Brandstof, de prijzen.
- Knot
Re: Brandstof, de prijzen.
Snelweg tanken..... is direct geld weggooien, is alleen van de rijksten de rijken!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat doe ik ook bijna nooit, maar kon niet anders! Gisteravond maar géén kaviaar, maar gewoon biefstuk:)Knot schreef: 22 feb 2022, 08:21 Snelweg tanken..... is direct geld weggooien, is alleen van de rijksten de rijken!
- Knot
Kon niet anders?
Oh ja, in die provincie van jullie liggen de tankstations meer dan 100km uit elkaar
Oh ja, in die provincie van jullie liggen de tankstations meer dan 100km uit elkaar

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Het was niet in 'onze provincie':)Knot schreef: 22 feb 2022, 08:37 Kon niet anders?
Oh ja, in die provincie van jullie liggen de tankstations meer dan 100km uit elkaar![]()
Het kwam helaas zo uit...
-
Met 5km moet je ook niet met de auto gaan maar fietsen. Tenzij het echt klote weer is.markm schreef: 22 feb 2022, 07:08Bij een woonwerk afstand van 5 km. zuipt de motor als een malle aangezien die niet tot nauwelijks op bedrijfstemperatuur komt.KoenM schreef: 21 feb 2022, 13:33 Ik zou eerder klagen met 100km woon-werkverkeer dan met 5km.
In het eerste geval schelen de hogere prijzen je misschien €50 per maand, in het tweede geval €2,50. Moet je dan voor die €2,50 per maand je gedrag gaan aanpassen?
de 100 km / 5 is een 20 : 1 verhouding, maar voor de kosten gaat dat natuurlijk niet op.
-
Moet??? gelukkig moeten we die beslissing zelf maken.Kadett schreef: 22 feb 2022, 09:19Met 5km moet je ook niet met de auto gaan maar fietsen. Tenzij het echt klote weer is.markm schreef: 22 feb 2022, 07:08Bij een woonwerk afstand van 5 km. zuipt de motor als een malle aangezien die niet tot nauwelijks op bedrijfstemperatuur komt.KoenM schreef: 21 feb 2022, 13:33 Ik zou eerder klagen met 100km woon-werkverkeer dan met 5km.
In het eerste geval schelen de hogere prijzen je misschien €50 per maand, in het tweede geval €2,50. Moet je dan voor die €2,50 per maand je gedrag gaan aanpassen?
de 100 km / 5 is een 20 : 1 verhouding, maar voor de kosten gaat dat natuurlijk niet op.

-
Ik dacht alleen voor degene met een tankpas van de zaak.Knot schreef: 22 feb 2022, 08:21 Snelweg tanken..... is direct geld weggooien, is alleen van de rijksten de rijken!
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
pff als ik 5 kilometer ga fietsen is mijn geld echt op..
- Martijn_bmw
9 vd 10x ook niet meer, mijn tankpas werkt bijv. alleen bij onbemande pompen in dorpen.
(en prima uiteraard, kleine moeite om er voor te zorgen dat de tank op tijd gevuld wordt bij de plaatselijke pomp i.p.v. bedrijfsgeld weggooien bij de snelweg pomp)
- Knot
Dat had ik 10 jaar terug al, wanneer je bij een snelwegpomp tankte meteen een sms van multitankcard.
- Martijn_bmw
Ja dat was idd toen de eerste actie om mensen meer te sturen.
Inmiddels zetten de meeste bedrijven snelwegpompen uit en werkt de pas dus überhaupt niet meer daar.
Inmiddels zetten de meeste bedrijven snelwegpompen uit en werkt de pas dus überhaupt niet meer daar.
- Knot
En terecht... je wordt toch ook gewoon grof opgelicht!
-
Vraag mezelf af of ze niet meer geld verdienen met een lagere marge (prijs) maar meer klanten.
- Martijn_bmw
Snelwegprijs is mede zo hoog door de veel hogere kosten om er een pomp te mogen hebben t.o.v. lokale pomp.
pachtgeld grond, op en afrit constructie etc. moet natuurlijk allemaal terugverdiend worden.
dus ik snap de prijzen wel maar ik ga ze niet betalen
(en mijn werkgever, terecht, dus ook niet)
pachtgeld grond, op en afrit constructie etc. moet natuurlijk allemaal terugverdiend worden.
dus ik snap de prijzen wel maar ik ga ze niet betalen

