Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door romo » 07 sep 2012, 17:25

Mijn antwoord;

er is nog veel meer moed nodig om niet in te breken..........

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2012, 17:43

type a zeg = de Inbreker/crimineel, inbreken geeft vaak veel schade, materieel doch het ergste ook vaak/meestal, geestelijke schade...

type b zeg = die witte boord criminelen/graaiers nemen qua geld/waarde veel meer, doch dat wordt met een excuus of deksel op "vergeten" oid...anyway, heel anders dan type a.

beide keur ik af though, immers type b benadeeld de hele samenleving over het algemeen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 okt 2012, 15:44

Turks parlement is voor inval in Syrië. Nederland steunt Turkije.

Zou 't er dan toch van gaan komen? Gaat men Syrië binnenvallen?

http://www.nu.nl/buitenland/2925855/tur ... elijk.html

Ik ben echt benieuwd hoe dit afloopt. Vast niet met een sisser... :attentie:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 okt 2012, 15:57

hm, dat klinkt idd zorgelijk...
tis goed dat ze eindelijk wat doen, doch de vlam kan maar zo in de pan slaan en voor je het weet heb je zo 4 of 5 landen in "oorlog"

als je soms de beelden ziet van Sirie dan lijkt heel veel gewoon kapot geschoten daar...wat een ellende en wat zullen ze er druk mee zijn als ze weer aan het opbouwen komen :shock:
alle NL bouwbedrijven die failliet zijn gegaan zouden daar weer aan het werk kunnen :ongeveer als:
en de Spaanse bouwers ook. (bijwijze van)
moet je toch niet aan denken dat je huisje e.d. kapot geknald wordt...gelukkig hebben we die oorlog al weer ver achter ons, al geeft het wel weer een bloei daarna, doch dat soort omstandigheden wil je echt niet.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 okt 2012, 16:46

Probleem in Syrie is dat er zoveel stammen en religies zijn die elkaar naar het leven staat dat er bijna geen land van te maken is. Niks doen kan niet, maar wat je ook doet, je kan het niet goe doen. Irak x 10 zeg maar. En dan zijn er nog nauwelijks olie belangen die het westen motiveren iets te doen.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 okt 2012, 17:07

het broed daar wel...

een paar grepen uit de laatste maand>>
Hamas sluit militair pact met Iran, Syrië en Hezbollah voor oorlog tegen Israël
Teheran geeft Hamas opdracht samen te werken met rivaliserende Palestijnse terreurbeweging Jihad Islami - Egypte: Vredesverdrag met Israël alleen gerespecteerd als Amerika zorgt voor oprichting Palestijnse staat
Iran zal "niets heel laten" van Israël als het land militaire actie onderneemt tegen Irans nucleaire programma. Dat zegt een van de leiders van de Revolutionaire Garde, de Iraanse elite-eenheid. Generaal Jafari deed zijn stevige uitspraken op een persconferentie in Teheran.

Een tegenaanval van Iran zal volgens de generaal beginnen bij de grens van Israël met Gaza en Libanon, omdat Iran nauwe banden heeft met de militanten in dat grensgebied.
The former head of Israel’s Mossad intelligence agency is warning that Israel and Iran may be headed to war over Iran’s increasing military aid to Syria.

In an exclusive interview with The Daily Beast, Ephraim Halevy said Iran has extended its patronage to the embattled regime of President Bashar al-Assad, sending weapons and soldiers to help quash an 18-month-long revolt against Assad’s regime.

Israel shares a 45-mile long border with Syria that has been quiet for decades. But Halevy said the presence of Iranian troops just across that border heightens tensions between the two countries—tensions that are already elevated over Iran’s nuclear program.
Iran: Aanval Israël = Aanval Amerika
De Iraanse leiders maken onmiddellijk gebruik van de in Israël slecht gevallen woorden van de Amerikaanse stafchef generaal Martin Dempsey, die vorige zei dat de VS 'niet medeplichtig' wil zijn aan een aanval op Iran. De Iraanse marinecommandant Ali Fadavi verklaarde dat 'het Zionistische regime zonder Amerika geen betekenis heeft. We moeten Israël niet los zien van Amerika. Hiervan uitgaande hebben alleen de Amerikanen een dreigende houding tegenover de islamitische republiek ingenomen. Als ze maar de kleinste dwaasheid begaan zullen de regio niet veilig verlaten.' (2)
Er stomen steeds meer Britse en Amerikaanse oorlogsschepen op naar de Perzische golf. Dat is een teken dat een gewapend conflict tussen Iran en Israel steeds waarschijnlijker wordt geacht. Israel vindt het onaanvaardbaar dat Iran aan een atoombom werkt. Vooral omdat Iraanse leiders openlijk hebben gesproken over de vernietiging van Israel. Politici in Israel spreken steeds openlijker over een aanval op de Iraanse atoominstallaties.
Volgens The Telegraph hebben niet alleen de Britten en Amerikanen marineschepen naar het gebied gestuurd. In totaal zouden 25 landen versterkingen hebben samengetrokken in de Golf-regio. Officieel zijn de schepen er voor een grootscheepse marine-oefening

Joy

Bericht door Joy » 14 okt 2012, 14:53

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... rides.html

Treurig dat dit nog als normaal wordt gezien. :(

GTRene

Bericht door GTRene » 14 okt 2012, 15:19

idd, bijna ongelofelijk... :kotsen:

kan je je in NL toch niet voorstellen en denk dat de meeste mensen er niet eens bij stil staan of onthouden/gebruiken.

het kan ook maar zo zijn dat vanwege financiële of grondstof belangen oid de rest van de wereld die er redelijk de macht voor heeft er maar weinig tegen doet...

das ook crimineel te noemen.

