Voetbal Algemeen/actueel!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RutgerK

Re: Voetbal WK2010!! FINALE! Nederland-Spanje het dak gaat e

Bericht door RutgerK » 12 jul 2010, 00:35

Opzouten Roy! :wink: Webb heeft een tweede huis in Spanje zoveel is duidelijk.

De WK finale in 15 minuten doodfluiten is een kunst!

Zo'n 18 jaar geleden heb ikzelf nog het genoegen gehad Van Bronckhorst tijdens een wedstrijd in de 'broekzak' te hebben. Ik was wel 2 jaar ouder en fysiek sterker op die leeftijd. Dat Van Bronckhorst er mee stopt maakt mij voetballend ook een fossiel. :(

RutgerK

Bericht door RutgerK » 12 jul 2010, 00:39

O ja, Forlan de gouden bal? Als hij ook maar één keer voor Cavani of Suarez ruimte had getrokken had hij aanspraak mogen maken. Forlan heeft helaas alleen voor zichzelf gespeeld!

richardk

Bericht door richardk » 12 jul 2010, 01:00

wat een triest beeld een scheids die de wedstrijd zoo verpest..

onvoorstelbaar

KW

Bericht door KW » 12 jul 2010, 01:30

Inderdaad, wat een scheitscheids :evil:

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 12 jul 2010, 01:36

Ach gelukkig was Top Gear leuk... :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2010, 06:58

Andre schreef:Koop dus nooit een seat.

LALALALLAALALALALALALALALA SPAINNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna:

Je kan de scheids wel de schuld geven, maar Nederland speelde als een natte krant.

dvh

Bericht door dvh » 12 jul 2010, 07:16

Shit om zo in een finale te verliezen.
Dat laatste schot was gewoon buitenspel..
Ik snap niet dat er niemand boven de scheidsrechter staat die deze man terugfluit wanneer hij zelf geen actie onderneemt........

Nederland speelde niks minder dat Spanje imho.
Dat Nederland minder mooi voetbal speelt wil niet zeggen dat ze het slechter gedaan hebben.
Ze hebben allebij kansen laten liggen en kansen gehad, zowel NL als Spanje.

Spannende wedstrijd, gare scheids , en blinde grensrechters.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jul 2010, 07:46

Ik heb weer niets gemist begrijp ik, als de commentaren zo lees..........................gelukkig mijn tijd weer beter besteed..................

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 12 jul 2010, 07:59

Zo. Fijn ze weer voorbij zijn, die twee uur spanning. :beer:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 12 jul 2010, 08:57

Webb's zal zijn tweede huisje in Spanje nu wat makkelijker kunnen verkopen met die welwillende Spaanse makelaars.

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2010, 09:43

RutgerK schreef:Webb's zal zijn tweede huisje in Spanje nu wat makkelijker kunnen verkopen met die welwillende Spaanse makelaars.
Stel je niet zo aan, ze hebben terecht verloren, geen van beide speelde echt goed, maar spanje heeft 1 kans wel benut en nederland niet, klaar.
Scheidsrechter heeft misschien wel een paar foute beslissingen genomen, maar dat gebeurd in elke wedstrijd, en naar mijn mening hebben ze het zelf verprutst door onder hun kunnen te voetballen en de kansen niet te benutten.
Jammer maar over 4 jaar weer een kans.

ErikS

Bericht door ErikS » 12 jul 2010, 09:51

NL had de kansen ook beter moeten benutten ja.......

Maar verder? Vaak verbaasd gekeken naar Webb; normaliter een erg goede scheids...
Die bal via de muur naast; ONGELOOFLIJK dat ie dat niet heeft gezien....

Buitenspelgoal is Bull; dat was echt niet te zien met menselijk oog?!

Linds155

Bericht door Linds155 » 12 jul 2010, 09:54

Fail. :bag:

wjn

Bericht door wjn » 12 jul 2010, 10:02

Ravin ///M schreef:Ik hoop dat die pleuris scheids thuis zijn vrouw met de hond van de buren in bed treft, wat een tyfeslijer, als die fucking schwalbes van die paellas belonen met geel is één ding, maar die corner en dat buitenspel door laten spelen is echt spelvervalsing. EN WAT DE FOK VOOR EEN COMMENTATOR HEBBEN WE, IS DIE KUTGAST WEGGETROKKEN BIJ EEN FOKKING REISPROGRAMMA OF WAT!!!!!!! Wat een lamme lul, sinds wanneer is commentaar onpartijdig???
Die tyfeslijer had ook makkelijk en terecht 2x rood kunnen geven voor stop-acties van NL. Heeft ie ook niet gedaan.

NL heeft gewoon dikke kansen laten liggen, punt.

RVV

Bericht door RVV » 12 jul 2010, 10:16

Ik ben niet zo'n voetbal kenner maar ik had wel het idee dat die Web ook een aantal keren Nederland matste.

Verder tja, even slikken en weer doorgaan... jammer.. maar om nu weer 32 jaar het verhaal van de finale trauma's aan te moeten horen... alsjeblieft niet zeg...

