.

Wat wij echter begonnen te merken is dat dit model, naarmate wij groeiden, steeds minder goed ging werken. Medewerkers namen zelf minder verantwoordelijkheid, ze verscholen zich achter de regels die wij juist bedacht hadden om dingen te verbeteren. Ging er wat mis, dan werd dat door ons opgelost met een nieuwe regel of nieuwe procedure. Ongemerkt waren we steeds meer vrijheid aan het weghalen bij de uitvoerend medewerkers maar vonden het tegelijkertijd irritant als de betreffende medewerkers zelf niet (in onze ogen) voldoende nadachten als dat wel noodzakelijk was, bijvoorbeeld als er geïmproviseerd moest worden.

Dit was niet de juiste weg, zo concludeerden wij. Enige tijd geleden hebben we de organisatie radicaal omgegooid. Het management eruit, weer een superplatte organisatie met juist heel veel vrijheid in plaats van controle en we zijn gaan werken met zelfsturende teams. Medewerkers werken onderling samen in kleine clubjes om het beste voor de klant te realiseren. Ze kunnen zich ook niet meer verschuilen achter een manager want die zijn er niet meer. Ze zitten zelf direct aan de knoppen. In het begin is dit erg wennen, de meeste mensen zijn gewend om precies verteld te worden wat we ze moeten doen en nu krijgen ze ineens heel veel vrijheid. Dat gaat heel ver, zelfs hun eigen vrije dagen of vakanties mogen ze lekker zelf (onderling) regelen. We werken nu enkele maanden op deze manier en de resultaten zijn erg goed. De sfeer is verbeterd, het onderling begrip is toegenomen en iedereen heeft directe inspraak en mogelijkheden om zaken te verbeteren. Het teamgevoel is erg toegenomen evenals het werkplezier.

Waar het om gaat is het volgende. Een onderneming kun je in zekere zin vergelijken met een mini-maatschappij. Ik heb in ons eigen bedrijf geleerd dat een soort van 'centrale plan-economie' niet (goed) werkt. Daar kunnen de uitvoerenden zich niet mee vereenzelvigen en vanuit de centrale leiding, die ver weg staat van de dagelijkse realiteit, worden de belangen van de meerderheid niet optimaal bediend. De Sovjet Unie is ook gefaald op onder andere dit punt. En de EU is (was...) hard op weg om als ondemocratische Europese superstaat de Sovjet kant op te gaan. Ik geloof niet in een log bureaucratisch monster wat ver weg staat van alles en iedereen en waar geen burger zich mee kan associëren. Ik geloof niet in de Europese identiteit. Ja, ik ben een Europeaan maar vooral eerst een Nederlander (Fries eigenlijk :D ). Ik ben geen xenofoob, heb niets tegen mensen uit het buitenland maar ik ben geen Griek of Italiaan. Ik heb in zijn algemeenheid niets met politiek op maar wordt dan toch liever bestuurd door een lokale politieke partij dan door een ver weg staande groep politici in Brussel die heel andere belangen hebben en waar ik niet eens een gezicht bij heb.

Ik geloof ook niet in megascholen, onderwijsfabrieken waar het individu ondergesneeuwd raakt. Wij hebben onze kinderen op bewust naar een kleine school gestuurd. Ik geloof ook niet in massale overheidsorganen. Nee, geef mij maar kleine, veel meer op de persoon gerichte, organisaties die beter weten wat er speelt.

Ik ben het verder dan ook geheel eens met de posts en mening van Romo in dezen. Alle doemscenario's ten spijt komt het verder absoluut goed met de Britten. Ik kom regelmatig in Zwitserland, daar gaat het ook prima en die hebben zelfs als neutraal land de Tweede Wereldoorlog aan zich voorbij zien gaan (net als Zweden overigens). Dus het oorlogsargument (dat we dankzij de EU al tientallen jaren in vrede leven), daar geloof ik ook niet in. Zie de Oekraïne, ik geloof zelfs dat de EU een versterkende rol heeft gehad in de burgeroorlog en spanningen met Rusland. Of zie Turkije. Dat land zucht onder het juk van een Islamitische dictator die er niet voor terugdeinst politieke tegenstanders op te sluiten en Koerden uit te moorden maar moraal telt niet, we onderhandelen gewoon door met als doel een toetreding tot de EU.

En handel is handel, waar geld valt te verdienen zal geld de grenzen passeren. Of dat nu met of zonder EU-lidmaatschap is. De geest is uit de fles en er zullen straks meer landen gaan volgen, zo denk ik. Niets mis met handelsafspraken en samenwerking maar dat kun je ook goed regelen zonder een EU dictatuur. In de tijd van de EEG ging dat ook prima.