Hielke

Bericht door Hielke » 14 okt 2012, 18:28

Joy schreef:http://www.dailymail.co.uk/news/article ... rides.html

Treurig dat dit nog als normaal wordt gezien. :(
De profeet (oorlog, massamoord en onderwerping gingen met hem) had een 9-jarige als bijneukertje tot zich genomen. Ze kopieëren simpelweg hun grote leider. En in het paradijs staan er weer 77 paraat.

HansD

Bericht door HansD » 14 okt 2012, 22:21

Het zijn er 70 en er wordt alleen gemeld dat ze maagd zijn. Niets over leeftijd :wink: .

Ontopic; treurig ja.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 15 okt 2012, 10:27

HansD schreef:Het zijn er 70 en er wordt alleen gemeld dat ze maagd zijn. Niets over leeftijd :wink: .
Of geslacht...

Rupie

Bericht door Rupie » 16 okt 2012, 11:03

Ondernemen voor vrede.

http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... -stad.html

Ook beschikbaar in de uitzending gemist app.

WJ

Bericht door WJ » 12 nov 2012, 11:43

dvh

Bericht door dvh » 12 nov 2012, 11:46

Sóweehj..
'maar 2 doden'
Te betreuren natuurlijk.
Maar als je dit zo ziet is het een wonder dat er niet een paar complete gezinnen weggevaagd zijn.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 nov 2012, 11:47

Sweet mother of god. :duh:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 nov 2012, 12:35

zo dan...dat moet idd een beste knal zijn geweest.

Marius

Bericht door Marius » 05 dec 2012, 18:08

Joy

Bericht door Joy » 05 dec 2012, 23:17

Tussen al het negatieve nieuws is het wel eens verfrissend om een lichtpuntje te vinden:
Barmhartige agent held op internet

Afbeelding

Een agent van de New Yorkse politie is een held op internet dankzij een foto van een toeriste uit Arizona. Dat schrijft The New York Times.

De 25-jarige Lawrence Deprimo zag half november tijdens zijn avonddienst een dakloze man op Times Square. De man was blootvoets. De agent maakte een praatje met hem, liep weg en kwam even later terug met een paar warme sokken en een nieuw paar laarzen. Hij knielde vervolgens neer en hielp de man bij het aantrekken.

Niemand zou van zijn goede daad hebben geweten als Jennifer Foster die avond Times Square niet had bezocht met haar echtgenoot. Jennifer zag het tafereel en was zo onder de indruk dat ze er met haar mobieltje een foto van maakte.
Facebook

Eenmaal terug in Arizona e-mailde ze de foto aan de New Yorkse politie. Die postte hem afgelopen maandag op de Facebook-pagina van de NYPD. Sindsdien is de foto van de knielende agent die de dakloze man helpt al 1,6 miljoen keer bekeken, hebben bijna 290.000 mensen de foto geliked en ruim 17.000 een reactie geplaatst.

Agent Deprimo is verrast door alle aandacht. "Het was echt ijskoud en ik zag de blaren op de voeten van de man. Zelf had ik twee paar sokken aan en ik had nog steeds koude voeten", herinnert hij zich.

De schoenwinkel heeft hem inmiddels 25 dollar korting aangeboden voor de laarzen. Deprimo betaalde er 100 dollar voor. De bon bewaart hij, zo vertelde hij in een interview, "om me eraan te herinneren dat sommige mensen het echt slechter hebben".

Xave30

Bericht door Xave30 » 05 dec 2012, 23:24

:thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 dec 2012, 19:00

Hart/voetverwarmend idd............ :bloemetje:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 dec 2012, 19:05

Mooi^^^^

Jasper S heeft bekend Marianne Vaatstra te hebben vermoord. :thumbup:

:police: Het recht zal zegevieren at last.

Wel plaats ik even 'n kanttekening mijnerzijds toen het in '99 gebeurde. Ik ken de omgeving daar , Andre ook, dus we gaven asielszoekers van het toenmalige Centrum daar al gauw de schuld. Dat spijt me bij dezen. :(

GTRene

Bericht door GTRene » 06 dec 2012, 20:48

het zij u vergeven :angel:

Rupie

Bericht door Rupie » 06 dec 2012, 22:33

Robin schreef:Mooi^^^^

Wel plaats ik even 'n kanttekening mijnerzijds toen het in '99 gebeurde. Ik ken de omgeving daar , Andre ook, dus we gaven asielszoekers van het toenmalige Centrum daar al gauw de schuld. Dat spijt me bij dezen. :(
Goed dat je het bekend Robin. Geeft te denken.

Shakes

Bericht door Shakes » 06 dec 2012, 22:57

LOL

Een bekentenis zegt me helemaal niets in dit geval. Dude is waarschijnlijk dagen onder druk gezet en uiteindelijk is bekennen dan een uitweg. Ik ben niet overtuigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 dec 2012, 08:41

Ruben schreef:
Robin schreef:Mooi^^^^

Goed dat je het bekend Robin. Geeft te denken.
OK, dank je ofzo? Ik snap je antwoord net niet helemaal Ik heb haar niet vermoord, maar 'we' wezen inderdaad wel met vingertjes. Vandaar.

@ Nandor. Dat onder druk zetten zal en kan, maar dit is geen CSI/NCIS /speelfilm . Ik behoor niet tot de naiefsten, maar dat onder druk zetten geloof ik niet zo.

VERDER----> heeft Jasper z'n familie(vrouw kids) toen ie werd opgepakt meteen losjes/snelletjes opgebiecht waarom dan. Dat met z'n bekentenis gisteren en z'n motief vind ik 't allemaal wel totnutoe als 'n puzzel inmekaar vallen eigenlijk...

Plaats reactie