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
De snelwegpompen zijn inderdaad (bijna) allemaal eigendom van Rijkswaterstaat en worden middels flinke biedingen voor een x aantal jaren gehuurd, dat moet wel terugverdiend worden. https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... ljoen-voor
Maar zelfs met die kennis snap ik het nog lang niet altijd. Aan de N33 zit een bemande en een onbemande Esso pomp, letterlijk tegenover elkaar.
Bij de bemande kost een litertje E95 op dit moment 2,25eu, bij de onbemande 2,01eu en daarmee net zo duur als de Argos hier in het dorp. 2,01 is niet spotgoedkoop, maar ook niet duur in deze regio heb ik het idee.
Nu heeft de bemande pomp wat meer kosten, maar ook meer inkomsten met de shop. Vanwaar dan toch dat gigantische prijsverschil vraag ik mij dan af, zal dat dan alleen het verschil in huurkosten zijn wat terugverdiend moet worden?
Ik snap dat de huurprijs bij een groot snelweg tankstation nabij Schiphol gigantisch is, de huurprijs bij dat pompje langs de N33 zal wel een stukje lager zijn. Waarom is de literprijs van dat ene bemande pompje langs de N33 dan toch nagenoeg gelijk?
Maar zelfs met die kennis snap ik het nog lang niet altijd. Aan de N33 zit een bemande en een onbemande Esso pomp, letterlijk tegenover elkaar.
Bij de bemande kost een litertje E95 op dit moment 2,25eu, bij de onbemande 2,01eu en daarmee net zo duur als de Argos hier in het dorp. 2,01 is niet spotgoedkoop, maar ook niet duur in deze regio heb ik het idee.
Nu heeft de bemande pomp wat meer kosten, maar ook meer inkomsten met de shop. Vanwaar dan toch dat gigantische prijsverschil vraag ik mij dan af, zal dat dan alleen het verschil in huurkosten zijn wat terugverdiend moet worden?
Ik snap dat de huurprijs bij een groot snelweg tankstation nabij Schiphol gigantisch is, de huurprijs bij dat pompje langs de N33 zal wel een stukje lager zijn. Waarom is de literprijs van dat ene bemande pompje langs de N33 dan toch nagenoeg gelijk?
-
Snap ik maar hoeveelheid verkeer dat er langs komt is er ook een stuk hoger. Je kunt natuurlijk aan de knoppen draaien, minder marge maar meer klanten pakken. Nu lijkt het tegenovergestelde waar, de klanten die er wel komen (en dat zijn er steeds minder als zelfs zakelijke rijders er steeds minder mogen tanken) een steeds hogere prijs rekenen om uit de kosten te komen.Martijn_bmw schreef: 22 feb 2022, 10:39 Snelwegprijs is mede zo hoog door de veel hogere kosten om er een pomp te mogen hebben t.o.v. lokale pomp.
Maar het zal idd niet uit kunnen anders had iemand dat al gedaan

- Baboulah
Fietsen? wat is dat? is dat zo een ding met 2 overmaatse wielen waar je zelf moeite moet doen voor het vooruit komt, en alsnog zeiknat altijd aankom, of het nou van het zweet of de regen is maakt dan niet uit...Kadett schreef: 22 feb 2022, 09:19Met 5km moet je ook niet met de auto gaan maar fietsen. Tenzij het echt klote weer is.markm schreef: 22 feb 2022, 07:08Bij een woonwerk afstand van 5 km. zuipt de motor als een malle aangezien die niet tot nauwelijks op bedrijfstemperatuur komt.KoenM schreef: 21 feb 2022, 13:33 Ik zou eerder klagen met 100km woon-werkverkeer dan met 5km.

Dit dacht ik dus ook, als je de auto niet bijteld bijvoorbeeld als je dan vd snelweg afmoet om te tanken kom je in de problemen met de belastingdienst, ik gooide hem dus gewoon langs de snelweg vol...
-
Onzin, gewoon netjes invullen en er is geen belastinginspecteur die er over valt.
Of je moet sowieso lopen rommelen met de kilometerregistratie dan is het een ander verhaal.
Of je moet sowieso lopen rommelen met de kilometerregistratie dan is het een ander verhaal.
- Knot
Op weg naar je huis of klant oid is toch ook een niet snelwegpomp... moet je het beter plannen met 600km bereik (of meer).
- Martijn_bmw
Exact ditKnot schreef: 22 feb 2022, 11:46 Op weg naar je huis of klant oid is toch ook een niet snelwegpomp... moet je het beter plannen met 600km bereik (of meer).
-
Mee eens!Martijn_bmw schreef: 22 feb 2022, 10:159 vd 10x ook niet meer, mijn tankpas werkt bijv. alleen bij onbemande pompen in dorpen.
(en prima uiteraard, kleine moeite om er voor te zorgen dat de tank op tijd gevuld wordt bij de plaatselijke pomp i.p.v. bedrijfsgeld weggooien bij de snelweg pomp)
Snelweg word je gewoon gigantisch opgelicht. schijnbaar zijn er nog zat mensen die er toch tanken want de prijzen blijven hoog, als iedereen gewoon eens zou kappen met daar te tanken, zullen ze uiteindelijk ook langs de snelweg "normale"prijzen hanteren.
-
Als babbieboulah dit zegt, dan weet je toch hoe laat het is?PeterB schreef: 22 feb 2022, 11:34 Onzin, gewoon netjes invullen en er is geen belastinginspecteur die er over valt.
-
Je weet wat de lease van een goede lokatie langs de snelweg kost?markm schreef: 22 feb 2022, 12:06Mee eens!Martijn_bmw schreef: 22 feb 2022, 10:159 vd 10x ook niet meer, mijn tankpas werkt bijv. alleen bij onbemande pompen in dorpen.
Snelweg word je gewoon gigantisch opgelicht. schijnbaar zijn er nog zat mensen die er toch tanken want de prijzen blijven hoog, als iedereen gewoon eens zou kappen met daar te tanken, zullen ze uiteindelijk ook langs de snelweg "normale"prijzen hanteren.
Maatje van mij heeft een station langs de snelweg, de verdienste zitten niet in de benzine.
Kopjes koffie & eten, daar wordt het verdient.
-
Belangrijke lokaties langs A1 Muiden /A4 Schiphol/A12 gaan gewoon voor meer dan 10 miljoen voor x aantal jaar uitbaten.
Sterker nog... 27 miljoen voor de A1 bij Muiden....
Sterker nog... 27 miljoen voor de A1 bij Muiden....
Laatst gewijzigd door Kadett op 22 feb 2022, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Voor 3 jaar, dacht ik.Kadett schreef: 22 feb 2022, 12:37 Belangrijke lokaties langs A1 Muiden /A4 Schiphol/A12 gaan gewoon voor meer dan 10 miljoen voor x aantal jaar uitbaten.
Hoppa, 3,3 miljoen terug verdienen per jaar, vóór dat je centjes gaat verdienen......
Als het goedkoper kon, dan deden ze dat wel.