Shake hands and high five !!

romo

Bericht door romo » 27 jun 2016, 19:32

Riceaux schreef:Maar ze hebben dat probleem mooi opgelost, door geen pers meer toe te staan daar. :lol:

EXACT !!

RVV

Bericht door RVV » 27 jun 2016, 19:35

Hele Brexit gebeuren heeft natuurlijk een heel groot voordeel. De EU is serieus wakker geschud. Als de EU het slechter gaat doen zal een volgend land "uitstappen" dus is de EU nu aan zet om het "beter" te doen.

Maar ondertussen weten die Britten niet wat ze nu moeten doen.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 jun 2016, 19:38

frankie schreef:er zijn meer dan 3 miljoen stemmen voor een nieuw referendum
Waarvan 40.000 stemmen uit vaticaanstad (met 1000 inwoners) en 24.000 uit noord korea.
Die pol word momenteel een beetje kapotstuk gemaakt door scriptkiddies wereldwijd.

romo

Bericht door romo » 27 jun 2016, 19:40

Prik vooral door de huidige zeer misleidende berichtgeving;

-Jongeren hebben verloren, ouderen de Brexit gekaapt
-Dat GB volstrekt stuurloos ronddobbert
-Dat het vaste land van Europa op zinken staat, getorpedeerd door een Engelse Brorpedo
-Dat er zeer veel Brexeteers intussen spijt van hun out vote zouden hebben
-Dat out voters alleen maar de simpelen van ziel en zaligheid zijn

Het is allemaal volstrekte lariekoek en gemanipuleerd.

romo

Bericht door romo » 27 jun 2016, 19:41

RVV schreef:Hele Brexit gebeuren heeft natuurlijk een heel groot voordeel. De EU is serieus wakker geschud. Als de EU het slechter gaat doen zal een volgend land "uitstappen" dus is de EU nu aan zet om het "beter" te doen.

^ DAT DUS

Maar ondertussen weten die Britten niet wat ze nu moeten doen.

^DAT DUS NIET

Het is een strategisch spel momenteel;

De EU27 zet de druk vol op GB om direct art 50 in gang te zetten, bang uiteraard voor besmettingsgevaar.
GB zet de rem naar de EU27 d`r op om onderhands al te kunnen onderhandelen met die handelspartners die het meest van belang zijn.

Zed240

Bericht door Zed240 » 27 jun 2016, 20:06

romo schreef:Prik vooral door de huidige zeer misleidende berichtgeving;

-Jongeren hebben verloren, ouderen de Brexit gekaapt
Ik ben jong, stond achter de Brexit (hoewel liever de Nexit :) )

Denk dat één van de redenen is dat er weinig jongeren exit hebben gestemd, puur het feit is dat het ze geen reet interesseert. Dat is tenminste hier in Nederland zo op elk moment dat we naar de stembus mogen. Doordat ze totaal ongeïnteresseerd en daardoor ongeïnformeerd zijn, stemmen ze gewoon wat de bekende mensen en de media zegt; in dit geval remain.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 27 jun 2016, 20:19

Dat kan ik volledig beamen. Gaan wel stemmen maar obv een stemwijzer bijvoorbeeld, geen eigen onderzoek verder. Leeftijd van 18-24 ofzo in de vrienden groep, maar leeft daar totaal niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jun 2016, 20:31

de media is volop bezig Brexit en hun vertegenwoordigers zwart te praten en of zaken aan te praten die ze niet zo hebben gezegd, maar waar bv sommige stemmers het 'hunne' uithaalden en verkeerd interpreteren oid.
Die korte stukjes gebruiken ze dan om zogenaamd te laten zien dat Brexit en het spul erachter niet iets waarmaakt oid.

Zag net op CNN zo'n bekende dame ah, Christiane zo'n Brexit man (naam vergeten) onder druk zetten, hevige ruzie zij probeerde hem wat aan te praten wat absoluut niet zo was, gelukkig was die man zeer goed en sterk in verweer e.d.
Ik kreeg op dat moment echt een hekel aan die reporter/vrouw van CNN en maar wijzen en dreigen met die vinger, en schreeuwen, maar die man stond zijn mannetje en had wel gelijk zonder te hard op te treden zeg maar.

CNN en de NL mainstream media ook, praten over hoe slecht het nu gaat daar, 2 dagen oid daarna terwijl vele zaken alweer recht trekken en of uit verband worden getrokken.
Ze proberen het aan te praten als een grote fout e.d. en de EU probeert ze vast tegen te werken en of moeilijk te maken ipv samen te werken, shame on them.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 jun 2016, 20:52

Het laat wel een beetje de kleur van de main stream media zien ja.
Ik ben er ook al een paar jaar klaar mee.

Plaats reactie