Alleen de eerste plaats telt... maar ach... 2e en ondertussen... Italie, Duitsland, Frankrijk, Brazilië. Argentinië etc etc.. achter je laten... ook niet gek toch?

wjn

Bericht door wjn » 12 jul 2010, 10:43

Zou ik ook zeggen, "we" hebben wel mooi tig wereldkampioen Brazilië naar huis gestuurd :hosanna:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 12 jul 2010, 10:55

Luco schreef:
RutgerK schreef:Webb's zal zijn tweede huisje in Spanje nu wat makkelijker kunnen verkopen met die welwillende Spaanse makelaars.
Stel je niet zo aan, ze hebben terecht verloren, geen van beide speelde echt goed, maar spanje heeft 1 kans wel benut en nederland niet, klaar.
Scheidsrechter heeft misschien wel een paar foute beslissingen genomen, maar dat gebeurd in elke wedstrijd, en naar mijn mening hebben ze het zelf verprutst door onder hun kunnen te voetballen en de kansen niet te benutten.
Ja natuurlijk worden er fouten gemaakt. Ik blijf wel van mening dat Puyol minimaal geel had moeten krijgen voor de overtreding op Robben die er toe leiden dat Robben uit balans was om te kunnen scoren. Dat zou een tweede geel voor Puyol geweest zijn.
Als een verdediger zo tegen het gras gaat heb je geen videobeelden nodig om te zien dat er een overtreding werd gemaakt.
Geel voor het 'handje' van Heitinga daarna maakt dat extra zuur.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 12 jul 2010, 10:56

Jaa, ga het goed praten.

We zijn gewoon de beste verliezers en daar heb je he-le-maal niets aan :(

Vond de scheids wel iets partijdig, maar vraag me af of we het anders wel gewonnen hadden. Dan was het uitgelopen op penalties en dat is ons sterkste punt nou ook niet echt.....

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2010, 10:57

RutgerK schreef:
Luco schreef:
Ja natuurlijk worden er fouten gemaakt. Ik blijf wel van mening dat Puyol minimaal geel had moeten krijgen voor de overtreding op Robben die er toe leiden dat Robben uit balans was om te kunnen scoren. Dat zou een tweede geel voor Puyol geweest zijn.
Als een verdediger zo tegen het gras gaat heb je geen videobeelden nodig om te zien dat er een overtreding werd gemaakt.
Geel voor het 'handje' van Heitinga daarna maakt dat extra zuur.
Dan had Robben moeten gaan liggen ipv overeind te blijven en dan gaan zeiken en zelf tegen geel aan lopen. Hoort allemaal bij het spelletje.
Heitinga was terecht tweede keer geel.

RVV

Bericht door RVV » 12 jul 2010, 11:00

Ach dat vallen is allemaal een groot toneelspel..wederzijds.. vind het ook niet sportief.. beetje onder valse voorwenselen voordeel proberen te behalen..

ADV

Bericht door ADV » 12 jul 2010, 11:00

Nou, luco zat je snor voor je ogen ofzo? In de herhaling is duidelijk te zien dat Heitinga niks doet en in ieder geval niet genoeg voor een gele kaart.. Dat vind ik dus het zuurst, de counter die komt uit een opstructie tov Elia en even daarvoor de doeltrap ipv corner, dat ze het niet benut hebben is helemaal waar, maar dat spanje het nou verdiend heeft? Penalties was gewoon eerlijk geweest..

RutgerK

Bericht door RutgerK » 12 jul 2010, 11:02

Luco schreef: Dan had Robben moeten gaan liggen ipv overeind te blijven en dan gaan zeiken en zelf tegen geel aan lopen. Hoort allemaal bij het spelletje.
Heitinga was terecht tweede keer geel.
Je hoeft niet te gaan liggen om de tegenstander geel te laten krijgen. Een goede scheids had gezien dat Robben werd gehinderd en alleen al daarom had er geel moeten komen voor Puyol. Dat heeft niets met vallen te maken.
Natuurlijk loopt Robben door. Een vrije trap op die positie brengt je niet zoveel kans als doorlopen richting de goal.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 jul 2010, 11:19

Ik ben geen voetbal fan en zeker geen oranje fan. Heb met de bbq aan half bij vrienden gekeken wat erg gezellig was. Mijn conclusie:

Die karate kid had rood moeten krijgen, kreeg geel en "onze" coach had die vent moeten wisselen! Wat een mafkees zeg :? (reputatie schade anyone?)
De scheids was een finale onwaardig, floot de wedstrijd compleet kapot en stond er op crusiale momenten totaal niet.
Spanje doelpunt was een goede maar de twee situaties (corner + buitenspel) ervoor zeer discutabel

Wie wint lig ik niet wakker van maar het stoort me altijd enorm als de scheids zoveel invloed heeft dat eigenlijk niet echt duidelijk is welke het beste team heeft. Bij basketbal schreeuw ik me ook altijd helemaal schor vanwege het scheidsrechter niveau... :oops: :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2010, 11:20

ArjandeV schreef:Nou, luco zat je snor voor je ogen ofzo? In de herhaling is duidelijk te zien dat Heitinga niks doet en in ieder geval niet genoeg voor een gele kaart.. Dat vind ik dus het zuurst, de counter die komt uit een opstructie tov Elia en even daarvoor de doeltrap ipv corner, dat ze het niet benut hebben is helemaal waar, maar dat spanje het nou verdiend heeft? Penalties was gewoon eerlijk geweest..
Spanje was gewoon beter, het nederlandse elftal liet ze veel te makkelijk komen terwijl dat als ze vroeg gingen storen ze zo de bal weer hadden, maar nee we laten ze lekker rondspelen en zakken terug, dan roep je het wel over jezelf af.
Dus ik denk dat jij een plaat hout voor je tv had staan, of je had je roze bril op.
Tuurlijk ben ik ook voor het nederlands elftal, maar als je eerlijk bent dan zat dit er na de eerste 10 minuten wedstrijd al aan te komen.

Luco

Nederland heeft terecht verloren POLL

Bericht door Luco » 12 jul 2010, 11:27

JA of NEE :mrgreen:

Plaats reactie